Ο τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ ζητά με ανακοίνωσή του να ανταποκριθεί το Υπουργείο Παιδείας στον θεσμικό του ρόλο και επιτέλους να εποπτεύσει την ιδιωτική εκπαίδευση.
Χαρακτηριστικά αναφέρει το κόμμα της αντιπολίτευσης, ότι «Από τις 49 καταγγελίες που έγιναν σε ένα έτος στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ελέγχθηκαν μόλις 2!»
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής
«Η τήρηση της νομιμότητας είναι αδιαμφισβήτητα αναγκαία σε μια δημοκρατίαˑ μάλιστα ό έλεγχός της είναι επιτακτικός στη σημερινή περίοδο σκληρών συνθηκών ανεργίας και εργασιακής ανασφάλειας. Προφανώς ο έλεγχος αυτός δεν στηρίζεται μόνο σε ενδεχόμενες καταγγελίες, όταν όλοι γνωρίζουμε πόσο δύσκολα προχωρούν οι εργαζόμενοι σε τέτοιες ενέργειες με επικρεμάμενο πάντα τον κίνδυνο απόλυσης. Και εδώ προκύπτει ανάγκη εξορθολογισμού των απολύσεων.
Ακόμα όμως και όταν γίνονται τεκμηριωμένες καταγγελίες, δεν αντιμετωπίζονται. Ενδεικτικά, από τις 49 καταγγελίες που έγιναν σε ένα έτος στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ελέγχθηκαν μόλις 2! Σε ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:
«Την τελευταία τριετία εφαρμογής του Ν. 4713/2020 πάνω από το 30% των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία έχουν εγκαταλείψει τη θέση τους, οι εκδικητικές απολύσεις μαίνονται, οι εργασιακές σχέσεις επιδεινώνονται, η εποπτεία της πολιτείας είναι ελλιπής, ο χώρος των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών είναι ανεξέλεγκτος, ενώ τα χιλιάδες Κέντρα Μελέτης λειτουργούν χωρίς κανένα ρυθμιστικό πλαίσιο».
Στην Ιδιωτική Εκπαίδευση δεν λειτουργεί η εκ μέρους της πολιτείας εποπτεία, με αποτέλεσμα να διακυβεύονται βασικά δικαιώματα των εργαζόμενων. Παράλληλα, η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου για νέους «θεσμούς» (;), όπως τα Κέντρα Μελέτης είναι μείζον ζήτημα.
Ιδρύονται Κέντρα Μελέτης και κανένας αρμόδιος δεν έχει αντιμετωπίσει θεσμικά το πρόβλημα. Όποιος θέλει, σε όποιες υποδομές θέλει, με όποιο περιεχόμενο θέλει, με όποιο προσωπικό θέλει και με όποια εργασιακή σχέση τον εξυπηρετεί προχωρά σε «κενό πεδίο», σαν να βρισκόμαστε σε ακυβέρνητη πολιτεία.
Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας να ανταποκριθεί στον θεσμικό του ρόλο.»