Ο βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Στέφανος Παραστατίδης κατέθεσε σήμερα στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
Στην ερώτηση που κατέθεσε ο Στ. Παραστατίδης θίγονται ζητήματα εγκυρότητας, αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας της διαδικασίας της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Κεντρικό ζήτημα σύμφωνα με την ερώτηση είναι τα προβλήματα στην υλοποίηση και εφαρμογή των διαδικασιών που ως συνέπεια έχουν την καθυστέρηση της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αν και έχει παρέλθει η “κατά νόμον” διετής δοκιμαστική υπηρεσία.
Ο Υπουργός παιδείας καλείται να απαντήσει πότε εκτιμά ότι θα γίνει η ολοκλήρωση των διαδικασιών και η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών καθώς και ποιες είναι οι ενέργειες που σχεδιάζει το υπουργείο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων εγκυρότητας και αξιοπιστίας που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των διαδικασιών αξιολόγησης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Αθήνα, 30/11/2023
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΘΕΜΑ: Σοβαρές καθυστερήσεις, δυσλειτουργίες και ερωτηματικά ως προς την εγκυρότητα και την αντικειμενικότητα της διαδικασίας αξιολόγησης για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Μετά την ψήφιση του Ν. 4823/2021, για την μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών απαιτείται πλέον να προηγηθεί η αξιολόγησή τους στα πεδία που προβλέπονται από το άρθρ. 67 του ως άνω νομοθετήματος, δηλαδή στα πεδία Α1, Α2 και Β, ως το περιεχόμενο των οποίων καθορίζεται από την διάταξη του ανωτέρω άρθρου.
Η διαδικασία αξιολόγησης ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023, μετά την τοποθέτηση των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης, από το πεδίο Α1 της διαδικασίας για τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς του 2020. Για την ολοκλήρωση της μονιμοποίησης των νεοδιορισθέντων του 2020 εκκρεμεί ακόμα η αξιολόγηση των πεδίων Α2 και Β, ενώ οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης έχουν στο μεταξύ ξεκινήσει την αξιολόγηση στο πεδίο Α1 των νεοδιόριστων του 2021 και 2022 χωρίς φυσικά να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για αυτούς του 2020.
Σε ό,τι αφορά την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της αξιολόγησης, υπάρχουν πολύ σοβαρές αμφιβολίες και ερωτηματικά. Ειδικότερα, οι αξιολογητές, σύμβουλοι εκπαίδευσης και διευθυντές σχολικών μονάδων, είναι πρακτικά ανεκπαίδευτοι, καθώς δεν μπορεί να θεωρηθεί σοβαρή εκπαίδευση η παρακολούθηση ενός διώρου, μαζικού και ανοργάνωτου εξ αποστάσεως σεμιναρίου του ΙΕΠ το οποίο παρακολούθησαν οι σύμβουλοι εκπαίδευσης και η μηδενική επιμόρφωση των διευθυντών σχολικών μονάδων. Πέραν τούτου, στους ήδη επιβαρυμένους με τα διοικητικά καθήκοντα των μη ακόμα επιλεγέντων Εποπτών Ποιότητας, Συμβούλους εκπαίδευσης δόθηκαν τα στοιχεία για τους νεοδιόριστους του 2021 και του 2022 μόλις αυτόν τον μήνα, με αποτέλεσμα να τους ασκείται ασφυκτική πίεση για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης σε βάρος της ποιότητας και της εγκυρότητας της διαδικασίας.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Ο ερωτών βουλευτής
Στέφανος Παραστατίδης»
Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…
Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…
Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…
Την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχαν προαναγγείλει,έκαναν γνωστή η Θεοδώρα Τζάκρη και η…
Τα εντυπωσιακά και πρωτοποριακά αποτελέσματα της σύμπραξης του Δήμου Χαλανδρίου με τοπικές επιχειρήσεις και το…
Στο χωριό του όταν ήταν μικρός, δεν ήξερε ότι υπήρχαν βιβλιοθήκες. Στο σχολείο ήταν μια…