Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών για τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα-τύπου ελληνικής PISA

0

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών με ανακοίνωσή του αναφέρεται στις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα-τύπου ελληνικής PISA, που διενεργούνται κάθε χρόνο σε εθνικό επίπεδο για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων και τους μαθητές της Γ’ τάξης των Γυμνασίων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών
«Η κυβέρνηση της ΝΔ υλοποιεί το σχέδιό της με στόχο την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και επιχειρεί να μετακυλήσει το βάρος για όλα τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Στο άρθρο 104 του Ν.4823/3-8-2021 προβλέπεται πως κάθε χρόνο θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις υποχρεωτικά για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων και τους μαθητές της Γ’ τάξης των Γυμνασίων. Φέτος θα διεξαχθεί, για τέταρτη χρονιά, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός στις 22 Μαΐου 2025 και αφορά 614 σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι βασικοί στόχοι της τυποποιημένης αξιολόγησης και οι απώτεροι στόχοι της κυβέρνησης της ΝΔ είναι οι εξής:

  • Η ολόπλευρη γνώση εγκαταλείπεται και τη θέση της καταλαμβάνει η απόκτηση δεξιοτήτων που επιτυγχάνεται με τον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων παραβλέποντας τη συνθετότητα της ίδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των παραμέτρων που την προσδιορίζουν (μορφωτικό – πολιτιστικό – οικονομικό υπόστρωμα).
  • Τα σχολεία θα μετατραπούν σταδιακά σε απέραντα εξεταστικά κέντρα και οι γονείς θα αναγκάζονται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη μιας και τα φροντιστήρια για την καλύτερη προετοιμασία και επίδοση σ’ αυτές τις εξετάσεις θα αρχίζουν από τις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού.
  • Στο σχολικό περιβάλλον θα εγκατασταθεί και θα παγιωθεί η κυριαρχία του ατομικού ανταγωνισμού και των αλλεπάλληλων εξετάσεων. Δημιουργείται με αυτόν τον τρόπο ένα μαθησιακό περιβάλλον που καθίσταται ιδιαίτερα ψυχοπιεστικό για τους μαθητές/τριες καθώς ενσταλάζει μέσα τους από την τρυφερή τους ηλικία τη μειωμένη προσδοκία εντείνοντας ταυτόχρονα το άγχος σε παιδιά και οικογένειες.
  • Το εξεταστικοκεντρικό σύστημα θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο βάζοντας μεγαλύτερους φραγμούς στην κινητικότητα της κοινωνικής διαστρωμάτωσης, λειτουργία που σε μεγάλο βαθμό επιτελούσε η δημόσια εκπαίδευση, αφήνοντας στη μοίρα τους τούς μαθητές που προέρχονται από τα χαμηλότερα κονωνικομορφωτικά στρώματα.
  • Η ευθύνη της εκπαίδευσης μεταφέρεται σχεδόν ολοσχερώς στις πλάτες των εκπαιδευτικών, συγκαλύπτοντας τις ευθύνες κυβέρνησης, κράτους και τοπικής αυτοδιοίκησης. Το περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων θα αντικατασταθεί από τη διδασκαλία «πως να πετύχεις στο τεστ» των προκατασκευασμένων απαντήσεων. Το «γιατί» θα υποχωρήσει και θα αντικατασταθεί από τα «τι» και τα «πως».

Για την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αποτροπή αυτών των σχεδίων συνεχίζουμε τον αγώνα υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου σε κάθε επίπεδο με:

  • Δραστηριοποίηση των ΣΕΠΕ οργανώνοντας συναντήσεις με τους Συλλόγους Γονέων των σχολείων που έχουν επιλεγεί να μπουν στη διαδικασία.
  • Ενημέρωση των γονέων των μαθητών με επιστολή που θα κοινοποιεί τις θέσεις μας.
  • Συνδικαλιστική κάλυψη όλων των συναδέλφων/ισσών στα σχολεία που έχουν επιλεγεί (τρίωρη στάση εργασίας από τη ΔΟΕ και αντίστοιχη κατεύθυνση στους ΣΕΠΕ), ώστε να μη πάρουν μέρος στη διαδικασία των εξετάσεων.

Συνεχίζουμε δυναμικά τον αγώνα για την υπεράσπιση και  αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης»

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner