Νίκος Τσούλιας

Νίκος Τσούλιας*: Ένας σύγχρονος αναγνώστης του παλιού καλού καιρού

Με μια τσάντα θα τον δεις. Μια τσάντα κλασική, απ’ αυτές που κρατούσαν κάποτε οι γραμματιζούμενοι, αυτοί που σπούδαζαν, αλλά ...

Νίκος Τσούλιας*: Χορεύοντας το «Της Γερακίνας Γιος»

Όταν χορεύεις το «της γερακίνας γιος», ξέρεις τι χορεύεις; Όχι, δεν χορεύεις ένα ζεϊμπέκικο. Χορεύεις ένα «τραγούδι – ύμνο» στην ...

Νίκος Τσούλιας*: Τι είναι το διάβασμα;

Είναι η εισαγωγή και η συνεχής και δια βίου δραστηριότητά μας στον κόσμο των Γραμμάτων, στον πιο σημαντικό κόσμο της ...

Νίκος Τσούλιας*: Το διάβασμα είναι μια όμορφη περιπέτεια στον εαυτό σου

Το διάβασμα, αν και είναι συνηθισμένο με την έννοια ότι είναι βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης και της μόρφωσης, είναι αρκετά ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**:  Νέα κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα και το σχολείο ανυπεράσπιστο

Ζούμε μια μαγική εικόνα. Κρίσιμα θέματα έρχονται στην επιφάνεια κάθε μέρα που αφορούν μείζονα κοινωνικά ζητήματα και κατ’ επέκταση την ...

Νίκος Τσούλιας*:   Άγνωστα αλλά όχι ασήμαντα “σημεία” της Αθήνας (α)

Το τι είναι σημαντικό και τι όχι είναι μια δύσκολη, μια πολύ δύσκολη υπόθεση. Άλλωστε, δεν υπάρχουν σαφή όρια μεταξύ ...

Νίκος Τσούλιας*: Το στοίχειωμα των βιβλίων και το γιγάντωμα της Μηχανής

Το 2100 οι άνθρωποι έπαψαν να διαβάζουν βιβλία. Όλη μέρα στον πληροφοριόκοσμο του ίντερνετ. Και όταν κουράζονταν, κολλούσαν στην τηλεόραση ...

Νίκος Τσούλιας*: Ατέλειωτοι χειμώνες, τρελά όνειρα…

Ήταν δύσκολες, πολύ δύσκολες, οι ατέλειωτες βροχερές μέρες τα χρόνια εκείνα τα φτωχικά χρόνια, αλλά έκρυβαν και μια ξεχωριστή χαρά ...

Νίκος Τσούλιας *:Ανθρωποκεντρική Τεχνητή Νοημοσύνη και Δημοκρατία

Μία ομιλία εμπνευσμένη για την τεχνητή νοημοσύνη σε εκδήλωση του ΕΑΠ στην Αθήνα παρακολουθήσαμε με έντονο ενδιαφέρον. Ο κ. Παναγιώτης ...

Νίκος Τσούλιας*: Για ποια ιδεολογική κηδεμονία της Ν.Δ. μιλάμε;

Πάνε κι έρχονται οι δημοσκοπήσεις της καταγραφής της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας και μάλιστα σε αχρείαστο ρυθμό, αλλά με απόλυτο ...

Νίκος Τσούλιας*: Το δημόσιο πανεπιστήμιο βασικός θεσμός στις Κοινωνίες της Γνώσης

Η δημόσια εκπαίδευση είναι πρώτιστο κοινωνικό αγαθό, πεδίο δημιουργικής διαμόρφωσης του μέλλοντος της χώρας μας, παράγοντας εθνικής προόδου και βιώσιμης ...

Νίκος Τσούλιας*: Τι είναι το άπειρο;

Η σκέψη μας πουθενά δεν σταματά. Δεν αρκείται στα κατακτημένα όσα και να έχει κατανοήσει. Είναι πάντα στην παραμεθόριο των ...

Κώστας* Ανθόπουλος/Νίκος Τσούλιας**: Το σχολείο έχει αλλάξει, έχει σκιές αλλά…

«Η βία και η ανασφάλεια έχουν εισέλθει στην εκπαίδευση και επηρεάζουν καθοριστικά μεγάλο μέρος των μαθητών /-τριών» Από την εποχή ...

Νίκος Τσούλιας*: Το Μαντείο των Δελφών ούτε λέγει ούτε κρύβει αλλά σημαίνει

Κάποιο δραματικό γεγονός: μια φυσική καταστροφή με πολλά θύματα, ένας κοντινός πόλεμος, μια πανδημία κλπ μας αλλάζει την εικόνα που ...

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχουν οι «τόποι» των παραμυθιών;

Σαν το σιτάρι σπέρνεται στον κόσμο η αλήθεια Kι απ’ τον καθάριο σπόρο της φυτρώνουν παραμύθια. Kαλότυχος όποιος μπορεί τα ...

Νίκος Τσούλιας*:  Στοχαζόμαστε στη ζωή μας;

Η ονοματοδοσία μάς αποκαλύπτει τον κόσμο μας. Μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούμε. Δημιουργεί το γλωσσικό παιχνίδι, την ουσία της ...

Νίκος Τσούλιας*: Στα αστέρια γεννηθήκαμε!

Στα αστέρια κοιτάμε ξανά και ξανά… Αυτά θαυμάζουμε και χανόμαστε στις ομορφιές του ουρανού και του λογισμού μας. Με αυτά ...

Νίκος Τσούλιας*: Του μπουζουκιού η σαγήνη

Με τις πρώτες νότες του, με την εισαγωγή του σε ένα παλιό ρεμπέτικο, σε ένα καλό λαϊκό τραγούδι, νιώθεις ένα ...

Νίκος Τσούλιας*: Το Γυμνάσιο Ραπτόπουλου, μοναδική εμπειρία ζωής – Γλυκιά επιστροφή στα παλιά αλλά και μια πρωτόγνωρη επίσκεψη…

Γι’ αυτόν ήταν η μεγάλη επιστροφή. Μετά από δέκα χρόνια ξαναγύριζε στους τόπους, που έκανε τα πρώτα του εκπαιδευτικά βήματα ...

Νίκος Τσούλιας: Ο Χάρης Δούκας για την Αθήνα των νέων καιρών

Ήταν η πρώτη μεγάλη και απόλυτη πολιτική ήττα της Ν.Δ. «Τους πόνεσε πολύ» - κατά τη δική τους έκφραση-, τους ...

Νίκος Τσούλιας*: Αντιμετωπίζοντας το κακό…

Την έλεγαν Βαρβάρα· μικροκαμωμένη, όμορφο – αγγελικό πρόσωπο, λιγόλογη, εσωστρεφής. Η όλη παρουσία της και η ευγενική φυσιογνωμία της σε ...

Νίκος Τσούλιας*: Οδοιπορικό στην εκπαίδευση –  Το Μουσικό Γυμνάσιο της Μαζαρακιάς στην Ηγουμενίτσα

Μπροστά στον πίνακα. Άδεια η αίθουσα. Λείπουν οι πρωταγωνιστές. Οι καρέκλες, παράξενες χωρίς παιδιά, περιμένουν κάθε φορά, κάθε ημέρα. Κοιτάνε ...

Νίκος Τσούλιας*: Το πιο όμορφο ταξίδι ξεκίνησε…

Γνωρίζω τον Χάρη από τότε που ήταν μικρό παιδί. Είμαστε οικογενειακοί φίλοι με τους γονείς του. Παρακολουθούσαμε την γρήγορη επιστημονική ...

Νίκος Τσούλιας*: Αλλάζουμε δήμαρχο στην Αθήνα ΤΩΡΑ!

Ένας διάλογος – αποκάλυψη. Ο Χάρης Δούκας παρουσίασε σαφείς και ολοκληρωμένες προτάσεις σε κάθε ενότητα του debate των υποψήφιων δημάρχων ...

Νίκος Τσούλιας*: Απόπειρα προσέγγισης των κοινωνικών διεργασιών

Προφανώς είναι δύσκολη μία τέτοια προσπάθεια. Πολλές από τις βεβαιότητες, που υπήρχαν στη μεταπολίτευση, έχουν «χαθεί» από την περίοδο της ...

Νίκος Τσούλιας*: Ναι, ο Χάρης Δούκας ανοίγει δρόμους

Ο Χάρης Δούκας είναι νικητής. Ανοίγει δρόμους για την Αθήνα. Φέρνει νέα πνοή στην πρωτεύουσά μας. Είναι μια φωνή από ...

Νίκος Τσούλιας*: Ο Χάρης Δούκας είναι η «απάντηση» για την Αθήνα

Ο Χάρης Δούκας είναι εραστής της γνώσης και της έρευνας, της δημιουργικότητας και της πράξης. Εξελίχθηκε σε πανεπιστημιακό δάσκαλο στο ...

Νίκος Μαγκανάρης* – Νίκος Τσούλιας**: Υπάρχει πολιτική για το εκπαιδευτικό επάγγελμα;

Ας αναρωτηθούμε. Ποια ήταν η πολιτική των κυβερνήσεων για το εκπαιδευτικό επάγγελμα, για παράδειγμα, τα τελευταία είκοσι χρόνια; Ποια ήταν ...

Πάρις Βεντήρης* και Νίκος Τσούλιας**: Συζητώντας για το μεγαλείο του εκπαιδευτικού

Αν κάποιος ανατρέξει στο παρελθόν, θα διαπιστώσει ότι ποτέ ο εκπαιδευτικός δεν βρέθηκε σε ανάλογη δίνη εξελίξεων και ανακατατάξεων όπως ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, ένα ακόμα αντιμεταρρυθμιστικό μέτρο

Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών Από την εμπειρία της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών μετά την ...

Νίκος Τσούλιας*: Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης έως το 2025 (β μέρος)

Συνεχίζοντας το πρώτο μέρος του άρθρου και θέτοντας την απαραίτητη πολιτική εισαγωγή πρέπει να σημειωθούν τα εξής. Για να ερμηνευθεί ...

Νίκος Τσούλιας*: Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης έως το 2025 (α μέρος)

Δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε την Ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας μας βασικό μέλημα τόσο της άσκησης της πολιτικής μας ...

Νίκος Τσούλιας*:  Όταν οι εικόνες Κασσελάκη και Μιχαηλίδου σκοτεινιάζουν την πραγματικότητα…

Το είδαμε κι αυτό. Οι εικόνες να πέφτουν η μία πάνω στην άλλη και να βγαίνει «σκοτεινιά». Πήγαν και οι ...

Νίκος Τσούλιας*: Ο λαϊκισμός δημιούργησε τον ΣΥΡΙΖΑ, ο λαϊκισμός τον άλωσε!

Τίποτα στην πολιτική – όπως και στην κοινωνία - δεν είναι τυχαίο. Έχει τα αίτιά του και ως εκ τούτου ...

Νίκος Τσούλιας*: Τους πήρε το κόμμα!

Και ο κ. Στ. Κασσελάκης από το «πουθενά» τους πήρε το κόμμα! Η Αχτσιόγλου, που είχε στήριγμά της τον βασικό ...

Νίκος Τσούλιας*: Είναι άχρηστοι και επικίνδυνοι…

Είναι άχρηστοι… Να μην πάμε παλιά. Ας ξεκινήσουμε από τα Τέμπη, από την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή δεκάδων ανθρώπων, ...

Νίκος Τσούλιας*: Καλή και δημιουργική σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά

Ζούμε μια αλληλουχία τραγικών γεγονότων. Είναι η τραγωδία των Τεμπών με τον άδικο χαμό νέων ανθρώπων και με τους υπεύθυνους ...

Νίκος Τσούλιας*: Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης έως το 2025 (α μέρος)

Δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε την Ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας μας βασικό μέλημα τόσο της άσκησης της πολιτικής μας ...

Νίκος Τσούλιας*: 3η Σεπτέμβρη 1974 – Σύμβολο αγώνα και ελπίδας

Η «3η Σεπτέμβρη 1974» αποτελεί έναν σημαντικό πολιτικό σταθμό για τη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Συνδέεται με τη μακροβιότερη και ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η γραφειοκρατία υπονομεύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου (Β)

Με βάση το πλαίσιο του πρώτου μέρους του άρθρου μας, ένας Διευθυντής Σχολείου επωμίζεται έναν πολύ μεγάλο όγκο διοικητικών και ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η γραφειοκρατία υπονομεύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου (A)

Όταν ο Μαξ Βέμπερ, ο θεμελιωτής της σύγχρονης Κοινωνιολογίας τόνιζε ότι «το μέλλον ανήκει στη γραφειοκρατία», φαινόταν σαν μια αόριστη ...

Νίκος Τσούλιας*: Οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών συνδιαλέγονται;

Κάθε επιστήμη στα καταστατικά της στοιχεία περιλαμβάνει και την οριοθέτησή της σε σχέση με τις άλλες επιστήμες, οριοθέτηση μάλιστα που ...

Νίκος Τσούλιας*: Άσκηση γραφής, τρόπος ζωής

Αν η δυνατότητα της ομιλίας είναι το πρώτο βήμα του μικρού παιδιού για να αυτοδιαμορφώσει το «είδωλο του ανθρώπου», το ...

Νίκος Τσούλιας*: 6/8/1945 – Η μέρα που το αμερικανικό βομβαρδιστικό «Enola Gay» σκόρπισε τον θάνατο στη Χιροσίμα

Στις 6 Αυγούστου το 1945 το αμερικανικό βομβαρδιστικό αεροσκάφος «Εnola Gay» σκορπά τον θάνατο στη Χιροσίμα και δίνει ένα τέλος ...

Νίκος Τσούλιας*: Η κρίση και το σχολείο

Ναι μεν το σχολείο μαθαίνει τους νέους και τις νέες με γράμματα, με πολλά γράμματα, αλλά δεν τους μαθαίνει να ...

Νίκος Τσούλιας*: Όταν η πολιτική αντιδιαπαιδαγωγεί…

«Όσο οι διαφορές ανάμεσα σε παρατάξεις περιορίζονται σε επιλογές διαχείρισης, τόσο ευκολότερο θα γίνεται - σε συνδυασμό με την ιδιοτέλεια ...

Νίκος Τσούλιας*: Καλωσορίζουμε στον Τομέα Παιδείας τον Στέφανο Παραστατίδη!

Φίλες και φίλοι Χαιρετίζουμε και «καλωσορίζουμε» τον αγαπητό σύντροφο Στέφανο Παραστατίδη ως Κοινοβουλευτικό Υπεύθυνο του Τομέα Παιδείας. Με τον πλούσια ...

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει και αξιοπρέπεια…

Θεωρώ ότι είναι αρνητική εξέλιξη η ένταξη – έστω «ελαχιστότατων» - στελεχών μας ή πρώην (;) στελεχών μας στο Υπουργείο ...

Γιώργος Γεωργακόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Η Ελεύθερη επιλογή σχολείου οδηγεί στον αποχαρακτηρισμό της εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού!

Στις αξιόπιστες εκπαιδευτικές πολιτικές, στις πολιτικές που έχουν μεταρρυθμιστικό περιεχόμενο και μακρόπνοη προοπτική, πάντα υπάρχει μια μελέτη σκοπιμότητας, μια ανάλυση ...

Νίκος Τσούλιας*: Πολιτική και γνώση

Όταν, ως πρόεδρος της Ο.Λ.Μ.Ε. (1996 – 2003), πήγαινα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για θέματα εκπαίδευσης, πάντα έφευγα ...

Νίκος Τσούλιας*: Αντίο κύριε Τσίπρα

Η παραίτηση του κ. Τσίπρα από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί σίγουρα πολιτικό γεγονός, που επηρεάζει τις εξελίξεις το επόμενο ...

Νίκος Τσούλιας*: Ανοίγουμε διάλογο με τους Τομείς Παιδείας των άλλων Ευρωπαϊκών Σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων

Η πρόσφατη απόφαση του Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής να ανοίξει ουσιαστικό και διαρκή διάλογο με τους τομείς Παιδείας ...

Νίκος Τσούλιας*: Πενθούμε ως χώρα και ως λαός αλλά…

Πενθούμε για τραγικό χαμό δεκάδων ανθρώπων στο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου. Και πολύ σωστά. Αλλά… Μέχρι τώρα πολλά ναυάγια και ...

Νίκος Τσούλιας*: Εκλογικός στόχος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής είναι…

Το πολιτικό σκηνικό αλλάζει. Ο στείρος, διχαστικός και τοξικός διπολισμός Ν.Δ. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αποδομείται. Ό,τι γέννησε η οικονομική κρίση έχει ...

Νίκος Τσούλιας*: Δημοσκοπήσεις – εργαλεία ανάλυσης ή εργαλεία χειραγώγησης;

Οι δημοσκοπήσεις έχουν μπει για τα καλά στην ατζέντα της πολιτικής συζήτησης και της κομματικής αντιπαράθεσης, ιδιαίτερα κατά τις προεκλογικές ...

Νίκος Τσούλιας*: Ο ωραιότερος περίπατος στην Αθήνα

Αν μένετε στην Αθήνα ή αν την επισκέπτεστε, υπάρχει μια ιδέα – πρόταση για τον ωραιότερο περίπατο. Στη διαδρομή του ...

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει χωριστός κόσμος της ειδικής αγωγής;

Ενώ βιώνεις αυτάρεσκα μια αίσθηση ότι έχεις αρκετές εδραιωμένες θεωρήσεις για την εκπαίδευση, μια «καινούρια εικόνα» ανατρέπει τις βεβαιότητές σου ...

Νίκος Τσούλιας*:  Εκπληκτικό που η ηγεσία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. βρήκε αμέσως τι φταίει!

Στην πρώτη επίσημη μετά τις εκλογές ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για την εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος βρισκόμαστε μπροστά σε μία έκπληξη ...

Νίκος Τσούλιας*: Μια πρώτη ματιά στο εκλογικό αποτέλεσμα

Μπορούμε να αποτυπώσουμε κάποιες πρώτες σκέψεις, κάποια συμπεράσματα με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου 2023. α) Είναι ισχυρή ...

Νίκος Τσούλιας*: Μια εικόνα από το μέλλον

Μια μαχητική συγκέντρωση, ένας εκπληκτικός πολιτικός αρχηγός, ένας Νίκος Ανδρουλάκης με πάθος, αγωνιστικός. Μια πολιτική εκδήλωση γεμάτη πίστη και ελπίδα ...

Νίκος Τσούλιας*: ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής – Αυτόνομη πορεία!

Η αυτόνομη πορεία του ΠΑΣΟΚ είναι και η πρώτη συνθήκη για τη δυναμική ανάπτυξή του και για την ανατροπή του ...

Νίκος Τσούλιας*: Από Υπουργείο Παιδείας σε Υπουργείο κατά της Παιδείας

Αν θέλουμε να κάνουμε μια συνολική αποτίμηση του κυβερνητικού έργου στην εκπαίδευση, μπορούμε να την αποδώσουμε ως εξής. Από το ...

Γιώργος Γεωργακόπουλος* και Νίκος Τσούλιας**:  Σοσιαλδημοκρατία για μια προοδευτική εκπαιδευτική πολιτική

Θέτουμε εξ αρχής τη βασική μας πολιτική θεώρηση. Για να διαμορφωθεί μια προοδευτική εκπαιδευτική πολιτική πρέπει να είναι καρπός της ...

Νίκος Τσούλιας*: Αν αυτό είναι η αριστερά…

Όσοι ζήσαμε ενεργητικά και συμμετοχικά την πολιτική και τον δημόσιο βίο στη μεταπολίτευση, διαμορφώσαμε κάποιες αρκετά τεκμηριωμένες εκτιμήσεις για τη ...

Νίκος Τσούλιας*: Η εκδίκηση της χειρωνακτικής εργασίας

Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο προηγούμενο. Δεν ξέρω πού οφείλεται αυτή η παθογένειά μας. Δεν ξέρω αν αυτή η αντίληψη ...

Νίκος Τσούλιας*: Η χυδαιότητα του Λόγου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. φανερώνει την ουσία της πολιτικής του

Η υπόθεση με τον ευρωβουλευτή Γεωργούλη είναι αποκαλυπτική – όχι απλά και μόνο μιας κάποιας μεμονωμένης συμπεριφοράς αλλά μιας ολόκληρης ...

Νίκος Τσούλιας*: Λεύκωμα του Πανεπιστημίου Πατρών 1964–2021 – 50+7

Λιτός λόγος, αφήγηση μεστή, γεγονότα και πρόσωπα, δυσκολίες και ξέφωτα, στομώσεις και ξεπετάγματα είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο ο ...

Νίκος Τσούλιας*:  Ω γλυκύ μου Έαρ…

Πάσχα χωρίς παιδικές μνήμες δεν υπάρχει! Έτσι κι αλλιώς μεγάλο μέρος της ζωής μας το διάγουμε με την παιδική μας ...

Νίκος Τσούλιας *: Δεν ξεχνάμε το τραγικό γεγονός στα Τέμπη!

Η χειρότερη στάση και συμπεριφορά μας απέναντι στο δραματικό γεγονός των Τεμπών θα ήταν να ξεχάσουμε την τραγικότητά του, τις ...

Νίκος Τσούλιας*:  Θέλουμε να διδάσκουμε, να διαπαιδαγωγούμε!

Στην ιστορία της εκπαίδευσης υπάρχουν αρκετά ιδεολογικά και κοσμοθεωρητικά αφηγήματα. Συχνά δημιουργούνται δίπολα, που αντιπαρατίθενται στους κόλπους της κοινωνίας και ...

Νίκος Τσούλιας*: Παιδεία πηγή Δημιουργίας και Προόδου

Αν θέλουμε να αναλύσουμε σε γενικές γραμμές την πορεία της θεσμικής μας εκπαίδευσης – και σε μεγάλο βαθμό της παιδείας ...

Νίκος Τσούλιας*: Προβληματισμοί και ερωτήματα για την Ιστορία

Σε μια εποχή που ευδοκιμούν οι θεωρίες αποδόμησης και η ιστοριογραφία τείνει να αποικίσει την ίδια την ιστορία – και ...

Νίκος Τσούλιας*:  Όλοι έχουμε ένα κομμάτι του Οδυσσέα!

Δεν έχει κανένα νόημα αυτή η συζήτηση… Αν ο Οδυσσέας είναι ιστορικό ή μυθικό πρόσωπο. Το όλο σύμπαν του υπερβαίνει ...

Νίκος Τσούλιας*: Διευθυντής εκπαίδευσης ή χορηγός ιδιωτικών σχολείων;

Με αφορμή την διημερίδα με θέμα: «Η προσφορά των Ιδιωτικών Σχολείων στην Εκπαίδευση-Παρόν και Μέλλον» που διοργανώνει η Διεύθυνση Β/θμιας ...

Νίκος Τσούλιας: Σχολικά Βιβλία Πατριδογνωσίας – μια όμορφη εκπαιδευτική διαδρομή!

Μετά τα ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΑ ήταν το πιο σημαντικό αλλά και το πιο αξιαγάπητο μάθημα για τους μαθητές. Νιώθαμε ότι ήταν μάθημα ...

Νίκος Τσούλιας*: Γράφω, γράφεις, γράφει. Όλοι γράφουμε. Πάντα θα γράφουμε…

Ποιος μπορεί να φανταστεί τον κόσμο μας χωρίς το γράψιμο; Ποιος μπορεί να σκεφτεί πως θα ήταν ο άνθρωπος χωρίς ...

Νίκος Τσούλιας*: Σιδηροδρομικό δυστύχημα – Να συζητήσουμε από την εποχή του Τρικούπη;

Λέγαμε κάποτε στα φοιτητικά μας χρόνια στην πρώιμη μεταπολιτευτική περίοδο ότι με την τακτική μπορούμε να επηρεάσουμε τις αποφάσεις των ...

Νίκος Τσούλιας*: Απλώνεται και στην εκπαίδευση ο λαϊκισμός και ο αυταρχισμός του κ. Μητσοτάκη

Για τον πρωθυπουργό η προεκλογική περίοδος είναι μια άλλη πραγματικότητα, που αφενός δεν συνδέεται με την αντίστοιχη προηγούμενη και αφετέρου ...

Νίκος Τσούλιας*: Κόλαση ατέλειωτη…

Μαύρη άβυσσος του θανάτου, σκοτεινή βεβήλωση της ζωής, απροκάλυπτη ύβρις της νεότητας, ατέλειωτη κόλαση για γονείς και παιδιά. Ένα ταξίδι ...

Νίκος Τσούλιας*: Τσαρλς Ντίκενς, Ιστορία δύο πόλεων

Όταν ένα δυνατό ερωτικό μυθιστόρημα έχει ως καμβά του την μεγαλύτερη πολιτική και κοινωνική επανάσταση της σύγχρονης ιστορίας της ανθρωπότητας, ...

Νίκος Τσούλιας*: Να καλλιεργούμε στους μαθητές τον σεβασμό και τις ευαισθησίες

Βλέπουμε ότι η ζωή του ανθρώπου είναι έντονα απαιτητική, ότι η κοινωνία μας είναι άκρως ανταγωνιστική, ότι οι σχέσεις των ...

Νίκος Τσούλιας*: Αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης ή σχολείο δημιουργικό;

Ο νεοφιλελευθερισμός στη χώρα μας αγκαλιά με τον βαθύ συντηρητισμό απλώνεται παρά το γεγονός ότι οδηγεί σε αδιέξοδα. Η αποδόμηση ...

Νίκος Τσούλιας*: Τι ακριβώς γίνεται με τα πρώτα Γράμματά μας;

Είναι από τα πιο άγνωστα «συμβάντα» στην έξοδό μας προς τον κόσμο. Οι θεωρίες της μάθησης αυτοσχεδιάζουν εν πολλοίς και ...

Νίκος Τσούλιας*:  Εκπαιδευτικές ανισότητες – Nα θέσουμε το πραγματικό τους πλαίσιο

Αν η εκπαίδευση νομιμοποιήθηκε τόσο έντονα στις συνειδήσεις των πολιτών στη διάρκεια του εκδημοκρατισμού της και της μαζικοποίησής της – ...

Νίκος Τσούλιας*: Κι όμως υπάρχει ελπίδα για απελευθέρωση του ανθρώπου

Γεμάτη γεγονότα η σύγχρονη ιστορία, της χώρας μας και του κόσμου ολόκληρου. Το τέλος της ιστορίας δεν ήλθε ποτέ. Αλλά ...

Νίκος Τσούλιας*: Η ελληνική εκπαίδευση στη δίνη της κρίσης (Βιβλιοπαρουσίαση)

Κώστας Ανθόπουλος, Η ελληνική εκπαίδευση στη δίνη της κρίσης, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 2022, σελίδες 232 Τίθεται από επαγγελματίες της εκπαίδευσης ...

Νίκος Τσούλιας*: Το σχολείο θέλει διαρκώς εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις

Σε έναν κόσμο διαρκών αλλαγών, στον οποίο ο σχεδιασμός της κοινωνίας και της οικονομίας από τα διάφορα κράτη γίνεται όλο ...

Νίκος Τσούλιας*: Έχω ένα εκπαιδευτικό παράπονο…

Νομίζω ότι δύσκολα θα βρούμε έναν άνθρωπο που να μην έχει παράπονο ή μάλλον παράπονα, αρκετά και σημαντικά. Παράπονο από ...

Νίκος Τσούλιας*:  Από το ένα βιβλίο στο άλλο…

Μήνας Οκτώβρης, ακόλουθος του σχολικού Σεπτέμβρη, της καθολικής υπόμνησης της σχέσης μας με τη θεσμική εκπαίδευση, με τον κόσμο των ...

Νίκος Τσούλιας*: Ήταν Δεκέμβριος του 2021

Ήταν Δεκέμβριος του 2021 και στην αίθουσα Ζακλίν ντε Ρομιγί του Υπουργείου Παιδείας έχει στηθεί σκηνικό επιτυχίας. Πίσω από τον ...

Νίκος Τσούλιας*: Διαβάζοντας τον Οδυσσέα του Τζόυς

Ήταν μια εκκρεμότητα. Εδώ και πολύ καιρό περίμενα την καινούργια απόπειρα. Είχα διαβάσει πριν από 20 περίπου χρόνια τον Οδυσσέα, ...

Νίκος Τσούλιας*: Υπάρχει διάβασμα και Διάβασμα!

Τι είναι το διάβασμα; Θεωρούμε εύκολη την απάντηση και μάλλον χαζή την ερώτηση. Και είναι έτσι πράγματι, γιατί θεωρούμε ως ...

Νίκος Τσούλιας*: Του σχολείου χαιρετισμός ήταν… – Όταν η Ομορφιά μαγεύει την πραγματικότητα…

Βρίσκομαι σε σχολική αίθουσα χωρίς να καταλάβω το πως έγινε. Χαρά και μαγεία διέγειρε όλη μου την ύπαρξη. Απλώθηκε στο ...

Νίκος Τσούλιας*: Τι είναι χρόνος;

Υπάρχουν ερωτήματα, που μπορούν να τίθενται και απλώς να επισύρουν προβληματισμούς και στοχασμούς, χωρίς ποτέ να γνωρίζουν απαντήσεις; Σαφώς και ...

Νίκος Τσούλιας*: Λατρεμένη μου Γεωμετρία!

«Να μάθει να μετρά», είναι η κλασική επιταγή των γονέων του αμέσως μόλις αρχίζει το παιδί τους να δείχνει τα ...

Νίκος Τσούλιας*: Οι Εκπαιδευτικές ανισότητες είναι ρήγμα στη δημοκρατική παιδεία

Οι εκπαιδευτικές ανισότητες είναι εν πολλοίς βαθιά ριζωμένες στις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες και αποτελούν μείζον κοινωνικό και πολιτικό πρόβλημα ...

Νίκος Τσούλιας*: Στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς και τους πανεπιστημιακούς καθηγητές για μια σύγχρονη, δημοκρατική παιδεία

Δημόσια, δωρεάν, δημοκρατική, σύγχρονη Παιδεία Στις αναδυόμενες γνωσικοκεντρικές εποχές, της 4ης Βιομηχανικής επανάστασης και του ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι αναγκαία η ...

Κώστας Ανθόπουλος* – Νίκος Τσούλιας**: Το ζήτημα της προστασίας των παιδιών  από τη σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση και ο ρόλος του Σχολείου

Τα τελευταία χρόνια όπως προκύπτει από στατιστικά στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί τόσο από την Ελληνική Αστυνομία όσο και από ποικίλους ...

Νίκος Τσούλιας*: Ημερολόγιο Σχολικής Αίθουσας

Είναι κοινή διαπίστωση των εκπαιδευτικών. Πολλά στοιχεία θα ήθελαν να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν από την αρχή της καριέρας των, ...

Νίκος Τσούλιας*: 17 Νοέμβρη 1973: σύμβολο κοινωνικών αγώνων!

Είναι ιστορικό γεγονός αλλά δεν καταχωρείται μόνο στο παρελθόν. Είναι πολιτικό σύμβολο: Έχει ιδεολογική διάσταση. Νοηματοδοτεί περιεχόμενο και προσανατολισμό προοδευτικής ...