Κλειστά θα μείνουν τα γυμνάσια που «μοιράζονται» καθηγητές με το λύκειο στο οποίο συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση. Πηγές του υπουργείου Παιδείας, σημειώνουν ότι, καθώς στα γυμνάσια όπου συνυπάρχουν και λυκειακές τάξεις, αυτές αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Γυμνασίου και η δομή είναι ενιαία, δεν είναι δυνατόν να διαχωριστούν, οπότε το Λύκειο που οφείλει να είναι κλειστό σε κόκκινες περιοχές, συμπαρασύρει αναπόφευκτα και το Γυμνάσιο.
Ήδη σήμερα κάποιοι μαθητές Γυμνασίων ενημερώθηκαν πως θα συνεχίσουν τα μαθήματα από τα σπίτια τους, αφού οι καθηγητές θα πρέπει να διδάξουν με τηλεκπαίδευση, το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει και εκείνοι να βρίσκονται στο σπίτι τους.
Σύμφωνα με το υπουργείο, τα σχολεία αυτά είναι ελάχιστα σε όλη τη χώρα, κυρίως σε χωριά (που ίσως δεν είναι σε «κόκκινες» περιοχές). Αυτό ισχύει για τα περισσότερα μουσικά γυμνάσια που συνήθως έχουν λυκειακές τάξεις και θεωρούνται ενιαία. Στα μουσικά γυμνάσια με λυκειακές τάξεις παρουσιάζονται επιπλέον δυσκολίες (όπως τραγούδι, πνευστά όργανα κλπ), οπότε στις «κόκκινες» περιοχές παραμένουν κλειστά.
Πώς ανοίγουν αύριο τα σχολεία
Μετά από μία διακοπή δυόμιση μηνών, τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπαίνουν στην δια ζώσης καθημερινότητά τους, καθώς γυμνάσια και λύκεια ανοίγουν αύριο, Δευτέρα. Οι σχολικές μονάδες της Ειδικής Αγωγής (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) θα συνεχίσουν να λειτουργούν δια ζώσης σε όλη την επικράτεια.
«Γυρίζουμε στα θρανία τηρώντας τα μέτρα, μαθαίνουμε ασφαλείς», ήταν το μήνυμα της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, κατά την ανακοίνωση του ανοίγματος γυμνασίων και λυκείων.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να τηρήσουν τα γνωστά -πλέον- μέτρα πρόληψης:
- υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
- χρήση αντισηπτικών και τακτικοί αερισμοί των χώρων
- τα διαλείμματα θα γίνονται ανά ομάδες μαθητών,
- σταθερές θα είναι οι ομάδες των μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες
- Σχολαστικοί καθαρισμοί όλων των χώρων των σχολείων
- ειδικά μέτρα για την προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήση μουσικών οργάνων κ.ά.
- οι σχολικές γιορτές θα γίνονται επίσης με μέτρα και οι σχολικές επισκέψεις ή οι περίπατοι θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.
Υπενθυμίζεται, ότι οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ στα σχολεία θα συνεχιστούν. Παράλληλα, συνεχίζει να είναι σε λειτουργία η ειδική πλατφόρμα για το κλείσιμο ραντεβού από εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες άνω των 16 (edu.testing.gov.gr). Όπως έχει τονιστεί από το υπουργείο Παιδείας, ο έλεγχος αυτός χρησιμεύει προκειμένου να υπάρχει μία καλύτερη επιδημιολογική εικόνα των σχολείων.
Τι γίνεται με διαγωνίσματα, βαθμολογίες και απουσίες
«Βραχνάς» για μαθητές και μαθήτριες αποτελεί ο φόρτος διαγωνισμάτων που τους περιμένει με το άνοιγμα των σχολείων και το πώς θα βαθμολογηθούν κατά το Α’ τετράμηνο. Από το υπουργείο Παιδείας, με σχετικές εγκυκλίους, έχει προβλεφθεί αρχικά η μεταφορά των διαγωνισμάτων του Α’ τετραμήνου στο Β’ τετράμηνο, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η γραπτή δοκιμασία δια ζώσης εγκαίρως.
Έτσι, οι βαθμολογίες του Α΄τετραμήνου μπορεί να διαμορφωθούν και χωρίς την ύπαρξη διαγωνίσματος, αλλά με βάση την απόδοσή τους στην τάξη (φυσική και ηλεκτρονική) και από τα τεστ που έδωσαν στις τάξεις δια ζώσης.
Επιπλέον, έχει προβλεφθεί η μη κατάθεση βαθμολογίας για κάποιο μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες στο Α’ τετράμηνο και με την προϋπόθεση ότι αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών τους.
Όσο για την καταχώρηση των απουσιών, το υπουργείο έχει διευκρινίσει ότι θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω τεχνικών ζητημάτων και ασθενείας) και ότι ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών θα εξεταστεί στο τέλος του Β’ τετραμήνου.
Οι περιοχές που δεν θα ανοίξουν τα Λύκεια:
Πλην των Λυκειακών τάξεων που λειτουργούν μέσα σε Γυμνάσια, δεν θα λειτουργήσου από αύριο τα Λύκεια στις παρακάτω περιοχές:
- στην Περιφέρεια Αττικής, πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων
- στην Περιφερειακή Ενότητα Λέσβουτης Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
- στην Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνουτης Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
- στο Δήμος Πατρέωντης Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
- στο Δήμος Θήραςτης Περιφερειακής Ενότητας Θήρας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
- στο Δήμος Εορδαίαςτης Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
- στο Δήμος Νέας Προποντίδαςτης Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
- στους Δήμοι Θηβαίων και Τανάγραςτης Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
- στο Δήμος Χαλκιδέωντης Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
- στο Δήμος Σπάρτηςτης Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Οι επιφυλάξεις της ΟΛΜΕ
Τις επιφυλάξεις της για το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων έχει εκφράσει η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), τονίζοντας ότι τα μέτρα πρόληψης και ο τρόπος με τον οποίο αναμένεται να λειτουργήσουν οι σχολικές δομές δεν επαρκούν.
«Η αλήθεια είναι ότι, ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία, αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου, προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα», αναφέρει η Ομοσπονδία.
Παράλληλα, έχει τονίσει την ανάγκη να προταχθούν εγκαίρως οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών. «Θα είναι «δώρον άδωρον» να γίνει αυτό την άνοιξη ή στις αρχές καλοκαιριού», δήλωσε μέσα στην εβδομάδα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος.
Ο Οργανωτικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, θεωρεί ότι είναι λογικό η ομοσπονδία να έχει σοβαρούς φόβους και επιφυλάξεις για το άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας και πρωτόγνωρων συνθηκών «Πρώτιστο μέλημα της Πολιτείας πρέπει να είναι η προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών», δήλωσε.
Η ΟΛΜΕ ζητά να γίνονται άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές και να ληφθούν μέτρα «για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς».
Τέλος, η ΟΛΜΕ ζητά να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθούν χώροι και αίθουσες, με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις.