Πάτησε
το βέλος για να πας στη προηγούμενη σελίδα
Χρήστος:
Σκέφτεστε κάτι καλύτερο, ώστε να βοηθηθεί αποτελεσματικότερα η διαδικασία
των μαθητικών εφημερίδων;
|
Ο
υπουργός Παιδείας κ. Ευθυμίου
|
Ευθυμίου:
Σκεφτόμαστε διαρκώς το πως θα ενισχύσουμε όλες αυτές τις δράσεις όλων
των Δημοτικών Σχολείων. Όχι μόνο τις μαθητικές εφημερίδες αλλά και τα
προγράμματα, όπως το Μελίνα, που είναι προγράμματα δράσεων για την τοπική
ιστορία, για την οικολογική ευαισθητοποίηση, δηλαδή γενικότερα για την
κοινωνική δραστηριότητα του σχολείου.
Λητώ:
Σκέφτεστε να βάλετε στο internet όλες αυτές τις εφημερίδες, ώστε να
διευκολυνθεί η επικοινωνία
μεταξύ μας;
Ευθυμίου:
Και αυτό γίνεται ήδη, απ' ότι ακούσατε και το 2001 που όλα τα σχολεία
θα έχουν τη δια-σύνδεσή τους με το διαδίκτυο, το internet, θα μπορέσουν
να διευκολυνθούν αυτές οι συνεργασίες.
Κωνσταντίνος:
Ξέρετε ότι έχουμε συνεχή παρουσία εδώ και τέσσερα χρόνια και δεν έχουμε
ούτε υπολογιστή, ούτε σύνδεση με το internet;
Ευθυμίου:
Θα έχετε….
Δάσκαλος:
(απευθυνόμενος προς τον Υπουργό Παιδείας) Να κάνω μια αναγκαία παρέμβαση
κ. Υπουργέ. Ο κ. Ρέππας δεσμεύτηκε ότι θα μας προσφέρει ένα κομπιούτερ
για να καλυφθεί αυτή την έλλειψη.
Ευθυμίου:
Θα έχετε, ούτως ή άλλως, από τον προγραμματισμό, μέχρι το τέλος του
2001. ¶ρα αν δεσμεύτηκε να σας το στείλει ο κ. Ρέππας πιο νωρίς, θα
έχετε, ως δημοσιογράφοι, από τον αντίστοιχο υπουργό την κατάλληλη βοήθεια.
Μετά τον
Υπουργό Παιδείας συναντήσαμε τους Υπεύθυνου έκδοσης του περιοδικού "ΜΑΘΗΤΙΚΗ
ΧΑΡΑ", πήρε το βραβείο για την καλύτερη επιλογή θεμάτων κ. Τρύφωνα
Κοσμόπουλο και Ευγενία Γιαννοπούλου και είχαμε μια συνέντευξη
μαζί τους, για να γνωρίσουμε περισσότερα γι' αυτή την καταπληκτική δουλειά
που κάνουν, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΧΑΡΑ"
Κωνσταντίνος:
Πώς και πότε ξεκίνησε το περιοδικό σας;
κα Γιαννοπούλου:
Ξεκίνησε πριν δώδεκα χρόνια σ' ένα μικρό δημοτικό σχολείο, έξω από την
Καλαμάτα, που λεγόταν διθέσιο δημοτικό σχολείο Αθαίας.
Χρήστος:
Ποιοι σας στηρίζουν πρακτικά και οικονομικά;
κ Κοσμόπουλος:
Πρακτικά κανένας! Κανένας!! Τα παιδιά μόνο συμβάλλουν και εμείς οι εκπαιδευτικοί.
Χρήστος:
Οικονομικά;
κ Κοσμόπουλος:
Οικονομικά κανείς! Συμβάλλουν μόνο τα παιδιά και οι εκπαιδευτικού, εμείς.
Λητώ:
Νιώθετε ότι είναι σημαντικό το περιοδικό σας, για το χώρο της πόλης
σας;
κ Κοσμόπουλος:
Βεβαίως, γιατί προβάλλει διάφορα θέματα της πόλης και τα παιδιά δείχνουν
ιδιαίτερο ενδιαφέρον
Λητώ:
Πόσα παιδιά συμμετέχουν σ' αυτό;
κ Κοσμόπουλος:
Όλα τα παιδιά του σχολείου, 450 παιδιά.
Τζωρτής:
Πώς νιώθετε για τη βράβευσή σας;
κ Κοσμόπουλος:
Μεγάλη χαρά και ικανοποίηση!
