Το
Σάββατο 12/5/2001, πήγαμε στα γραφεία της Ένωσης Συντακτών Ημηρεσίων Εφημερίδων
Αθηνών (Ε. Σ. Η .Ε. Α.), για να καλύψουμε τον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό
Μαθητικής Εφημερίδας. Μέσα στην αίθουσα υπήρχε πολύς κόσμος. Δημοσιογράφοι,
φωτογράφοι και παιδιά από άλλα σχολεία, που είχαν έρθει να πάρουν τα βραβεία
τους. Σ' αυτό το διαγωνισμό βραβευόταν
- Η καλύτερη
εφημερίδα γενικά.
- Η καλύτερη
εμφάνιση εφημερίδας
- Η καλύτερη
επιλογή θεμάτων
- Το καλύτερο
ρεπορτάζ για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.
¶ρα δώδεκα
βραβεία, αλλά και 5 επαίνους για τη γενικότερη εμφάνιση.
Σ' αυτό το
διαγωνισμό συμμετείχαν, πάνω από 350 έντυπα μαθητών Δημοτικών, Γυμνασίων
και Λυκείων της χώρας μας αλλά και του εξωτερικού. Μας έκανε εντύπωση
το ρεπορτάζ για τη Μαριάνθη, από την Αλβανία, που δεν είχε χαρτιά
και την έπιασαν οι αστυνομικοί και την έστειλαν πίσω στην Αλβανία. Όμως
οι συμμαθητές της μέσα από τις στήλες της εφημερίδας τους "Ψίθυροι",
του Δημοτικού Σχολείου Καλύμνου, κατάφεραν να αποδείξουν το λάθος
και να ευαισθητοποιήσουν τον Υπουργό Αιγαίου κ. Σηφουνάκη, αλλά
και το Υπουργό εξωτερικών κ Παπανδρέου και να γίνουν οι ανάλογες
ενέργειες, ώστε η Μαριάνθη να γυρίσει πίσω στο νησί. Αυτό το ρεπορτάζ
βραβεύτηκε και πράγματι άξιζε αυτό το βραβείο. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν
ο Υπουργός Παιδείας κ. Ευθυμίου, ο Υπουργός τύπου κ. Ρέππας,
ο Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Τσουροπλής, ο Γεν.
Γραμματέας του Υπουργείου τύπου κ. Αθανασάκης και πολλοί άλλοι
επίσημοι. Φυσικά εμείς δε χάσαμε την ευκαιρία με τόσους επισήμους και
κάναμε μερικές συνεντεύξεις. Πρώτα συναντήσαμε τον Υπουργό Τύπου και Μ.
Μ. Ε.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΌ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε. κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΡΕΠΠΑ
Τζωρτζής:
κ. Υπουργέ θεωρείται σημαντική την έκδοση μιας μαθητικής εφημερίδας;
Ρέππας:
Είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία, γιατί η έκδοση μιας μαθητικής εφημερίδας
δείχνει: Πρώτον ότι τα νέα παιδιά, οι μαθητές, ενδιαφέρονται για τον κόσμο
που τους περιβάλλει, για τα προβλήματα που απασχολούν
τους ίδιους και τους συνανθρώπους τους. Επίσης δείχνει η έκδοση αυτή,
ότι έχουν απόψεις και προτάσεις για το πώς θ' αντιμετωπιστούν αυτά τα
προβλήματα. Δεύτερον είναι πολύ σημαντική μια τέτοια πρωτοβουλία, γιατί
δείχνει ότι οι μαθητές έχουν όλες τις προϋποθέσεις, να φέρονται σαν υπεύθυνοι
πολίτες σε μία κοινωνία. Να συμμετέχουν, δηλαδή στη δημόσια σφαίρα, να
δηλώνουν την παρουσία τους με αυτό το δημιουργικό τρόπο. Βγάζοντας μια
εφημερίδα, άρα συμβάλλοντας στη σωστή λειτουργία της δημοκρατίας. Χρήστος:
Σκέφτεστε κάτι καλύτερο, ώστε να βοηθηθεί αποτελεσματικότερα η διαδικασία
των μαθητικών εφημερίδων;
Ρέππας:
Πιστεύω ότι για να εκδοθεί μια εφημερίδα χρειάζεται πάνω απ' όλα να υπάρχει
η ευαισθησία, το ενδιαφέρον το δικό σας. Αυτό το οποίο επίσης μπορεί να
βοηθήσει, ώστε να έρθει στην επιφάνεια αυτό το ενδιαφέρον και η ευαισθησία
είναι η παρακολούθηση και η ορθή διαπαιδαγώγηση από τους καθηγητές, τους
δασκάλους και τους γονείς σας, οι οποίοι πρέπει να σας συντρέξουν σ' αυτή
σας τη δραστηριότητα. Εμείς από τη δική μας πλευρά αυτό το οποίο κάνουμε
είναι να συμβάλουμε στην οικονομική αντιμετώπιση των προβλημάτων σας,
σχετικά με την έκδοση, με έναν τρόπο περισσότερο συμβολικό, γιατί θεωρούμε
ότι αυτού του είδους οι δραστηριότητες πρέπει να έχουν ένα χαρακτήρα αυτόνομο.
Να είναι πηγαίες, να είναι αυθεντικές, να είναι δραστηριότητες της βάσης,
να μην είναι δραστηριότητες που κινούνται καθοδηγούμενες από κάποιο κέντρο.
Εμείς τις βοηθούμε αυτές τις δραστηριότητες και ήδη ότι γίνεται αυτή η
εκδήλωση, όπου δίδονται τα βραβεία παίρνει μια μεγάλη δημοσιότητα η δραστηριότητά
σας και αυτό λειτουργεί ως κίνητρο κι ενισχύει την άμιλλα, γιατί δίνει
και σε σας το μήνυμα ότι ο κόπος σας πιάνει τόπο. Αφού τα βραβεία που
δίδονται είναι μια πολύ καλή ηθική αμοιβή για την προσπάθειά σας.
Λητώ:
Σκέφτεστε να βάλετε στο internet όλες αυτές τις εφημερίδες, ώστε να διευκολυνθεί
η επικοινωνία μεταξύ μας;
Ρέππας:
Το internet λένε κάποιοι ότι είναι το ηλεκτρονικό ισοδύναμο της αρχαίας
αγοράς. Έχει τη δυνατότητα ο πολίτης, μέσω του internet να παίρνει έναν
πολύ μεγάλο όγκο πληροφοριακών στοιχείων, να γνωρίζει τι γίνεται σε όλο
τον κόσμο. Είναι αμφίβολο, όμως αν μπορεί να ελέγξει όλους τους μηχανισμούς,
που κρύβονται πίσω από τις πηγές από τις οποίες βγαίνει όλος αυτός ο όγκος
των πληροφοριών. Γι' αυτό, λοιπόν, θα πρέπει να αξιοποιούμε τα μέσα της
τεχνολογίας, να εμπλουτίζουμε το περιεχόμενο τους. Αυτό το οποίο μπορούμε
να κάνουμε βεβαίως, είναι σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, να οργανώσουμε
ειδικές σελίδες, ειδικά προγράμματα, ώστε τα παιδιά που διαθέτουν την
ανάλογη υποδομή σε όλη την Ελλάδα να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και
να πληροφορούνται για τις εκδόσεις, για το περιεχόμενο άλλων εκδόσεων,
που γίνονται σε άλλες περιοχές από μαθητές άλλων σχολείων. Αυτό είναι
μια πάρα πολύ καλή ιδέα και μπορούμε να την προωθήσουμε!
Κωνσταντίνος:
Ξέρετε ότι έχουμε συνεχή παρουσία εδώ και τέσσερα χρόνια και δεν έχουμε
ούτε υπολογιστή, ούτε σύνδεση με το internet;
Ρέππας:
Σήμερα που βραβευτήκατε…
Δάσκαλος:
Δε βραβευτήκαμε. Ήρθαμε εδώ για να καλύψουμε την εκδήλωση.
|
Ο
υπουργός Τύπου κ. Ρέππας
|
Ρέππας:
Ήρθατε να καλύψετε!! Λοιπόν νομίζω ότι αυτό το οποίο πρέπει να κάνουμε
είναι να δεσμεύτουμε από τη δική μας πλευρά, να πάρουμε αυτή την πρωτοβουλία
να σας δώσουμε αυτή την υποδομή. Να έχετε τον υπολογιστή σας και από κει
και πέρα η σύνδεση με το internet είναι μια τυπική διαδικασία, μια πιο
εύκολη υπόθεση. Λοιπόν κ. Αθανασάκη εμείς ως υπουργείο πρέπει ν' αναλάβουμε
την υποχρέωση να βρούμε έναν τρόπο και την ανάλογη διαδικασία, τα ξέρει
αυτά ο Γενικός Γραμματέας, γι' αυτό απευθύνομαι σ' αυτόν.
Αθανασάκης:
(δεν ακούγεται)
Ρέππας:
Δεν έχουν την υποδομή. Πρέπει να τους δώσουμε ένα κομπιούτερ στους νεαρούς.
Αυτό δεν είναι; Πρέπει να κάνουμε κάτι. Δεν πρέπει να το κάνουμε;
Αθανασάκης:
Βεβαίως!
Ρέππας: Για
να μπορείτε να κάνετε ευκολότερα τη δουλειά σας. Έτσι δεν είναι;
Παιδιά:
Ασφαλώς! Αυτό ακριβώς είναι.
Στη συνέχεια
πλησιάσαμε τον Υπουργός μας τον κ. Ευθυμίου, ο οποίος αν και βιαζόταν
δέχτηκε πρόθυμα ν' απαντήσει στις ερωτήσεις μας.
Η
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
Τζωρτζής:
κ. Υπουργέ θεωρείται σημαντική την έκδοση μιας μαθητικής εφημερίδας;
Ευθυμίου:
Πάρα πολύ σημαντική. Είναι για τα παιδιά η καλύτερη εμπέδωση όλων των
μαθημάτων και είναι ο τρόπος να γίνουν σιγά - σιγά ενεργοί πολίτες.
Το ρεπορτάζ συνεχίζεται στην επομένη
σελίδα. Κάνε κλικ στο βέλος
|