Αυτές τις ημέρες μαθαίνουμε ότι υπάρχει συχνή επικοινωνία μεταξύ του προέδρου του ΙΕΠ Γιάννη Αντωνίου και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, , προκειμένου να επισπευσθεί η διαδικασία για τη δημιουργία του νέου Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή των επικείμενων ριζικών αλλαγών στην επιμόρφωση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, το Νηπιαγωγείο, Δημοτικό , Γυμνάσιο και Λύκειο.
Για να καταρτιστεί λοιπόν άμεσα το νέο Σχέδιο Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τέλος του μήνα, η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ζήτησε από τον κ. Αντωνίου να κάνει εμπεριστατωμένη εισήγηση για την τροποποίηση του Νόμου 4547/2018 του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του Εσωτερικού του Κανονισμού.
Με αυτό το δεδομένο το ΔΣ του ΙΕΠ συγκρότησε Επιτροπή για την τροποποίηση του Νόμου 4547/2018 του ΙΕΠ και του Εσωτερικού του Κανονισμού, η οποία αποτελείται από τους:
- Αναστάσιος Εμβαλωτής, Συντονιστής,
- Χρύσα Πετράκη,
- Χρυσή Μπομπαρίδου
- Ιωάννης Μπαθιανάκης,
- Θεοδώρα Αστέρη και
- Ανδρονίκη Χαριτωνίδου.
Η Επιτροπή θα πρέπει να παραδώσει το πόρισμά της τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα υπάρχουσες πληροφορίας πρόκειται η κ. Κεραμέως να προχωρήσει στη συγχώνευση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων. Η νέα δομή, θα φέρει τον τίτλο Εθνικό Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Τεκμηρίωσης (ΕΚΕΕΕΤ).
Ήδη στο υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, προκειμένου η νέα διοίκηση του ΕΚΕΕΕΤ, που θα έχει πάλι πρόεδρο τον νυν προέδρο του ΙΕΠ Γιάννη Αντωνίου, να προχωρήσει σε μεταρρυθμιστικές προτάσεις για:
- το Νέο Λύκειο,
- το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, και,
- την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών.
Ο νέος φορέας θα είναι επιτελικός, γνωμοδοτικός σύμβουλος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και θα κάνει εισηγήσεις στη χάραξη της κυβερνητικής πολιτικής στο χώρο της παιδείας.
Επίσης αυτός ο φορές θα :
- παρακολουθεί την εφαρμογή των νέων νόμων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θα διενεργεί έρευνες επ΄ αυτών.
- κάνει αποτίμηση των νέων συστημάτων, όπως Νέο Λύκειο και θα κάνει παρατηρήσεις επισημάνσεις και εισηγήσεις προς την πολιτική ηγεσία.