Το
μετρό είναι το μεγαλύτερο και το πιο πολύπλοκο έργο στην Ελλάδα, αλλά
και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Το έργο αυτό το χρηματοδοτεί
και η Ευρωπαϊκή Ένωση και το κόστος του φτάνει τα 711 δισεκατομμύρια
δραχμές.
Έχουν
κατασκευαστεί 21 σταθμοί κι έτσι υπάρχει μεγάλη εξυπηρέτηση. Αυτοί οι
σταθμοί εξυπηρετούν 450.000 ανθρώπους καθημερινά και βέβαια συνδέεται
με την υπάρχουσα γραμμή του Η.Σ.Α.Π. που εξυπηρετεί καθημερινά 330.000
επιβάτες. Το κόστος του εισιτηρίου είναι 250 δρχ. και το μειωμένο 130
δρχ.
Τα τρένα
του μετρό φτάνουν στους σταθμούς κάθε 3 λεπτά Κάθε τρένο διαθέτει αυτόματο
σύστημα προστασίας
το οποίο ενεργοποιεί τα φρένα σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας. Μέγιστη
ταχύτητα 80 χλμ/ώρα . Ο "ελεγκτής ισχύος" βλέπει όλα τα προβλήματα και
σε περίπτωση "μπλακ
άουτ" το σύστημα λειτουργεί με ηλεκτρικές γεννήτριες. Απ' όλα αυτά διαπιστώνουμε
ότι η μετακίνηση μας με το μετρό είναι τελείως ασφαλής. Ασφάλεια παρέχεται
και στους σταθμούς, που ελέγχονται με κάμερες, αλλά και από ειδικούς
φρουρούς.
Στο σταθμό
του Συντάγματος είναι εγκατεστημένος ο "ηλεκτρονικός εγκέφαλος" του
Μετρό. Πρόκειται για ένα άρτιο κέντρο ελέγχου που δεν είναι τίποτα άλλο
από το "αυτί" και το "μάτι" του συστήματος, που εξασφαλίζει την καλύτερη
λειτουργία του υπόγειου σιδηρόδρομου.
Η χρήση
του μετρό θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, μιας και θα μειωθούν κατά
250.000 το αυτοκίνητα, που θα κυκλοφορούν στο κέντρο. Έκτός όμως από
το κυκλοφοριακό, το μετρό θα βοηθήσει και στη μείωση της ατμοσφαιρικής
ρύπανσης.
Λοιπόν!
Αυτό είναι το μετρό. Ευχόμαστε πολύ σύντομα να ολοκληρωθεί, για να μπορούμε
να μετακινούμαστε πιο εύκολα στο τρελοκομείο που λέγεται Αθήνα.
Σοφία
Κόκκαλη - Κων/νος Κατσαρός ΣΤ' τάξη