Μετά τον σάλο που ξέσπασε, μόλις έγινε γνωστή η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), να περικοπεί μία ώρα Αρχαίων Ελληνικών στην Α’ Λυκείου προκειμένου να εισαχθεί το νέο μάθημα των Οικονομικών, το υπουργείο Παιδείας «κάνει πίσω» και ζητά από το ΙΕΠ άλλη πρόταση.
Η εισήγηση του ΙΕΠ που προέβλεπε τη μείωση του μαθήματος των Αρχαίων κατά μία ώρα και αυτή η πρόταση είχε προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων τόσο από τους φιλόλογους όσο και από την πανεπιστημιακή κοινότητα καθώς και τους απόφοιτους των φιλολογικών τμημάτων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεωρεί αδιαπραγμάτευτη την εισαγωγή του μαθήματος “Οικονομία” από το νέο σχολικό έτος (2025-2026), χωρίς όμως να θυσιαστεί κάποιο υπάρχον μάθημα.
Τούτου δοθέντος, ζήτησε από το ΙΕΠ νέα γνωμοδότηση, με προτάσεις για την ένταξη του μαθήματος της Οικονομίας χωρίς να μειωθεί ο διδακτικός χρόνος άλλου γνωστικού αντικειμένου.
Ως γνωστόν το νέο μάθημα της Οικονομίας θα αφορά τα βασικά οικονομικά μεγέθη και εργαλεία: από την έννοια του ΑΕΠ, τον πληθωρισμό και την αποταμίευση, μέχρι απλά χρηματοπιστωτικά εργαλεία και σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου η ένταξη του μαθήματος θα γίνει από τον Σεπτέμβριο 2025, στο πλαίσιο των νέων προγραμμάτων σπουδών για το σχολικό έτος 2025‑2026.
Ήδη το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει εντολή στον ΔΙΟΦΑΝΤΟ να εκτυπώσει το νέο βιβλίο με τίτλο «Οικονομικά» για την Α’ Λυκείου, που θα είναι διαθέσιμο από τη νέα σχολική χρονιά.
Οι αντιδράσεις για την περικοπή των αρχαίων
Απόφοιτοι πανεπιστημίων, καθηγητές, τμήματα των ΑΕΙ εξέφρασαν τις αντιδράσεις τους για το ενδεχόμενο μείωσης των ωρών διδασκαλίας στα αρχαία της Α΄λυκείου .
Στο πλαίσιο αυτό, το Δ.Σ. του Συλλόγου Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. «Φιλόλογος» σε ανακοίνωσή του αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «η γενική αίσθηση είναι ότι πρόκειται για μια λογιστικού τύπου αλλαγή, χωρίς να εντάσσεται οργανικά σε κάποιον ευρύτερο σχεδιασμό για το ποιες είναι οι ανάγκες του σύγχρονου σχολείου» και συνεχίζει πιο κάτω «Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη τα παραπάνω διερωτάται κανείς εύλογα για τη στρατηγική και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ουσίας παρόμοιων παρεμβάσεων. Τελικά ποιος αποφασίζει για τη διδακτέα ύλη στο ελληνικό σχολείο; Όσο φαίνεται, μόνον κατ’ επίφαση οι ειδικοί και σίγουρα όχι έπειτα από συζητήσεις και σχεδιασμό βάσει επιστημονικών και παιδαγωγικών κριτηρίων»
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) και κάλεσε τους προέδρους των πανεπιστημιακών τμημάτων Φιλολογίας σε συντονισμένη κινητοποίηση απέναντι στην εισήγηση του ΙΕΠ.