|
|
|2004| |2005| |2006| |2007|
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΠΑΣΚ ΔΕΛΤΙΟ Νο: 11 της 11/12/2006
Αποτελέσματα εκλογών για το Δ.Σ. Συλλόγου "Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ" 2003-2006
Τροπολογία στη Βουλή για την αναπλήρωση
Ανακοίνωση με αφορμή τα μέτρα του ΥΠΕΠΘ για την αναπλήρωση.
Ανακοίνωση ΠΑΣΚ Για εκλογές των τοπικών Συλλόγων για νέα Δ.Σ.
(Αθήνα 4.11.2006) Αναλυτικά αποτελέσματα ανά νομό των εκλογών του ΚΥΣΠΕ για τα έτη 2004 και 2006 καθώς επίσης και συγκριτικά αποτελέσματα ανά νομό και ανά παράταξη.
(Αθήνα 2.11.2006) Δελτίο τύπου για εκλογές αιρετών ΚΥΣΠΕ 2006
(Σεπτέμβρης 2006) Η μαζική συμμετοχή στην πενθήμερη απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου 18-22 Σεπτέμβρη απάντηση στον αυταρχισμό της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ
(Μάης 2006) Ανακοίνωση για τις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων
(Μάης του 2006) Ανακοίνωση για το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών
(Μάης 2006) Ο εμπαιγμός της κυβέρνησης για τα 176€ και ... άλλα παραμύθια
(14-03- 2006)
Συνάντηση της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
(Φλεβάρης) 2006 Ανακοίνωση για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία και την Ευέλικτη Ζώνη
(Γενάρης 2006) Ανακοίνωση για τα στελέχη εκπαίδευσης
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η μαζική συμμετοχή στην πενθήμερη απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου 18-22 Σεπτέμβρη απάντηση στον αυταρχισμό της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ
Σεπτέμβρης 2006
Μαριέττα Γιαννάκου: Κ. Ελευθεροτυπία 3/9/06, απαντώντας στην ερώτηση δημοσιογράφου ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν δει ακόμη τα νέα βιβλία:
«.Αυτό είναι απολύτως ψευδές! Ντρέπομαι για λογαριασμό όσων τα λένε. Έχει αρχίσει η επιμόρφωση από τον Μάρτιο. Τα βιβλία μπήκαν στο Ιντερντετ. Οι εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτεί σε δεξιότητες και έχουν πάρει και προσωπικό υπολογιστή. Τους δόθηκε DVD και 800 σελίδες υλικό για το πώς θα προσεγγίζουν το κάθε θέμα. Και, βεβαίως, πήραν και τα βιβλία την ώρα που άρχισαν να πηγαίνουν στα σχολεία.»
Μαριέττα Γιαννάκου: στην ίδια συνέντευξη απαντώντας στην ερώτηση: «.Οι δάσκαλοι ετοιμάζονται να κατέβουν σε απεργία. Τι απαντάτε στα αιτήματά τους; .»
«.Έχω πει για τα οικονομικά αιτήματα, και κυρίως για τα 103 ευρώ, που μένουν από τα 176, ότι η καταβολή θα αρχίσει από τη νέα χρονιά σε δόσεις. Θα συνεννοηθούμε με το υπουργείο Οικονομικών. Για όλα τα άλλα, θέλω να σας πω ότι το υπουργείο έχει κάνει άλματα στις προσπάθειες για τους διορισμούς. Ξεμπλοκάραμε τη λίστα αναπληρωτών. Όλα γίνονται πιο γρήγορα. Γίνεται πρώτη φορά πραγματική επιμόρφωση στα νέα σχολικά βιβλία κι εγώ θεωρώ απαράδεκτο ορισμένοι, για κάποιους άγνωστους σε μένα λόγους, να μη λένε την αλήθεια. Το συνολικό κόστος επιμόρφωσης για δύο χρόνια ανέρχεται στα 170 εκατομμύρια ευρώ. Είναι εξαιρετικά μεγάλο ποσό...».
Γιώργος Αλογοσκούφης: Απογευματινή της Κυριακής, 3/9/2006: «.Τα 103 ευρώ θα δοθούν σε 3 ετήσιες δόσεις!!!».
Θοδωρής Ρουσόπουλος: «Για τα κενά φταίνε οι επαπειλούμενες κυήσεις των καθηγητριών!!!».
Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Η Υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση συνεχίζοντας τον ολισθηρό κατήφορο, αντί να σκύψουν με ενδιαφέρον και να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών εξακολουθούν να προκαλούν τη νοημοσύνη των συναδέλφων και της κοινής γνώμης.
Έτσι:
- Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δηλώνει ότι για τα χιλιάδες κενά στα σχολεία ευθύνονται οι άδειες για τις «επαπειλούμενες κυήσεις των εκπαιδευτικών.» και όχι τα μειωμένα κονδύλια (50% λιγότεροι δάσκαλοι διορίστηκαν πέρσι και φέτος), θυμίζοντας επιθεωρητή της δεκαετίας του '50 που ζητούσε από τις γυναίκες εκπαιδευτικούς να προγραμματίζουν την εγκυμοσύνη τους!!! για να μη συμπίπτει με το διδακτικό έτος.
Η Υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου περιφέρεται από κανάλι σε κανάλι ψευδόμενη, προκαλώντας οργή και αγανάκτηση στους εκπαιδευτικούς.
- Αλήθεια πού πήγαν τα 170.000.000 Ευρώ που έδωσε, όπως ισχυρίζεται, τα δυο τελευταία χρόνια για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών; (περίπου 2.500 ευρώ στον καθένα μας).
- Πότε δόθηκαν τα νέα βιβλία στους εκπαιδευτικούς; Και στους επιμορφωτές; Δε δόθηκαν στις 4 Σεπτέμβρη;
- Πότε πήραμε επιμορφωτικό υλικό 800 σελίδων και DVD και δεν το γνωρίζουμε;
- Πότε μας έδωσε υπολογιστή το Υπουργείο Παιδείας;
Η Υπουργός Παιδείας με τις τελευταίες δηλώσεις της, για μια ακόμη φορά, έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο, του αυταρχισμού και της αλαζονείας.
Ιούνιος 2004: «.Δεν με ενδιαφέρει τι λέει η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ»
Σεπτέμβρης 2004: «.Διορίζω όποιον θέλω εγώ.»
Σεπτέμβρης 2004: «.Ανάκριση για το αν διαβάστηκε το μήνυμά της στα σχολεία»
Σεπτέμβρης 2005: «.Αυτοί οι κάποιοι, δημιουργούν πανικό χωρίς λόγο.τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά.».
Μάρτης 2006: « Αυτό το εκπαιδευτικό δυναμικό έχουμε. Μην περιμένετε θαύματα στην παιδεία.».
Μάρτης 2006: « Δεν θα κάνουν κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί.» |
Θυμίζουμε τι έχει δηλώσει κατά καιρούς
.Και ο κατήφορος της Υπουργού Παιδείας δεν έχει τέλος.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας κ. Αλογοσκούφης δήλωσε στην Απογευματινή της Κυριακής 3/9/06 ότι θα χορηγήσει τα 103? στους εκπαιδευτικούς σε 3 ετήσιες δόσεις (34 ευρώ το χρόνο!!!). Ο κ. Αλογοσκούφης και η κυβέρνηση μας θεωρούν επαίτες. Έτσι αντιμετωπίζουν το οικονομικό μας αίτημα για 1400? καθαρά στο νεοδιόριστο, για μισθούς αξιοπρέπειας στους εκπαιδευτικούς.
Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Είναι φανερό ότι όσο πλησιάζει η μέρα της πενθήμερης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου τόσο η επίθεση της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ θα οξύνεται.
Εμείς δεν έχουμε άλλο δρόμο να ακολουθήσουμε από το δρόμο του αγώνα για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα:
- Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο. Για 1400 ευρώ καθαρό μισθό στο νεοδιόριστο.
- Γενναία αύξηση των δαπανών στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% του Γ.Κ.Π.
- Ενιαία δωδεκάχρονη δημόσια δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
- Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς. Για πραγματική δημόσια κοινωνική ασφάλιση.
- Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία.
- Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, που θα ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.
- Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Να καταργηθεί ο θεσμός της ωρομισθίας.
- Μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση, ώστε να μην υπάρχει κανένα κενό στα σχολεία μας.
- Μείωση των ωρών εργασίας στο επίπεδο της Β/βαθμιας.
Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν να περιμένουν τίποτε από την πολιτική της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Η πολιτική της σκληρής λιτότητας πρέπει να ανατραπεί.
Δεν μας μένει άλλος δρόμος από το δρόμο του ΑΓΩΝΑ.
Φτάνει πια ο εμπαιγμός.
Οι εκπαιδευτικοί δεν «επαιτούν»
Απαιτούν, εδώ και τώρα λύσεις στα προβλήματά τους.
Η ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
ΠΑΣΚ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Επιστροφή
στην αρχή
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μάης 2006
Ως εδώ και μη παρέκει !!!
Να μην ανοίξουν τα σχολεία το Σεπτέμβρη
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Μπήκαμε, ήδη, στον τρίτο χρόνο διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία και οι εργαζόμενοι τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα συνειδητοποιούν ολοένα και περισσότερο, πως έχουμε να κάνουμε με την πιο ταξική, την πιο νεοφιλεύθερη κυβέρνηση της χώρας, από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα.
Κατακτήσεις των εργαζομένων, όπως το 8ωρο σαρώθηκαν σε μία νύχτα,
Η μονιμότητα για τους νεοπροσλαμβανόμενους στις ΔΕΚΟ καταργήθηκε,
Ο πρωθυπουργός στις προτάσεις του για την αναθεώρηση του Συντάγματος εισηγείται την κατάργηση της μονιμότητας και στο στενό Δημόσιο Τομέα, μέσω των συμβασιούχων αορίστου χρόνου,
Ανοίγουν ξανά το ασφαλιστικό με φανερή πλέον πρόθεση την αύξηση των ορίων ηλικίας, τη μείωση των συντάξεων και την αύξηση των εισφορών,
Με τον προϋπολογισμό του 2006 χαρίζουν δισεκατομμύρια ευρώ στους βιομήχανους και την ίδια ώρα δίνουν μηδενικές αυξήσεις στους εργαζόμενους.
Η μόνη συνεπής προεκλογική δέσμευση που τηρείται κατά γράμμα από την κυβέρνηση της Ν.Δ. είναι η επανίδρυση του γαλάζιου κράτους μέσω της προφορικής συνέντευξης και της κατάργησης των διαδικασιών του Α.Σ.Ε.Π.
Στο χώρο της Εκπαίδευσης η κατάσταση είναι εκρηκτική
Η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών παραπέμπεται στις καλένδες. Το κυρίαρχο οικονομικό μας αίτημα: «να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο», όχι μόνο δεν ικανοποιείται, αλλά η κυβέρνηση εμπαίζει και αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως επαίτες. «... είστε πολλοί, ζητάτε και μαζικούς διορισμούς, πού θα βρεθούν τα χρήματα; ...» δήλωσε, κυνικά, η Υπουργός Παιδείας στη συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (14-03-06)
Παιδεία και πολιτισμός πρώτη προτεραιότητα δήλωνε ο πρωθυπουργός στις προγραμματικές του δηλώσεις (Βουλή 23-03-04) και «τηρώντας» τη δέσμευσή του μείωσε σταδιακά τις δαπάνες για την παιδεία από το 3,61% το 2004 σε 3,58% το 2005 και 3,52% το 2006. Η δέσμευση για 5% του Α.Ε.Π. στο τέλος της τετραετίας θα υλοποιηθεί μάλλον με τις «μαγικές» ικανότητες του γνωστού «απογραφέα» κ. Αλογοσκούφη. Ταυτόχρονα «αναγνωρίζοντας» την αξία του πολιτισμού διέκοψε τη χρηματοδότηση του προγράμματος Εκπαίδευση και Πολιτισμός (πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ») από το Μάρτη του 2004.
Η Υπουργός Παιδείας απαξιώνει και προκαλεί τον εκπαιδευτικό κόσμο με τις δηλώσεις της «...έχουμε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό δυναμικό. Δεν πρέπει να περιμένουμε θαύματα στην παιδεία...» και «... δεν πιστεύω ότι θα κάνουν ουσιαστικές απεργίες οι εκπαιδευτικοί...» (Καθημερινή 12-03-06) ... και ο κατήφορος δεν έχει τέλος !!!
Η ίδια, βέβαια, αποδεικνύεται ανίκανη να διαχειριστεί στοιχειωδώς ακόμη και τα απλά ζητήματα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας. Η σχολική χρονιά που πέρασε ήταν η χειρότερη των τελευταίων τριάντα χρόνων στην εκπαίδευση αφού:
- Χιλιάδες ήταν τα κενά, 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς
- Μειώθηκαν οι διορισμοί των δασκάλων κατά 50%
- Οι διορισμοί των αναπληρωτών έγιναν σε 17 φάσεις!!!
- Μειώθηκε η ωριαία αποζημίωση των ωρομισθίων κατά 30%
- Δεν καταβλήθηκαν τα χρήματα στα ολοήμερα σχολεία
- Υπήρξε, για πρώτη φορά, μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση των διδακτικών βιβλίων
- Καταρρακώθηκε κάθε έννοια αξιοκρατίας στις τοποθετήσεις αναπληρωτών Διευθυντών και Υποδιευθυντών των Σχολικών μονάδων.
Ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία δεν υπάρχει. Δεν μπόρεσαν να κάνουν ούτε ένα στοιχειώδη προγραμματισμό για την εισαγωγή τους στο δημοτικό σχολείο. Αφού καθυστέρησαν για δύο χρόνια την έκδοσή τους, καλούν τώρα τους Σχολικούς Συμβούλους να «επιμορφώσουν τους εκπαιδευτικούς» χωρίς ... βιβλία !!!
Το ολοήμερο Σχολείο υπολειτουργεί αφού πολλές ειδικότητες εκπαιδευτικών διορίζονταν μέχρι το Δεκέμβρη. Συνεπείς στην προεκλογική τους δέσμευση το μετατρέπουν σιγά σιγά σε «πάρκιγκ».
Κατάργησαν τη δωρεάν παροχή συγγραμμάτων και ειδικού εισιτηρίου στους μετεκπαιδευόμενους συναδέλφους μας, για να ... μειώσουν τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού !!!
Κατέθεσαν και ψηφίζουν αυτές τις μέρες στη Βουλή ένα Σχέδιο Νόμου «έκτρωμα» για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, απαξιώνοντας πλήρως τα επιστημονικά προσόντα των υποψηφίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: μετεκπαίδευση δύο χρόνων = 2,5 μόρια, 1 χρόνος διδακτική εμπειρία 2 μόρια.
Συνάδελφε, συυναδέλφισσα
Η κατάσταση αυτή δεν πάει άλλο.
Η νεοφιλελεύθερη και αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης πρέπει να ανατραπεί.
Οι τακτικές Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων, που γίνονται αυτές τις μέρες είναι μοναδική ευκαιρία για να πάρουμε αποφάσεις στο διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης του κλάδου, έτσι ώστε η 75η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να αποφασίσει
ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ
αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας.
Η παράταξή μας συνεπής στην αγωνιστική της πορεία προτείνει στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων :
Διεκδικητικό πλαίσιο
Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο. 1.400€ καθαρά στο νεοδιόριστο.
Υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων.
Διασφάλιση και προάσπιση των εργασιακών μας σχέσεων και των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων. Κατάργηση ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ της ωρομισθίας.
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π., προκειμένου να στηριχθεί ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης.
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Αγωνιστικό πλαίσιο
48ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 12 και 13 του Σεπτέμβρη.
Νέα 48ωρη απεργία στις 18 και 19 του Σεπτέμβρη.
Στη συνέχεια εκτίμηση της κατάστασης και κλιμάκωση του αγώνα με εντονότερες απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα από διαδικασίες βάσης
Συνάδελφε, συναδέλφισσα
Η ώρα της σύγκρουσης έφτασε.
Πάρε μέρος στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου σου
για να αποφασίσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ για την πορεία του κλάδου.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ
ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ κ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ.
ΩΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΗ ΠΑΡΕΚΕΙ !!!
ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Επιστροφή
στην αρχή
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μάης του 2006
Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των «γαλάζιων παιδιών»
το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών
Μοναδικός στόχος η κομματική άλωση της εκπαίδευσης και η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών
01-09-2004. Μαριέττα Γιαννάκου: «... οι τοποθετήσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Προϊσταμένων Γραφείων είναι προσωρινές και σε κάθε περίπτωση, λήγουν την 31η Αυγούστου 2005... τα κριτήρια επιλογής των νέων στελεχών θα αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου προκειμένου να επιλεγεί ένα απολύτως...αξιοκρατικό!!! σύστημα με το οποίο θα τεθεί οριστικό τέλος στην αμφισβήτηση ως προς τα κριτήρια επιλογής ...». Συνεπής !!! «σε κάθε περίπτωση» ... στις δεσμεύσεις της η Υπουργός Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή (5-5-06) για ψήφιση, με καθυστέρηση δύο ... μόνο χρόνων, το σχέδιο Νόμου για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης. Ένα σχέδιο Νόμου «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα των «γαλάζιων παιδιών», στα μέτρα των υπηρετούντων στελεχών, ένα σχέδιο Νόμου βγαλμένο από τα υπόγεια της Ρηγίλλης και της οδού Μητροπόλεως. Η Υπουργός Παιδείας, αφού παρέτεινε, επ' αόριστον τη θητεία των «δοτών» στελεχών εκπαίδευσης - τηρώντας ( !!! ) τη δέσμευσή της για προσωρινότητα - φέρνει για ψήφιση στη Βουλή ένα νομοσχέδιο ακόμη χειρότερο από αυτό που η ίδια έδωσε στη δημοσιότητα τον περασμένο Οκτώβρη, αφού η μόνη αλλαγή που έκανε ήταν ν' αυξήσει τα μόρια της αρχαιότητας από 1 σε 2 για κάθε χρόνο και τα μόρια της διδακτικής εμπειρίας από 1,5 σε 2, γιατί προφανώς κάποια στελέχη της ΔΑΚΕ, μέλη της συντακτικής ομάδας, δεν εξυπηρετούνταν επαρκώς με την προηγούμενη ρύθμιση. Η προφορική συνέντευξη των υποψηφίων, ενώπιον ενός διορισμένου Συμβουλίου Επιλογής, του οποίου η σύνθεση άλλαξε προς το χειρότερο, αφού συμμετέχει σ' αυτό και διορισμένος πλέον Διευθυντής Εκπαίδευσης, παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο επιλογής των νέων στελεχών. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εισάγεται ουσιαστικά η μονιμότητα των στελεχών μέσω της διαδικασίας επανάκρισης που προβλέπει το άρθρο 13 κάτι που μας γυρίζει πίσω στον «αλήστου μνήμης» επιθεωρητισμό. Τα επιμέρους στοιχεία του σχεδίου Νόμου είναι εξωφρενικά και πρωτοφανή αφού υποβαθμίζουν πλήρως τα επιστημονικά προσόντα των υποψηφίων και ενισχύουν ακόμη περισσότερο την αρχαιότητα.
