Νίκος Τσούλιας*: Σιδηροδρομικό δυστύχημα – Να συζητήσουμε από την εποχή του Τρικούπη;

0

Λέγαμε κάποτε στα φοιτητικά μας χρόνια στην πρώιμη μεταπολιτευτική περίοδο ότι με την τακτική μπορούμε να επηρεάσουμε τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων. Και υπήρχαν δεξιότητες και τεχνικές, που ως έναν βαθμό το επιτύγχαναν.

Αλλά να κάνεις τακτικές κινήσεις ως πρωθυπουργός της Ελλάδας εν έτει 2023 για να αποφύγει τις πολιτικές ευθύνες σε ένα πρωτόγνωρο και απόλυτα δραματικό γεγονός, στο οποίο υπάρχει αντικειμενικά κυβερνητική αδιαφορία και ανικανότητα, είναι εκτός κάθε ίχνους ορθολογισμού. Αποτελεί στοιχείο φτηνού πολιτικαντισμού. Καταδεικνύει χυδαιότητα.

Να συζητήσουμε λοιπόν τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων στο θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου, θέλει ο κ. Μητσοτάκης. Σκοπός του είναι ολοφάνερος και κυνικός. Να γίνει μια συζήτηση με πολύ παρελθόν, να απλωθεί το πεδίο αναφοράς, και το δυστύχημα στα Τέμπη να είναι ένα επεισόδιο στην όλη συζήτηση.

Αντί να εστιάσει ο πολιτικός και ο κοινοβουλευτικός διάλογος στο πολύνεκρο δυστύχημα και να αναζητηθούν συγκεκριμένα αίτια, σαφείς ευθύνες προσώπων και θεσμών και κυρίως το τι ακριβώς έκανε η κυβέρνηση της Ν.Δ. για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ευτελίζεται η όλη συζήτηση με τα μικροκομματικά παιχνίδια της δεξιάς.

Η Ν.Δ. κυβερνάει τέσσερα χρόνια. Το κρίσιμο ερώτημα είναι καταφανές. Ποια ήταν η πολιτική της και ποιο το έργο της επί του θέματος; Οφείλει να απολογηθεί!

Παραιτήθηκε λοιπόν ο αρμόδιος Υπουργός κ. Καραμανλής και τα επιτελεία της Ν.Δ. εμφάνισαν το γεγονός ως σπουδαία πράξη (sic). Μα τι άλλο θα μπορούσε να κάνει; Για να προφυλαχτεί το έκαναν. Πού και πώς θα στεκόταν ως υπουργός; Με το θράσος και με τι πρόσωπο; Ο εν λόγω πολιτικός όχι μόνο δεν έκανε απολύτως τίποτα για την ασφάλεια του δικτύου, αλλά επιδιδόταν και σε προκλητικές δηλώσεις όταν του έθεταν το θέμα της ασφάλειας.

Δεν έλαβε ΠΟΤΈ υπόψη του τα απανωτά υπομνήματα των εργαζόμενων και των σωματείων τους ούτε και τις παραιτήσεις κάποιων υπεύθυνων για το θέμα της ασφάλειας. Αντίθετα, φρόντισε να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο με φωτογραφική διάταξη για να χωρέσει η ηλικία του σταθμάρχη!!

Δεν είναι πολύ συγκεκριμένες οι ευθύνες του; Και το προκλητικό… Θα είναι και υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές! Ανηθικότητα και προκλητικότητα, κυνισμός και φαρισαϊσμός. Άραγε στήνουν την υποψηφιότητά του ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ;

Υπάρχει και μια άλλη σημαντική – κατά τη γνώμη μου – πλευρά του θέματος. Πού ήταν η Ν.Δ. και ο κ. Μητσοτάκης στη φοβερή οικονομική κρίση της χώρας και τι ακριβώς έπραξαν; Ζήτησαν να δούμε τις ευθύνες των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ κυβερνήσεων, να δούμε τις ευθύνες τους για την κρίση;

Τι έκαναν όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση έστελναν επιστολές για τον εκτροχιασμό της οικονομίας μας στη διάρκεια της δεξιάς κυβέρνησης του Κ. Καραμανλή; Ουσιαστικά εγκατέλειψαν την διακυβέρνηση. Και όχι μόνο αυτό. Αλλά επιδόθηκαν και αυτοί – οι κύριοι υπεύθυνοι της κρίσης – σε τακτικές αγανάκτησης. «Βγήκαν στα κάγκελα» με τον Σαμαρά να είναι οργισμένος στα Ζάππεια

Δεν είναι μόνο οι ευθύνες της κυβέρνησης για τη μη εξασφάλιση στοιχειωδών κανόνων ασφάλειας στους σιδηροδρόμους μας. Είναι προκλητικές οι τακτικές της και επικίνδυνα τα επικοινωνιακά της παιχνίδια για τη διαχείριση της επόμενης ημέρας. Δείχνουν έλλειψη σεβασμού στους νεκρούς νέους και στις νεκρές νέες. Προκαλούν τους βασανισμένους γονείς.

Ποιο επιτελικό κράτος; Ομάδα εξουσίας και μοιράσματος των πόρων της χώρας σε ημέτερους με λίγα ψίχουλα «καλαθιών» και υποψίες επιδομάτων. Δεν είναι μόνο ανίκανοι και δημαγωγοί. Δεν είναι μόνο ανεύθυνοι και προκλητικοί. Είναι και επικίνδυνοι!

* Ο Νίκος Τσούλιας, πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και νυν Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚΚίνημα Αλλαγής

Πατήστε εδώ και δείτε τα 241 προηγούμενα άρθρα του Νίκου Τσούλια

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner