Αυτό φαίνεται από τις μέχρι τώρα επιλογές της και καταγράφηκε με σαφήνεια, από την ομιλία του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, στην ειδική συζήτηση που οργανώθηκε.
Άλλωστε, ουσιαστικά αυτό προβλέπει η τροπολογία που ψήφισε η κυβέρνηση πρίν λίγες ημέρες στην Βουλή, με την οποία:
1) Έδωσε παράταση του σημερινού καθεστώτος του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ, πού επιδείνωσε σε ακραίο βαθμό τον ήδη προβληματικό ιδιωτικό, αλλά κρατικοδίαιτο ΟΑΣΘ, μέχρι το 2017.
2) Ανάθεση στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών και Χαλκιδικής, ενός σημαντικού μέρους των αστικών συγκοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με ανάλογη κάκιστη σύμβαση, που παραχώρησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ένα άλλο μέρος των αστικών συγκοινωνιών της Περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης.
Έτσι το 35% του Συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ θα το πραγματοποιούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ, με απευθείας αναθέσεις, για να απελευθερωθούν μερικά λεωφορεία και να χρησιμοποιηθούν στις υπόλοιπες γραμμές.
Επειδή όμως, περίπου 100 λεωφορεία, χαλάνε κάθε ημέρα, η κυβέρνηση θα ενοικιάσει μεταχειρισμένα, που έχουν αποσυρθεί, από πόλεις της ΕΕ.
Αυτές, οι εμβαλωματικές κοστοβόρες επιλογές, δεν θα δώσουν ουσιαστικές και μεσομακροπρόθεσμες λύσεις.
Η κυβέρνηση, μέχρι τις επόμενες εκλογές, θα κρατά όμηρο την πόλη και τους εργαζόμενους, συνεχίζοντας τις παλαιοκομματικές πρακτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Δεν βρήκε να πει μια κουβέντα για την εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 1370 του 2007, που έπρεπε υποχρεωτικά να έχει εφαρμοστεί μέχρι τις 3/12/19, δηλαδή προχθές.
Δεν δεσμεύτηκε δηλαδή να υλοποιήσει, αυτό που πρότεινε τον Σεπτέμβρη του 2017 στην Βουλή με ομιλητή τον σημερινό Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε το νόμο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, δηλαδή την εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού και την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση σε Πάροχο, ο οποίος θα μπορούσε να είναι και το δημόσιο, άν κέρδιζε τον διαγωνισμό με διαφάνεια και με τους ίδιους όρους.
Όσο για τους παλιούς μετόχους, επίσης τους κρατούν ομήρους, αφού και στο θέμα αυτό ακολουθούν την ίδια χρονοβόρα διαδικασία εκκαθάρισης.
Όσοι φίλοι διαβάζουν τις αναρτήσεις μου (εδώ, εδώ & εδώ), θα θυμούνται, ότι αυτές τις εξελίξεις προέβλεψα από την ημέρα που ψηφίστηκε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Δυστυχώς, τίποτα δεν άλλαξε στην ρουσφετολογική πολιτική των κυβερνήσεων, παρ’ όλη την κρίση και την κατάρρευση του ΟΑΣΘ.
Δυστυχώς τα κόμματα, όταν είναι στην αντιπολίτευση καταγγέλλουν την κυβέρνηση για την πολιτική της και όταν κερδίσουν την εξουσία, κάνουν τα ίδια.
* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»