Νίκος Τσούλιας

Νίκος Τσούλιας*: Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης έως το 2025 (α μέρος)

Δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε την Ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας μας βασικό μέλημα τόσο της άσκησης της πολιτικής μας ...

Νίκος Τσούλιας*:  Όταν οι εικόνες Κασσελάκη και Μιχαηλίδου σκοτεινιάζουν την πραγματικότητα…

Το είδαμε κι αυτό. Οι εικόνες να πέφτουν η μία πάνω στην άλλη και να βγαίνει «σκοτεινιά». Πήγαν και οι ...

Νίκος Τσούλιας*: Ο λαϊκισμός δημιούργησε τον ΣΥΡΙΖΑ, ο λαϊκισμός τον άλωσε!

Τίποτα στην πολιτική – όπως και στην κοινωνία – δεν είναι τυχαίο. Έχει τα αίτιά του και ως εκ τούτου ...

Νίκος Τσούλιας*: Τους πήρε το κόμμα!

Και ο κ. Στ. Κασσελάκης από το «πουθενά» τους πήρε το κόμμα! Η Αχτσιόγλου, που είχε στήριγμά της τον βασικό ...

Νίκος Τσούλιας*: Είναι άχρηστοι και επικίνδυνοι…

Είναι άχρηστοι… Να μην πάμε παλιά. Ας ξεκινήσουμε από τα Τέμπη, από την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή δεκάδων ανθρώπων, ...

Νίκος Τσούλιας*: Καλή και δημιουργική σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά

Ζούμε μια αλληλουχία τραγικών γεγονότων. Είναι η τραγωδία των Τεμπών με τον άδικο χαμό νέων ανθρώπων και με τους υπεύθυνους ...

Νίκος Τσούλιας*: Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης έως το 2025 (α μέρος)

Δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε την Ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας μας βασικό μέλημα τόσο της άσκησης της πολιτικής μας ...

Νίκος Τσούλιας*: 3η Σεπτέμβρη 1974 – Σύμβολο αγώνα και ελπίδας

Η «3η Σεπτέμβρη 1974» αποτελεί έναν σημαντικό πολιτικό σταθμό για τη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Συνδέεται με τη μακροβιότερη και ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η γραφειοκρατία υπονομεύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου (Β)

Με βάση το πλαίσιο του πρώτου μέρους του άρθρου μας, ένας Διευθυντής Σχολείου επωμίζεται έναν πολύ μεγάλο όγκο διοικητικών και ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η γραφειοκρατία υπονομεύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου (A)

Όταν ο Μαξ Βέμπερ, ο θεμελιωτής της σύγχρονης Κοινωνιολογίας τόνιζε ότι «το μέλλον ανήκει στη γραφειοκρατία», φαινόταν σαν μια αόριστη ...

Νίκος Τσούλιας*: Οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών συνδιαλέγονται;

Κάθε επιστήμη στα καταστατικά της στοιχεία περιλαμβάνει και την οριοθέτησή της σε σχέση με τις άλλες επιστήμες, οριοθέτηση μάλιστα που ...

Νίκος Τσούλιας*: Άσκηση γραφής, τρόπος ζωής

Αν η δυνατότητα της ομιλίας είναι το πρώτο βήμα του μικρού παιδιού για να αυτοδιαμορφώσει το «είδωλο του ανθρώπου», το ...

Νίκος Τσούλιας*: 6/8/1945 – Η μέρα που το αμερικανικό βομβαρδιστικό «Enola Gay» σκόρπισε τον θάνατο στη Χιροσίμα

Στις 6 Αυγούστου το 1945 το αμερικανικό βομβαρδιστικό αεροσκάφος «Εnola Gay» σκορπά τον θάνατο στη Χιροσίμα και δίνει ένα τέλος ...

Νίκος Τσούλιας*: Η κρίση και το σχολείο

Ναι μεν το σχολείο μαθαίνει τους νέους και τις νέες με γράμματα, με πολλά γράμματα, αλλά δεν τους μαθαίνει να ...

Νίκος Τσούλιας*: Όταν η πολιτική αντιδιαπαιδαγωγεί…

«Όσο οι διαφορές ανάμεσα σε παρατάξεις περιορίζονται σε επιλογές διαχείρισης, τόσο ευκολότερο θα γίνεται – σε συνδυασμό με την ιδιοτέλεια ...

Νίκος Τσούλιας*: Καλωσορίζουμε στον Τομέα Παιδείας τον Στέφανο Παραστατίδη!

Φίλες και φίλοι Χαιρετίζουμε και «καλωσορίζουμε» τον αγαπητό σύντροφο Στέφανο Παραστατίδη ως Κοινοβουλευτικό Υπεύθυνο του Τομέα Παιδείας. Με τον πλούσια ...

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει και αξιοπρέπεια…

Θεωρώ ότι είναι αρνητική εξέλιξη η ένταξη – έστω «ελαχιστότατων» – στελεχών μας ή πρώην (;) στελεχών μας στο Υπουργείο ...

Γιώργος Γεωργακόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η Ελεύθερη επιλογή σχολείου οδηγεί στον αποχαρακτηρισμό της εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού!

Στις αξιόπιστες εκπαιδευτικές πολιτικές, στις πολιτικές που έχουν μεταρρυθμιστικό περιεχόμενο και μακρόπνοη προοπτική, πάντα υπάρχει μια μελέτη σκοπιμότητας, μια ανάλυση ...

Νίκος Τσούλιας*: Πολιτική και γνώση

Όταν, ως πρόεδρος της Ο.Λ.Μ.Ε. (1996 – 2003), πήγαινα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για θέματα εκπαίδευσης, πάντα έφευγα ...

Νίκος Τσούλιας*: Αντίο κύριε Τσίπρα

Η παραίτηση του κ. Τσίπρα από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί σίγουρα πολιτικό γεγονός, που επηρεάζει τις εξελίξεις το επόμενο ...

Νίκος Τσούλιας*: Ανοίγουμε διάλογο με τους Τομείς Παιδείας των άλλων Ευρωπαϊκών Σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων

Η πρόσφατη απόφαση του Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής να ανοίξει ουσιαστικό και διαρκή διάλογο με τους τομείς Παιδείας ...

Νίκος Τσούλιας*: Πενθούμε ως χώρα και ως λαός αλλά…

Πενθούμε για τραγικό χαμό δεκάδων ανθρώπων στο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου. Και πολύ σωστά. Αλλά… Μέχρι τώρα πολλά ναυάγια και ...

Νίκος Τσούλιας*: Εκλογικός στόχος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής είναι…

Το πολιτικό σκηνικό αλλάζει. Ο στείρος, διχαστικός και τοξικός διπολισμός Ν.Δ. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αποδομείται. Ό,τι γέννησε η οικονομική κρίση έχει ...

Νίκος Τσούλιας*: Δημοσκοπήσεις – εργαλεία ανάλυσης ή εργαλεία χειραγώγησης;

Οι δημοσκοπήσεις έχουν μπει για τα καλά στην ατζέντα της πολιτικής συζήτησης και της κομματικής αντιπαράθεσης, ιδιαίτερα κατά τις προεκλογικές ...

Νίκος Τσούλιας*: Ο ωραιότερος περίπατος στην Αθήνα

Αν μένετε στην Αθήνα ή αν την επισκέπτεστε, υπάρχει μια ιδέα – πρόταση για τον ωραιότερο περίπατο. Στη διαδρομή του ...

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει χωριστός κόσμος της ειδικής αγωγής;

Ενώ βιώνεις αυτάρεσκα μια αίσθηση ότι έχεις αρκετές εδραιωμένες θεωρήσεις για την εκπαίδευση, μια «καινούρια εικόνα» ανατρέπει τις βεβαιότητές σου ...

Νίκος Τσούλιας*:  Εκπληκτικό που η ηγεσία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. βρήκε αμέσως τι φταίει!

Στην πρώτη επίσημη μετά τις εκλογές ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για την εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος βρισκόμαστε μπροστά σε μία έκπληξη ...

Νίκος Τσούλιας*: Μια πρώτη ματιά στο εκλογικό αποτέλεσμα

Μπορούμε να αποτυπώσουμε κάποιες πρώτες σκέψεις, κάποια συμπεράσματα με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου 2023. α) Είναι ισχυρή ...

Νίκος Τσούλιας*: Μια εικόνα από το μέλλον

Μια μαχητική συγκέντρωση, ένας εκπληκτικός πολιτικός αρχηγός, ένας Νίκος Ανδρουλάκης με πάθος, αγωνιστικός. Μια πολιτική εκδήλωση γεμάτη πίστη και ελπίδα ...

Νίκος Τσούλιας*: ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής – Αυτόνομη πορεία!

Η αυτόνομη πορεία του ΠΑΣΟΚ είναι και η πρώτη συνθήκη για τη δυναμική ανάπτυξή του και για την ανατροπή του ...

Νίκος Τσούλιας*: Από Υπουργείο Παιδείας σε Υπουργείο κατά της Παιδείας

Αν θέλουμε να κάνουμε μια συνολική αποτίμηση του κυβερνητικού έργου στην εκπαίδευση, μπορούμε να την αποδώσουμε ως εξής. Από το ...

Γιώργος Γεωργακόπουλος* και Νίκος Τσούλιας**:  Σοσιαλδημοκρατία για μια προοδευτική εκπαιδευτική πολιτική

Θέτουμε εξ αρχής τη βασική μας πολιτική θεώρηση. Για να διαμορφωθεί μια προοδευτική εκπαιδευτική πολιτική πρέπει να είναι καρπός της ...

Νίκος Τσούλιας*: Αν αυτό είναι η αριστερά…

Όσοι ζήσαμε ενεργητικά και συμμετοχικά την πολιτική και τον δημόσιο βίο στη μεταπολίτευση, διαμορφώσαμε κάποιες αρκετά τεκμηριωμένες εκτιμήσεις για τη ...

Νίκος Τσούλιας*: Η εκδίκηση της χειρωνακτικής εργασίας

Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο προηγούμενο. Δεν ξέρω πού οφείλεται αυτή η παθογένειά μας. Δεν ξέρω αν αυτή η αντίληψη ...

Νίκος Τσούλιας*: Η χυδαιότητα του Λόγου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. φανερώνει την ουσία της πολιτικής του

Η υπόθεση με τον ευρωβουλευτή Γεωργούλη είναι αποκαλυπτική – όχι απλά και μόνο μιας κάποιας μεμονωμένης συμπεριφοράς αλλά μιας ολόκληρης ...

Νίκος Τσούλιας*: Λεύκωμα του Πανεπιστημίου Πατρών 1964–2021 – 50+7

Λιτός λόγος, αφήγηση μεστή, γεγονότα και πρόσωπα, δυσκολίες και ξέφωτα, στομώσεις και ξεπετάγματα είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο ο ...

Νίκος Τσούλιας*:  Ω γλυκύ μου Έαρ…

Πάσχα χωρίς παιδικές μνήμες δεν υπάρχει! Έτσι κι αλλιώς μεγάλο μέρος της ζωής μας το διάγουμε με την παιδική μας ...

Νίκος Τσούλιας *: Δεν ξεχνάμε το τραγικό γεγονός στα Τέμπη!

Η χειρότερη στάση και συμπεριφορά μας απέναντι στο δραματικό γεγονός των Τεμπών θα ήταν να ξεχάσουμε την τραγικότητά του, τις ...

Νίκος Τσούλιας*:  Θέλουμε να διδάσκουμε, να διαπαιδαγωγούμε!

Στην ιστορία της εκπαίδευσης υπάρχουν αρκετά ιδεολογικά και κοσμοθεωρητικά αφηγήματα. Συχνά δημιουργούνται δίπολα, που αντιπαρατίθενται στους κόλπους της κοινωνίας και ...

Νίκος Τσούλιας*: Παιδεία πηγή Δημιουργίας και Προόδου

Αν θέλουμε να αναλύσουμε σε γενικές γραμμές την πορεία της θεσμικής μας εκπαίδευσης – και σε μεγάλο βαθμό της παιδείας ...

Νίκος Τσούλιας*: Προβληματισμοί και ερωτήματα για την Ιστορία

Σε μια εποχή που ευδοκιμούν οι θεωρίες αποδόμησης και η ιστοριογραφία τείνει να αποικίσει την ίδια την ιστορία – και ...

Νίκος Τσούλιας*:  Όλοι έχουμε ένα κομμάτι του Οδυσσέα!

Δεν έχει κανένα νόημα αυτή η συζήτηση… Αν ο Οδυσσέας είναι ιστορικό ή μυθικό πρόσωπο. Το όλο σύμπαν του υπερβαίνει ...

Νίκος Τσούλιας*: Διευθυντής εκπαίδευσης ή χορηγός ιδιωτικών σχολείων;

Με αφορμή την διημερίδα με θέμα: «Η προσφορά των Ιδιωτικών Σχολείων στην Εκπαίδευση-Παρόν και Μέλλον» που διοργανώνει η Διεύθυνση Β/θμιας ...

Νίκος Τσούλιας: Σχολικά Βιβλία Πατριδογνωσίας – μια όμορφη εκπαιδευτική διαδρομή!

Μετά τα ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΑ ήταν το πιο σημαντικό αλλά και το πιο αξιαγάπητο μάθημα για τους μαθητές. Νιώθαμε ότι ήταν μάθημα ...

Νίκος Τσούλιας*: Γράφω, γράφεις, γράφει. Όλοι γράφουμε. Πάντα θα γράφουμε…

Ποιος μπορεί να φανταστεί τον κόσμο μας χωρίς το γράψιμο; Ποιος μπορεί να σκεφτεί πως θα ήταν ο άνθρωπος χωρίς ...

Νίκος Τσούλιας*: Σιδηροδρομικό δυστύχημα – Να συζητήσουμε από την εποχή του Τρικούπη;

Λέγαμε κάποτε στα φοιτητικά μας χρόνια στην πρώιμη μεταπολιτευτική περίοδο ότι με την τακτική μπορούμε να επηρεάσουμε τις αποφάσεις των ...

Νίκος Τσούλιας*: Απλώνεται και στην εκπαίδευση ο λαϊκισμός και ο αυταρχισμός του κ. Μητσοτάκη

Για τον πρωθυπουργό η προεκλογική περίοδος είναι μια άλλη πραγματικότητα, που αφενός δεν συνδέεται με την αντίστοιχη προηγούμενη και αφετέρου ...

Νίκος Τσούλιας*: Κόλαση ατέλειωτη…

Μαύρη άβυσσος του θανάτου, σκοτεινή βεβήλωση της ζωής, απροκάλυπτη ύβρις της νεότητας, ατέλειωτη κόλαση για γονείς και παιδιά. Ένα ταξίδι ...

Νίκος Τσούλιας*: Τσαρλς Ντίκενς, Ιστορία δύο πόλεων

Όταν ένα δυνατό ερωτικό μυθιστόρημα έχει ως καμβά του την μεγαλύτερη πολιτική και κοινωνική επανάσταση της σύγχρονης ιστορίας της ανθρωπότητας, ...

Νίκος Τσούλιας*: Να καλλιεργούμε στους μαθητές τον σεβασμό και τις ευαισθησίες

Βλέπουμε ότι η ζωή του ανθρώπου είναι έντονα απαιτητική, ότι η κοινωνία μας είναι άκρως ανταγωνιστική, ότι οι σχέσεις των ...

Νίκος Τσούλιας*: Αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης ή σχολείο δημιουργικό;

Ο νεοφιλελευθερισμός στη χώρα μας αγκαλιά με τον βαθύ συντηρητισμό απλώνεται παρά το γεγονός ότι οδηγεί σε αδιέξοδα. Η αποδόμηση ...

Νίκος Τσούλιας*: Τι ακριβώς γίνεται με τα πρώτα Γράμματά μας;

Είναι από τα πιο άγνωστα «συμβάντα» στην έξοδό μας προς τον κόσμο. Οι θεωρίες της μάθησης αυτοσχεδιάζουν εν πολλοίς και ...

Νίκος Τσούλιας*:  Εκπαιδευτικές ανισότητες – Nα θέσουμε το πραγματικό τους πλαίσιο

Αν η εκπαίδευση νομιμοποιήθηκε τόσο έντονα στις συνειδήσεις των πολιτών στη διάρκεια του εκδημοκρατισμού της και της μαζικοποίησής της – ...

Νίκος Τσούλιας*: Κι όμως υπάρχει ελπίδα για απελευθέρωση του ανθρώπου

Γεμάτη γεγονότα η σύγχρονη ιστορία, της χώρας μας και του κόσμου ολόκληρου. Το τέλος της ιστορίας δεν ήλθε ποτέ. Αλλά ...

Νίκος Τσούλιας*: Η ελληνική εκπαίδευση στη δίνη της κρίσης (Βιβλιοπαρουσίαση)

Κώστας Ανθόπουλος, Η ελληνική εκπαίδευση στη δίνη της κρίσης, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 2022, σελίδες 232 Τίθεται από επαγγελματίες της εκπαίδευσης ...

Νίκος Τσούλιας*: Το σχολείο θέλει διαρκώς εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις

Σε έναν κόσμο διαρκών αλλαγών, στον οποίο ο σχεδιασμός της κοινωνίας και της οικονομίας από τα διάφορα κράτη γίνεται όλο ...

Νίκος Τσούλιας*: Έχω ένα εκπαιδευτικό παράπονο…

Νομίζω ότι δύσκολα θα βρούμε έναν άνθρωπο που να μην έχει παράπονο ή μάλλον παράπονα, αρκετά και σημαντικά. Παράπονο από ...

Νίκος Τσούλιας*:  Από το ένα βιβλίο στο άλλο…

Μήνας Οκτώβρης, ακόλουθος του σχολικού Σεπτέμβρη, της καθολικής υπόμνησης της σχέσης μας με τη θεσμική εκπαίδευση, με τον κόσμο των ...

Νίκος Τσούλιας*: Ήταν Δεκέμβριος του 2021

Ήταν Δεκέμβριος του 2021 και στην αίθουσα Ζακλίν ντε Ρομιγί του Υπουργείου Παιδείας έχει στηθεί σκηνικό επιτυχίας. Πίσω από τον ...

Νίκος Τσούλιας*: Διαβάζοντας τον Οδυσσέα του Τζόυς

Ήταν μια εκκρεμότητα. Εδώ και πολύ καιρό περίμενα την καινούργια απόπειρα. Είχα διαβάσει πριν από 20 περίπου χρόνια τον Οδυσσέα, ...

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει διάβασμα και Διάβασμα!

Τι είναι το διάβασμα; Θεωρούμε εύκολη την απάντηση και μάλλον χαζή την ερώτηση. Και είναι έτσι πράγματι, γιατί θεωρούμε ως ...

Νίκος Τσούλιας*: Του σχολείου χαιρετισμός ήταν… – Όταν η Ομορφιά μαγεύει την πραγματικότητα…

Βρίσκομαι σε σχολική αίθουσα χωρίς να καταλάβω το πως έγινε. Χαρά και μαγεία διέγειρε όλη μου την ύπαρξη. Απλώθηκε στο ...

Νίκος Τσούλιας*: Τι είναι χρόνος;

Υπάρχουν ερωτήματα, που μπορούν να τίθενται και απλώς να επισύρουν προβληματισμούς και στοχασμούς, χωρίς ποτέ να γνωρίζουν απαντήσεις; Σαφώς και ...

Νίκος Τσούλιας*: Λατρεμένη μου Γεωμετρία!

«Να μάθει να μετρά», είναι η κλασική επιταγή των γονέων του αμέσως μόλις αρχίζει το παιδί τους να δείχνει τα ...

Νίκος Τσούλιας*: Οι Εκπαιδευτικές ανισότητες είναι ρήγμα στη δημοκρατική παιδεία

Οι εκπαιδευτικές ανισότητες είναι εν πολλοίς βαθιά ριζωμένες στις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες και αποτελούν μείζον κοινωνικό και πολιτικό πρόβλημα ...

Νίκος Τσούλιας*: Στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς και τους πανεπιστημιακούς καθηγητές για μια σύγχρονη, δημοκρατική παιδεία

Δημόσια, δωρεάν, δημοκρατική, σύγχρονη Παιδεία Στις αναδυόμενες γνωσικοκεντρικές εποχές, της 4ης Βιομηχανικής επανάστασης και του ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι αναγκαία η ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Το ζήτημα της προστασίας των παιδιών  από τη σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση και ο ρόλος του Σχολείου

Τα τελευταία χρόνια όπως προκύπτει από στατιστικά στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί τόσο από την Ελληνική Αστυνομία όσο και από ποικίλους ...

Νίκος Τσούλιας*: Ημερολόγιο Σχολικής Αίθουσας

Είναι κοινή διαπίστωση των εκπαιδευτικών. Πολλά στοιχεία θα ήθελαν να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν από την αρχή της καριέρας των, ...

Νίκος Τσούλιας*: 17 Νοέμβρη 1973: σύμβολο κοινωνικών αγώνων!

Είναι ιστορικό γεγονός αλλά δεν καταχωρείται μόνο στο παρελθόν. Είναι πολιτικό σύμβολο: Έχει ιδεολογική διάσταση. Νοηματοδοτεί περιεχόμενο και προσανατολισμό προοδευτικής ...

Νίκος Τσούλιας*:  Οι Μεγάλες Προκλήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής στην Εκπαίδευση

Σήμερα με την έκρηξη των τεχνολογικών αλλαγών και της πληροφοριόσφαιρας, δεν είναι μόνο αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού μας συστήματος ...

Νίκος Τσούλιας*:  Η Ειδική Αγωγή και οι νηπιαγωγοί, τώρα σε άμεση προτεραιότητα!

Η Ειδική Αγωγή εξακολουθεί να βρίσκεται στο περιθώριο της εκπαίδευσης. Υπάρχει πολύχρονη υστέρηση της ανάπτυξής της σε σχέση με τις ...

Νίκος Τσούλιας*: Πολυσήμαντη η αξία της Γενικής Παιδείας

Ζούμε σε εποχές διαρκούς παραγωγής γνώσης, σε εποχές εξειδικεύσεων επί εξειδικεύσεων στη γνώση, σε εποχές συνεχούς επαγγελματικού καταμερισμού, σε εποχές ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**:  Η έκρηξη του σχολικού εκφοβισμού και η ευθύνη του σχολείου

Το φαινόμενο της βίας έχει λάβει πολύ ανησυχητικές διαστάσεις και οφείλουμε να αναλύσουμε το όλο πρόβλημα και πρωτίστως να πάρουμε ...

Νίκος Τσούλιας*:  Φώφη Γεννηματά, η αγωνίστρια της ζωής και η ευγενική μορφή της πολιτικής

Οι πολιτικές αναλύσεις συχνά το επιβεβαιώνουν αλλά και κοινή διαπίστωση είναι ότι η εξουσία φθείρει, διαφθείρει, αλλοτριώνει. Αυτή η θεώρηση ...

Νίκος Τσούλιας*: Εθνική και δημοκρατική στρατηγική για το πανεπιστήμιο

Οι πρόσφατες εξελίξεις, όσον αφορά την εκλογή των Συμβουλίων Διοίκησης των ελληνικών πανεπιστημίων, κατέδειξαν για μια ακόμα φορά την επιλογή ...

Νίκος Τσούλιας*: Παιδεία και Μόρφωση για τις κοινωνίες της Γνώσης

Η πολύπλευρη κρίση της εποχής μας θα πρέπει να μας διδάξει, τόσο ως προς τα πραγματικά αίτια που την προκάλεσαν ...

Κώστας Ανθόπουλος* και Νίκος Τσούλιας**: Το σχολείο θέλει μορφωτική πνοή!

«Το σχολείο δεν αλλάζει αλλάζοντας μόνο το σχολείο», τονίζουν μεγάλοι παιδαγωγοί και κοινωνιολόγοι της εκπαίδευσης, Έλληνες και ξένοι. Το σχολείο ...

Νίκος Τσούλιας*: Πνιγμένοι στον κόσμο της πληροφορίας ή καλλιεργητές του πνεύματος;

Ο κόσμος αλλάζει όλο και πιο γρήγορα. Μεγάλες μεταβολές λαμβάνουν χώρα στον πολιτισμό, στην πολιτική, στην κοινωνία, στην οικονομία. Δύσκολα ...

Νίκος Τσούλιας*: Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κίνημα Αλλαγής αγωνίζεται για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις

«α. Τα πάντα είναι Παιδεία. β. Όλη η κοινωνία συνδέεται πολλαπλά με το Σχολείο ή με το Πανεπιστήμιο. γ. Η ...

Νίκος Τσούλιας*: Να γίνουμε εραστές της Γνώσης και της Παιδείας

Φοβερός ο κόσμος που κρύβουμε μέσα μας. Εκπληκτική η δύναμη της σκέψης του ανθρώπου. Έχει αλλάξει τα πάντα πάνω στη ...

Γιώργος Γεωργακόπουλος* και Νίκος Τσούλιας**: Ποιος μπορεί να φανταστεί έναν κόσμο χωρίς εκπαιδευτικούς;

Είναι κοινοτοπία η ευρεία αντίληψή μας να «προσπερνάμε» τους πιο βασικούς θεσμούς της πολιτείας μας. Τους θεωρούμε αυτονόητους και δεδομένους ...

Νίκος Τσούλιας*: Μια ζωή στην εκπαίδευση

Είναι ο επαγγελματικός καταμερισμός απόλυτη ανάγκη και πρώτιστη επιλογή για τις σύγχρονες κοινωνίες. Δεν μπορεί να υπάρξει κάτι εναλλακτικό. Η ...

Νίκος Τσούλιας*: Νέα εκπαιδευτική πρόταση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής

Μετά την κυβέρνηση της πρώτης φοράς αριστεράς, που έκανε εκπαιδευτική σημαία την εύκολη απόκτηση του απολυτηρίου του Λυκείου και την ...

Νίκος Τσούλιας*: Πώς μάθαιναν οι  Έλληνες γράμματα από την Άλωση μέχρι την Επανάσταση» (1453-1821) – Μια πολύ όμορφη έκθεση του ΜΙΕΤ

Συχνά ερίζουμε ακόμα και με διχαστικό τρόπο ως προς το πως θα γράφεται η ιστορία μας, το πως θα υφαίνεται ...

Νίκος Τσούλιας* – Κώστας Ανθόπουλος**: Η αναγκαιότητα διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών πολιτικών – Η περίπτωση των ολιγοθεσίων Σχολείων

Η όλη προσέγγιση στο κρίσιμο και δύσκολο αυτό εκπαιδευτικό ζήτημα οφείλει να λαμβάνει υπόψη της: βασικές εθνικές, πολιτικές και κοινωνικές ...

Νίκος Τσούλιας*: Η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας και η Παγκόσμια Συνδιάσκεψη για την Εκπαίδευση

Ας δούμε το ιστορικό γεγονός. «Για πρώτη φορά, αρχηγοί κρατών από όλο τον κόσμο συναντώνται για να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση ...

Νίκος Τσούλιας*: Οι Κατευθύνσεις της Πολιτικής του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ και οι Μεγάλες Προκλήσεις

(Το κείμενο αυτό δημοσιοποιήθηκε στη Διαβούλευση που γίνεται για την Παγκόσμια Συνδιάσκεψη Κορυφής για την Εκπαίδευση από τον Ο.Η.Ε. και ...

Νίκος Τσούλιας*: Τι ωραίο να διδάσκεις…

Τι ωραίο να διδάσκεις… Να σε περιμένουν παιδιά και νέοι και νέες για να τους ανοίγεις τους δρόμους της γνώσης ...

Νίκος Τσούλιας*: Προς τα πού βαδίζει η Ψηφιακή Πραγματικότητα;

Με τις δύο όψεις της πραγματικότητας, τη φυσική και την ανθρωπογενή (πολιτισμική, κοινωνική, τεχνολογική δηλαδή ιστορική), προχωρούσε μέχρι τώρα η ...

Νίκος Τσούλιας*: Να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της Ειδικής Αγωγής και των Φιλολόγων!

Για άλλη μια χρονιά η Ειδική Αγωγή παραμένει στο περιθώριο της σχολικής ζωής. Δεν υπάρχει κανένα πολιτικό σχέδιο για μια ...

Νίκος Τσούλιας*:  3η  Σεπτέμβρη 1974 – ιστορικό ορόσημο, μαγιά για το μέλλον

Όταν ένα πολιτικό γεγονός συμπυκνώνει συσσωρευμένους πόθους και πολύχρονα αιτήματα λαού και κοινωνίας, όταν διατρέχει το παρελθόν και κυρίως το ...

Νίκος Τσούλιας*:  Ώρα για ισχυρή Δημοκρατική Παράταξη

Δυστυχώς το σημερινό πολιτικό κλίμα στη χώρα μας «φανερώνει» παρακμή. Η παρακολούθηση του τηλεφώνου του Νίκου Ανδρουλάκη αλλά και όσα ...

Νίκος Τσούλιας*: Έκλεισε ο ορίζοντας  για τον κ. Μητσοτάκη και την κυβέρνησή του

Φυσικά δεν μπορεί να επικρατήσει ένα θέμα – όσο σοβαρό και αν είναι – στην τρέχουσα πολιτική συγκυρία. Φυσικά, η ...

Νίκος Τσούλιας*: Αναζητώντας την Ομορφιά στα Βιβλία!

Υπάρχουν βιβλία και βιβλία… Βιβλία που η σκόνη του χρόνου τα έχει σκεπάσει για τα καλά και σου έχουν γίνει ...

Νίκος Τσούλιας*: Πώς να διαβάζουμε…

Δεν έχουμε μάθει ποτέ να διαβάζουμε. Μαθαίνουμε να συλλαβίζουμε και να αρθρώνομε το λόγο μας αλλά μέχρι εκεί. Δεν έχουμε ...

Νίκος Τσούλιας*: Δεν υπάρχει Αιγαίο χωρίς τα εκκλησάκια του…

Ναι, το Αιγαίο είναι Αρχιπέλαγος απόλυτα μοναδικό και ξεχωριστό, εξωτικό και πανέμορφο. Εδώ η φύση είναι γενναιόδωρη, σμίλεψε τους τόπους ...

Νίκος Τσούλιας*: Δεν τη σώζει τίποτα την κυβέρνηση της Ν.Δ.

Τα τρέχοντα αντιδημοκρατικά και αντισυνταγματικά γεγονότα και συνακόλουθα της παρακολούθησης του τηλεφώνου του Νίκου Ανδρουλάκη από την Ε.Υ.Π. προφανώς δεν ...

Νίκος Τσούλιας*: Μείζον πολιτικό ζήτημα η παρακολούθηση του τηλεφώνου του Νίκου Ανδρουλάκη

Δεν δόθηκε καμιά απάντηση από τον κ. Μητσοτάκη στο ζήτημα της παρακολούθησης του κινητού τηλεφώνου του Προέδρου του ΠΑ.ΣΟΚ. – ...

Νίκος Τσούλιας*:  Πόλεμοι στην Ευρώπη ξανά και ξανά;

«Στις 11 Νοεμβρίου 1918, οι Γερμανοί υπογράφουν σ’ ένα βαγόνι στον σιδηροδρομικό σταθμό της Κομπιένης τη συνθήκη ανακωχής που τους ...

Νίκος Τσούλιας*:  ΝΔ – ένα πανεπιστήμιο του νεοφιλελευθερισμού και του συντηρητισμού

Το συγκεκριμένο Ν/Σ αποτελεί έναν νέο κρίκο στην ήδη εκφρασμένη αντιεκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ. Το Ν/Σ είναι μια νέα αποτύπωση ...