Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι από την πανδημία του κορονοϊού το 2020

0

Η παγκόσμια οικονομία επλήγη από την Πανδημία του κορονοϊού σε όλους τους τομείς.  Είναι δεδομένο ότι πολλές εταιρείες αγωνίζονται σήμερα να επιβιώσουν  και άλλες βγήκαν κερδισμένες και με το παραπάνω από αυτή την κρίση.
Στους καιρούς των αυστηρών περιοριστικών μέτρων που ζήσαμε  και ζούμε, μεγάλο μέρος των καταναλωτών  στράφηκαν προς το διαδικτυακό εμπόριο με αποτέλεσμα να εκτιναχθούν, σε σημείο που να μην μπορούν να ικανοποιήσουν τη ζήτηση, οι εταιρείες κούριερ, αλλά και οι εταιρείες που ασχολούνται με το διαδικτυακό εμπόριο.
Από τους μεγάλους κερδισμένους από την πανδημία, παγκοσμίως, περιλαμβάνεται χωρίς αμφιβολία ο αμερικανικός διαδικτυακός κολοσσός Amazon. Το τρίτο τρίμηνο του 2020 ο τζίρος της αμερικανικής εταιρείας ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Στα ίδια επίπεδα, αν όχι παραπάνω, αναμένονται τα έσοδά της το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Ικανοποιημένη από τους τζίρους της είναι και η Deutsche Post, στην οποία ανήκει η διεθνής εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών DHL. Ο επικεφαλής των Γερμανικών Ταχυδρομείων Φρανκ Άπελ αναμένει ρεκόρ κέρδους για το 2020.
Φυσικά, όσο ανθεί ωστόσο το ιντερνετικό εμπόριο, τόσο πλήττεται το λιανικό. Τα περιοριστικά μέτρα έκλεισαν πολλούς στα σπίτια τους ακυρώνοντας αναγκαστικά κάθε σχέδιο για την περιβόητη βόλτα στα μαγαζιά.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών ολοένα και περισσότεροι  συμπολίτες μας στρέφονται στα ντελίβερι από τη στιγμή που το φαγητό στο εστιατόριο έχει γίνει λόγω των περιοριστικών μέτρων ανέφικτο.  αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται τα κέρδη των εταιρειών που κάνουν delivery και να συντηρούνται τα καταστήματα εστίασης που κάνουν διανομή φαγητών στο σπίτι.
Ένας άλλος τομέας που αναπτύχθηκε αλματωδώς λόγω της πανδημίας, είναι ο τομέας των τηλεδιασκέψεων. Στους  μεγάλους κερδισμένους αυτού του χώρου είναι φέτος η αμερικανική εταιρία Zοοm, η οποία ξεπέρασε τα 300 εκατομμύρια χρήστες και τριπλασίασε τους επαγγελματίες πελάτες της. Το 2020 η Zoom κατάφερε να διπλασιάσει τον τζίρο της σε πάνω από 622 εκατομμύρια δολάρια.
Στους χαμένους  ασφαλώς θα πρέπει να ενταχθούν  καταρχήν οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες οι οποίες κατέγραψαν απώλειες δισεκατομμυρίων. Έτσι για παράδειγμα η γερμανική Lufthansa χρειάστηκε την οικονομική στήριξη του γερμανικού δημοσίου για να μην πτωχεύσει
Άλλος τομέας που επλήγη ήταν ο τουρισμός. Για τον τουρισμό το 2020 ήταν αδιαμφισβήτητα μια από τις χειρότερες χρονιές. Ταξιδιωτικές οδηγίες και ακυρώσεις έφεραν πολλά πρακτορεία, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες στα όρια της χρεοκοπίας.
Από την πανδημία δεν γλίτωσε ούτε η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία,  η οποία παρουσίασε πρωτοφανή πτώση της ζήτησης. Σε διεθνές επίπεδο κατασκευάστηκαν εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα από ότι το 2019. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές προσπάθησαν να αμβλύνουν τις επιπτώσεις της κρίσης με μειωμένο ωράριο εργασίας, διακοπή της παραγωγής και περικοπές θέσεων εργασίας. Παρά τις εκκλήσεις της η αυτοκινητοβιομηχανία δεν διασφάλισε όπως ήλπιζε την οικονομική στήριξη του γερμανικού κράτους.
Τέλος και με δεδομένο ότι απαγορεύτηκαν οι δια ζώσης συναντήσεις,  γεγονός που έκανε απαγορευτικό στους παίκτες των τυχερών παιχνιδιών να ασχολούνται με αυτά,  έδωσε τη δυνατότητα να εκτιναχθεί ο ιντερνετικός τζόγος.
Επόμενο ήταν,  λόγω της κλεισούρας,  οι πολίτες να στραφούν προς την διαδικτυακή ψυχαγωγία με αποτέλεσμα σε αυτόν τον τομέα οι μεγάλοι κερδισμένοι να είναι οι κολοσσοί της διαδικτυακής ψυχαγωγίας όπως Netflix, Amazon Prime και Disney +.

Share.

Comments are closed.