Ιστορική απόφαση από το Ευρωκοινοβούλιο: Τέλος η πώληση αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν βενζίνη ή ντίζελ από το 2035

0

Τέλος στην πώληση αυτοκινήτων με βενζίνη ή ντίζελ από το 2035 έβαλαν οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ψήφισαν την Τετάρτη υπέρ μιας αποτελεσματικής απαγόρευσης της ΕΕ.
Σύμφωνα με το Reuters, η ψηφοφορία υποστηρίζει έναν βασικό πυλώνα των σχεδίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των καθαρών εκπομπών υπερθέρμανσης του πλανήτη κατά 55% έως το 2030, από τα επίπεδα του 1990 – στόχος που απαιτεί ταχύτερες μειώσεις εκπομπών από τη βιομηχανία, την ενέργεια και τις μεταφορές.
Οι ευρωβουλευτές υποστήριξαν μια πρόταση, που κατατέθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι και απαιτεί 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα αυτοκίνητα που θα αγοραστούν από το 2035 και μετά, γεγονός  που καθιστά αδύνατη την πώληση οχημάτων τα οποία  καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα, από εκείνη την ημερομηνία και μετά.
Οι προσπάθειες ορισμένων ευρωβουλευτών να αποδυναμώσουν τον στόχο σε μείωση του CO2 κατά 90% έως το 2035 απορρίφθηκαν.
Βέβαια, ο νόμος δεν είναι ακόμη οριστικός. Η σημερινή ψηφοφορία επιβεβαιώνει τη θέση του κοινοβουλίου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ για τον τελικό νόμο.
Στόχος είναι να επιταχυνθεί η στροφή της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και να ενθαρρυνθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση, με τη βοήθεια ενός άλλου νόμου της ΕΕ που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων.

Η αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η Volvo, έχουν υποστηρίξει δημόσια το σχέδιο της ΕΕ να σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, ενώ άλλες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, στοχεύουν να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Ωστόσο, σύμφωνα με το Reuters, άλλες βιομηχανικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτων VDA, πίεσαν τους ευρωβουλευτές να απορρίψουν τον στόχο του 2035, για τον οποίο είπαν ότι τιμωρούσε εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ήταν πολύ νωρίς για να δεσμευτούν, δεδομένης της αβέβαιης ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης.

Τι γίνεται με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά οχήματα αποτελούσαν το 18% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι, αν και οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν εν μέσω ελλείψεων ημιαγωγών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Share.

Comments are closed.