Καθόλου καύσιμα δεν είχε τη στιγμή της πρόσκρουσης, το αεροσκάφος που συνετρίβη στην Κολομβία, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο 71 άνθρωποι, μεταξύ αυτών σχεδόν ολόκληρη η ομάδα ποδοσφαίρου Τσαπεκοένσε της Βραζιλίας.
Αυτό δείχνουν τα πρώτα ευρήματα της αρχής πολιτικής αεροπορίας, τα οποία επιβεβαιώνουν τα τελευταία τραγικά λόγια του Βολιβιανού πιλότου Μιγκέλ Κουιρόγκα προς τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου του Μεντεγίν, όπως αποκαλύφθηκαν σε ένα ηχητικό ντοκουμέντο που μετέδωσαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της Κολομβίας.
Σε αυτό ακούγεται η φωνή του άτυχου πιλότου να λέει προς τον πύργο ελέγχου ότι «όλα τα συστήματα του αεροσκάφους έχουν καταρρεύσει, τα ηλεκτρολογικά συστήματα έχουν παύσει να λειτουργούν, δεν έχουμε καύσιμα».
Ο ίδιος ζητά να προσγειωθεί επειγόντως. Κατόπιν δεν ακούγεται τίποτα. Το αεροσκάφος έχει καταπέσει στην πλαγιά ενός βουνού κοντά στην πόλη Λα Ουνιόν έξω από το Μεντεγίν.
«Όταν φθάσαμε στο σημείο του δυστυχήματος και καταφέραμε να επιθεωρήσουμε τα συντρίμμια, μπορέσαμε να επιβεβαιώσουμε ότι το αεροσκάφος δεν είχε καύσιμα τη στιγμή της πρόσκρουσης», δήλωσε ο Φρέντι Μπονίγα, γραμματέας ασφαλείας των αεροπορικών μεταφορών της αρχής πολιτικής προστασίας της Κολομβίας.
Οι διεθνείς κανονισμοί πτήσεων προβλέπουν το αεροσκάφος πρέπει να διαθέτει επαρκή αποθέματα καυσίμων προκειμένου να μπορεί να πετάει για 30 λεπτά αφού φθάσει στον προορισμό του, ώστε να έχει τη δυνατότητα να κάνει κύκλους πριν από την προσγείωση ή να κατευθυνθεί προς ένα άλλο αεροδρόμιο.
«Σε αυτήν την περίπτωση, δυστυχώς, το αεροσκάφος δεν είχε αρκετά καύσιμα ώστε να τηρεί τους κανονισμούς που πρέπει να εφαρμοστούν σε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης», τόνισε ο Μπονίγα.
«Μία από τις θεωρίες την οποία εξετάζουμε ενδελεχώς είναι ότι λόγω του γεγονότος ότι δεν βρήκαμε καθόλου καύσιμα στο σημείο της συντριβής ή το σύστημα τροφοδότησης, το αεροπλάνο συνετρίβη εξαιτίας της έλλειψης καυσίμων», πρόσθεσε.
«Οι καιρικές συνθήκες τον επηρεάζουν (τον πιλότο) σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο είχε εναλλακτικές στην Μπογοτά στη περίπτωση ανεπάρκειας καυσίμων. Είχε τη δυνατότητα να πάει για ανεφοδιασμό. Είναι μια απόφαση που παίρνει ο πιλότος», συμπλήρωσε ο ίδιος μιλώντας σε δημοσιογράφους στη Σάντα Κρουζ της Βολιβίας.
Σύμφωνα εξάλλου με τον Μπονίγα οι καιρικές συνθήκες στο Μεντεγίν ήταν ιδανικές για μια επιτυχημένη προσγείωση.
Ερωτήματα έχουν προκύψει επιπλέον για τους λόγους που η ποδοσφαιρική ομάδα Σαπεκοένσε χρησιμοποίησε μια εταιρεία πτήσεων τσάρτερ κι όχι μια εμπορική εταιρεία.
Την ίδια ώρα η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (DGAC) της Βολιβίας ανακοίνωσε ότι αποφάσισε την αναστολή με άμεση ισχύ της άδειας λειτουργίας της Lamia Corp., του μικρού αερομεταφορέα ο οποίος ειδικευόταν στις πτήσεις τσάρτερ, στον οποίο ανήκε το μοιραίο αεροσκάφος -που ήταν και το μοναδικό της εταιρείας σε λειτουργική κατάσταση.
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…
Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…
Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…
Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…