Νικήτας Κάλφας: Φρενάρουν με κολπάκια, επενδύσεις υποδομών της COSCO στον ΟΛΠ

0

Οι …κομμουνιστές Κινέζοι απογείωσαν την οικονομική δραστηριότητα του ΟΛΠ που από το 2016, όταν απέκτησαν το 51% των μετοχών, κάθε χρόνο διπλασιάζουν κέρδη και μερίσματα.
Για το 2018 ο ΟΛΠ κατέβαλε φόρους €14.450.000 και το μέρισμα του Δημοσίου ανέρχεται σε €2.438.000
Παρ’ όλ’ αυτά, σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η ελληνική οικονομία αναζητεί εναγωνίως καταλύτες για επενδύσεις και ανάπτυξη, αρνητική έκπληξη προκάλεσε η απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας να βάλει πάγο στο επενδυτικό πλάνο-μαμούθ της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά.
Μάλιστα, για να δικαιολογηθεί η άρνηση του κυβερνητικού οργάνου, επιστρατεύτηκαν στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και συνδικαλιστές που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι φρόντισαν να προλειάνουν το έδαφος, προκειμένου στη συνέχεια η κυβέρνηση να βάλει στοπ στις επενδύσεις του ΟΛΠ.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι, η επί της ουσίας αρνητικής απάντησης της κυβέρνησης στις επενδύσεις, που ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ θεωρεί ως αναγκαίες για την ανάπτυξη του λιμανιού, προηγήθηκαν πολύμηνες καθυστερήσεις, αναβολές και κωλυσιεργίες με αντικειμενική ευθύνη του υπουργείου Ναυτιλίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το master plan του ΟΛΠ υπεβλήθη προς έγκριση στις 10 Μαρτίου του 2018, δηλαδή χάθηκε ένας χρόνος, γεγονός που καθιστά ανέφικτη την υλοποίηση της δέσμευσης που έχει αναλάβει η COSCO να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης μέχρι το 2021.
Η μη έγκριση των συνοδευτικών αναγκαίων υποδομών που προβλέπονταν στο master plan του ΟΛΠ δημιουργεί πρόβλημα και με τη χρηματοδότηση ύψους 125 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία θέτει ως προϋπόθεση την ύπαρξη σύγχρονων υποδομών εγκατάστασης, υποδοχής και εξυπηρέτησης των επιβατών. 
Όλες οι αντίστοιχες σύγχρονες υποδομές, ακόμη και ανταγωνιστικές προς τον Πειραιά, όπως η Κωνσταντινούπολη και το Κουσάντασι, περιλαμβάνουν ξενοδοχειακές υποδομές αλλά και εμπορικά κέντρα
Και βέβαια η κατασκευή των ξενοδοχείων και του εμπορικού από την COSCO, αφορά υποδομές που μετά το πέρας της παραχώρησης διάρκειας 40 ετών θα περάσουν στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο προβληματική και ανεξήγητη την άρνηση του ΕΣΑΛ, που προτίμησε να εισακούσει τις τοπικές αντιδράσεις εμπόρων, ενόψει και των εκλογών.

Προηγούμενα άρθρα του Νικήτα Κάλφα

  1. Νικήτας Κάλφας: ΣυΡιζΑ και ΝΔ επιδιώκουν την αυτοακύρωση των μικρών κομμάτων
  2. Νικήτας Κάλφας: Θέλω!
  3. Νικήτας Κάλφας: …Και μερικά καλά νέα, έτσι, για αλλαγή
  4. Νικήτας Κάλφας: Το Ποτάμι θα κατέβει αυτόνομο στις εθνικές εκλογές
  5. Νικήτας Κάλφας: Οι μετακινήσεις των βουλευτών είναι «αποστασία» ή «διεύρυνση»
  6. Νικήτας Κάλφας: Ξεχάσαμε… και βρίζουμε τη Μέρκελ
  7. Νικήτας Κάλφας: Το ένα σκάνδαλο μετά το άλλο στον ΣΥΡΙΖΑ
  8. Νικήτας Κάλφας: Ο «ενεχυροδανειστής» είναι χαρακτηριστικό σύμπτωμα μιας κοινωνίας που έχει πεθάνει και δεν το ξέρει
  9. Νικήτας Κάλφας: Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου και το τέλος της Μεταπολίτευσης
  10. Νικήτας Κάλφας: Σήμερα ήταν η καλύτερη ευκαιρία να κυρηχθεί Παγκόσμια Ανακωχή, αλλά πήγε χαμένη
Share.

Comments are closed.