Politico: Αυτός είναι ο πιο επικίνδυνος σιδηροδρομικός σταθμός της Ευρώπης είναι των Βρυξελλών – Μαχαιρώματα, πυροβολισμοί και κλοπές

0

Πυροβολισμοί, μαχαιρώματα και αχαλίνωτες κλοπές καταστημάτων είναι μία καθημερινή εικόνα στον σιδηροδρομικό σταθμό των Βρυξελλών.
«Ο κύριος σιδηροδρομικός κόμβος του Βελγίου, αποτελεί μαγνήτη για προβλήματα, μία καθημερινή κόλαση για πολλούς, όμως κανείς δεν κάνει κάποιο βήμα για να διορθώσει το πρόβλημα» περιγράφει το Politico
«Ο κεντρικός διεθνής σιδηροδρομικός σταθμός των Βρυξελλών είναι μια κόλαση. Απλώς ρωτήστε τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί» προσθέτει και δίνει μία εικόνα, με μαρτυρίες, μίας κατάστασης που δείχνει ασυνήθιστη για την πρωτεύουσα του Βελγίου.

Παρά την ενισχυμένη αστυνομική παρουσία στο Midi των Βρυξελλών, η εγκληματικότητα είναι ανεξέλεγκτη, με πρόσφατους πυροβολισμούς και μαχαιρώματα που αφήνουν τους επιβάτες, τους εργαζόμενους και τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στην περιοχή να φοβούνται για τη ζωή τους. 
«Είναι το χειρότερο μέρος που έχω εργαστεί ποτέ», είπε ένας υπάλληλος σε ένα ζαχαροπλαστείο μέσα στο Brussels Midi, τον σταθμό-τρόμο για τους πολίτες των Βρυξελλών. «Έχω πάει σε όλη την Ευρώπη και αυτός είναι ο χειρότερος σταθμός».
Μόνο φέτος σημειώθηκαν αρκετά αιματηρά επεισόδια γύρω από τον σταθμό. Τον Απρίλιο, ένα άτομο μαχαιρώθηκε μέσα στο σταθμό του μετρό. ενώ τον Ιούνιο δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε πυροβολισμούς σε κοντινό καφέ. Τον Αύγουστο, ένα άτομο τραυματίστηκε σε άλλον πυροβολισμό κοντά στην απέναντι έξοδο του σταθμού. Και αυτό δεν σημαίνει τίποτα για τα ναρκωτικά, τις κλοπές καταστημάτων και τις τσακωμές μεταξύ συμμοριών.
«Η κατάσταση είναι δραματική», δήλωσε στο POLITICO ο δήμαρχος της πόλης των Βρυξελλών, Φιλίπ Κλοσέ (Philippe Close), καθώς αργότερα εξέτασε ένα βασικό ζήτημα που επηρεάζει τόσο τον σταθμό Midi όσο και την πρωτεύουσα ευρύτερα. «Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στο Βέλγιο: Όλοι λένε «αυτό δεν είναι δική μου ευθύνη».
Ενώ οι εργαζόμενοι επέκριναν την αστυνομία για μη επιβολή του νόμου και τους πολιτικούς επειδή δεν κάνουν τίποτα, ή τουλάχιστον όχι αρκετά, για να καταπολεμήσουν το πρόβλημα, οι αρχές κατηγορούσαν ο ένας τον άλλον για τα κενά ασφαλείας.

Δεν θέλω να πεθάνω εδώ
Γύρω στη 1:30 τη νύχτα σε μέρα του Ιουνίου, ο Καρίμ (Karim), ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου έξω ακριβώς από το σιδηροδρομικό σταθμό, ετοιμαζόταν να κατεβάσει τα ρολά του καταστήματός του όταν άκουσε πυροβολισμούς και ανθρώπους να ουρλιάζουν.
Έτρεξε αμέσως στο δρόμο για να ανακαλύψει ότι τέσσερα άτομα είχαν πυροβοληθεί έξω από το Café Taverne Astoria, που βρίσκεται σε έναν δρόμο πίσω από το εστιατόριό του. Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και δύο τραυματίστηκαν σοβαρά, μετέδωσαν τοπικά μέσα ενημέρωσης.
«Ήταν σοκαριστικό», είπε, «αλλά όχι έκπληξη».
Για τον Καρίμ, η βία γύρω από τον σταθμό έχει φτάσει σε οριακό σημείο. «Εάν η κατάσταση δεν βελτιωθεί, θα πουλήσω και θα μεταφέρω την επιχείρηση αλλού. Δεν φοβάμαι να πεθάνω, αλλά δεν θέλω να πεθάνω εδώ», πρόσθεσε.
Ο υπάλληλος του ζαχαροπλαστείου στον σταθμό, είπε στο Politico ότι είχε δει τα πάντα, από μαχαιριές μέχρι «πολλές, πολλές» κλοπές.
Σε μια μέρα, έξι άτομα μπήκαν στο κατάστημα και έκλεψαν αντικείμενα από τα ράφια μέσα σε τρεις ώρες. Η κλοπή καταστημάτων συμβαίνει τόσο συχνά που δεν μπαίνει πλέον στον κόπο να το αναφέρει στις αρχές.
«Τι θα κάνουν;» είπε σηκώνοντας τους ώμους. «Οι νόμοι στο Βέλγιο δεν είναι πραγματικά νόμοι».
Πώς εξηγούν την εγκληματικότητα στον σταθμό και η αποτυχία σχεδίου δράσης
Σύμφωνα με τον Κριστόφ Βαντεβιβέρ (Christophe Vandeviver), ερευνητή καθηγητή εγκληματολογίας στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης, τα ποσοστά εγκληματικότητας μέσα και γύρω από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς είναι υψηλά λόγω του μεγάλου αριθμού ατόμων στο χώρο και του υψηλού επιπέδου ανωνυμίας.
«Υπάρχει ένα βέλτιστο ενδιάμεσο όπου έχετε έναν ορισμένο αριθμό ανθρώπων στους δρόμους που το καθιστά ασφαλές. Αλλά πέρα από αυτόν τον αριθμό, όταν υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι στους δρόμους, κανείς δεν αισθάνεται διατεθειμένος ή υπεύθυνος να παρέμβει όταν συμβαίνει κάτι» τονίζει.

Η αποτυχία του σχεδίου δράσης
Την ίδια ώρα, το κύμα εγκληματικότητας των Βρυξελλών είναι τόσο σοβαρό, που έχει τραβήξει ακόμη και τη προσοχή της βασιλικής οικογένειας.
Ο βασιλιάς του Βελγίου, Φίλιππος, εξέφρασε την ανησυχία κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Europol τον Φεβρουάριο. Σε επαφή με το POLITICO, ένας εκπρόσωπος του βασιλιά είπε ότι «ανησυχεί πάντα για τις κοινωνικές προκλήσεις στο Βέλγιο», αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.
Περίπου 3.500 εγκλήματα διαπράχθηκαν στον σταθμό Midi κάθε χρόνο μεταξύ 2018 και 2022, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα πέρυσι. Τα πιο συνηθισμένα είναι η κλοπή, ο εκβιασμός και αδικήματα που σχετίζονται με ναρκωτικά. Οι παραβάσεις αγγίζουν σε αριθμό τις παραβάσεις που συγκεντρώνουν μαζί όλοι οι υπόλοιποι 13 σταθμοί σε πόλεις της Φλάνδρας.
Πέρυσι, η υπουργός Εσωτερικών ξεκίνησε ένα σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και κακών συνθηκών υγιεινής στον σταθμό, συμπεριλαμβάνοντας την παρουσία αστυνομικού τμήματος. Το τμήμα ακόμη δεν άνοιξε και η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί καθόλου, περιγράφει το δημοσίευμα. 
Αντίθετα, τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν για τις Βρυξέλλες το 2023, έδειξαν ότι το ποσοστό εγκληματικότητας στην πόλη αυξήθηκε κατά 3%.
Ο εκπρόσωπος του National Railway Company of Belgium (SNCB) Τομ Γκιγιόμ (Tom Guillaume) δήλωσε ότι η κατάσταση στο Brussels Midi ήταν «σύνθετη».
«Οι προκλήσεις είναι πολλές και περιλαμβάνουν διαφορετικούς παίκτες με κοινές ευθύνες», είπε.
Σε ένα ξενοδοχείο κοντά στο Midi, ένας ρεσεψιονίστ απλά γέλασε όταν ρωτήθηκε αν η εγκληματικότητα ήταν σε έξαρση. «Ποιο έγκλημα;» απάντησε σαρκαστικά ο υπάλληλος. Ένας υπάλληλος του σταθμού είπε ότι είχε λάβει συγκεκριμένες οδηγίες να μην μιλήσει για «την κατάσταση», προσθέτοντας ότι θα απολυόταν αν το έκανε.
«Δεν υπάρχει μέρα που κάτι δεν συμβαίνει εδώ γύρω», είπε Καρίμ, ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, τονίζοντας ότι είχε χάσει πελάτες από υπηρεσίες παράδοσης όπως το Uber Eats, καθώς δεν ήθελαν πλέον να επισκεφθούν την περιοχή αυτοπροσώπως.

Αλληλοκατηγορίες για τον σταθμό των Βρυξελλών
Ο σταθμός Midi βρίσκεται στη διασταύρωση τριών δήμων της μητροπολιτικής περιοχής των Βρυξελλών — του Saint-Gilles, του Anderlecht και της πόλης των Βρυξελλών. Αυτό σημαίνει ότι η διοίκηση της περιοχής απαιτεί συντονισμό μεταξύ αυτών των τριών δήμων.

«Αυτή η κατανομή των ευθυνών μπορεί να κάνει την αντιμετώπιση των ζητημάτων δύσκολη», είπε ο καθηγητής εγκληματολογίας Βαντεβιβέρ, προσθέτοντας ότι «κανείς δεν αισθάνεται υπεύθυνος».
Ο Κλοσέ, ο δήμαρχος της πόλης των Βρυξελλών, κατηγόρησε την ομοσπονδιακή κυβέρνηση για την ασφάλεια. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, η διακίνηση ναρκωτικών που έρχεται στο Βέλγιο από το λιμάνι της Αμβέρσας και περνά από το σταθμό Midi, είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Το γραφείο του υπουργού Εσωτερικών είπε ότι ήδη πιέζει για την αντιμετώπιση του εγκλήματος που βασίζεται στα ναρκωτικά.
Σύμφωνα με τον καθηγητή εγκληματολογίας Βαντεβιβέρ, ένα αποτελεσματικό μέτρο για τη μείωση της εγκληματικότητας στους σιδηροδρομικούς σταθμούς θα ήταν η ενίσχυση της αστυνομικής παρουσίας κατά τις ώρες που είναι πιο πιθανό να συμβούν εγκλήματα.
Ο υπάλληλος στο ζαχαροπλαστείο πρότεινε να γίνει πιο δύσκολη η είσοδος στο σταθμό, όπως η απαίτηση από τους επιβάτες να πρέπει πρώτα να αγοράσουν και να τσεκάρουν ένα εισιτήριο.
«Πιστεύω ότι υπάρχουν λύσεις, αλλά κάποιος πρέπει να παρέμβει και να τις εφαρμόσει», είπε.

  • Δείτε αναλυτικά από το πρωτότυπο το άρθρο των δημοσιογράφων Elena Giordano και Seb Starcevic του αμερικάνικου περιοδικού Politico με τίτλο «Europe’s most dangerous train station exposes Brussels’ failures» και υπότιτλο «Shootings, stabbings and rampant shoplifting: The Belgian capital’s main railway hub is a magnet for trouble. Why is no one stepping up to fix the problem?», πατώντας ΕΔΩ
Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner