Με ανακοίνωσή της η συνδικαλιστική παράταξη Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε. (ΔΗ.ΣΥ.) της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) καυτηριάζει το γεγονός ότι με καθυστέρηση περίπου 10 μηνών, δόθηκε στη δημοσιότητα από την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η σύμβαση που υπογράφηκε με την Cisco, η οποία «πρόσφερε» την πλατφόρμα της (Webex) για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, αναφέροντας μεταξύ των άλλων ότι «Η Υπουργός Παιδείας, δήλωνε όλο αυτό το διάστημα, σε κάθε κατεύθυνση, πως η Cisco, προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες της. Τελικά όμως, οι δήθεν δωρεάν υπηρεσίες, προς το ελληνικό δημόσιο, αποδείχτηκε ότι κοστίζουν 2.000.000 ευρώ!»
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συνεργασίας
«Με καθυστέρηση περίπου 10 μηνών, δόθηκε στη δημοσιότητα από την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η σύμβαση που υπογράφτηκε με την Cisco, η οποία «πρόσφερε» την πλατφόρμα της (Webex) για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.
Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την απαράδεκτη διαχείριση του θέματος, εκθέτουν το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση συνολικά:
- Το Υπουργείο Παιδείας, επέλεξε να κρατήσει για τόσο διάστημα κρυφή τη σύμβαση, ενώ βάσει νόμου είναι υποχρεωτική η δημοσιοποίηση της, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη διαφάνεια που πρέπει να διακρίνει τις ενέργειες των κυβερνώντων. Δεν την κατέθεσε ούτε στη Βουλή, που της ζητήθηκε!! Η Υπουργός Παιδείας δήλωνε, πως η σύμβαση βρίσκεται στο συρτάρι της και όποιος θέλει μπορεί να πάει να την δει!! Είναι προφανές ότι έγινε προσπάθεια να κρατηθεί η σύμβαση, μακριά από το φως της δημοσιότητας και σε γνώση μόνο της Κυβέρνησης. Η διαφάνεια, σε αυτούς του δύσκολους καιρούς, είναι θέμα αρχής και αποτελεί προϋπόθεση για την εμπέδωση της Δημοκρατίας.
- Η Υπουργός Παιδείας, δήλωνε όλο αυτό το διάστημα, σε κάθε κατεύθυνση, πως η Cisco, προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες της. Τελικά όμως, οι δήθεν δωρεάν υπηρεσίες, προς το ελληνικό δημόσιο, αποδείχτηκε ότι κοστίζουν 2.000.000 ευρώ! Η προσπάθεια της Υπουργού να εμφανίσει πως δήθεν υπήρχε δωρεάν προσφορά για ένα χρόνο και πως από τον Ιανουάριο του 2021 υπάρχει αντίτιμο, είναι αστεία. Όλοι κατανοούν πως υπήρχε εκ των προτέρων συμφωνία Υπουργείου Παιδείας και Cisco, να εμφανιστεί αρχικά ως δήθεν δωρεάν παραχώρηση αλλά στη συνέχεια να καταβληθεί αντίτιμο, από το Ελληνικό Δημόσιο γενικά, για τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Όλο αυτό θα ήταν ίσως αθώο, αν είχε δημοσιοποιηθεί και αν είχε δοθεί δυνατότητα και σε άλλες εταιρίες, να προτείνουν κάτι αντίστοιχο. Πλέον ο καθένας μπορεί να υποστηρίζει, πως θα υπήρχαν και άλλοι, οι οποίοι θα πρόσφεραν και μικρότερο αντίτιμο και καλύτερες υπηρεσίες, αλλά δεν τους δόθηκε η δυνατότητα.
- Η παραχώρηση στη Cisco, της δυνατότητας, να έχει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και το δικαίωμα να πουλήσει τα δεδομένα αυτά σε τρίτους είναι απαράδεκτη ενέργεια. Οι δικαιολογίες του τύπου, «τα δεδομένα είναι αποπροσωποποιημένα, επομένως δεν υπάρχει πρόβλημα», είναι τραγικές, καθώς όλοι αντιλαμβάνονται πως μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ανάλυσης των ψηφιακών μεταδεδομένων, ενδιαφέρονται για τέτοιες πληροφορίες, καθώς μπορούν να αντιληφθούν, τάσεις και προτιμήσεις με βάση ηλικιακούς δείκτες, φύλο, μορφωτικό επίπεδο, δηλαδή το προφίλ του «πελάτη».
- Οι πρόσφατες εξελίξεις με τη Διοίκηση του ΙΤΥΕ ΔΙΟΑΦΑΝΤΟΣ, την οποία οδήγησε σε παραίτηση, αφού 20 μήνες είχε στα «συρτάρια» του Υπουργικού της γραφείου τις προτάσεις εσωτερικής λειτουργίας του Οργανισμού, περιγράφουν την απόφαση της κυρίας Κεραμέως να μην στηρίξει το μοναδικό δημόσιο οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας, που προσφέρει υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές αλλά να στηρίζεται στον ιδιωτικό τομέα. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το εκπαιδευτικό αποθετήριο ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ, οι ασύγχρονες πλατφόρμες e–me, e–class,το Ψηφιακό Σχολείο, αποτελούν χρήσιμα εργαλεία στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα έπρεπε να είχαν υποστηριχθεί.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος ακόμα περιμένει επίσης, τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στο ΕΣΠΑ 2021-2027 για αναβάθμιση των υποδομών-τεχνολογικών, απολογισμό για τις δωρεές στον εξοπλισμό σχολείων και μαθητών, και για ένα σοβαρό πρόγραμμα επιμόρφωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θεωρεί πώς στα θέματα διαχείρισης του Δημοσίου, κρίνονται πολιτικές συμπεριφορές και καταδικάζονται αντιλήψεις της λογικής «ότι είναι νόμιμο ή νομιμοφανές είναι και ηθικό». Και η εκπαίδευση δια του παραδείγματος, οφείλει να ποιεί ήθος.»