Με ανακοίνωσή της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) αναφέρεται στα αποτελέσματα της συνάντησης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. που πραγματοποιήθηκε, έπειτα από αίτημα της Ομοσπονδίας, την Πέμπτη 30 Απριλίου, που θέμα είχε το αντιδραστικό & αντιεκπαιδευτικό, όπως το χαρακτηρίζει, πολυνομοσχέδιο.
Πέραν των άλλων η Δ.Ο.Ε. παρέδωσε στην πολιτική ηγεσία την σχετική έγγραφη διαμαρτυρία-καταγγελία της ETUCE η οποία κοινοποιήθηκε και σε όλα τα κόμματα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΟΕ
«Μόνο άκαρπη μπορεί να χαρακτηριστεί η συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. που πραγματοποιήθηκε, έπειτα από αίτημα της Ομοσπονδίας, την Πέμπτη 30 Απριλίου.
Βασικό ζήτημα της συνάντησης ήταν ο τρόπος δημοσιοποίησης και κυρίως το περιεχόμενο του νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο για διαβούλευση.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρέδωσε στην πολιτική ηγεσία την σχετική έγγραφη διαμαρτυρία-καταγγελία της ETUCE η οποία κοινοποιήθηκε και σε όλα τα κόμματα. Τονίσαμε, για μια ακόμα φορά, τον αντιδημοκρατικό χαρακτήρα που διακρίνει τη μεθόδευση του Υ.ΠΑΙ.Θ. να θέσει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο δίχως, προηγούμενα, να πραγματοποιήσει θεσμικό διάλογο με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, εν μέσω περιορισμών λόγω πανδημίας, με στόχο να αποφύγει την αντίδραση των εκπαιδευτικών.
Αφού εκφράσαμε την πλήρη αντίθεσή μας καθώς και τις θέσεις μας για τις διατάξεις που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ελάχιστος επιτρεπόμενος αριθμός για τη λειτουργία τμήματος, διακριτά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο με εισαγωγή καταρχήν του μαθήματος των Αγγλικών, εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση, εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης, εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, δεξιότητες σε βάρος της γνώσης, ποινές για αναπληρωτές, ρυθμίσεις για οργανικές πειραματικών σχολείων, ζητήματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό…) ζητήσαμε από την πολιτική ηγεσία να μην προχωρήσει στην κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου που θεωρούμε ότι αποτελεί απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια απέναντι στο δημόσιο σχολείο, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και των χιλιάδων εκπαιδευτικών, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.
Άκαμπτη η στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η κυρία Υπουργός τόνισε ότι έχει ήδη λάβει υπόψη τις θέσεις και την έντονη διαφωνία της Ομοσπονδίας για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου και ότι θα εξετάσει κι όλα όσα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εξέθεσε στη διάρκεια της συνάντησης. Δεν έδωσε καμία πειστική απάντηση για κανένα ζήτημα και ειδικά για την απαράδεκτη αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και του ελάχιστου επιτρεπόμενου αριθμού για τη λειτουργία τμήματος, απέφυγε να δώσει την οποιαδήποτε απάντηση. Το μόνο σημείο που η πολιτική ηγεσία έδειξε να αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να έχει πεδίο εφαρμογής στο δημοτικό σχολείο ήταν αυτό του, τραγικού και ως όρο ακόμα, «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», χωρίς όμως να δεσμευτεί ότι θα προβεί σε τροποποίηση της διάταξης ως προς την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η κυρία Υπουργός, όταν επιχειρήσαμε να θέσουμε ζητήματα σχετικά με την ενδεχόμενη άρση της αναστολής λειτουργίας νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων (καθαριότητα, χώροι, εξοπλισμός, ασφάλεια μαθητών κι εκπαιδευτικών…), επανέλαβε σημεία των ανακοινώσεων που έχει ήδη κάνει και είπε ότι η όποια συζήτηση επί του θέματος θα γίνει μόνο εάν υπάρξει προοπτική επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε το ζήτημα του απαράδεκτου των ασκούμενων πιέσεων εκ μέρους της Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την υιοθέτηση της μεθόδου σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από του εκπαιδευτικούς δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου, οι οποίες έχουν καταγγελθεί από Σ.Ε.Π.Ε. έπειτα από την πραγματοποίηση σχετικών τηλεδιασκέψεων. Εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας διαψεύστηκαν όλες οι καταγγελίες καθώς και συγκεκριμένες φράσεις για τις οποίες υπάρχουν δεκάδες μαρτυρίες ότι ειπώθηκαν. Ούτε λίγο ούτε πολύ η κυρία Γ.Γ. προσπάθησε να πείσει το Δ.Σ. ότι οι εκπαιδευτικοί που καταγγέλλουν τις πιέσεις είτε δεν άκουσαν είτε δεν κατάλαβαν καλά… Δεν παρέλειψαν, όμως, να τονίσουν την άποψή τους ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι πιο ενδεδειγμένη ακόμη και για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο. Το Δ.Σ. εξέφρασε τις απόψεις του, τονίζοντας τη σημασία της ελευθερίας επιλογής από τους εκπαιδευτικούς, κάτι που ισχύει. Τόνισε δε ότι θα παρακολουθεί το ζήτημα ώστε να παρέμβει άμεσα σε κάθε παρόμοιο περιστατικό εκ μέρους είτε της πολιτικής ηγεσίας είτε στελεχών της εκπαίδευσης.
Από τη συνάντηση αυτά που προκύπτουν ως ανακοινώσιμα είναι:
- Οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή θα πραγματοποιηθούν μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αρκεί βέβαια να προλάβει το Α.Σ.Ε.Π. να ολοκληρώσει την σύνταξη των οριστικών πινάκων.
- Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στη Γενική Αγωγή θα πραγματοποιηθούν με βάση τους προσωρινούς πίνακες των προκηρύξεων 1ΓΕ και 2ΓΕ (N. 4589), πάλι βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα είναι εφικτό εκ μέρους του Α.Σ.Ε.Π.
- Οι εγγραφές μαθητών για το νέο σχολικό έτος θα πραγματοποιηθούν από 15 μέχρι και 30 Μαΐου με κατάθεση ηλεκτρονικό τρόπο μέσα από πλατφόρμα που ετοιμάζεται. Οι σχετικές ρυθμίσεις θα περιλαμβάνονται σε νέα Π.Ν.Π.
- Η πορεία υλοποίησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής συνεχίζει να παρουσιάζει προβλήματα σε είκοσι (20) Δήμους για τους περισσότερους εκ των οποίων δρομολογείται η χρηματοδότηση μέσω του Π.Δ.Ε. ώστε να γίνει δυνατή η τοποθέτηση αιθουσών. Είναι, θεωρούμε, δεδομένο ότι σε αρκετούς από αυτούς, με βάση τις ελλείψεις σε χώρους, την απροθυμία δημοτικών αρχών καθώς και τις υπαρκτές καθυστερήσεις λόγω πανδημίας θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η υλοποίηση και θα χρειαστεί παράταση για την ένταξή τους, κάτι το οποίο αποτελεί αρνητική εξέλιξη.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κρίνει ως αρνητικό το αποτέλεσμα της συνάντησης και προχωρά στην υλοποίηση του αγωνιστικού του σχεδιασμού ώστε το νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» να μην κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή και να ανοίξει πραγματικός διάλογος για όλα τα μεγάλα ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης.»