Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (Π. Ε. Κ.): Απάντηση στη Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. για την αυτοαξιολόγηση και την εσωτερική & εξωτερική αξιολόγηση

0

H συνδικαλιστική παράταξη της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (Π. Ε. Κ.), με ανακοίνωσή της ξεκαθαρίζει για άλλη μία φορά, ότι είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας γιατί «θεωρεί την αυτοαξιολόγηση ως προνόμιο και δικαίωμα του κλάδου που μπορεί και πρέπει να πάρει στα δικά του χέρια του την υπόθεση της αναμόρφωσης της σχολικής ζωής, της παιδαγωγικής λειτουργίας, του εκδημοκρατισμού του σχολείου».
Κατηγορεί δε την Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. λέγοντας ότι «είναι η μοναδική μεταξύ των Παρατάξεων των δύο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ –ΟΛΜΕ) που δεν συντάχθηκε με τη συλλογική απόφαση των Δ.Σ. να μην εφαρμοστεί η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων».
Τέλος ξεκαθαρίζει ότι η «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση όμως των σχολικών μονάδων που επιχειρείται να επιβληθεί από το Υπουργείο Παιδείας, μας βρίσκει αντίθετους»

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών
«Η Δ.Α.Κ.Ε που ξαφνικά βρήκε τη φωνή της, κατηγορεί την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών ότι συναγωνίζεται τις αριστερές παρατάξεις προχωρώντας σε ετεροπροσδιορισμούς που αποκρύπτουν και επιχειρούν να διαστρεβλώσουν τις θέσεις μας. Παράλληλα μας ενημερώνει ότι στάθηκε πολλές φορές απέναντι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης της Ν.Δ.:
«Αν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα!!!»
Η Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. είναι η μοναδική μεταξύ των Παρατάξεων των δύο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ –ΟΛΜΕ) που δεν συντάχθηκε με τη συλλογική απόφαση των Δ.Σ. να μην εφαρμοστεί η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Η Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. επιχειρεί να παρουσιάσει το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση, αποκομμένο από τη συνολικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική που ασκείται από το υπουργείο Παιδείας σαν τα πράγματα να γίνονται σε πολιτικό κενό!
Προσποιείται η Δ.Α.Κ.Ε. ότι δεν έχει διαβάσει την έκθεση της επιτροπής Πισσαρίδη, (μιας επιτροπής που συγκρότησε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός) και που προτείνει αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών με βάση τις επιδόσεις μαθητών, τη διαχείριση εκπαιδευτικού προσωπικού από την τοπική αυτοδιοίκηση.
Εμείς είχαμε πάντα καθαρή, σταθερή και διακριτή θέση.
Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών θεωρούσε και θεωρεί την αυτοαξιολόγηση ως προνόμιο και δικαίωμα του κλάδου που μπορεί και πρέπει να πάρει στα δικά του χέρια του την υπόθεση της αναμόρφωσης της σχολικής ζωής, της παιδαγωγικής λειτουργίας, του εκδημοκρατισμού του σχολείου.
Στηρίξαμε και στηρίζουμε διαχρονικά τη θέση μας αυτή και ποτέ δεν κάναμε ούτε ένα βήμα πίσω.
Η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση όμως των σχολικών μονάδων που επιχειρείται να επιβληθεί από το Υπουργείο Παιδείας, μας βρίσκει αντίθετους και θα αγωνιστούμε να μην υλοποιηθεί επειδή:

  • Για μία ακόμη φορά θεσμοθετείται και επιβάλλεται χωρίς να έχει προηγηθεί οποιαδήποτε διαβούλευση – συζήτηση, επιβεβαιώνοντας την περιφρόνηση του Υπουργείου Παιδείας στο διάλογο και τις δημοκρατικές διαδικασίες.
  • Εντάσσεται σε ένα συνολικότερο πλαίσιο πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ. στην εκπαίδευση, που βασικό στόχο έχει την ένταση των μηχανισμών ελέγχου και εποπτείας των εκπαιδευτικών. Σε σχέση με αυτό ήδη έχουν δημοσιοποιηθεί προτάσεις για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συνδεδεμένη με βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, για αξιολόγηση σχολικών μονάδων με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.
  • Μέσα από συγκεκριμένες προβλέψεις όπως η δημοσίευση εκθέσεων και η εμπλοκή εξωτερικών φορέων αξιολόγησης, προδιαγράφει την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.
  • προσπαθεί έντεχνα να ρίξει τις όποιες ευθύνες για «κακή λειτουργία» των σχολείων στους εκπαιδευτικούς καθώς πουθενά δεν αποτιμάται η ευθύνη της πολιτείας σε πολλούς παράγοντες (καθυστερήσεις ή και ανυπαρξία προσλήψεων, ελλείψεις στον εξοπλισμό, χαμηλή χρηματοδότηση),
  • Θεσμοθετείται και επιχειρείται να εφαρμοστεί στη μέση μιας κατακερματισμένης σχολικής χρονιάς, σε μία περίοδο όπου το μείζον είναι η αποκατάσταση της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής λειτουργίας, η οποία έχει πληγεί από την πανδημία και το άνοιγμα – κλείσιμο των σχολείων.
  • Προτεραιοποιείται σε μία περίοδο εξάντλησης εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων, φορτώνοντας επιπλέον βάρη στον κλάδο των εκπαιδευτικών που σήκωσε στις πλάτες του όλη αυτή την περίοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα ελλείμματα και τις παραλείψεις της κυβερνητικής πολιτικής.

Η Δ.Α.Κ.Ε σιωπά επίμονα για αυτά…
Από την άλλη μεριά ο λόγος της απέναντι στην κυβέρνηση είναι λόγος απόλυτης έλλειψης αυτονομίας.
Είναι εντυπωσιακό ότι δεν κάνουν καμία αναφορά: στις κομματικές τοποθετήσεις των διευθυντών της δευτεροβάθμιας και στην διαδικασία παραιτήσεων των αιρετών από τα υπηρεσιακά συμβούλια μετά την απόλυτη απόρριψη από τον κλάδο των πρωτοβουλιών του Υπουργείου. Είναι αυτοί που διακηρύσσουν «πανηγυρικά» πως «τα μέλη της ΔΑΚΕ απολογούνται μόνο σ’ αυτήν και σε κανένα άλλο»!
Δυστυχώς η Δ.Α.Κ.Ε φαίνεται μέσα από κείμενα της να υιοθετεί μια βαθιά διχαστική θεώρηση και να αποδέχεται ότι η Ελλάδα πρέπει να χωριστεί σε δυο παρατάξεις, να επιστρέψει δηλαδή η χώρα στο να βιώνει μια ακραία διχαστική κατάσταση…
Δεν θα την ακολουθήσουμε σε αυτό το δρόμο επειδή πιστεύουμε ότι σε αυτή την περίοδο περισσότερο ίσως από ποτέ, είναι αναγκαία η σύνθεση, η συλλογικότητα, η κοινή προσπάθεια να αποτρέψουμε εξελίξεις που θα υποθηκεύσουν το μέλλον της
»

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner