Κινητοποίηση  ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΟΙΕΛΕ κατά της ρύθμισης για τα κολέγια

0

Σε κοινή κινητοποίηση προχωρούν οι Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, ενάντια στις αλλαγές που φέρνει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας.
Οι εκπαιδευτικοί αντιτίθενται στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με τους τίτλους των κολεγίων, όπως και στις ρυθμίσεις «που χτυπούν τον πυρήνα της δημόσιας εκπαίδευσης».
Οι Ομοσπονδίες καλούν σε συγκέντρωση την Τρίτη 21 Ιανουαρίου στα Προπύλαια και πορεία προς τη Βουλή
Παράλληλα κηρύσσουν 4ωρη στάση εργασίας τις τέσσερις τελευταίες ώρες του ωρολογίου προγράμματος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Διδασκαλική Ομοσπονδία  Ελλάδος (ΔΟΕ)

Κινητοποίηση Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε.-Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

  • Λέμε όχι στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με τους τίτλους των κολλεγίων
  • Να αποσυρθούν τώρα οι ρυθμίσεις που χτυπούν τον πυρήνα της δημόσιας εκπαίδευσης
  • Όλοι στη συγκέντρωση την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020ημέρα συζήτησης-ψήφισης των ρυθμίσεων 12.30 στα Προπύλαια

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., έπειτα και από τη χθεσινή συνάντηση που είχε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία δεν επέφερε καμία θετική μεταβολή στο αρνητικό κλίμα που δημιούργησε η αιφνιδιαστική κατάθεση ρυθμίσεων που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου «ΕΘ.Α.Α.Ε., Ειδικοί λογαριασμοί κονδυλίων έρευνας Α.Ε.Ι., Ερευνητικών και Τεχνολογικών φορέων και άλλες διατάξεις», δίχως, μάλιστα, καμία προηγούμενη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης και διαλόγου, προχωρά από κοινού με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, Ο.Λ.Μ.Ε. και Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. στην πραγματοποίηση αγωνιστικής κινητοποίησης την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, ημέρα ψήφισης του σχεδίου νόμου, εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τόσο για τον απαξιωτικό για το δημόσιο διάλογο τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο προχωρά σε ρυθμίσεις που αλλάζουν δραματικά το τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση, όσο (και κυρίως γι’ αυτό) για τον πυρήνα των ρυθμίσεων αυτών.
Η κυβέρνηση (με το άρθρο 50 του  υπό ψήφιση νομοσχεδίου και σε συνέχεια ανάλογων νομοθετικών ρυθμίσεων προηγούμενων ετών και κυρίως του ν.4635/ 30-10-2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»), με πρόσχημα την ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία 2005/36 (με επιλεκτική ευαισθησία ως προς την προσαρμογή στο κοινοτικό δίκαιο, αφού δεν την επιδεικνύει και για την οδηγία 70 του 1999 που θα οδηγούσε σε εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών και θα άνοιγε την πόρτα στην πραγματοποίηση όλων των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση) προχωρά στην ολέθρια για τη δημόσια εκπαίδευση κίνηση υποβάθμισης του κύρους των πανεπιστημιακών πτυχίων και την εξίσωσή τους με τους τίτλους κολλεγίων. Είναι τραγικό να ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο στην εκπαίδευση των αποφοίτων μεταδευτεροβάθμιων σχολών (κολλέγια) την ίδια στιγμή που από την προκήρυξη της ειδικής αγωγής και από ότι φαίνεται και της γενικής αποκλείστηκαν οι συνάδελφοί μας απόφοιτοι των 2ετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών και Σχολών Νηπιαγωγών οι οποίοι, όχι με δική τους υπαιτιότητα αλλά της πολιτείας, δεν κατέχουν τίτλο εξομοίωσης.  Αποκλείονται, δηλαδή, εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαθέτουν και τα ακαδημαϊκά προσόντα και την παιδαγωγική επάρκεια και εργάζονται ήδη ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση ενώ πολλοί από αυτούς έχουν ήδη δώσει επιτυχημένες εξετάσεις σε διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π.
Η εξίσωση αυτή των τίτλων των κολλεγίων με τους τίτλους Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν αποτελεί υποχρέωση προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία, αφού η σχετική ειδοποιητική επιστολή της Ε.Ε. αναφέρεται κυρίως στις χρονοβόρες διαδικασίες του ΔΟΑΤΑΠ,  αλλά πολιτική απόφαση που εκχωρεί σημαντικό κομμάτι των αρμοδιοτήτων της χώρας που ουδέποτε εκχωρήθηκαν ούτε καν με τη συνθήκη της Λισσαβόνας.
Ως Διδασκαλική Ομοσπονδία είναι σαφές ότι δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση και θα αντιπαλέψουμε σθεναρά την υποβάθμιση του κύρους των πανεπιστημιακών πτυχίων.
Δεν δεχόμαστε, επίσης, τις τιμωρητικές διατάξεις που εισάγονται με το άρθρο 58 για τον τριετή αποκλεισμό από τους διορισμούς στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Όταν δεν έχουν πραγματοποιηθεί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών τα τελευταία δέκα χρόνια, για να αρνηθεί ένας εκπαιδευτικός, που επί σειρά ετών καταταλαιπωρείται ως αναπληρωτής, διορισμό, είναι προφανές ότι θα έχει πάρα πολύ σοβαρούς λόγους ώστε να το πράξει. Κι έρχεται η πολιτεία, που για χρόνια τον τιμωρεί με αδιοριστία  και τον τιμωρεί ξανά με τριετή αποκλεισμό του από τους πίνακες,  τόσο της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής. 

Είναι, επίσης, φανερό ότι η ρύθμιση αυτή θα οδηγήσει σε ανάλογη τιμωρία και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν ήδη τύχει της απαξίωσης της προϋπηρεσίας τους, από την προηγούμενη κυβέρνηση, με τον νόμο 4589/19 και καλούνται να προσφέρουν υπηρεσίες σε απομακρυσμένες περιοχές πληρώνοντας παράλογα ενοίκια και με υψηλό κόστος μετακινήσεων. Ως κλάδος είχαμε πετύχει την απάλειψη των τιμωρητικών διατάξεων στο παρελθόν. Θα είναι ολέθριο αν συμβεί κάτι τέτοιο, όταν αυτό που πρέπει να γίνει είναι το να δοθούν κίνητρα ώστε να υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί σε δυσπρόσιτες περιοχές (κάτι που η υφυπουργός  ανέφερε στη συνάντησή μας ότι θα γίνει) και να αλλάξει ο νόμος για διορισμούς και προσλήψεις, που έχουμε καταδικάσει, με υιοθέτηση του κυρίαρχου αιτήματος του κλάδου για τον μόνιμο διορισμό όλων των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση (με βάση τις θέσεις του κλάδου για τη δομή της ) με την αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών (κυρίαρχο κριτήριο η προϋπηρεσία).
Πέρα, όμως, από τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις η ανάγκη για την αλλαγή του τοπίου στη δημόσια εκπαίδευση με βάση τις θέσεις μας (μόνιμος διορισμός όλων των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση με βάση τις θέσεις του κλάδου για την εκπαίδευση, εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με των μόνιμων εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση και κτηριακές υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών, καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, καμία  τιμωρητική αξιολόγηση-χειραγώγηση για την οποία συνεχώς γίνεται λόγος από τον πρόεδρο του Ι.Ε.Π., επαναφορά της 35ετίας στις συντάξεις των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση, μισθολογική αναβάθμιση…)  μας οδηγούν στο πρώτο βήμα αντίδρασης που θα είναι η πραγματοποίηση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας από κοινού με την Ο.Λ.Μ.Ε. και την Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. την Τρίτη 21 Ιανουαρίου και ώρα 12.30 στα Προπύλαια με πορεία στη συνέχεια προς τη Βουλή. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων στην κινητοποίηση κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού και 3 πρώτες του απογευματινού κύκλου. Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών Π.Ε. μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να κηρύξουν επιπλέον στάση εργασίας προκειμένου να διευκολυνθούν οι συνάδελφοι να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν δυναμικά στις κινητοποιήσεις για να ανατρέψουμε τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις.
Τους καλούμε, επίσης, να συμμετέχουν μαζικά στις διαδικασίες Γενικών Συνελεύσεων και Περιφερειακών Συσκέψεων που θα ακολουθήσουν, ώστε να οργανώσουμε τη δράση μας στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα
.”

Share.

Comments are closed.