Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.: Ειδικές κατηγορίες εκπαιδευτικών – Η αναλγησία σε όλο της το μεγαλείο

0

Στην εγκύκλιο των μεταθέσεων αναφέρεται ότι δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης ως ειδικές κατηγορίες έχουν οι εκπαιδευτικοί οι ανήκοντες σε μία από τις κατηγορίες που αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 13 Π.Δ.50/1996, του άρθρου 17 του ν.3402/2005, της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν.3454/2006 και του άρθρου 52 του ν.4115/2013, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4403/2016.
Μια προσεκτική ανάγνωση και σύγκριση με την προηγούμενη εγκύκλιο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, από το επικαλούμενο νομοθετικό πλαίσιο, απουσιάζει η αναφορά στον ν.3194/2003 και συγκεκριμένα στο άρθρο 1, παρ. 8, όπου εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας.
Στο εν λόγω άρθρο προβλεπόταν, επίσης, η πρόταξη της συγκεκριμένης κατηγορίας και στις περιπτώσεις μεταθέσεων, αποσπάσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών. Η συγκεκριμένη διάταξη καταργήθηκε για τους αναπληρωτές λόγω της μοριοδότησης με τον ν.4589/2019 (νόμος Γαβρόγλου), συμπαρέσυρε, όμως, και τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Πρόκειται για μια κατάφωρη αδικία και, ενδεχομένως, αβλεψία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, κάτι που δεν μας προξενεί εντύπωση, καθώς με τις συνεχείς τροποποιήσεις, τις αλλαγές και την ανυπαρξία κωδικοποίησης του σχετικού με την εκπαίδευση νομοθετικού πλαισίου δημιουργούνται τεράστια προβλήματα τόσο στη διοικητική λειτουργία της εκπαίδευσης όσο και στην καθημερινότητα των σχολικών μονάδων.

Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταθεί αρωγός στο πρόβλημα των εκπαιδευτικών, αυτής της κατηγορίας. Είναι επιτακτική ανάγκη να τεθεί φραγμός στην άνιση μεταχείριση τέτοιων περιπτώσεων και να ληφθεί υπόψη η δύσκολη καθημερινότητα που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί των ειδικών κατηγοριών.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ξεκινήσει άμεσα όλες τις απαιτούμενες νομοθετικές ενέργειες για την αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος της συγκεκριμένης κατηγορίας εκπαιδευτικών και, παράλληλα, να προχωρήσει στην επικαιροποίηση του αναχρονιστικού και ξεπερασμένου, πλέον, ισχύοντος πλαισίου που διέπει τις ειδικές κατηγορίες, ενός πλαισίου που έχει ξεπεράσει σε διάρκεια τα 20 και πλέον έτη.

Share.

Comments are closed.