Ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και δη στις πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας που υποστηρίζουν την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλώνει η Σοφία Ζαχαράκη.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η κ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι θεωρεί ότι αυτό θα αποτελέσει παρακαταθήκη για μελλοντική αξιοποίηση. «Ας μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία», τόνισε η κ. Ζαχαράκη και επεσήμανε ότι «η πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε δεν πρέπει να μας πτοήσει». «Συνεχίζουμε καθημερινά την προσπάθεια, παρά τις αντιξοότητες, να στηρίξουμε τα παιδιά μέσω νέων εργαλείων που μπορούν να γίνουν η παρακαταθήκη για μελλοντική αξιοποίηση».
«Εργαλεία όπως το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, οι πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης αλλά και η τηλεοπτική προβολή μαθημάτων θα βοηθήσουν τα παιδιά να διατηρήσουν τη σχέση με τη σχολική πραγματικότητα αυτές τις μέρες που είναι μακριά από την τάξη», πρόσθεσε η υφυπουργός.
Υπενθυμίζεται ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση λειτούργησε με προτεραιότητα στο λύκειο και δη στις τάξεις της Γ’ λυκείου. Την εβδομάδα που πέρασε, άρχισε η λειτουργία στα γυμνάσια και αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα να ολοκληρωθεί και στα δημοτικά σχολεία. Στόχος της αυτή τη στιγμή, να κρατήσει τους μαθητές σε επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω επαναλήψεων.
Για μια ακόμη φορά, καθηγητές και δάσκαλοι βρέθηκαν στην «πρώτη γραμμή του πυρός» για να αντιμετωπίσουν τη νέα αυτή κατάσταση και η κ. Ζαχαράκη δεν παρέλειψε να κάνει ειδική μνεία στους αρωγούς αυτούς της υλοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
«Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους εκπαιδευτικούς που συνδράμουν ουσιαστικά με την καθημερινή προσπάθεια σύνδεσης στο δίκτυο, δημιουργίας ψηφιακών τάξεων, παραγωγής υλικού, επαφής και στήριξης των παιδιών συχνά μέσα από δυσκολίες.
Γινόμαστε όλοι μια εθνική ομάδα αυτές τις στιγμές, στηρίζουμε τα παιδιά μας και ελπίζουμε σε επιστροφή στην ομαλότητα σύντομα», σημείωσε.
Οι αριθμοί της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, μέχρι τις 13 Μαρτίου 2020, που τέθηκε σε εφαρμογή η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τις υπηρεσίες του Πανελλήνιο Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) χρησιμοποιούσαν ήδη 101.403 μαθητές και 158.404 εκπαιδευτικοί.
Έως και τις 25 Μαρτίου σημειώθηκε μεγάλη ροή δημιουργίας μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ. Ειδικά μετά την έκδοση της εγκυκλίου για την υλοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις 20 Μαρτίου, ο αριθμός των μέχρι εκείνη την ημέρα εγγεγραμμένων μαθητών (165.248) υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε 3 μέρες (389.881 μαθητές στις 23/3/2020) και τετραπλασιάστηκε έως και τις 25 Μαρτίου (664.841 μαθητές).
Αύξηση σημειώθηκε και στις εγγραφές των εκπαιδευτικών στο ΠΣΔ κατά 8.545 από τις 14 έως και τις 25 Μαρτίου (166.949).
Όπως αναφέρεται από το υπουργείο, η αύξηση του αριθμού των χρηστών δεν θα είχε ουσιαστικό ενδιαφέρον, αν δεν μεταφράζονταν ταυτόχρονα σε ενδιαφέρον παιδαγωγικής σημασίας. Όπως σημειώνουν από το υπουργείο, εντυπωσιακή είναι η αύξηση της συμμετοχής και της χρήσης των εργαλείων της ασύγχρονης εκπαίδευσης (πλατφόρμες e-me και e-class) τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, σημειώθηκε σημαντική αύξηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών μαθημάτων στην πλατφόρμα e-me με 70.982 μαθητές-χρήστες και 48.936 εκπαιδευτικούς-χρήστες στις 25 Μαρτίου οι οποίοι είχαν πρόσβαση συνδυαστικά σε 49.263 κυψέλες-τάξεις. Τα αντίστοιχα στοιχεία στις 14 Μαρτίου ήταν: 4.459 μαθητές, 9.049 εκπαιδευτικοί και 1.560 κυψέλες-τάξεις.
Στην πλατφόρμα e-class σημειώθηκε αντίστοιχος ρυθμός αύξησης συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών. Στις 20 Μαρτίου συμμετείχαν 28.200 μαθητές σε 18.775 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 21.358 εκπαιδευτικοί, ενώ στις 25 Μαρτίου η συμμετοχή των μαθητών έφτασε στους 118.245, σε 109.856 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 57.942 εκπαιδευτικοί.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, μεγάλο μέρος του ενεργού μαθητικού πληθυσμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν πρόσβαση και απολαμβάνουν, ήδη, τα οφέλη της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση τις επόμενες ημέρες. Από το υπουργείο η εικόνα αυτή κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική.
Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί φαίνονται να στηρίζουν συστηματικά την προσπάθεια που καταβάλλεται καθώς αξιοποιούν ολοένα και περισσότερο τα ψηφιακά εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, συμβάλλοντας στην συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη σχολική πραγματικότητα.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, έχει προβλεφθεί αφ’ ενός η δημιουργία μιας ομάδας ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε κάθε σχολείο, αποτελούμενη από τον διευθυντή και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες, και αφ’ ετέρου, για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση έχει προβλεφθεί η υλοποίηση ενημερωτικών – υποστηρικτικών συναντήσεων των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των εκπαιδευτικών μέσω τηλε-εκπαίδευσης (σύγχρονης ή/και ασύγχρονης).