Τελευταίους
αφήσαμε τη μαθητική εφημερίδα "Ψίθυροι", του 3ου Δημοτικού
Σχολείου Καλύμνου, που εκδίδεται με ευθύνη του δάσκαλου κ. Μιχάλη
Κυράνη κι έκανε πανελληνίως γνωστό το προβλήματα απέλασης, που αντιμετώπισε
η μικρή μαθήτρια Μαριάνθη, από την Αλβανία. Στο διαγωνισμό αυτό, στη
μαθήτρια ¶ννα Χριστοδούλου, απονεμήθηκε το βραβείο καλύτερου ρεπορτάζ,
γι' αυτό το θέμα. Εμείς τους συναντήσαμε εκεί και το δάσκαλο κ. Κυράνη,
αλλά και τη Μαριάνθη και είχαμε την παρακάτω συζήτηση:
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΜΕ ΤΟΝ κ. ΚΥΡΑΝΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΨΙΘΥΡΟΙ" ΤΟΥ 3ου
ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΚΑΛΥΜΝΟΥ
Λητώ:
Πώς βγήκε στον αέρα το θέμα της Μαριάνθης;
κ Κυράνης:
Ακούστε. Όταν ήρθαν τα παιδιά στο σχολείο, από το Αστυνομικό τμήμα,
όπου κρατούσαν τη Μαριάνθη, για να την ξαναστείλουν στην Αλβανία, αισθάνθηκαν
την ανάγκη να γράψουν στην εφημερίδα τους γι' αυτά τα οποία έζησαν.
Μέσα στην εφημερίδα μας αποτύπωσαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που
είχαν, μετά την απέλαση της Μαριάνθης. Αυτά, λοιπόν, γράψαμε στην εφημερίδα
μας και μετά τα δημοσιεύσαμε. Επίσης πήγαμε και στον Υπουργό
Αιγαίου κ. Σηφουνάκη κι εκείνος άρχισε τις
ενέργειές του και είχαμε το ευτυχές τέλος. Παιδιά εδώ είναι και
η Μαριάνθη. Είναι πια μαζί μας χωρίς το φόβο της απέλασης.
|
Η
Μαριάνθη, που μίλησε στην εφημερίδα μας
|
Μαριάνθη:
Είμαι πολύ ευτυχισμένη, που ξαναγύρισα στην Ελλάδα, στη δεύτερη πατρίδα
μου και θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Εξωτερικών κ. Παπανδρέου, τον
Υπουργό Αιγαίου κ. Σηφουνάκη, τους δασκάλους μου, το δάσκαλο μου κ.
Μιχάλη Κυράνη, τον κ. Διευθυντή μου. Ευχαριστώ, όμως περισσότερο τους
συμμαθητές μου και αυτούς που είναι τώρα εδώ αλλά και αυτούς που είναι
τώρα στην Κάλυμνο. κ
Κυράνης: Παιδιά θέλουμε να ευχηθούμε και σε σας να πάρετε
του χρόνου κάποιο βραβείο και κυρίως να είσαστε καλά παιδιά και να προοδεύετε.
Επίσης
θέλω να σας πω ότι με το δάσκαλο σας
κ.
Φουρτούνη
είχαμε
γνωριστεί,όταν
υπηρετούσαμε,
ως φαντάροι,
την
πατρίδα
Παιδιά:
Ευχαριστούμε πολύ και θα χαρούμε αν του χρόνου έχουμε κάποια συνεργασία.
Εμείς από
τη μεριά μας κλείνοντας αυτό το ρεπορτάζ, θα θέλαμε να ευχηθούμε
να μην υπάρξει άλλη Μαριάνθη, γιατί όλα τα παιδιά του κόσμου είμαστε
παιδιά σας κι έχουμε τα ίδια δικαιώματα. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι
μας ότι δεν υπάρχουν παιδιά δύο ή τριών κατηγοριών. Ο θεός μας έπλασε,
να είμαστε παιδιά και να γνωρίζουμε την τρυφερή πλευρά της ζωής κι όχι
την άσχημη, την άγρια, την απάνθρωπη. Ας προσπαθήσουμε όλοι να γίνει
πράξη αυτό που λέμε πιο πάνω!
Ρεπόρτερ:
Κούρος Τζωρτζής Ε', Βογιατζή Λητώ Ε', Παπαζαχαρόπουλος Χρήστος ΣΤ',
Γκιώνης Κωνσταντίνος ΣΤ'
Φωτό:
Κυβέλη Κομνηνού Δ'