Τα βαριά σύννεφα σκέπασαν τον ήλιο λίγο πριν από τη δύση του, μας στέρησαν το μοναδικό ηλιοβασίλεμα και ακολούθησε η καλοκαιρινή μπόρα.
Την ίδια ώρα τελείωνε και η σύντομη «Τέταρτη τετραμερής των Βαλκανίων».
Κάθε συνάντηση σε διμερές ή πολυμερές επίπεδο είναι θετική, ιδιαίτερα σε μια δύσκολη περιοχή όπως τα Βαλκάνια.
Όταν, όμως, είναι απλώς συναντήσεις για εσωτερική κατανάλωση των ηγεσιών της κάθε χώρας, τότε ακυρώνει την ουσία της πρωτοβουλίας και οι προσκεκλημένοι αναζητούν άλλες συμμαχίες, πιο αποτελεσματικές.
Η Ελλάδα, από τη δεκαετία του 2000, με κορύφωση την ελληνική προεδρία της ΕΕ του 2003, συγκρότησε μια ολοκληρωμένη βαλκανική στρατηγική για τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην περιοχή, που οδήγησε στην ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ και τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων στον δρόμο της ενσωμάτωσής τους στους ευρατλαντικούς θεσμούς, μέσα από έναν αυστηρό οδικό χάρτη συμμόρφωσης στο ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Η χώρα μας επίσης, την περίοδο 2010-2012, διαμόρφωσε με την Κομισιόν και τις βαλκανικές χώρες, στη σύνοδο των υπουργών Μεταφορών των χωρών μελών της ΕΕ, στη Βουδαπέστη το 2011, το master plan των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων της Μεσογείου, μέσω της Θεσσαλονίκης, με τις βαλκανικές χώρες, την Κεντρική, την Ανατολική και τη Βόρεια Ευρώπη.
Τμήματα αυτού του σχεδίου υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στην Ελλάδα και κυρίως στις γειτονικές μας χώρες.
Δυστυχώς, ο χρόνος για τη χώρα μας πάγωσε το 2012, ενώ οι άλλες χώρες -έστω αργά, αλλά σταθερά- προχωρούν.
Τις αλήθειες αυτές και πάλι τόνισε στην κοινή συνέντευξη Τύπου ο Βούλγαρος πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ και χάλασε μια ακόμη φορά την προπαγάνδα του Έλληνα πρωθυπουργού, ο οποίος πάλι δήλωσε ότι η βαλκανική συνεργασία ξεκίνησε με αυτόν τα τελευταία χρόνια.
Άλλωστε, αυτή είναι η μόνιμη φαντασίωσή του, ότι η ιστορία ξεκίνησε με αυτόν και τον ΣΥΡΙΖΑ και αν κάτι έκαναν και οι άλλοι, σίγουρα θα ήταν κακό.
Είναι τιμή για μένα που, ως υφυπουργός Εξωτερικών την περίοδο 2001-2004, δούλεψα για τη σύνοδο κορυφής της Θεσσαλονίκης, που έγινε στη Χαλκιδική, γιατί η Θεσσαλονίκη είχε ισοπεδωθεί από ξένους και Έλληνες αντιευρωπαϊστές που εναντιώνονταν στους στόχους της συνόδου.
Ποια ελληνικά κόμματα συμμετείχαν στις καταστροφικές εκείνες κινητοποιήσεις εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς.
Ακόμη περισσότερο δούλεψα, σε διμερές και πολυμερές επίπεδο, για τη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής στρατηγικής των συγκοινωνιακών και μεταφορικών υποδομών στα Βαλκάνια και εκπροσώπησα την ελληνική κυβέρνηση στη σύνοδο των υπουργών Μεταφορών και Υποδομών στη Βουδαπέστη, όπου συμφωνήθηκε και το ανάλογο master.
Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός «έκαψε» τη θριαμβολογία της ελληνικής κυβέρνησης όταν τόνισε με νόημα: «Ελπίζω στην επόμενη τετραμερή, τον Σεπτέμβριο, οι υπουργοί Μεταφορών να έχουν κάτι συγκεκριμένο να προτείνουν».
*Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι συντονιστής της Πρωτοβουλίας για τη Νέα Σοσιαλδημοκρατία και πρώην υφυπουργός Υποδομών του ΠΑΣΟΚ
Προηγούμενα άρθρα
Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…
Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…
Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…