Νίκος Τσούλιας

Κάτια Μπαλτζάκη – Νίκος Τσούλιας*: Να μην αλωθεί το σχολείο από την αγορά! – (Καλό ή αποτελεσματικό σχολείο; – Γ’ μέρος)

Σε προηγούμενα σχετικά άρθρα μας (ΕΔΩ) κι (ΕΔΩ) παρουσιάστηκε η άποψη ότι ένα από τα κρίσιμα σημεία του εκπαιδευτικού διαλόγου ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Έκκληση για διάλογο στην εκπαίδευση!

Η παρατεταμένη υγειονομική κρίση, που προκαλεί για δεύτερο χρόνο πλέον η πανδημία και με απροσδιόριστο και μάλλον απαισιόδοξο το επόμενο ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Επιχείρηση απορρύθμιση των κοινωνικών κινημάτων

Σκεπτόμαστε και ανησυχούμε ξανά και ξανά το πως θα μπορούμε να βγαίνουμε ελεύθερα έξω από το σπίτι μας, το πως ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Ανοίγουν τα σχολεία αλλά το πρόβλημα παραμένει και οξύνεται…

Η Ελλάδα δεν συμμετείχε σε διεθνή εκπαιδευτική έρευνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας! Για άλλη μια φορά ανοίγουν τα σχολεία ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Μόνος και …έρημος στο νοσοκομείο!

Ούτε στους πιο μαύρους εφιάλτες του δεν μπορούσε να το συλλάβει. Ποτέ το μυαλό του – που δεν αφήνει σπιθαμή ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: «δια να μεταδώση και αυτού το σύστημα της αλληλοδιδακτικής»

1824 . Η ελληνική επανάσταση βρίσκεται σε δοκιμασία. Οι επιτυχίες και οι αποτυχίες του αγώνα αλληλοδιαδέχονται οι μεν τις δε, ...
Διαβάστε περισσότερα

Κάτια Μπαλτζάκη – Νίκος Τσούλιας*: Καλό ή αποτελεσματικό σχολείο;  (β΄ μέρος)

Ο ορισμός της ποιότητας στην εκπαίδευση είναι μια διαδικασία δυναμική και διαμορφώνεται μέσα από την πορεία του σχολικού οργανισμού, τις ...
Διαβάστε περισσότερα

Κάτια Μπαλτζάκη – Νίκος Τσούλιας*: Καλό ή αποτελεσματικό σχολείο; (α΄ μέρος)

Πρώτα τα ερωτήματα και οι προσδιορισμοί… Ποιο είναι το καλό και ποιο το αποτελεσματικό σχολείο; Πώς ορίζονται και ποιες είναι ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Μια ταπεινή, ιστορική ημέρα!

– Γεια σας, Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη – Χρόνια Πολλά… – Επιτέλους! – Ναι, πράγματι επιτέλους… Τι να σας φέρω; ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας Το Πάσχα Τότε και Τώρα…

Τι να πρωτοσυγκρίνεις και τι να πρωτοπείς ανάμεσα στο Πάσχα των παλιότερων δεκαετιών – του 1960 και του 1970 – ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Τι σημαίνει το Πάσχα για έναν άστεγο;

Σκέφτηκα να γράψω κάτι, για το “πως κάνει Πάσχα ένας άστεγος”. Το βρήκα ανόητο την ίδια στιγμή που έλεγα να ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Όμορφος θησαυρός τα διδακτικά βιβλία σου

Ξαναδιαβάζοντας τα εκπαιδευτικά μου βιβλία… Αν και τελείωσε η εκπαιδευτική μου καριέρα, διατηρώ ζωντανή τη σχέση μου με την εκπαίδευση ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας* – Ταμείο Ανάκαμψης: Πολιτική ανάπτυξης και κοινωνικής προόδου ή χαμένη ευκαιρία;

Το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μια σημαντική και ιδιαίτερα κρίσιμη πολιτική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι από τις λίγες αποφάσεις της ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Λατρεύουμε την Αθήνα!

Η Αθήνα έγινε η δεύτερη ιδιαίτερη πατρίδα για ένα πολύ μεγάλο μέρος των Ελλήνων, αφού οι μισοί σχεδόν Έλληνες ζουν ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Όταν το παιδί διαβάζει, ο κόσμος του είναι πιο βέβαιος

Όταν βλέπουμε ένα παιδί να είναι σκυμμένο και ονειροπαρμένο σε βιβλίο παραμυθιού, όταν ξεφυλλίζει και περιδιαβαίνει τις εικόνες του και ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η πολιτική, κοινωνική και μορφωτική διάσταση της επαγγελματικής εκπαίδευσης

Η επαγγελματική εκπαίδευση (ε.ε.) από τη σύστασή της στη χώρα μας αλλά και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης αποτέλεσε την ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Το εκπαιδευτικό αφήγημα σήμερα είναι κοινωνικό και πολιτικό αφήγημα

Η προϊούσα και έντονη τάση της φιλελευθεροποίησης της οικονομίας και της ιδιωτικοποίησης των τελευταίων παραγωγικών τομέων επεκτείνεται στο κοινωνικό εποικοδόμημα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πάντα θα νοσταλγούν!

“Για κύτταξε τούτον τον έρημο εμπρός σου ναό, που βεβήλωσαν χέρια φριχτά. Και μέτρησε πόσα αχ πόσα του μένουν ακόμα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η πιο δύσκολη γραφή, η γραφή της ιστορίας (β’ μέρος)

Στις μέρες μας, που η ομογενοποίηση των ποικίλων πολιτισμικών ενοτήτων και της κοινωνικής διαφορετικότητας δοκιμάζεται στο οικονομικό χωνευτήρι του παγκοσμιοποιημένου ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η πιο δύσκολη γραφή, η γραφή της Iστορίας (α μέρος)

Ο τρόπος γνώσης της Ιστορίας αλλά και η ίδια η Ιστορία δεν αποτελούν απλά και μόνο ένα νήμα διαρκούς επαφής ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η δύσκολη πορεία της Ιστορίας στα Σχολικά Βιβλία μετά την Επανάσταση του 1821

Ποιος μπορεί να φανταστεί τους δύσκολους καιρούς στην προσπάθεια των Ελλήνων να φτιάξουν το δικό τους κράτος; Είναι αιματηρή η ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας  – Επανάσταση του 1821: Διδασκάλους και βιβλία θέλουν τα σχολεία!

Το φως της ελευθερίας ζέσταινε τις καρδιές των σκλαβωμένων Ελλήνων. Αγώνες και θυσίες, ζωές ανθρώπων και κακουχίες προσφορά στη μεγάλη ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Όταν η σχολική αποτυχία πλήττει την ηθική της παιδαγωγικής

Στις εποχές των κοινωνιών της μάθησης και της πληροφορίας, το ζήτημα της σχολικής αποτυχίας αποκτά αναπόφευκτα άλλες, πιο δραματικές διαστάσεις ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*:  Μαθητές σε απόγνωση

Βιώνουν μια δύσκολη πραγματικότητα. Συνήθως τα σύννεφα βαστάνε σε όλη τη διάρκεια της σχολικής ζωή τους. Νιώθουν στιγματισμένοι. Το πολύ ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Οι πρώτες Νομοθετικές και Διοικητικές Ρυθμίσεις για την εκπαίδευση στην ελληνική επανάσταση

Πώς μπορούμε να φανταστούμε πώς ήταν η εκπαίδευση κατά την ελληνική επανάσταση; Δύσκολοι, ματωμένοι καιροί όταν ξεκινούσε η Ελληνική επανάσταση ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Αυταρχισμός και πόλωση στην εκπαίδευση

Η Ν.Δ. και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχουν πάρει οριστική απόφαση για τον τρόπο άσκησης της κυβερνητικής πολιτικής τους ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Θέλουμε μόρφωση και παιδεία;

Εκπαιδευτικές πολιτικές πάνε και έρχονται η μια πίσω από την άλλη. Κομματικές αντιπαραθέσεις για την εκπαίδευση γίνονται κάθε ημέρα. Προβλήματα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η σκληρότερη αντιμεταρρύθμιση της μεταπολίτευσης δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει

Συνεχίζει η Ν.Δ. το αντιεκπαιδευτικό έργο της με ακόμα περισσότερο αυταρχισμό, με ισχυροποίηση κράτους καταστολής, με γενικευμένη εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Οι Έλληνες δεν διαβάζουμε

Οι Έλληνες δεν διαβάζουμε. Δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει (;). Δεν μας απασχολεί. Δεν νιώθουμε καμιά έλλειψη. Δεν ανησυχούμε. Δεν αναρωτιόμαστε ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Το σχολείο και η παιδεία είναι η απάντηση

Φαινόμενα βίας παντού, έμφυλη βία ακόμα και εκεί που η τέχνη απελευθερώνει τον άνθρωπο και τον εξευγενίζει, σκληρότητα στις κοινωνικές ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Δημοκρατία, ελευθερία και ασφάλεια στα Πανεπιστήμια

Από το Κίνημα Αλλαγής κατατίθεται μια ουσιαστική και απόλυτα ολοκληρωμένη πολιτική πρόταση, μια πρόταση Νόμου, για την προστασία και τη ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Ο κόσμος αλλάζει δραματικά

Πανδημία, οικονομική κρίση, γεωστρατηγικές ανακατατάξεις, μακρόχρονο κλείσιμο στα σπίτια, ερημωμένοι δρόμοι, νεκρά εμπορικά κέντρα, πόλεις χωρίς κίνηση, τηλεργασία, τηλεδιασκέψεις, εξ ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η “πανούκλα” του Καμύ και η δική μας – Ομοιότητες

Θα αγκαλιαστούμε ξανά… Μα είναι οι ομοιότητες τόσες πολλές και το πιο σημαντικό είναι ότι δεν αφορούν κυρίως τα στοιχεία ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Ένα ακόμα βήμα αποδόμησης της δημόσιας παιδείας

Μπορεί η Ν.Δ. να αποκλείσει το ένα τρίτο των υποψηφίων από το πανεπιστήμιο; Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει διαμορφώσει ένα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Δημοκρατία παντού και πάντα

Αν μια έννοια στο πεδίο της πολιτικής και της κοινωνίας κυριαρχεί στην ιστορία και στη σημερινή πραγματικότητα του Δυτικού τουλάχιστον ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η επιστήμη διώχνει τον φόβο, αναζητεί την ομορφιά!

Το πιο βασικό συμπέρασμα, που προκύπτει στις ημέρες μας με τη δοκιμασία της πανδημίας του covid – 19, είναι η ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η «πανούκλα» του Καμύ και η δική μας (Διαφορές)

Ναι υπάρχουν διαφορές στη δική μας …πανούκλα του κορονοϊού και σε εκείνη του Καμύ αλλά είναι πιο ουσιώδεις και πιο ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Το διάβασμα δημιουργεί έναν δικό του κόσμο

Θα μπορούσε μια τόσο εκτεταμένη δραστηριότητα του ανθρώπου, όπως αυτή του διαβάσματος, να μην έχει διαμορφώσει έναν δικό του, ιδιαίτερα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Πιο δεξιά δεν γίνεται…

Ήταν φυσικό και επόμενο η “κυβερνητική στροφή” της Ν.Δ. προς τα δεξιά αλλά στο πεδίο του “φαίνεσθαι” και μόνο. Στο ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Για πάντα νέος;

Ω νεότητα Πληρωμή του ήλιου Αιμάτινη στιγμή Που αχρηστεύει το θάνατο. Οδυσσέας Ελύτης Είναι όνειρο των ονείρων, όλων των ανθρώπων, ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Τα Χριστούγεννα συναντάμε τον πρώτο εαυτό μας

Τα φετινά Χριστούγεννα είναι γκρίζα. Δεν μοιάζουν με όσα έχουμε ζήσει. Εξ αυτού και μόνο θα μείνουν στη μνήμη μας, ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Το δέντρο που στολίζαμε…

– Το δέντρο που στολίζαμε, το δέντρο που στολίζαμε, το δέντρο που στολίζαμε… Η φωνή του σιγά – σιγά έσβηνε, ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Πάνε οι παλιές ανορθογραφίες…

Πάνε οι παλιοί καιροί. Οι καινούργιες εποχές είναι ορμητικές. Αμφισβητούν το παλιό. Ξέρουν ότι για να εδραιωθούν πρέπει να διώξουν ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Για ένα σύγχρονο δημοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα

Είναι και αυτό σημείο των καιρών μας, των δύσκολων, απαιτητικών αλλά και παρακμιακών καιρών μας. Η πολιτική λειτουργία έχει υποχωρήσει ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Να συζητήσουμε τώρα για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση!

Τον προηγούμενο Ιούνιο η Ευρωβουλευτής του Κινήματος Αλλαγής και Πρόεδρος της Επιτροπής για το Μέλλον και τις Νέες Τεχνολογίες του ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Το θέμα δεν είναι ότι είμαστε αποκλεισμένοι…

Ας φαίνεται ότι αυτό είναι το βασικό πρόβλημα. Δεν μας έχει πανικοβάλλει ο ιδιότυπος εγκλεισμός, ο περιορισμός του φυσικού χώρου ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Τελικά τι γίνεται με την υποεκπαίδευση των μαθητών;

Μπορούμε πλέον να εξαγάγουμε μερικά συμπεράσματα για την εκπαίδευση που παρέχεται στους μαθητές μας από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα. Έχει ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Τι μας αφήνει το διάβασμα ενός βιβλίου;

Ένα ολόκληρο φάσμα διαφορετικών και ιδιαίτερων αποτελεσμάτων μας αφήνει κάθε είδος διαβάσματος. Γιατί το διάβασμα – αν και ενιαίο και ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Τι γίνεται με την πανδημία στη χώρα μας; – Να μην έχουμε «μαύρο Δεκέμβριο» μετά τον «μαύρο Νοέμβριο»!

Παρακολουθούμε με προβληματισμό και με σκεπτικισμό την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας. Μάλλον έχει χαθεί η αισιοδοξία, που είχαμε ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η Εκπαίδευση θέλει εκπαιδευτικούς – παιδαγωγούς, όχι τοποτηρητές!

Κατά κύματα και κατά περιόδους επανέρχεται το ζήτημα για αποκέντρωση στην εκπαίδευση, χωρίς ωστόσο ποτέ να εξηγηθεί ποιο σκοπό υπηρετεί ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Η ξεχωριστά όμορφη ψυχολογία του διαβάσματος…

Νιώθεις μια ξεχωριστή ομορφιά πάντα κατά τη διάρκεια του διαβάσματος. Γι’ αυτό και το διάβασμα αυτό καθ’ εαυτό συνάπτεται με ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Γιατί δεν είχαμε φανταστεί την δυστοπία του κορονοϊού;

Κανένας δεν το είχε φανταστεί. Ίσως γιατί κανένας μας δεν θα μπορούσε. Αλλά υπάρχει ένσταση. Η φαντασία του ανθρώπου δεν ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Τι μετασχηματισμοί θα γίνουν στον κόσμο της εργασίας;

Είναι πολύ δύσκολο να γίνει τεκμηριωμένη ανάλυση για το εύρος και το βάθος των αλλαγών που ήδη προκαλεί και θα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Αντισταθμιστική εκπαίδευση στους “μαθητές των πίσω θρανίων”,  τώρα!

Το τεχνολογικό πρόβλημα, που δημιουργήθηκε με το σύστημα στήριξης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, κατέδειξε με τον πιο εμφαντικό τρόπο την ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Πολιτική ανοησία ή αγιάτρευτη ιδεοληψία;

Αναρωτιέμαι. Είναι δυνατόν οι ίδιοι και οι ίδιοι συμπολίτες μας με ενεργητική σχέση με την πολιτική να βγαίνουν κάθε τόσο ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Από τον Δ. Φατούρο στη Ν. Κεραμέως

Γνώρισα τον Δ. Φατούρο στην περίοδο της Υπουργίας του. Ήμουν στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ. Δεν θα σταθώ στην ουσία ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Τι γίνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής;

Δεν νομίζω ότι απαιτείται τεκμηρίωση ως προς το αν μας ενδιαφέρει πολιτικά το ζήτημα των εκλογών στις ΗΠΑ. Η παγκοσμιοποίηση ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας* – Γιώργος Γεωργακόπουλος**: Η εκπαίδευση απέναντι στο σκιά του φόβου…

Η είδηση της ομηρείας του καθηγητή και πρύτανη Δημήτρη Μπουραντώνη στο γραφείο του στην ΑΣΟΕ συνοδεύτηκε από μια εικόνα σκοταδισμού, ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: «Μια φορά και έναν καιρό»… θα υπάρχει μια βιβλιοχώρα!

Μια φορά και έναν καιρό …θα υπάρχει μια βιβλιοχώρα ενιαία και αδιαίρετη, απέραντη και όμορφη, μια βιβλιοχώρα όλων των ανθρώπων ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η Εκπαίδευση θέλει εκπαιδευτικούς – παιδαγωγούς, όχι τοποτηρητές!

Κατά κύματα και κατά περιόδους επανέρχεται το ζήτημα για αποκέντρωση στην εκπαίδευση, χωρίς ωστόσο ποτέ να εξηγηθεί ποιο σκοπό υπηρετεί ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Μήπως πρέπει να μαθαίνουμε καλά την ιστορία μας;

Ναι οφείλουμε να κάνουμε διαρκώς μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, να επινοούμε νέες μεθόδους επιστημονικής έρευνας στην παιδαγωγική και στη ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Οι νέες μορφές της βαρβαρότητας του καπιταλισμού

Όταν στη δεκαετία του 1990 ο Μιχάλης Ράπτης (Πάμπλο) αναφερόταν με έμφαση ότι η Ευρώπη και ο κόσμος όλος οδηγείται ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Δεν είναι καθόλου εύκολη η νεοφιλελεύθερη επιδρομή στην εκπαίδευση

Από την εξίσωση των διπλωμάτων των κολεγίων με τα πτυχία των πανεπιστημίων και τον αντιπαιδαγωγικό αναχρονισμό της αναγραφής της διαγωγής ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Αρκούν οι πανηγυρισμοί για την καταδίκη της “Χρυσής Αυγής”;

Πανηγυρισμοί, δηλώσεις, διαδηλώσεις, αναλύσεις του ποδαριού για την καταδίκη της “Χρυσής Αυγής” ως εγκληματική οργάνωση! Και αυτό για την πρόσφατη ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε «παρών» για την ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές των Αιρετών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των Εκπαιδευτικών!

Η πρόσφατη ψήφιση στη Βουλή για ηλεκτρονική ψηφοφορία στη διεξαγωγή των εκλογών ανάδειξης των Αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Αρκούν οι πανηγυρισμοί για την καταδίκη της «Χρυσής Αυγής»;

Πανηγυρισμοί, δηλώσεις, διαδηλώσεις, αναλύσεις του ποδαριού για την καταδίκη της «Χρυσής Αυγής» ως εγκληματική οργάνωση! Και αυτό για την πρόσφατη ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Δεν αναρωτιέμαι κ. Υπουργέ Παιδείας!

Στις έκτακτες συνθήκες του σχολικού μικροσύμπαντος, αποκαλύπτεται με πιο εμφανή τρόπο ο βαθύς πυρήνας των εκπαιδευτικών πολιτικών και των αντίστοιχων ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Εκπαιδευτικός, αγωνιστής της ζωής

Από τη μακρινή δεκαετία του 1970, όπου οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας τουλάχιστον εκπαίδευσης ήταν ακριβοθώρητοι και διορίζονταν αμέσως χωρίς να ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Σχολείο παιδείας και ανθρωπισμού

Εστιάζουμε το πολιτικό και το κοινωνικό ενδιαφέρον μας στα τρέχοντα, πολλαπλά και έντονα προβλήματα της εκπαίδευσης, και κάνουμε σωστά. Αλλά ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Για πρώτη φορά στην Αθήνα…

Όταν ερχόταν ένα επαρχιωτόπουλο – και καταγόταν μάλιστα από χωριό – σ’ εκείνους τους δύσκολους μα και αισιόδοξους καιρούς της ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχουν πολλά είδη διαβάσματος;

Υπάρχουν αρκετά είδη διαβάσματος. Και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο πολιτισμός του ανθρώπου είναι σε μεγάλο βαθμό πολιτισμός του ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η εκπαίδευση στα χρόνια της πανδημίας

Η εκπαίδευση έχει δύο βασικές ιδιαιτερότητες, οι οποίες στη σημερινή κρίση της πανδημίας του covid 19 αποκτούν ακόμα πιο ξεχωριστό ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Πρόταση διαλόγου για το ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ

α. Μόνιμη λύση για το Λύκειο και για την εκπαίδευση είναι το Εθνικό Απολυτήριο! Θέτουμε έναν απλό προβληματισμό. Γιατί αλλάζουμε ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Τόσα φώτα, πόσο σκοτάδι…

Αιώνες και αιώνες τώρα φώτα και φώτα ανάβουν στο διάβα της ιστορίας του ανθρώπου. Διαφωτισμός, Αναγέννηση, επιστημονικές επαναστάσεις, Γαλλική επανάσταση, ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Προτάσεις για την εκλογίκευση των Πανελλαδικών εξετάσεων

Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων αν μελετηθούν συστηματικά, μπορούν να συνεργήσουν στη διακρίβωση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και κατά συνέπεια ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Ποια είναι τα πραγματικά προβλήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων;

Αν εφαρμόσουμε μια συνηθισμένη μεθοδολογία στην οποία συνήθως αρεσκόμαστε – δηλαδή να συγκρίνουμε τα εκπαιδευτικά μας ζητήματα με τα αντίστοιχα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Καλωσορίζουμε τους διορισμούς εκπαιδευτικών αλλά…

Η ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ για διορισμούς εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι θετική εξέλιξη. Μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας γίνεται ένα βήμα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει Παιδεία χωρίς Τέχνη;

Οι συνεχείς αντιεκπαιδευτικές νομοθετικές πρωτοβουλίες του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης της Ν.Δ. διαμορφώνουν ένα γκρίζο περιεχόμενο για το σχολείο. Εξελίσσεται ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Γιατί τόσο μίσος για την Παιδεία, τα Γράμματα, την Τέχνη;

Πού το πάει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας; Η αρχή του σκληρού κυνισμού της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ κατά της εκπαίδευσης ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Ένας ιός αλλάζει τον κόσμο!

Σήμερα είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε να ερμηνεύσουμε την πραγματικότητα. Να στοχαστούμε δημιουργικά – ίσως και ανατρεπτικά. Να αποδεχτούμε μερικές ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η ανοιχτή γνώση του διαδικτύου

Για πολλά μπορεί να κατηγορηθεί το διαδίκτυο, και έχουμε ασχοληθεί με αυτή την πλευρά του στο παρελθόν. Αλλά δεν μπορεί ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Να διαφυλάξουμε την Τράπεζα Θεμάτων από την υπονόμευσή της

Απλοί ορθολογικοί προβληματισμοί επί της Τράπεζας θεμάτων Η εισαγωγή ενός νέου θεσμού στην εκπαίδευση απαιτεί κάποιες προϋποθέσεις ανάλογα με το ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Η ηδονή της Γνώσης

Πόσο όμορφο είναι να μαθαίνεις… Χρόνια τώρα προσπαθώ να κατανοήσω γιατί η γνώση χαρίζει τόση γοητεία! Από πού πηγάζει η ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Ένα νομοσχέδιο βαθιάς συντήρησης και αποδόμησης της εκπαίδευσης

Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» είναι μίγμα συντηρητισμού και νεοφιλελευθερισμού, είναι νομοσχέδιο από το ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Γονείς, έχουμε την ίδια αγωνία για τη μόρφωση των παιδιών σας, των μαθητών μας!

Εμείς οι εκπαιδευτικοί Φίλες και φίλοι Γονείς Θέλουμε να σας επισημάνουμε με τον πιο απόλυτο τρόπο – αν και είναι ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Αποτύχατε κ. Κεραμέως

Όταν έχεις έπαρση και αλαζονεία χωρίς καμιά ουσία, εύκολα καταρρέεις. Όταν δεν έχεις πρόταση για τη βελτίωση της εκπαίδευσης και ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Για ποιο πρωτοπόρο εγχείρημα μιλάτε  κ. Μητσοτάκη;

Ως πρωτοπόρο χαρακτήρισε το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ο κ. Μητσοτάκης. Αλλά από ποιον έγινε πρωτοπόρο το εν λόγω ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η κάμερα «δεν έφτασε» ποτέ στη σχολική αίθουσα – Άρχισαν και τα ξηλώματα του νομοσχεδίου

Το είχαμε εκτιμήσει από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης του Υπουργείου Παιδείας για εισαγωγή κάμερας στη σχολική αίθουσα και εκπομπή ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η αγαπημένη των εκπαιδευτικών, η σχολική αίθουσα

Ποιος να το ‘ξερε ότι θα ερχόταν μια μέρα, που θα σε εξέθεταν στη χυδαιότητα, στην παρακμιακή διάβρωση, στην αμφισβήτηση ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Το σχολείο είναι μαγεία…

Νόμοι για την εκπαίδευση ψηφίζονται ξανά και ξανά αλλά στο σχολείο δύσκολα φτάνει κάτι δημιουργικό. Υπουργοί Παιδείας πάνε και έρχονται, ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Μεγάλη πολιτική ήττα της ΝΔ επέρχεται στην Παιδεία

Θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της μεταπολιτευτικής περιόδου, που ένα μείζον μέτρο εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας θα ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*:  Παιδαγωγική και διδασκαλία ή τηλε-επικοινωνία και θέαμα; – Είναι η ώρα των εκπαιδευτικών παιδαγωγών, να γίνουν παιδαγωγοί και για την κοινωνία!

Μια κάμερα μέσα στη σχολική αίθουσα δεν είναι μια κάμερα στη σχολική αίθουσα, ένα τεχνολογικό εργαλείο που απλώς θα αποτυπώνει ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Γράμμα για την Ημέρα της Ευρώπης

Αγαπητή Ευρώπη, Σε αγαπήσαμε γιατί στήριξες το σύγχρονο δυτικό πολιτισμό στο δικό μας αρχαιοελληνικό πολιτισμό, γιατί στο δικό μας Διαφωτισμό ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία στην υπηρεσία της παιδείας

Τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία έχουν σημαντικό και δημιουργικό ρόλο στην εξέλιξη της εκπαίδευσης. Και οφείλουν να ανταποκρίνονται με ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Με βαθιές ρυτίδες το νομοσχέδιο της Ν.Δ.

Το νομοσχέδιο έχει βαθιές ρυτίδες πριν ακόμα «περπατήσει» στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Είναι θνησιγενές, όπως ήταν και του κ. Γαβρόγλου. Μια ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Με αβεβαιότητες η επιστροφή στο σχολείο…

Τονίζω ότι το κύριο και ίσως το μοναδικό ζητούμενο του σταδιακού ανοίγματος των σχολείων με τους όρους του Υπουργείου Παιδείας ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Ή μήπως… Εθνικό Απολυτήριο;

Και να λοιπόν μια ανούσια ιδεολογική διαπάλη ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Παρακολουθούμε μια πολιτική διελκυστίνδα, ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας: Μικρή ιστορία για το λύκειο

Λίγο – πολύ όλοι έχουμε μια «μικρή ιστορία» από το λύκειο, από το πρώτο κάθε εκπαιδευτικός που διδάσκει στο λύκειο ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Το συγκείμενο της Ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης είναι μία καινοτόμος μορφωτική προσπάθεια στο ελληνικό και εν ...
Διαβάστε περισσότερα

Νίκος Τσούλιας*: Η εκπαιδευτική πολιτική στον «αστερισμό» της επικοινωνίας και της κενολογίας

Έχει γίνει πλέον σταθερό στοιχείο στην παραγωγή πολιτικής για την εκπαίδευση. Το κύριο – και μάλλον το μοναδικό – κριτήριο ...
Διαβάστε περισσότερα