|2004| |2005| |2006| |2007|

Ανακοίνωση για τo διάταγμα επιλογής στελεχών εκπαιδευσης
(12-10-2005) Tο πρόγραμμα δράσης του κλάδου
(5-10-2005) Σε υπαναχώρηση ανάγκασε την Υπουργό Παιδείας, η οργανωμένη αντίδραση του κλάδου
(20-9-2005) Η σχολική χρονιά που άρχισε, η χειρότερη των τελευταίων χρόνων στην εκπαίδευση
(31/8/05) Πρόταση της ΠΑΣΚ για το πρόγραμμα δράσης του κλάδου (2005-2006),  στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
(10-05-2005) Ανακοίνωση ΠΑΣΚ για εργατική Πρωτομαγιά
(Μάρτης 2005) Σεμνά... και» ταπεινά !!! Δείγμα γραφής ... ένα ακόμη!!!
(21-02-2005) Ανακοίνωση για τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία
(Φλεβάρης 2005) Εισοδηματική πολιτική 2005: «Ώδινεν όρος και έτεκε μυν»

 

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ανακοίνωση για τα στελέχη εκπαίδευση

ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ»

  • Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των «γαλάζιων παιδιών» το σχέδιο νόμου για τις επιλογές
  • Μοναδικός στόχος η κομματική άλωση της εκπαίδευσης και η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών

Το σχέδιο νόμου για τις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης, που δόθηκε στη δημοσιότητα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιβεβαιώνει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η διαδικασία κομματικής άλωσης της εκπαίδευσης, που ξεκίνησε πέρσι με την καρατόμηση των υπηρετούντων στελεχών και την αντικατάστασή τους από κομματικούς εγκάθετους της Νέας Δημοκρατίας, επιδιώκεται να γενικευθεί φέτος με την αντικατάσταση χιλιάδων στελεχών διοίκησης και καθοδήγησης, σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης από τα «γαλάζια παιδιά».
Ένα χρόνο χρειάστηκαν οι «εγκέφαλοι» του ΥΠ.Ε.Π.Θ. και οι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ για να μπορέσουν να καταλήξουν επιτέλους, σ ένα Σχέδιο Νόμου κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των «δικών τους παιδιών».
Η κ. Γιαννάκου, ζηλεύοντας προφανώς τη δόξα του κ. Παυλόπουλου, ο οποίος καρατόμησε 25.000 στελέχη της δημόσιας Διοίκησης και εισήγαγε την προφορική συνέντευξη ως κυρίαρχο κριτήριο για την πρόσληψη στο Δημόσιο, αναδεικνύει ως μοναδικό, ουσιαστικά, κριτήριο επιλογής των νέων στελεχών την προφορική συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον ενός διορισμένου, από την ίδια, Συμβουλίου Επιλογής.
Η συνειδητή υποβάθμιση της μοριοδότησης της μετεκπαίδευσης, των διδακτορικών, των μεταπτυχιακών, και των άλλων τίτλων σπουδών κατά 50%, εξυπηρετεί ακριβώς αυτόν το στόχο. Να «ισοπεδωθούν» τα προσόντα όλων, έτσι ώστε να «επιλέγεται» ο καλύτερος μέσω της συνέντευξης.
Τα επιμέρους στοιχεία του νομοσχεδίου είναι εξωφρενικά και πρωτοφανή αφού:

  • Υποβαθμίζονται πλήρως τα επιστημονικά προσόντα των υποψηφίων (από 29 γίνονται 14) , η μετεκπαίδευση από 4 γίνεται 2,5, το μεταπτυχιακό από 4 γίνεται 2,5,  το διδακτορικό από 8 γίνεται 4,5. Ένα χαρακτηριστικό «εξωφρενικό» παράδειγμα: Εκπαιδευτικός που φοίτησε 2 χρόνια στο διδασκαλείο θα πάρει από τον τίτλο της μετεκπαίδευσης 2,5 μόρια, ενώ αν είχε μείνει στο σχολείο θα έπαιρνε από διδακτική εμπειρία  3 μόρια !!! (2 χρόνια Χ 1,5=3)
  • Η αρχαιότητα μοριοδοτείται δύο φορές. Και ως υπηρεσιακή κατάσταση (1 μόριο για κάθε χρόνο) και ως διδακτική εμπειρία (1,5 μόριο για κάθε χρόνο)και αυξάνεται από 8 σε 19 μόρια !!!
  • Αποκλείονται ουσιαστικά από τη διαδικασία επιλογής οι νέοι εκπαιδευτικοί αφού διπλασιάζονται σχεδόν τα απαιτούμενα για υποβολή υποψηφιότητας χρόνια υπηρεσίας.
  • Μηδενίζεται σχεδόν η προηγούμενη διοικητική εμπειρία σε θέση στελέχους (μέχρι . 1 . μόριο για όσους διετέλεσαν Διευθυντές Σχολείων)
  • Εισάγεται διαδικασία - παρωδία διαγωνισμού ( test πολλαπλών απαντήσεων) ο οποίος σκόπιμα λέγεται ΑΣΕΠ. Στην πραγματικότητα πρόκειται για επιτροπή την οποία διορίζει, και αυτή, η Υπουργός Παιδείας.
  • Οι Υποδιευθυντές των Σχολικών Μονάδων επιλέγονται με μοναδικό κριτήριο την επίδοσή τους στην προφορική συνέντευξη.
  • Ένας υποψήφιος, με τους ίδιους τίτλους σπουδών, θα πάρει 26 μόρια αν είναι υποψήφιος Σχολικός Σύμβουλος, ενώ αν είναι υποψήφιος για στέλεχος διοίκησης 14 !!!
  • Το σημαντικότερο όμως όλων είναι η εισαγωγή της μονιμότητας μέσω της διαδικασίας επανάκρισης που προβλέπει το σχέδιο νόμου στο άρθρο 13, η οποία  συνδέεται άμεσα με την αξιολόγηση.

Μετά από όλα αυτά.
Είναι φανερό ότι το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου δεν έχει καμιά σχέση με την αξιοκρατία στην εκπαίδευση και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει βάση συζήτησης για τον κλάδο. Είναι το χειρότερο από όλα όσα εφαρμόστηκαν την τελευταία εικοσαετία στην εκπαίδευση.
Ο κλάδος με τις αποφάσεις των Γενικών του Συνελεύσεων είναι κατηγορηματικά αντίθετος και με τη διαδικασία  - παρωδία του γραπτού διαγωνισμού και με τη μονιμοποίηση των στελεχών της εκπαίδευσης που εισάγεται.
Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα και η εκπαιδευτική κοινότητα έχουν την υποχρέωση να αντιδράσουν, να αντισταθούν και να απορρίψουν την πλήρη κομματική άλωση της διοίκησης και της καθοδήγησης της εκπαίδευσης, που επιχειρείται με το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου. Η πλήρης απόρριψή του απ' όλες τις δυνάμεις του κλάδου είναι μονόδρομος.
Η Δ.Α.Κ.Ε., η καθαρά «κυβερνητική παράταξη», οφείλει, έστω και την ύστατη ώρα να στηρίξει τις θέσεις του κλάδου που και η ίδια ψήφισε στις Γ.Σ.  και να πάψει να παίζει το ρόλο του Κυβερνητικού Εκπροσώπου. Τα μέλη της στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., που υπερθεματίζουν σε όλους τους τόνους τις κυβερνητικές επιλογές πρέπει να μην ξεχνούν ότι τα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια, η θητεία των στελεχών κ. ά. είναι θέσεις του κλάδου που και οι ίδιοι ψήφισαν. Αλλά τι μπορούν αλήθεια να πουν όταν οι ίδιοι έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο και για την καρατόμηση των στελεχών πέρσι, αλλά και για τη σύνταξη αυτού του νομοσχεδίου φέτος;
Όταν  στελέχη τους, σε  Συλλόγους που έχουν  την πλειοψηφία, πανηγυρίζουν για την υποχρεωτική εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης (π.χ. Σύλλογος Ν. Καζαντζάκης) σαμποτάροντας τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας; Όταν αρνούνται να υπογράψουν τις αποφάσεις του Δ.Σ. (π.χ. Σύλλογος Πιερίας), ή όταν πέρα και έξω από κάθε δεοντολογία παραμένουν γαντζωμένοι στις καρέκλες τους, όταν έχει υπερψηφιστεί πρόταση μομφής εναντίον τους ( π.χ. Σύλλογος Λάρισας);
Είναι σίγουρο, μ' όλα αυτά που κάνουν, ότι οι συνάδελφοι θα τους γυρίσουν την πλάτη.
Οι εκπαιδευτικοί της Π. Ε. γνωρίζουν ποιοι είναι αυτοί που τους εκφράζουν, αυτοί που στάθηκαν δίπλα τους, μακριά από «φιλοκυβερνητικά ή αντικυβερνητικά σύνδρομα».
Η  Π.Α.Σ.Κ. πιστή στην αξιόπιστη αγωνιστική της διαδρομή θα αντιπαλέψει τη συντηρητική και αναχρονιστική  εκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ.
Θα αντισταθεί μαζί με όλες τις δυνάμεις του κλάδου στην επιχείρηση της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Ε.Π.Θ., που έχει στόχο την κομματική άλωση της εκπαίδευσης.
Θα αγωνιστεί με την ίδια συνέπεια και αποφασιστικότητα για να ανατρέψει μια αναχρονιστική και επικίνδυνη οπισθοδρόμηση στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά και την επιβολή ενός ιδεολογικού αυταρχισμού και κομματικού διαχωρισμού που μόνο δεινά θα φέρει στην εκπαίδευση.

Η ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ,
Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ
Η ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ !!

Επιστροφή στην αρχή

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

12 Οκτώβρη 2005

Tο πρόγραμμα δράσης του κλάδου

Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Mετά τη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την Υπουργό παιδείας στις 27-9-2005, στην οποία όχι μόνο δεν δόθηκαν θετικές απαντήσεις στα κυρίαρχα αιτήματα του κλάδου, αλλά ούτε καν υπήρξε δέσμευση για την υλοποίηση συγκεκριμένων προεκλογικών δεσμεύσεων της σημερινής κυβέρνησης (όπως π.χ. η άμεση χορήγηση του επιδόματος των 176?)
, , και την κατάθεση του προσχεδίου του προϋπολογισμού του 2006 ο οποίος προβλέπει άλλη μια χρονιά σκληρής λιτότητας για τους εργαζόμενους, το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας κατέληξε στην πρότασή του προς τις Γ.Σ. των Συλλόγων για 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου στις 10-11 Νοέμβρη του 2005.
Η παράταξή μας, που έχει την ευθύνη του προεδρείου στη ΔΟΕ, εξάντλησε, όλο αυτό το διάστημα, κάθε δυνατότητα, προκειμένου να υπάρξει στο Δ.Σ. της ΔΟΕ η μεγαλύτερη δυνατή σύνθεση, τόσο στο διεκδικητικό όσο και στο αγωνιστικό πλαίσιο. Και είναι αλήθεια ότι αυτό επιτεύχθηκε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.
Οι πέντε άξονες του διεκδικητικού πλαισίου:

  1. Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π. με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
  2. Ουσιαστική Αναβάθμιση των αποδοχών των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να ζουν με αξιοπρέπεια από το μισθό τους και μόνο.
  3. Διασφάλιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
  4. Παιδαγωγική Ελευθερία και Δημοκρατία στο Σχολείο.
  5. Διασφάλιση και Διεύρυνση των Ασφαλιστικών μας Δικαιωμάτων.

είναι αυτοί που κυριάρχησαν στη συζήτηση που έγινε στην 74η Γ.Σ. του κλάδου και συγκέντρωσαν την αποδοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των αντιπροσώπων.

  1. Η πρόταση για 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση 10-11 Νοέμβρη (ημερομηνία που και η ΟΛΜΕ έχει αντίστοιχη κινητοποίηση) είναι η αρχή των κινητοποιήσεων της φετινής χρονιάς.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Απαραίτητη προϋπόθεση για την οργάνωση νικηφόρων αγώνων, απέναντι στην πολιτική της σκληρής λιτότητας, του αυταρχισμού και της υποβάθμισης του Δημόσιου Σχολείου, είναι ο συντονισμός της αγωνιστικής δράσης όλων των εργαζομένων και η συγκρότηση ενός ισχυρού πανεκπαιδευτικού μετώπου που θα επιδιώξει νέες κατακτήσεις για τους εκπαιδευτικούς και θα κατοχυρώσει τα εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα. Στις σημερινές συνθήκες πρέπει να κινηθούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝ?ΤΙΚΑ και ΑΓ?ΝΙΣΤΙΚΑ, να θωρακίσουμε τον κλάδο μας και να βγούμε μπροστά με νέα αυτοπεποίθηση.
Σας καλούμε να πάρετε μέρος μαζικά στις Γ.Σ. των Συλλόγων σας, που θα γίνουν αυτές τις μέρες, έτσι ώστε όλοι μαζί να διαμορφώσουμε τις εξελίξεις στον κλάδο μας.
Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚ?Ν ΠΡ?ΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Επιστροφή στην αρχή

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σε υπαναχώρηση ανάγκασε την Υπουργό Παιδείας, η οργανωμένη αντίδραση του κλάδου

Η δυναμική αντίδραση του οργανωμένου κλάδου ανάγκασε την Υπουργό Παιδείας να υπαναχωρήσει στο ζήτημα της ευέλικτης ζώνης, αφού με νεότερη εγκύκλιό της αναγνωρίζει το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων στον οποίο δίνεται, πλέον, η δυνατότητα να συζητήσει και να εκτιμήσει αν μπορεί να εφαρμοστεί ή όχι το πρόγραμμα.
Η υπαναχώρηση αυτή, δικαιώνει πλήρως τη στάση της παράταξής μας, η οποία από τις αρχές του Σεπτέμβρη έφερε το θέμα για συζήτηση στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, το οποίο πήρε τη γνωστή απόφαση της 9ης/9/05, με την οποία καλούνταν οι Σύλλογοι Διδασκόντων να αποφασίσουν για το θέμα.
Η εξέλιξη αυτή είναι μια νίκη του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος, η οποία ενισχύει την αυτοπεποίθηση των συναδέλφων και αυξάνει το κύρος του συνδικάτου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μια νίκη που δίνει το μήνυμα ότι με οργανωμένη και δυναμική αντίσταση, με ΕΝΟΤΗΤΑ στη βάση μπορούμε να έχουμε θετικά αποτελέσματα.
Έκθετες, στους συναδέλφους, είναι οι ηγεσίες των παρατάξεων εκείνων που δεν άκουσαν τη φωνή της βάσης και δεν ψήφισαν την απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ. Η παράταξη της ΔΑΚΕ αντί να στηρίξει την απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έβγαλε ανακοίνωση στην οποία κατηγορούσε το προεδρείο της ΔΟΕ για εντυπωσιασμούς. Αλήθεια τώρα τι λέει, μετά τις τελευταίες εξελίξεις;

«Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί του Συναδέλφους να απέχουν από κάθε διαδικασία δοκιμαστικής εφαρμογής της περιγραφικής αξιολόγησης του μαθητή σε ΟΛΕΣ τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, εφόσον δεν διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις που έχει θέσει ο κλάδος.»
Απόφαση ΔΟΕ Φλεβάρης 1995

Η παράταξή μας ποτέ δεν διακατέχονταν από φιλοκυβερνητικά ή αντικυβερνητικά σύνδρομα. Θυμίζουμε ότι  και το 1995, όταν η Π.Α.Σ.Κ. είχε αυτοδυναμία στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, πήρε

«Τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία τα οποία επιθυμούν να εφαρμόσουν το Πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης θα πρέπει σε ειδική συνεδρίαση να αποφασίσουν για τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα (η με προαιρετικότητα αφορά όλα τα σχολεία) και εφόσον επιθυμούν να ζητήσουν να ενημερωθούν από το οικείο Σχολικό Συμβούλιο».
Ράμμας Κων/νος Ειδικός Γραμματέας ΥΠ.Ε.Π.Θ. 21.10.04

αντίστοιχη απόφαση για το θέμα της περιγραφικής αξιολόγησης του μαθητή. Κάλεσε και τότε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν για το θέμα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η παράταξή μας και ο κλάδος, δεν είναι κατά των καινοτόμων θεσμών στην Εκπαίδευση. Για να εφαρμοστούν, όμως, χρειάζεται να τηρηθούν ορισμένες προϋποθέσεις, όπως:

  • Ουσιαστική, και με βάση τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση η οποία θα βοηθήσει να κατανοηθούν οι νέες πρακτικές.
  • Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, έτσι ώστε να υπάρχει η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.

«.Το πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πάει καλά, διότι είναι προαιρετικό. Ο υποχρεωτικός χαρακτήρας ίσως το υπονομεύσει. Θα πρέπει να φροντίσουμε για τη βελτιστοποίηση του προγράμματος, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την επέκτασή του σε προαιρετική βάση.»
Γεώργιος Καλκάνης Πρόεδρος του τμήματος Π.Ε. του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Απρίλης 2004)

  • Ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας και διαρκούς διαλόγου την εκπαιδευτική κοινότητα για τις επιχειρούμενες αλλαγές, ώστε να προκύψουν ουσιαστικές και έγκαιρες επεμβάσεις.
  • Καμιά σύνδεσή τους με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.

Σε κάθε περίπτωση, ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, για μας, ιδιαίτερα για παιδαγωγικά ζητήματα, είναι κυρίαρχος. Έτσι και στο θέμα της ευέλικτης ζώνης ο Σύλλογος Διδασκόντων θα αποφασίσει, τελικά, αν θα εφαρμοστεί ή όχι το πρόγραμμα.

Επιστροφή στην αρχή

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σεπτέμβρης 2005

Η σχολική χρονιά που άρχισε, η χειρότερη των τελευταίων χρόνων στην εκπαίδευση

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Φτάνουμε στο τέλος του Σεπτέμβρη και η κατάσταση στα σχολεία μας είναι    η χειρότερη των τελευταίων τριάντα χρόνων στην εκπαίδευση.
Ελλείψεις εκπ/κών όλων των ειδικοτήτων, συγχωνεύσεις τμημάτων με στόχο τους 30 μαθητές ανά τμήμα, έλλειψη βιβλίων για πρώτη φορά, υπολειτουργία του ολοήμερου σχολείου, κατάργηση των φροντιστηριακών Τάξεων και των τάξεων υποδοχής,   αδιαφανείς διαδικασίες στις  τοποθετήσεις Διευθυντών - Υποδιευθυντών ολοήμερα τμήματα Νηπιαγωγείων με 30 σχολικών μονάδων και στις αποσπάσεις, μαθητές, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη νέα σχολικό   χρονιά.


Και σα να μην έφταναν όλα αυτά η Υπουργός Παιδείας «διέταξε», κατά τα πρότυπα άλλων εποχών, την υποχρεωτική εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης σε όλα τα σχολεία.
Η «νέα διακυβέρνηση» σεμνά και ταπεινά δείχνει, καθημερινά, το πραγματικό της πρόσωπο. Το γνωστό πρόσωπο της περιόδου 90-93 που το ζήσαμε με τις απολύσεις των εργαζομένων στην ΕΑΣ, με τις αυξήσεις του 0 + 0 = 14 %, με τους γνωστούς Νόμους Σιούφα για το ασφαλιστικό.

Η κυβέρνηση Καραμανλή, πιστό αντίγραφο της κυβέρνησης Μητσοτάκη

Την περίοδο του καλοκαιριού, διάλεξε η «νέα διακυβέρνηση» για να προωθήσει ρυθμίσεις που ανέτρεψαν ιστορικές κατακτήσεις των εργαζομένων. Η κατάργηση του δώρου, η αλλαγή στο ασφαλιστικό των τραπεζών, η επιμήκυνση του χρόνου εργασίας, η μείωση των αμοιβών των υπερωριών, είναι μερικά από τα μέτρα που περιορίζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων και ανακατανέμουν το εισόδημα υπέρ των βιομηχάνων. Με την ομιλία του στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός ανήγγειλε τη συνέχιση αυτής της επίθεσης με την κατάργηση της μονιμότητας στις ΔΕΚΟ, με το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων, με την παράταση της λιτότητας επ' άπειρον.
Η κυβέρνηση Καραμανλή αποδεικνύει καθημερινά στην πράξη ότι δεν είναι τίποτε άλλο -παρά πιστό αντίγραφο της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Οι ελλείψεις στα σχολεία

Η πρωτοφανής καθυστέρηση, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών (αποσπάσεις - διορισμοί) και η μείωση του αριθμού των δασκάλων που διορίστηκαν φέτος κατά 50 % (2200 πέρσι - 1100 φέτος) είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία και χιλιάδες διδακτικές ώρες να χάνονται καθημερινά. Καμιά ειδικότητα Αγγλικής Γλώσσας, Φ. Αγωγής και Μουσικής δεν έχει διοριστεί ακόμη για την κάλυψη των κενών. Η χρονιά που ξεκίνησε είναι η χειρότερη των τελευταίων τριάντα χρόνων στην εκπαίδευση. Και ενώ αυτά συμβαίνουν στη Δημόσια εκπαίδευση ο Γ. Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ στις 29.7.05 με παράνομη και αυθαίρετη εγκύκλιό του δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών Δημοτικών Σχολείων να προσλαμβάνουν συνταξιούχους δασκάλους!!! σε απεριόριστο αριθμό, νηπιαγωγούς και απόφοιτους του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Βόλου!!!

Η ευέλικτη ζώνη

Κατά τα πρότυπα του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» η Υπουργός Παιδείας, «διέταξε» την εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης υποχρεωτικά από φέτος σε όλα τα σχολεία, όταν την περσινή χρονιά, η ίδια και η ηγεσία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου την αμφισβήτησαν, δίνοντας τη δυνατότητα στα σχολεία να αποχωρήσουν από το πρόγραμμα. Και, αντί να προβληματιστεί για τα αίτια της αποχώρησης, φέτος, χωρίς καμιά προετοιμασία, χωρίς επιμόρφωση των εκπ/κών, χωρίς τα απαραίτητα κονδύλια με έναν πρωτοφανή αυταρχικό διοικητισμό προσπαθεί να την επιβάλλει υποχρεωτικά σε όλα τα σχολεία. Στηρίζουμε την απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ για συζήτηση του θέματος στους Συλλόγους Διδασκόντων, γιατί πιστεύουμε ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο του σχολείου κι έχει μεγάλη σημασία, σε κάθε περίπτωση, να καταγραφεί η βούληση των συναδέλφων.

Η παράταση θητείας των δοτών Προϊσταμένων

Η Υπουργός Παιδείας «πέρασε», μέσα στο καλοκαίρι, διάταξη για παράταση της θητείας των προσωρινών «κομματικών» Δ/ντών Εκπαίδευσης και προϊσταμένων γραφείων, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι οι δεσμεύσεις της περί προσωρινότητας και η σχετική διάταξη του Ν.3260/04 για λήξη της θητείας στις 31/8/05 δεν έχουν καμιά αξία. Κατά τα πρότυπα της επιλογής των κομματικών προϊσταμένων, τα ΠΥΣΠΕ όλης της χώρας προχώρησαν σε κομματικές επιλογές Διευθυντών και Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, καταρρακώνοντας κάθε έννοια αξιοκρατίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ΠΥΣΠΕ Αρτας το οποίο με πλειοψηφία 4 - 1 δεν έκανε Διευθυντή Σχολείου συνάδελφο με τρία πτυχία και διδακτορικό και προτίμησε άλλον με μοναδικό προσόν την κομματική ταυτότητα της Ν.Δ. Τα ίδια έγιναν στη Λάρισα, στην Κατερίνη,  στην Αθήνα,  στην Καλαμάτα κ.α. Τα αδιαφανή κριτήρια, το βόλεμα των δικών μας παιδιών είναι, πλέον, το δόγμα που κυριαρχεί στο χώρο της εκπαίδευσης.

Η πορεία των αιτημάτων μας

Έχουν περάσει, δη, 18 μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ. και καμιά θετική απάντηση δεν έχει δώσει σε κανένα από τα αιτήματα μας. Ούτε καν τις ρητές της προεκλογικές υποσχέσεις δεν τήρησε (όπως η χορήγηση των 176 ευρώ και στους εκ/κούς). Αντίθετα σ' όλο αυτό το διάστημα με την πολιτική της υποβαθμίζει συνεχώς τη Δημόσια Εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Τα πρώτα δείγματα αυτής της πολιτικής τα βιώνουμε ήδη με τις μηδενικές αυξήσεις στις αποδοχές μας φέτος, με τη μείωση των δαπανών για την παιδεία, με τη μείωση των διορισμών, με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, με την απουσία προγραμμάτων επιμόρφωσης, με την υποβάθμιση καινοτόμων θεσμών όπως το ολοήμερο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο.

Υπάρχει διέξοδος

Μπροστά σ' αυτή την πραγματικότητα, η σύγκρουση, εφ' όλης της ύλης, με την κυβερνητική πολιτική είναι μονόδρομος. Ας μην έχουμε αυταπάτες. Η επίθεση που έγινε το καλοκαίρι στα δικαιώματα των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα θα συνεχιστεί με, αντίστοιχα, μέτρα και στο δημόσιο τομέα. Γι αυτό, σήμερα, είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός ισχυρού πανεκπαιδευτικού μετώπου που θα οργανώσει διεκδικητικούς και αποτελεσματικούς αγώνες και θα μπει φραγμός στα κυβερνητικά σχέδια.
Η παράταξη μας θα δώσει όλες της τις δυνάμεις για τη δημιουργία αυτού του μετώπου ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ήδη κατέθεσε στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε, την πρόταση της για συνεργασία με την ΟΛΜΕ, πάνω σ' ένα κοινό πλαίσιο δράσης με άξονες:

  1. Την υπεράσπιση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης,
  2. Τις ουσιαστικές αυξήσεις στις αποδοχές μας, για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο,
  3. Την κατάργηση της ωρομίσθιας και την κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων,
  4. Την παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο,
  5. Την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών Νόμων και την πλήρη σύνταξη των εκπαιδευτικών στα 30 χρόνια υπηρεσίας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Με βάση αυτό το πλαίσιο, που συζητήθηκε αναλυτικά και στην 74η Γ.Σ. του κλάδου σας καλούμε όλους να συσπειρωθείτε στα πρωτοβάθμια Σωματεία και να πάρετε μαζικά μέρος στις διαδικασίες του συνδικαλιστικού κινήματος για να πετύχουμε λύσεις στα προβλήματά μας και να περιφρουρήσουμε τις κατακτήσεις μας.

Επιστροφή στην αρχή

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Αθήνα 31/8/05

Πρόταση της ΠΑΣΚ για το πρόγραμμα δράσης του κλάδου (2005-2006),  στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 31/8/05

Πρόταση της ΠΑΣΚ για το πρόγραμμα δράσης του κλάδου (2005-2006),  στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 31/8/05
Συνάδελφοι
Η παράταξη μας καταθέτει σήμερα στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. την πρόταση της για το πρόγραμμα δράσης κλάδου (διεκδικητικό και αγωνιστικό πλαίσιο) για τη νέα συνδικαλιστική χρονιά, αφού έλαβε υπόψη της τη συζήτηση που έγινε στην 74η Γ.Σ. του κλάδου.
Υπενθυμίζουμε ότι στη Συνέλευση είχαμε δεσμευθεί πως θα καταθέσουμε για διεκδικητικό και αγωνιστικό πλαίσιο στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, την πρόταση που θα συγκέντρωνε τη μεγαλύτερη στήριξη των αντιπροσώπων.
Με βάση τα παραπάνω, προτείνουμε στο Δ.Σ. της ΔΟΕ το παρακάτω σχέδιο απόφασης:
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ στη σημερινή του συνεδρίαση (31.8.05) αφού έλαβε υπόψη του:

  • Το γεγονός ότι κανένα από τα αιτήματα του κλάδου, όπως κατατέθηκαν στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, από τις 26-3-04, δεν έχει επιλυθεί,
  • Δεν έχει πραγματοποιηθεί η συνάντηση που έχει ζητηθεί, από τον Ιούλιο με την Υπουργό Παιδείας (την οποία έχουμε ένα χρόνο να συναντήσουμε από τις 4/10/04), με δική της ευθύνη,
  • Το ότι ο προϋπολογισμός του 2005 είχε ως συνέπειες:
  • Τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία (από 3,61 % πέρσι 3,58 φέτος)
  • Μηδενικές αυξήσεις στις αποδοχές μας. (Ούτε καν τα 176 ευρώ που ήταν ρητή προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης δεν χορηγήθηκαν).
  • Το δραστικό περιορισμό στους διορισμούς την επόμενη διετία, μέχρι και 50 % στους δασκάλους.
  • Την αύξηση μέχρι και 6000 % των κονδυλίων για ωρομίσθιους - υποχρεωτικές υπερωρίες.
  • Τη μείωση των κονδυλίων προς τον ΟΣΚ, με αποτέλεσμα
    το πρόβλημα της διπλοβάρδιας να παραμένει,
  • Το γεγονός ότι ο Εθνικός διάλογος χρησιμοποιήθηκε για καθαρά προσχηματικούς και επικοινωνιακούς λόγους, και για να νομιμοποιηθούν οι προειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης,
  • Τις δυσμενείς εξελίξεις που είχαμε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, σε πολλά ζητήματα, όπως:
  • Στα εργασιακά - ασφαλιστικά με την ελαστικοποίηση
  • ωραρίου, τη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, το ασφαλιστικό των τραπεζών κλπ.
  • Στα ιδιωτικά Δημοτικά σχολεία, με τις παράνομες προσλήψεις συνταξιούχων, πτυχιούχων ειδικής αγωγής και Νηπιαγωγών,
  • Τις δηλώσεις της Υπουργού για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αξιολόγηση κλπ.
  • Την πρωτοφανή καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών (αποσπάσεις - διορισμούς -διορισμούς αναπληρωτών).
  • Την παράταση της θητείας των «δοτών» προϊσταμένων.

Αποφάσισε
Α' ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Στήριξη της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης.
Διεκδικούμε:

  • 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση
  • Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
  • Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα 1:20 στα δημοτικά και 1:15 στα Νηπιαγωγεία
  • Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στο ύψος του  15 % του Γ.Κ.Π. ή του 5 % του ΑΕΠ
  • Επιμόρφωση των εκπ/κών

Αξιοπρεπείς αποδοχές, για να ζούμε από το μισθό μας και μόνο:
Διεκδικούμε:

  • 1400 ευρώ καθαρά στο νεοδιόριστο
  • Ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στους βασικούς μισθούς
  • Καμιά σύνδεση μισθού - αξιολόγησης
  • Ακώλυτη μισθολογική - βαθμολογική εξέλιξη
  • Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεση μας σε κάθε μορφή αξιολόγησης που άμεσα ή έμμεσα μπορεί να συνδεθεί με μισθολογική ή βαθμολογική εξέλιξη, άρση μονιμότητας, κατηγοριοποίηση ή χειραγώγηση των εκπ/κών. Θα ακυρώσουμε στην πράξη κάθε σχετική κυβερνητική ρύθμιση με συλλογική αντίσταση και πλήρη κάλυψη της ΔΟΕ. Θα αντιταχθούμε σε κάθε προσπάθεια επαναφοράς του μέτρου των γραπτών εξετάσεων στην Ε' και ΣΤ' δημοτικού.

Κατάργηση της ωρομίσθιας - Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
Διεκδικούμε:

  • Μαζικούς διορισμούς εκπ/κών Π.Ε. για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης - Διορισμό όλων των αναπληρωτών

Υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων
Διεκδικούμε:

  • Πλήρη σύνταξη των εκπ/κών στα 30 χρόνια υπηρεσίας με 30/30
  • Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και νοσοκομειακή περίθαλψη
  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και διατάξεων.
  • Μεταφορά συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων λόγω θανάτου

Β' ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

  • Συντονισμός δράσης με την ΟΛΜΕ
  • Συντονισμός δράσης με την ΑΔΕΔΥ και τη ΓΣΕΕ, με πρώτο βήμα τις κινητοποιήσεις που γίνονται στη Θεσ/νίκη στα εγκαίνια της Δ.Ε.Θ.
  • Κήρυξη 24ωρης προειδοποιητικής απεργιακής κινητοποίησης, από το Δ.Σ. της ΔΟΕ, μέσα στο Σεπτέμβρη. Αμέσως μετά Γ.Σ. στους συλλόγους με πρόταση για επαναλαμβανόμενες μορφές κινητοποιήσεων (48ρες ή τριήμερες), που θα έχουν διάρκεια και προοπτική.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από την πλευρά του θα  πάρει τα παρακάτω οργανωτικά μέτρα:

  • Για τη στήριξη του συλλαλητηρίου στη Θεσ/νίκη θα μισθώσει λεφορεία για τη μετακίνηση των συναδέλφν της Θεσσαλίας και της Βόρειας Ελλάδας στο συλλαλητήριο που θα γίνει στις 10/09/05 στις 6.30 μ.μ.στο άγαλμα Βενιζέλου
  • Θα αξιοποιήσει όλο το διάστημα, μέχρι την πραγματοποίηση της 24ρης απεργιακής κινητοποίησης, για την ενημέρωση της κοινής γνώμης (με συνεντεύξεις τύπου κλπ.) και των συναδέλφν (με ενημερωτικές συσκέψεις). Στα πλαίσια αυτά θα δοθεί συνέντευ§η τύπου στις 13/9/05 ώρα 12.00, στα γραφεία της ΔΟΕ.
  • Θα εκδοθεί αφίσα και επιστολή προς τους γονείς και τους συναδέλφους.

Επιστροφή στην αρχή

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Αθήνα 9.05.2005

Η εργατική Πρωτομαγιά και το ...αλαλούμ της κυβερνητικής πολιτικής

Όταν η σοβαρότητα έχει χαθεί...
Μετά τα αλλεπάλληλα «αλαλούμ» της κυβερνητικής πολιτικής, το τελευταίο κατόρθωμα τους ήταν να επιχειρήσουν να καταργήσουν τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς ακυρώνοντας μια πρακτική 30 ετών, σύμφωνα με την οποία ο αρμόδιος Υπουργός είναι νομοθετικά εξουσιοδοτημένος από το 1975 «να μεταθέτη την αργίαν της lns Μαίου εις ετέραν εργάσιμην ημέραν οσάκις αύτη συμπίπτει προς ημέραν της Μεγάλης Εβδομάδος ή την Κυριακή του Πάσχα». Το φαινόμενο δεν είναι άγνωστο για την κυβερνώσα παράταξη, καθώς παλαιότερα ο τότε Υπουργός Εργασίας, κ. Λάσκαρης είχε καταργήσει με εγκύκλιο του την πάλη των τάξεων.
Η Πρόεδρος της Βουλής κ. Ψαρούδα χαρακτήρισε αργία την 11η Μαΐου για τους βουλευτές.
Ο κ. Ανδρεουλάκος μίλησε για διευκολύνσεις, όσων μετάσχουν στις εκδηλώσεις της Γ.Σ.Ε.Ε. και της Α.Δ.Ε.Δ.Υ..
Οι κ. κ. Παυλόπουλος, Ανδρεουλάκος και Παναγιωτόπουλος διαβεβαίωναν ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα πληρωθούν κανονικά, ακόμα κι αν δεν προσέλθουν στην εργασία τους την 11η Μαΐου.
Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός απαγόρευσε τη μεταφορά της αργίας, απαλλάσσοντας τον ιδιωτικό τομέα από την καταβολή αυξημένου ημερομισθίου σε όσους εργαστούν την 11η Μαΐου.
Η κ. Γιαννάκου, με μια πρωτοφανή στα εκπ/κά χρονικά εγκύκλιο, έρχεται να ζητήσει καταστάσεις απεργών πριν την πραγματοποίηση της απεργιακής κινητοποίησης.
Τα παραπάνω κυβερνητικά στελέχη και ιδίως ο Πρωθυπουργός φέρουν ακέραιη την ευθύνη για την ιλαροτραγωδία στην οποία εξελίχθηκε ο χειρισμός του εορτασμού της Πρωτομαγιάς.

Καλούμε τους συναδέλφους να μετάσχουν μαζικά στις εκδηλώσεις που διοργανώνουν η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και η Γ.Σ.Ε.Ε., και να αγνοήσουν τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις, που προδίδουν προκλητική έλλειψη σεβασμού στην ιερή αυτή μέρα για τους εργαζόμενους.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ

 

Δε μπορούν να διαχειριστούν μια αργία...
Θα διαχειριστούν τα μεγάλα προβλήματα της παιδείας;;;;

Επιστροφή στην αρχή

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μάρτης 2005

Σεμνά... και» ταπεινά !!! Δείγμα γραφής ... ένα ακόμη!!!
... Από την ήπια προσαρμογή ... στην άγρια λιτότητα

... Αφού κατέθεσαν και ψήφισαν τον πιο αντιλαϊκό, τον πιο αντικοινωνικό προϋπολογισμό των τελευταίων χρόνων


... Αφού μείωσαν από την 1η Γενάρη τους μισθούς μας, λόγω της αύξησης της παρακράτησης του φόρου εισοδήματος.
...
Αφού ανακοίνωσαν
μια εισοδηματική πολιτική σκληρής λιτότητας με «αυξήσεις» κάτω από τον πληθωρισμό.
... Αφού ξέχασαν!!! ακόμη και τη ρητή προεκλογική τους δέσμευση για χορήγηση των 176€ στους εκπαιδευτικούς.

... Αφού μειώνουν τους διορισμούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κατά 50% για την επόμενη διετία.
... Αφού για μήνες δήλωναν σε όλους τους τόνους, με πρώτο τον πρωθυπουργό, ότι δε θα ελάμβαναν πρόσθετα φορολογικά μέτρα.

... Αφού υποσχέθηκαν πολλές φορές ότι θα προστάτευαν το εισόδημα των χαμηλόμισθων και των συνταξιούχων.
... Αφού διέψευσαν και λοιδόρησαν όσους τους προειδοποιούσαν για τα αδιέξοδα της πολιτικής τους.
Έρχονται τώρα «σεμνά και ταπεινά» και ζητούν από τους φορολογούμενους να πληρώσουν ξανά για να μπαλωθούν οι τρύπες που άνοιξε η κυβερνητική ανικανότητα.
Δε χρειάζεται σοφία για να διαπιστώσει κανείς ότι μπροστά στα αδιέξοδα που οι ίδιοι δημιούργησαν, επέλεξαν τη χειρότερη λύση καθώς:

• Η αύξηση των έμμεσων φόρων είναι η χειρότερη μορφή κοινωνικής αδικίας, αφού πλήττει κυρίως τους οικονομικά ασθενέστερους.
• Θα ακολουθήσει ακρίβεια, πληθωρισμός, αύξηση της ανεργίας, μείωση του ρυθμού ανάπτυξης και των εισοδημάτων δηλαδή αυτά ακριβώς που υποτίθεται ότι θέλει να διορθώσει ή να αποφύγει κάθε κυβέρνηση.

Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης πριν λίγους μήνες...

Κώστας Καραμανλής
Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (11/9/2004)

«...επιλέγουμε ήπια δημοσιονομική προσαρμογή... Το νοικοκύρεμα της οικονομίας και όχι περικοπές στα εισοδήματα των εργαζομένων. Την καταπολέμηση της κρατικής σπατάλης και όχι φορολογικά βάρη Αυτό είπαμε, σε αυτό δεσμευτήκαμε και αυτό κάνουμε...»

Κατά τη συνέντευξη τύπου στη Δ.Ε.Θ. (12/9/2004)

«Δεν καταφεύγουμε σε μέτρα τα οποία είναι κοινωνικά βάναυσα. Το λέω αυτό γιατί επιχειρείται να δημιουργηθεί μια αίσθηση από κάποιες πλευρές ότι όλα αυτά είναι προσχηματικά, για να γίνει μια πολιτική βίαιης προσαρμογής. Δε θα γίνει αυτό. Εμείς δεν πιστεύουμε ότι για πολιτικά ή άλλα λάθη πρέπει να πληρώνουν οι πολίτες...»

Γιώργος Αλογοσκούφης
Στην Κεντρική Επιτροπή της ΝΔ (4/12/2004)

«Με τον προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή μπήκε τελεία στα σενάρια των κινδυνολόγων για σκληρή λιτότητα. Οι Κασσάνδρες διαψεύδονται...»

Σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Δημοκρατίας «Κ. Καραμανλής) (13/12/2004)

«Λέγανε οι πολέμιοι της αποκατάστασης της διαφάνειας και της αξιοπιστίας των δημόσιων οικονομικών ότι την αποκάλυψη της αλήθειας θα ακολουθούσε μια άγρια λιτότητα. Και εδώ διαψεύστηκαν. Με τον προϋπολογισμό για το 2005 εισέπραξαν μια κατηγορηματική διάψευση,.. Προβλέπονται αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις χωρίς καμιά φορολογική επιβάρυνση...»

Το κακό για την κυβέρνηση είναι ότι δε ζούμε στη χώρα των Λωτοφάγων

Π.Α.Σ.Κ. εκπαιδευτικών π.ε.

Επιστροφή στην αρχή

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Εθνικός διάλογος για την Παιδεία
« Η δημιουργική λογιστική της ΔΑΚΕ: το 4>7, κατά το 0%+0% =14»

Τη γενική θυμηδία προκαλεί ανακοίνωση της ΔΑΚΕ με ημερομηνία 18-2-2005 ότι «...το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε... δεν πήρε απόφαση για αποχώρηση της Ομοσπονδίας από τον εθνικό διάλογο, επομένως ισχύει η απόφαση για συμμετοχή...», όταν είναι γνωστό ότι στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 18/2/2005, 7 μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τάχθηκαν κατά της συμμετοχής στον εθνικό διάλογο.
Υπενθυμίζουμε ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 12-1-2005 αποφάσισε ότι κάθε φορά θα εξετάζει τη συμμετοχή του στο ΕΣΥΠ, ανάλογα με τα δεδομένα της συγκυρίας. Ποτέ δεν αποφάσισε την εν λευκώ συμμετοχή της Ομοσπονδίας σ’ αυτό.
Μετά τη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ στις 16/2/2005, στην οποία τόσο η κυβέρνηση, όσο και το προεδρείο του ΕΣΥΠ παρέπεμψαν στις καλένδες τα κυρίαρχα θέματα της εκπαίδευσης (χρηματοδότηση, στήριξη των εκπαιδευτικών, ποιότητα κλπ), το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε δυο συνεδριάσεις συζήτησε το θέμα και τρεις παρατάξεις (ΠΑΣΚ, ΕΣΑΚ/Σ, ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ) τάχθηκαν κατά της συμμετοχής. Γι' αυτό και ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας στο ΕΣΥΠ παραιτήθηκε. (Την ίδια στάση τήρησε η ΟΛΜΕ και η ΠΟΣΔΕΠ).
Το πώς τώρα, το γεγονός ότι ενώ, η πλειοψηφία του συμβουλίου είναι κατά της συμμετοχής στον εθνικό διάλογο (έστω και με διαφορετικά σκεπτικά), αυτό μπορεί να ερμηνευθεί «ως συμμετοχή», μόνο η δημιουργική!!! λογιστική της ΔΑΚΕ μπορεί να το εξηγήσει, αφού γι’ αυτούς το 4 είναι μεγαλύτερο από το 7 κατά τα πρότυπα του 0%+0%=14%.
Όσον αφορά ανακοίνωση της ΕΣΑΚ/ΔΕΕ, που, συμπλέοντας για μια ακόμη φορά με τη ΔΑΚΕ, εγκαλεί το προεδρείο της Δ.Ο.Ε. ότι «απεφάνθη αυθαίρετα πως η πλειοψηφία είναι ενάντια στο διάλογο», πολύ θα θέλαμε να γνωρίζουμε τη δική τους ερμηνεία!!! Μήπως έγινε λάθος και είναι υπέρ της συμμετοχής;
Τελικά, σύντροφοι, ξεκαθαρίστε, επιτέλους, τι θέλετε! Τόσον καιρό μας κατηγορούσατε και μας καλούσατε να αποχωρήσουμε από το διάλογο. ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΜΕ, ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ;
Για μας είναι σαφές, πλέον, μετά από αυτές τις εξελίξεις ότι η κυβέρνηση αρνείται να δώσει λύσεις και απαντήσεις στα αιτήματα του κλάδου και ολόκληρης της εκπ/κής κοινότητας με το πρόσχημα ενός ατέρμονου και παρελκυστικού διαλόγου. Γι αυτό και η παραπέρα συμμετοχή μας σ'αυτόν δεν έχει κανένα νόημα.
Καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στις Γ.Σ. των Συλλόγων της χώρας για να δώσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ την αγωνιστική απάντηση του κλάδου μας και να διεκδικήσουμε λύσεις στα αιτήματά μας.
Από την ΠΑΣΚ

Επιστροφή στην αρχή

Π.Α.Σ.Κ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Φλεβάρης 2005

Εισοδηματική πολιτική 2005: «Ώδινεν όρος και έτεκε μυν»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την εισοδηματική πολιτική της για το 2005. Μια πολιτική σκληρής λιτότητας και εξαθλίωσης για τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζομένους γενικότερα. Αφού προεκλογικά υποσχέθηκε γενναίες αυξήσεις στους αδικημένους υπαλλήλους, στους συνταξιούχους, στους αγρότες, κι αφού μ' αυτόν τον τρόπο κέρδισε τις εκλογές, τώρα έφτασε η ώρα του λογαριασμού.
Η εισοδηματική πολιτική που έρχεται ως συνέχεια του προϋπολογισμού του 2005, ενός προϋπολογισμού αντιλαϊκού, αντικοινωνικού
φορομπηχτικού, αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πως οι προεκλογικές υποσχέσεις της κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού ότι η Παιδεία και ο Πολιτισμός αποτελούν πρώτη προτεραιότητα δεν ήταν τίποτε άλλο, παρά ένα φτηνό προεκλογικό πυροτέχνημα.
Οι μαθητευόμενοι μάγοι, αφού κατάφεραν με τις απογραφές τους να θέσουν την οικονομία της χώρας υπό επιτήρηση, τώρα καλούν τους πολίτες να πληρώσουν το λογαριασμό. Ανακοινώνουν για άλλη μια φορά, μετά το αλήστου μνήμης 0 + 0 = 14% (του 1992), την ουσιαστική μείωση των πραγματικών εισοδημάτων των μισθωτών, ενώ εγκαταλείπουν στην τύχη τους χαμηλόμισθους, επιβεβαιώνοντας έτσι την προεκλογική εξαπάτηση των εργαζομένων.

Θαυμάστε μεγαλοψυχία !!!!!
Οι «αυξήσεις» στις αποδοχές ?ας θα είναι φέτος 3,6% (στους βασικούς μισθούς), που σημαίνει 15 ευρώ, περίπου, το μήνα καθαρά που κι αυτά θα εξανεμιστούν λόγω της αυξημένης παρακράτησης του φόρου εισοδήματος.
Υπενθυμίζουμε ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός χαρακτήριζε πέρσι τις αυξήσεις που πήραμε ψίχουλα !!! (100 € περίπου το μήνα ). Ο Υφυπουργός παιδείας κύριος Καλός, που φαρδιά πλατιά υπέγραφε (προεκλογικά) τη χορήγηση του επιδόματος των 176 €, μαζί με την Υπουργό κυρία Γιαννάκου, που ήταν «σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό» (όπως ανακοίνωσε στη Δ.Ο.Ε. στις 4/10/04) για την τήρηση της προεκλογικής δέσμευσής τους έχουν εξαφανισθεί και «ποιούν την νήσσαν».

Η εισοδηματική πολιτική ανακοινώθηκε δεν αποτελεί φυσικά το πρώτο δείγμα γραφής πλήρους ασυνέπειας λόγων και έργων της «Νέας Διακυβέρνησης».
Θυμίζουμε :

  1. Υποσχέθηκαν μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων (περίπου 250.000) και με τη ρύθμιση που ψήφισαν μονιμοποιούν περίπου 25.000. Εξαιρέθηκαν από τη ρύθμιση οι εκπαιδευτικοί.
  2. Κορόιδεψαν τους αναπληρωτές αφού τα επόμενα δύο χρόνια με το 40% θα διορισθούν λιγότεροι απ' ότι διορίστηκαν την προηγούμενη διετία με το 25% (ανακοινώθηκαν, για την επόμενη διετία, 2.200 διορισμοί χ 40% = 880 αναπληρωτές, ενώ την προηγούμενη διετία 4.340 διορισμοί χ 25% = 1.085 αναπληρωτές)
  3. Υποσχέθηκαν αύξηση των διορισμών για τη στήριξη, βελτίωση και επέκταση των νέων θεσμών (ολοήμερο σχολείο, τάξεις υποδοχής, ενισχυτική διδασκαλία κ.λ.π.) και ανακοίνωσαν μείωση μέχρι και 50% την επόμενη διετία (δάσκαλοι 2.200 αντί για 4.340, νηπιαγωγοί στον ίδιο αριθμό και κανένας μόνιμος διορισμός ειδικότητας στην Π.Ε.).
  4. Μίλησαν για διαφάνεια και αξιοκρατία στο Δημόσιο τομέα και καθιέρωσαν ως αντικειμενικό!!! Σύστημα για τις προσλήψεις την προσωπική συνέντευξη, επαναφέροντας έτσι τη χώρα στον αστερισμό των πελατειακών σχέσεων της δεκαετίας του '50.
  5. Καρατόμησαν σε μια νύχτα όλα τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης και τα αντικατέστησαν σε δύο νύχτες!!! ?ε τα δικά τους παιδιά.
  6. Υποσχέθηκαν αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π. και αντί γι' αυτό τις μείωσαν από 3,61% του Α.Ε.Π. πέρσι, στο 3,58% φέτος.

Όλα αυτά δείχνουν την πλήρη ασυνέπεια λόγων και έργων της «Νέας διακυβέρνησης».
Συνάδελφοι
Μετά απ' όλα αυτά δεν μας μένει τίποτε άλλο από το να διαμορφώσουμε συνθήκες αγωνιστικής αντίδρασης όλου του εκπαιδευτικού κόσμου και των εργαζόμενων απέναντι στην πολιτική της λιτότητας.
Η μαζική συμμετοχή μας στις Γ.Σ. των Συλλόγων της χώρας είναι αυτονόητη υποχρέωσή μας, για να διεκδικήσουμε ΕΝΩΤΙΚΑ και αποφασιστικά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ:

  • Ουσιαστικές αυξήσεις στις αποδοχές μας έτσι ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο. Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π.
  • Ανάκληση της απόφασης της Υπουργού Παιδείας για τους διορισμούς και αύξησή τους τουλάχιστον στα επίπεδα της προηγούμενης διετίας. Κατάργηση της ωρομισθίας.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους

Επιστροφή στην αρχή