Ο πρωτοφανής εμπαιγμός, σε βάρος των 180.000 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την κυβέρνηση
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1o
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ 12 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(υποψήφιος Διευθυντής Σχολείου) |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ 13 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(υποψήφιος Διευθυντής Σχολείου) |
Αρχαιότητα |
0 μόρια |
Αρχαιότητα |
2 μόρια |
Διδακτική εμπειρία (αφαιρούνται τα 2 χρόνια του Διδασκαλείου) |
5x2=10 μόρια |
Διδακτική εμπειρία |
6x2=12 μόρια |
Μετεκπαίδευση 2ετής |
2,5 μόρια |
|
0 μόρια |
ΣΥΝΟΛΟ |
12,5 μόρια |
ΣΥΝΟΛΟ |
14 μόρια |
Συμπέρασμα 1ο: Η διετής μετεκπαίδευση δεν αντιστοιχεί ούτε σε ένα χρόνο υπηρεσίας
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2o
EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ 2ο ΠΤΥΧΙΟ, ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
(υποψήφιος Διευθυντής Σχολείου) |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΧΩΡΙΣ 2ο ΠΤΥΧΙΟ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
(υποψήφιος Διευθυντής Σχολείου) |
Αρχαιότητα |
8 μόρια |
Αρχαιότητα |
8 μόρια |
Διδακτική εμπειρία |
12 μόρια |
Διδακτική εμπειρία |
12 μόρια |
6 χρόνια Διευθυντής |
1 μόριο |
0 χρόνια Διευθυντής |
0 μόρια |
4 χρόνια Υποδιευθυντής |
0 μόρια |
2 χρόνια Υποδιευθυντής |
0,5 μόρια |
2ο Πτυχίο |
2 μόρια |
|
|
Πτυχίο ξένης γλώσσας |
0,5 μόρια |
|
|
Σύνολο |
23,5 μόρια |
Σύνολο |
20,5 μόρια |
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ |
16,5 μόρια |
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ |
20 μόρια |
ΣΥΝΟΛΟ |
40 μόρια |
ΣΥΝΟΛΟ |
40,5 μόρια |
Συμπέρασμα 2ο: Η προφορική συνέντευξη μπορεί ν' ανατρέψει 2ο πτυχίο, πτυχία ξένων γλωσσών και μακρόχρονη διοικητική προϋπηρεσία.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 3o
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ
(υποψήφιος Διευθυντής Εκπαίδευσης) |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ 23 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
(υποψήφιος Διευθυντής Εκπαίδευσης) |
Αρχαιότητα |
0 μόρια |
Αρχαιότητα |
6 μόρια |
Διδακτική εμπειρία |
12 μόρια |
Διδακτική εμπειρία |
12 μόρια |
Διδακτορικός τίτλος |
4,5 μόρια |
|
|
Πτυχίο ξένης γλώσσας |
0,5 μόρια |
|
|
ΣΥΝΟΛΟ |
17 μόρια |
ΣΥΝΟΛΟ |
18 μόρια |
Συμπέρασμα 3ο: Τρία, μόλις, χρόνια αρχαιότητας αρκούν να υπερκεράσουν διδακτορικά διπλώματα και πτυχία ξένων γλωσσών.
Η συνειδητή υποβάθμιση της μοριοδότησης της μετεκπαίδευσης, των διδακτορικών, των μεταπτυχιακών, και των άλλων τίτλων σπουδών εξυπηρετεί το στόχο να «ισοπεδωθούν» τα προσόντα όλων, έτσι ώστε να «επιλέγεται» ο καλύτερος μέσω της συνέντευξης.
Στο σχέδιο Νόμου παραμένουν όλες οι απαράδεκτες ρυθμίσεις που είχε το προσχέδιο του Οκτωβρίου του 2005
Αποκλείονται, ουσιαστικά, από τη διαδικασία επιλογής οι νέοι εκπαιδευτικοί, αφού διπλασιάζονται σχεδόν τα απαιτούμενα για υποβολή υποψηφιότητας χρόνια υπηρεσίας.
Η αρχαιότητα μοριοδοτείται δύο φορές. Και ως υπηρεσιακή κατάσταση (2 μόρια για κάθε χρόνο) και ως διδακτική εμπειρία (2 μόρια για κάθε χρόνο)και αυξάνεται από 8 σε 20 μόρια !!!
Μηδενίζεται σχεδόν η προηγούμενη διοικητική εμπειρία σε θέση στελέχους (μέχρι ... 1 ... μόριο για όσους διετέλεσαν Διευθυντές Σχολείων)
Οι Υποδιευθυντές των Σχολικών Μονάδων επιλέγονται με μοναδικό κριτήριο την επίδοσή τους στην προφορική συνέντευξη.
Εισάγεται διαδικασία - παρωδία διαγωνισμού ( test πολλαπλών απαντήσεων) ο οποίος σκόπιμα λέγεται ΑΣΕΠ. Στην πραγματικότητα πρόκειται για επιτροπή την οποία διορίζει, και αυτή, η Υπουργός Παιδείας.
Μετά από όλα αυτά, είναι φανερό ότι το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου δεν έχει καμιά σχέση με την αξιοκρατία και είναι το χειρότερο από όλα όσα εφαρμόστηκαν την τελευταία εικοσαετία στην εκπαίδευση.
Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα και η εκπαιδευτική κοινότητα έχουν την υποχρέωση να αντιδράσουν, να αντισταθούν και να απορρίψουν την πλήρη κομματική άλωση της διοίκησης και της καθοδήγησης της εκπαίδευσης, που επιχειρείται με το συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου. Η πλήρης απόρριψή του απ' όλες τις δυνάμεις του κλάδου είναι μονόδρομος.
Η Δ.Α.Κ.Ε., η «κυβερνητική παράταξη» οφείλει, έστω και την ύστατη ώρα να στηρίξει τις θέσεις του κλάδου που και η ίδια ψήφισε στις Γ.Σ. και να σταματήσει να παίζει το ρόλο του Κυβερνητικού Εκπροσώπου. Τα μέλη της στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., που υπερθεματίζουν σε όλους τους τόνους τις κυβερνητικές επιλογές πρέπει να μην ξεχνούν ότι τα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια, η θητεία των στελεχών κ. ά. είναι θέσεις του κλάδου που και οι ίδιοι ψήφισαν. Αλλά τι μπορούν αλήθεια να πουν όταν οι ίδιοι έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο και στην καρατόμηση των στελεχών το 2004, αλλά και στη σύνταξη αυτού του νομοσχεδίου φέτος; Είναι σίγουρο, μ' όλα αυτά που κάνουν, ότι οι συνάδελφοι θα τους γυρίσουν την πλάτη. Οι εκπαιδευτικοί της Π. Ε. γνωρίζουν ποιοι είναι αυτοί που τους εκφράζουν, αυτοί που στάθηκαν δίπλα τους, μακριά από «φιλοκυβερνητικά ή αντικυβερνητικά σύνδρομα».
Η Π.Α.Σ.Κ. πιστή στην αξιόπιστη αγωνιστική της διαδρομή θα αντιπαλέψει τη συντηρητική και αναχρονιστική εκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ.
Θα αντισταθεί μαζί με όλες τις δυνάμεις του κλάδου στην επιχείρηση της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Ε.Π.Θ., που έχει στόχο την κομματική άλωση της εκπαίδευσης.
Θα αγωνιστεί για τη διαμόρφωση ενός αντικειμενικού, διαφανούς, αδιάβλητου, δημοκρατικού και αξιοκρατικού θεσμικού πλαισίου επιλογής στελεχών. Ενός πλαισίου που θα ακυρώνει τις απόπειρες της κυβέρνησης για κομματικό έλεγχο της εκπαίδευσης και για χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Η ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ,
Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ
Η ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ !!!
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Επειδή πολλοί εκ/κοί ρωτούν για το πρώτο παράδειγμα στην ανακοίνωση της ΠΑΣΚ για την επιλογή στελεχών επισημαίνουμε πως ο συνάδελφος που φοίτησε στο Διδασκαλείο, απουσιάζει δύο χρόνια από την τάξη, επομένως έχει διδακτική εμπειρία πέραν της απαιτούμενης 5 χρόνια : 7 - 2 (μετεκπαίδευση) = 5 Χ 2 = 10 μόρια.
Επιστροφή
στην αρχή
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αθήνα Μάης 2006
Ο εμπαιγμός της κυβέρνησης για
τα 176€ και ... άλλα παραμύθια !!!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ο πρωτοφανής εμπαιγμός, σε βάρος των 180.000 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την κυβέρνηση, συνεχίζεται. Τρία χρόνια τώρα η κυβέρνηση του κυρίου Καραμανλή, όχι μόνο δεν ικανοποιεί τη δική της ρητή προεκλογική δέσμευση για άμεση χορήγηση του επιδόματος των 176€ και στους εκπαιδευτικούς, αλλά συνεχίζει την απαξιωτική αντιμετώπισή τους, παραπέμποντας τη χορήγηση του υπολοίπου (103€) για το 2007, χωρίς καν να προσδιορίζει ούτε τις δόσεις, ούτε τον ακριβή χρόνο έναρξης της χορήγησής του.
Ταυτόχρονα ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας, δηλώνει κυνικά ότι θα χορηγήσει το επίδομα των 176€ (προηγουμένων ετών) μόνο σε όσους δικαιωθούν δικαστικά, οδηγώντας ουσιαστικά εκατοντάδες χιλιάδες Δημοσίων Υπαλλήλων σε δικηγορικά γραφεία, τα οποία θα πάρουν τα ποσοστά τους, μετατρέποντας έτσι τη χώρα σ' ένα απέραντο δικαστήριο. Είναι η πρώτη φορά στα μεταπολιτευτικά χρονικά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Υπενθυμίζουμε ότι στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις (οικογενειακό επίδομα, επίδομα 18.000 δρχ. κ.λ.π.) αρκούσε η δικαίωση ενός υπαλλήλου για να επεκταθεί, με πολιτική απόφαση, η ρύθμιση, στο σύνολο των δικαιούχων.
Φυσικά ο κλάδος μας ουδέποτε είχε ως κυρίαρχο οικονομικό αίτημα τη χορήγηση του επιδόματος των 176€. Το οικονομικό μας αίτημα ήταν και εξακολουθεί να παραμένει: «οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να ζουν με αξιοπρέπεια από το μισθό τους και μόνο. 1.400€ καθαρά στο νεοδιόριστο» Αίτημα που απέρριψε ασυζητητί η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ., στις πρόσφατες συναντήσεις που είχε με τη Δ.Ο.Ε. και την Ο.Λ.Μ.Ε..
Η στάση όμως της κυβέρνησης, απέναντι ακόμη και στη δική της ρητή προεκλογική δέσμευση, για άμεση χορήγηση των 176€ και στους εκπαιδευτικούς, δείχνει την πρωτοφανή της αναξιοπιστία. Πέρα όμως από την αναξιοπιστία της ως προς τις οικονομικές διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών, η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. δεν υλοποίησε τίποτε από αυτά που δεσμεύτηκε στην τελευταία συνάντηση που είχε με τη Δ.Ο.Ε. στις 14 του Μάρτη 2006.
Υπενθυμίζουμε, όχι με δικά μας λόγια, αλλά με το «πανηγυρικό» ενημερωτικό δελτίο του εκπροσώπου της κυρίας Γιαννάκου στη Δ.Ο.Ε. (Δ.Α.Κ.Ε.), τι είχε «δεσμευθεί» η Υπουργός, στη συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 14 του Μάρτη 2006
Δ.Α.Κ.Ε.: (ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 14-3-2006) |
Μάης 2006: η αλήθεια |
Ειδική αγωγή: Εντός δέκα ημερών θα δοθεί σχέδιο Νόμου για την αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.
Πληρωμή Ωρομισθίων: Έχει ήδη υπογραφεί η απόφαση για την πληρωμή τους έως και τον Απρίλιο του 2006.
Επιλογές στελεχών: Θα κατατεθεί αυτές τις μέρες το Σχέδιο Νόμου και θα ξεκινήσει σύντομα η διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης
Νέα βιβλία: Θα είναι στα σχολεία εγκαίρως το καλοκαίρι και θα αξιολογηθούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Σύσταση Επιτροπής μεταθέσεων-αποσπάσεων: Συμφώνησε στην συγκρότηση επιτροπής μεταθέσεων-αποσπάσεων και αναμοριοδότησης των σχολείων.
Μείωση αναλογίας μαθητών ανά δάσκαλο: με κοινή Υπουργική απόφαση θεσμοθετείται το 1/25 με παράλληλη αύξηση των οργανικών θέσεων
Η ΔΑΚΕ πίστευε και πιστεύει πως το συνδικαλιστικό κίνημα θα πρέπει να αποκτήσει αξιόπιστο .. λόγο και να διεκδικήσει με όλες του τις δυνάμεις την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης. |
Δύο μήνες μετά η ειδική αγωγή ... αναμένει μάταια την «αναβάθμισή» της !!!
Οι ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας αναμένουν ακόμη το αυτονόητο: τους μισθούς τους, από τον Οκτώβρη του 2005.
Ούτε ... «αυτές τις μέρες» !!! κατατέθηκε τίποτε, αλλά όπως όλα δείχνουν δικαιώνεται η πρόβλεψή μας ότι τα διορισμένα στελέχη εκπαίδευσης θα συνεχίσουν τη θητεία τους.
Θεωρείται επίτευγμα ότι οι εκπαιδευτικοί θα πάρουν τα βιβλία ταυτόχρονα με τους μαθητές τους το Σεπτέμβρη και θαύμα το ότι θα τα αξιολογήσουν πριν καν να τα πάρουν !!!
Σ' αυτό είμαστε συνηθισμένοι γιατί και το Σεπτέμβρη του 2005 είχε «δεσμευτεί» για άμεση συγκρότηση της επιτροπής και μάλιστα πριν την πραγματοποίηση των μεταθέσεων που ήδη έγιναν !!!
Επίσης και γι' αυτό είχε δεσμευθεί το Σεπτέμβρη του 2005. Μέχρι τώρα, καμιά Υπουργική απόφαση δεν υπάρχει...
ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ !!! |
Η Δ.Α.Κ.Ε. όχι μόνο έχει αναλάβει το ρόλο του κυβερνητικού εκπροσώπου στη Δ.Ο.Ε. αλλά προσπαθεί με κάθε τρόπο να μη ληφθεί καμία απόφαση για αξιόπιστες κινητοποιήσεις. Έτσι, στη μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση της φετινής χρονιάς (γενική απεργία Γ.Σ.Ε.Ε.-Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στις 15 του Μάρτη 2006) πρότεινε να συμμετέχει η Δ.Ο.Ε. με... δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας. Κι αφού αυτό δεν έγινε δεκτό δε δέχτηκε να προστεθεί στο πλαίσιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. το διεκδικητικό πλαίσιο του κλάδου που και η ίδια ψήφισε !!!
Στην ολομέλεια των προέδρων πρότεινε, για το θεαθήναι, μια 24ωρη απεργία στο πρώτο δεκαήμερο του Απρίλη και μετά τίποτε.
Τώρα διαφωνεί με το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της 10ης του Μάη επειδή έχει περισσότερα από ... ένα αιτήματα στην αφίσα.
ΑΥΤΗ ΕIΝΑΙ Η ... ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ Της Δ.Α.Κ.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ
ΟΠΟΙΑ ΤΟΣΟ ΠΟΛY ... ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ.
Συνάδελφοι
Μοναδική απάντηση σε όλα αυτά που συμβαίνουν είναι η συσπείρωσή μας γύρω από τα συνδικάτα, έτσι ώστε να διεκδικήσουμε δυναμικά λύσεις στα προβλήματά μας και να ακυρώσουμε τη νεοφιλελεύθερη επίθεση της κυβέρνησης, που ξεδιπλώνεται σε όλα τα μέτωπα.
Σας καλούμε όλους να πάρετε μαζικά μέρος στην απεργιακή κινητοποίηση της 10ης του Μάη καθώς και στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο που θα γίνει την ίδια μέρα, στις 11 το πρωί από όλες τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (Δ.Ο.Ε., Ο.Λ.Μ.Ε., Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π., Ο.Σ.Ε.Π./Τ.Ε.Ι.) στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην πορεία που θ' ακολουθήσει προς το Υπουργείο Παιδείας.
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν να περιμένουν τίποτε από την πολιτική της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Η πολιτική της σκληρής λιτότητας πρέπει να ανατραπεί.
Δεν μας μένει άλλος δρόμος από το δρόμο του ΑΓΩΝΑ.
Φτάνει πια ο εμπαιγμός.
Οι εκπαιδευτικοί δεν «επαιτούν».
Απαιτούν, εδώ και τώρα λύσεις στα προβλήματά τους.
Επιστροφή
στην αρχή
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αθήνα 14 του Μάρτη 2006
Συνάντηση της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Ο εμπαιγμός των εκπαιδευτικών συνεχίζεται.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Στη σημερινή (14-3-2006) συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ., διαπιστώθηκε για μια ακόμη φορά ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς, αρνούμενη να δώσει λύσεις στα προβλήματα, τόσο των ίδιων όσο και της εκπαίδευσης.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, δέσμια των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης προσήλθε στο τραπέζι του «διαλόγου» με άδεια χέρια. Δεν είχε να δώσει τίποτα στους εκπαιδευτικούς.
Στην αγωνιώδη προσπάθειά της να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα (μη ικανοποίηση ρητών προεκλογικών δεσμεύσεων) προσπάθησε να ρίξει τα βάρη στις προηγούμενες κυβερνήσεις, δείχνοντας έτσι ότι δεν έχει συνειδητοποιήσει ακόμη, ότι αυτή κυβερνά και το δικό της έργο κρίνεται.
Για την κυβέρνηση είναι ολοφάνερο πλέον, ότι η Παιδεία και οι εκπαιδευτικοί δεν αποτελούν προτεραιότητα της.
Συγκεκριμένα :
Οικονομικά Εκπαιδευτικών:
Η Υπουργός όχι μόνο αμφισβήτησε το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να ζουν με αξι-οπρέπεια από το μισθό τους και μόνο, «Είστε 180.000 ζητάτε και διορισμούς, που θα βρεθούν τα χρήματα;» είπε χαρακτηριστικά, αλλά αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως «επαίτες» παραπέμποντας, ακόμη και τη χορήγηση του επιδόματος των 103 €, στο μέλλον ξεχνώντας τις δικές της ρητές προεκλογικές δεσμεύσεις.
Το γεγονός, ότι με την κατάρρευση της «απογραφής» του κυρίου Αλογοσκούφη και την αλλαγή του υπολογισμού των αμυντικών δαπανών εξοικονομούνται χρήματα για τον προϋπολογισμό, δε συγκινεί την κυβέρνηση και η πολιτική της λιτότητας θα συνεχιστεί επ' αόριστον. «Η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας δεν επιτρέπει αυξήσεις» είπε χαρακτηριστικά η Υπουργός Παιδείας.
Δαπάνες για την Παιδεία :
Ο στόχος του 5% του Α.Ε.Π. για την παιδεία στο τέλος της τετραετίας είναι πλέον άπιαστο όνειρο. Η Υπουργός Παιδείας με διάφορες αλχημείες προσπάθησε να αποδείξει ότι δεν έχουμε μείωση των δαπανών φέτος, αμφισβητώντας ακόμη και στοιχεία των διε-θνών οργανισμών.
Η πραγματικότητα όμως είναι σκληρή για την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ.. Συνεχής μείωση των δαπανών από τότε που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας. Από 3,61% του Α.Ε.Π. το 2004, 3,58% το 2005 και 3,52% το 2006. Είναι
προφανώς τα «νέα» μαθηματικά για να φτάσουμε στο στόχο του 5%. Όχι με αύξηση των δαπανών αλλά με συνεχή μείωση.
Διορισμοί Εκπαιδευτικών:
Καμία δέσμευση για αύξηση των διορισμών ( στους δασκάλους έχουν μειωθεί κατά 50%), καμία δέσμευση για τη στελέχωση των τμημάτων ένταξης, των τάξεων υποδοχής ή των φροντιστηριακών τμημάτων.
«Το ΥΠ.Ε.Π.Θ. δεν είναι υποχρεωμένο να προσλαμβάνει όλους τους πτυχιού-χους εκπαιδευτικούς», είπε χαρακτηριστικά, παραβλέποντας το γεγονός ότι και σήμερα ακόμη εξακολουθούν να υπάρχουν κενά στα σχολεία, με δική της ευθύνη.
Πληρωμή Ωρομισθίων:
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δε θεωρεί σοβαρό πρόβλημα την καθυστέρηση πληρωμής των ωρομισθίων εκπαιδευτικών από τον περασμένο Νοέμβρη. Ειπώθηκε ότι μόλις τις προηγούμενες μέρες υπογράφτηκαν οι συμβάσεις των ωρομισθίων κι επομένως θα ξεκινήσει προσεχώς (πότε ;) η πληρωμή τους. Η κυρία Γιαννάκου φάνηκε να αδυνατεί να κατανοήσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στους χιλιάδες ωρομίσθιους που εί-ναι οι χειρότερα αμειβόμενοι συνάδελφοι στην εκπαίδευση.
Επιμόρφωση στα νέα βιβλία:
Τόσο η Υπουργός όσο και ο Υφυπουργός κ. Καλός πάσχισαν να πείσουν ότι υπάρχουν χρήματα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία, χωρίς να αναφέρουν το συγκεκριμένο ποσό που θα διατεθεί γι' αυτό το σκοπό.
Η όποια «ενημέρωση» των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία θα γίνει χωρίς να τα έχουν στα χέρια τους, αφού στην καλύτερη περίπτωση τα μισά απ' αυτά θα φτάσουν στα σχολεία το Σεπτέμβρη. Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών μπορεί να γίνει μέσα από το διαδίκτυο!!! είπαν...
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών:
Καμιά πρόβλεψη δεν έχει γίνει για την περιοδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και κανένα κονδύλιο από τον κρατικό προϋπολογισμό δεν υπάρχει. Η όποια «επιμόρφωση» θα στηριχτεί αποκλειστικά σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα από το ΕΠΕΑΕΚ. Το αντικείμενο και το είδος της επιμόρφωσης δεν αποσαφηνίστηκαν. Αν δηλαδή θα στοχεύουν σε συγκεκριμένες ανάγκες των εκπαιδευτικών ή θα υλοποιούνται κατά τη βούληση των εκάστοτε επιμορφωτών.
Νόμος για την Ειδική Αγωγή :
Θα δοθεί προσεχώς για διάλογο, (ίδια απάντηση είχε δοθεί και στην προηγούμενη συνάντηση στις 27/09/2005)
Νόμος για την επιλογή Στελεχών της Εκπαίδευσης :
Η Υπουργός Παιδείας, για πρώτη φορά, ουσιαστικά παραδέχθηκε ότι τα στελέχη που η ίδια επέλεξε το καλοκαίρι του 2004 έχουν συγκεκριμένη κομματική ταυτότητα, δηλώνοντας ότι δεν είναι δυνατόν να γίνουν επιλογές Διευθυντών Σχολείων με τους συγκεκριμένους Προϊσταμένους.
Αγνοώντας τη θέση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε.), για απόσυρση του συγκεκριμένου Σχεδίου Νόμου και τη κατάρτιση νέου με συμφωνία των εκπαιδευτικών, η κυρία Γιαννάκου δήλωσε ότι: «Έχουν γίνει μικροδιορθώσεις στη μοριοδότηση που προέβλεπε το Σχέδιο Νόμου και θα κατατεθεί πολύ σύντομα στη Βουλή».
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει επαρκής χρόνος για την επιλογή του συνόλου των στελεχών και τουλάχιστον για φέτος θα αρκεστεί στην επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Γραφείων. Για τους Διευθυντές Σχολείων θα παραταθεί η θητεία τους για ένα έτος αν δεν προλάβουν να γίνουν οι επιλογές.
Διδασκαλεία Μετεκπαίδευσης :
Επέμεινε στην απόφασή της για κατάργηση του μειωμένου εισιτηρίου (πάσο) καθώς και των συγγραμμάτων, χρησιμοποιώντας ως άλλοθι γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου του Υπ.Ε.Π.Θ. (ενώ μπορεί να λύσει το θέμα με νομοθετική ρύθμιση)
Ευέλικτη Ζώνη :
Η Υπουργός Παιδείας ουσιαστικά παραδέχτηκε ότι τα στοιχεία που έδωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο για το θέμα δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Έδειξε δε να εκπλήσσεται ότι την τελευταία χρονιά (2004-2005) πριν την υποχρεωτική εφαρμογή, το 55% των σχολείων που ήταν στην Ευέλικτη Ζώνη αποχώρησε. Από 2815 παρέμειναν 1370. Παρά το γεγονός ότι την τελευταία διετία κανένα επιμορφωτικό πρόγραμμα δεν έχει γίνει επιμένει στην υποχρεωτική εφαρμογή της και την επόμενη σχολική χρονιά.
Μείωση αναλογίας μαθητών ανά δάσκαλο :
Επανέλαβε, για άλλη μια φορά, τη βούληση του Υπουργείου για μείωση της αναλογίας στο 1 προς 25 , χωρίς όμως να δεσμευτεί για τη διατήρηση των οργανικών θέσεων.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ούτε όραμα, ούτε στρατηγική, ούτε σχέδιο για την παιδεία έχουν. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ακόμη και τα ζητήματα της καθημερινότητας. Η κυβέρνηση αφού έταξε προεκλογικά στους πάντες τα πάντα, αδυνατεί τώρα να ανταποκριθεί ακόμη και στις δικές της δεσμεύσεις.
«...Έχουμε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό δυναμικό.
Δεν πρέπει στην Παιδεία να περιμένουμε θαύματα.»
Μαριέττα Γιαννάκου («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» 12/03/2006)
(...πλήρης απαξίωση των εκπαιδευτικών)
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν να περιμένουν τίποτε από την πολιτική της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η πολιτική της σκληρής λιτότητας πρέπει να ανατραπεί.
Δεν μας μένει άλλος δρόμος από το δρόμο του ΑΓΩΝΑ.
Φτάνει πια ο εμπαιγμός.
Οι εκπαιδευτικοί δεν «επαιτούν».
Απαιτούν, εδώ και τώρα λύσεις στα προβλήματά τους.
Επιστροφή
στην αρχή
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αθήνα, Φλεβάρης 2006
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία και την Ευέλικτη Ζώνη
Παρά το γεγονός ότι τον προσεχή Σεπτέμβρη θα μπουν, με καθυστέρηση δυο χρόνων, νέα βιβλία στο δημοτικό σχολείο, η συγγραφή των οποίων άρχισε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το 2001, κανένας σχεδιασμός δεν υπάρχει για την εισαγωγή τους, αφού κανένα πρόγραμμα ενημέρωσης- επιμόρφωσης των 72.000 εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σ' αυτά, δεν υπάρχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη συνάντηση της ηγεσίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τη Δ.Ο.Ε., ο Πρόεδρος του Π. Ι. ανέφερε ότι πέρα από το τριήμερο σεμινάριο που έγινε για τους Σχολικούς Συμβούλους το Δεκέμβρη του 2005 και το οποίο κρίθηκε από τους ίδιους ανεπαρκέστατο, δεν υπάρχει κανένα άλλο πρόγραμμα επιμόρφωσης σε εξέλιξη. Ανέφερε, επίσης, ότι στην καλύτερη περίπτωση 29 από τα 52 βιβλία του Δημοτικού θα είναι στα σχολεία τον προσεχή Σεπτέμβρη, αν δεν υπάρξουν ενστάσεις, γεγονός που σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί θα τα πάρουν και θα τα δουν, για πρώτη φορά, μαζί με τους μαθητές. Και ενώ αυτά συμβαίνουν στη Δημόσια Εκπαίδευση, στις 4 και 5 Φλεβάρη πραγματοποιείται σεμινάριο επιμόρφωσης 400 εκπαιδευτικών της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, στα νέα βιβλία, με συμμετοχή των συγγραφέων και του Γ.Γ. του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Η πολιτική επιλογή του ΥΠ.Ε.Π.Θ. είναι σαφής: Πλήρης εγκατάλειψη της Δημόσιας Εκπαίδευσης και στήριξη της Ιδιωτικής. Σχετικά με την Ευέλικτη Ζώνη το Π.Ι. ανακοίνωσε ότι τη σχολική χρονιά 2004-2005 την προηγούμενη της υποχρεωτικής εφαρμογής δεν έγινε κανένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα προγράμματα σταμάτησαν τη σχολική χρονιά 2003-2004. Είναι χαρακτηριστικό, επίσης, ότι ενώ τη σχολική χρονιά 2003-2004 συμμετείχαν στο πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης 2.815 σχολεία, την επόμενη (2004-2005) τα σχολεία αποχώρησαν ομαδικά και παρέμειναν μόνο 1.370. Στην ερώτηση πώς μετά την αποχώρηση τόσων σχολείων, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εισηγήθηκε την υποχρεωτική εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης, δεν δόθηκε καμία απάντηση. Στο θέμα της εισαγωγικής επιμόρφωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, η πρώτη φάση της οποίας αντί να γίνει στην αρχή της χρονιάς όπως προβλέπει το Π.Δ. 45/99, αυτή έγινε το Δεκέμβρη από το Π.Ι., δόθηκε η απάντηση ότι γι' αυτό είναι αποκλειστικά υπεύθυνη η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ., η οποία ανακοινώνει τους διορισμούς με μεγάλη καθυστέρηση. Είναι σαφές ότι απ' όλα τα παραπάνω, προκύπτουν τα εξής: Είναι αδύνατο οι σχολικοί σύμβουλοι, όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους, οι οποίοι ενημερώθηκαν θεωρητικά για τα νέα βιβλία (στο τριήμερο σεμινάριο δεν υπήρχε τυπωμένο ούτε ένα βιβλίο) να μπορέσουν να αναλάβουν το τεράστιο έργο της ενημέρωσης-επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σ' αυτά τη στιγμή μάλιστα που κανένα συγκεκριμένο σχέδιο δεν υπάρχει και καμιά χρηματοδότηση δεν προβλέπεται. Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η ανάγκη για άμεση ικανοποίηση του αιτήματος του κλάδου να ολοκληρώνονται όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, διορισμοί) τον Ιούνιο του προηγούμενου έτους, αφενός μεν για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία, αφετέρου δε για να γίνονται έγκαιρα τα επιμορφωτικά προγράμματα και ολόκληρος ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός. Δικαιώνεται πλήρως η στάση της παράταξής μας στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το θέμα της Ευέλικτης Ζώνης, αφού και με τις απαντήσεις του Π.Ι. επιβεβαιώθηκε ότι την περσινή χρονιά καμία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν έγινε και το 55% των σχολείων αποχώρησε από το πρόγραμμα, μετά τη γνωστή εγκύκλιο Ράμμα.
Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται, στην πράξη, η προχειρότητα και η έλλειψη στοιχειώδους σχεδιασμού από την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. σε όλα τα ζητήματα της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα σ' ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία.
Επιστροφή
στην αρχή
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αθήνα, Γενάρης 2006
ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Στις καλένδες παραπέμπεται η επιλογή τους
Χιλιάδες Διευθυντές και Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων θα «επιλεγούν» ή θα «ορισθούν» τον προσεχή Αύγουστο από τους κομματικούς προϊσταμένους της Ν. Δημοκρατίας, με στόχο την κομματική άλωση της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα.
Φτάσαμε, ήδη, στις αρχές του Φλεβάρη και καμιά προεργασία δεν έχει γίνει από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την κυβέρνηση για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Τα «προσωρινά» στελέχη διοίκησης της εκπαίδευσης, όπως τα χαρακτηρίζει ο Ν.3255/04, γίνονται, πλέον, μόνιμα, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά ότι για το Υπουργείο Παιδείας ισχύει απόλυτα η ρήση: «Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού».
Η Υπουργός Παιδείας, μπροστά στη θύελλα των αντιδράσεων του εκπαιδευτικού κόσμου, για το διορισμό των κομματικών Διευθυντών Εκπαίδευσης και προϊσταμένων γραφείων, διαβεβαίωνε το καλοκαίρι του 2004 στη Βουλή των Ελλήνων ότι τα στελέχη αυτά θα είναι προσωρινά και μέχρι τις 31.08.05 θα έχουν γίνει νέες αξιοκρατικές επιλογές.
Μ. Γιαννάκου, (21/7/04 Βουλή): « Το ΥΠ.Ε.Π.Θ. θα συντάξει, μετά από διάλογο με όλους τους φορείς ένα σταθερό αξιοκρατικό σύστημα επιλογής σύμφωνα με τη ρητή προεκλογική δέσμευση της Ν.Δ.. Σας διαβεβαιώνω ότι η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς 2004-2005, οπότε θα λήξει και η θητεία των «προσωρινών» στελεχών».
Απόλυτα «συνεπής» !!! στη δέσμευσή της, τον Οκτώβρη του 2005 ψήφισε ρύθμιση στο Ν.3391/05 με την οποία παρατείνεται η θητεία των «προσωρινών» προϊσταμένων επ' αόριστον.
Το Σχέδιο Νόμου, με τα κριτήρια επιλογής που έδωσε στη δημοσιότητα χαρακτηρίστηκε από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας (ΔΟΕ - ΟΛΜΕ) απαράδεκτο, αφού αναδεικνύει ως μοναδικό κριτήριο επιλογής των νέων στελεχών την προφορική συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον ενός διορισμένου Συμβουλίου Επιλογής. Το συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου είναι «κομμένο», και «ραμμένο», στα μέτρα των γαλάζιων παιδιών. Με δεδομένο, δε, ότι το καλοκαίρι του 2006, λήγει η θητεία χιλιάδων Διευθυντών και Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων (25.000 περίπου Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) στόχος της Κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Ε.Π.Θ. είναι η κομματική άλωση της διοίκησης της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα.
Είναι ολοφάνερο ότι για να πετύχει αυτόν το στόχο θα «χρησιμοποιήσει» τα διορισμένα κομματικά στελέχη της διοίκησης τα οποία θα κληθούν να «επιλέξουν» τους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων, κατά τα πρότυπα, προφανώς, της δικής τους επιλογής. Εξάλλου, τα πρώτα δείγματα γραφής για το τι θα γίνει τα έδωσαν με τις κομματικές τοποθετήσεις εκατοντάδων αναπληρωτών Διευθυντών και Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων τη φετινή χρονιά. (π.χ. Μεσσηνία, 'Aρτα, Μαγνησία, Αν. Αττική, Αθήνα, Πιερία, Λήμνο κλπ.).
Μπροστά σ' αυτή τη διαφαινόμενη εξέλιξη το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα και η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλουν να αντιδράσουν. Η Π.Α.Σ.Κ., πιστή στην αξιόπιστη αγωνιστική της διαδρομή, θα αγωνιστεί και θα αντισταθεί, μαζί με όλες τις προοδευτικές δυνάμεις του κλάδου, για να αποτρέψει την επιχείρηση της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Ε.Π.Θ., που στόχο έχει την κομματική άλωση της διοίκησης και της καθοδήγησης της εκπαίδευσης.
Η ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ! ! !
Επιστροφή
στην αρχή |
|