Γιάννης Μαγκριώτης*: Μετρό Θεσσαλονίκης – Tα λόγια και τα έργα 

0

«Αντίπαλος μας είναι ο χρόνος», δήλωσαν την Κυριακή σε εργοτάξιο της επέκτασης του μετρό Καλαμαριάς, οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης και της Αττικό Μετρό ΑΕ.
Σπάνια ειλικρίνεια, αφού:

  • Έχει συμπληρωθεί ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου και η πρόοδος του βρίσκεται στο 55% περίπου.
  • Χθες μετέθεσαν, σε σχέση με περσινές τους ανακοινώσεις, ακόμη ένα χρόνο την λειτουργία της επέκτασης της γραμμής του μετρό στην Καλαμάρια, στο 2022.

Πέντε ερωτήματα που ζητούν απάντηση:

  1. Σε πρόσφατη επίσκεψη, τους πάλι στην Καλαμαριά, ανακοίνωσαν, ότι οι εργασίες τρέχουν με διπλάσιο ρυθμό από ότι προβλεπόταν στο χρονοδιάγραμμα της σύμβασης, τότε γιατί η λειτουργία του θα ξεκινήσει σε διπλάσιο χρόνο από την αρχική πρόβλεψη της σύμβασης;
  2. Γιατί ποτέ δεν ανακοινώνουν τους λόγους της μεγάλης καθυστέρησης;
  3. Γιατί ποτέ δεν αναφέρουν, τον χρόνο μελέτης, διασφάλισης των πόρων και δημοπράτησης του έργου, που είναι και τα πιο αποφασιστικά βήματα ενός δημοσίου έργου, αφού η συνέχεια του συγκεκριμένου έργου δεν συναντά κανένα πρόβλημα, όπως οι ίδιοι δηλώνουν; Η απάντηση είναι απλή, γιατί όλα αυτά έγιναν από το τέλος του 2009 μέχρι τις αρχές του 2012, δηλαδή, την περίοδο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.
  4. Πότε θα δημοπρατήσουν τον διαγωνισμό για την προμήθεια των συστημάτων ασφάλειας και των 15 συρμών της Καλαμαριάς, προϋπολογισμού, περίπου 170 εκ. ευρώ;
  5. Γιατί δεν τα δημοπράτησαν τόσα χρόνια, όπως ήταν προγραμματισμένα; Μήπως οι δεσμευμένοι πόροι έχουν χαθεί;

Αμέτρητες φωτογραφίες, πολλά λόγια, λίγη δουλειά και ακόμη λιγότερες αλήθειες, στη γραμμή της Καλαμαριάς.
Δυστυχώς, τα ανάλογα ισχύουν και για τη γραμμή της Θεσσαλονίκης.
Τα χειρότερα όμως είναι για τις επεκτάσεις των γραμμών στην Δυτική Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο. Εκεί έχουμε μόνο συνεχείς συσκέψεις με δημάρχους, πολλά λόγια, πολλές φωτογραφίες και καθόλου δουλειά, αφού μετά το 2012, δεν έγινε ούτε ένα ουσιαστικό βήμα και δεν υπάρχει περίπτωση, με τα σημερινά δεδομένα, να γίνει τα επόμενα τουλάχιστον πέντε χρόνια.
Και δύο γενικές αλήθειες:

  • Το μετρό το θέλουμε όλοι, όμως οι Θεσσαλονικείς έχουν κουραστεί να ακούνε για αυτό, αφού κάποιοι τους κορόιδεψαν ακόμη πιο πολύ, όταν άνοιγαν τρύπες στην Εγνατία, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, λέγοντας ότι θα κάνουν το μετρό με τα κέρδη του ραδιοφώνου FM 1
  • Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διαγκωνίζονται για το ποια κυβέρνηση είπε τα πιο πολλά λόγια και είχε τα πιο πενιχρά αποτελέσματα, στο μετρό Θεσσαλονίκης.

*Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι συντονιστής της Πρωτοβουλίας για τη Νέα Σοσιαλδημοκρατία και πρώην υφυπουργός Υποδομών του ΠΑΣΟΚ

Προηγούμενα άρθρα

  1. Γιάννης Μαγκριώτης: Στη συνάντηση Τζιτζικώστα-Χατζηδάκη έβρεξε πάλι δις. ευρώ για την κεντρική Μακεδονία
  2. Γιάννης Μαγκριώτης, Ελλάδα , κυβερνήσεις, μεγάλα υπουργικά συμβούλια, υπουργοί
  3. Γιάννης Μαγκριώτης: Προσοχή στις καρμανιόλες των δρόμων τώρα το Πάσχα
  4. Γιάννης Μαγκριώτης: Από πέρυσι είχα τονίσει τις ευθύνες της κυβέρνησης για την ΕΥΑΘ
  5. Γιάννης Μαγκριώτης: Μια χρήσιμη πρωτοβουλία του Κινήματος Αλλαγής για τη συνταγματική αναθεώρηση
  6. Γιάννης Μαγκριώτης: Μια διαβολοβδομάδα ξεκινά με τυφλές συγκρούσεις και κανείς δεν ξέρει που θα οδηγήσει
  7. Γιάννης Μαγκριώτης: Σήμερα η ΝΔ βρήκε γραμμή και η κυβέρνηση έκανε νέα «κωλοτούμπα» – Τη χώρα ποιος τη σκέφτεται;
  8. Γιάννης Μαγκριώτης: Οι διαρροές Καραμανλή για το Βουκουρέστι αναγκάζουν τον Τσίπρα να αλλάξει γραμμή στο θέμα της FYROM.
  9. Γιάννης Μαγκριώτης: Το λιβανιστήρι του Τζιτζικώστα σε υπουργούς της κυβέρνησης είχε εξήγηση
  10. Γιάννης Μαγκριώτης: Το φυτοπλαγκτόν στον Θερμαϊκό ζητά τους αρμοδίους
Share.

Comments are closed.