Εφοριακοί Αττικής: Το ΥΠΟΙΚ στοχεύει τους μικροοφειλέτες και παραγράφει μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής

0

Διάλυση του προληπτικού ελέγχου και εγκληματική επιλογή διάλυσης του ΣΔΟΕ με κίνδυνο παραγραφής χιλιάδων μεγάλων υποθέσεων φοροδιαφυγής καταλογίζει στην κυβέρνηση ο Σύλλογος Εφοριακών Αττικής αναδεικνύοντας το θέμα με τα πρόστιμα –ψίχουλα τα οποία επιβάλλονται πλέον κατά τη διενέργεια ελέγχων για την έκδοση αποδείξεων.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων στις ΔΟΥ Νομών Αττικής και Κυκλάδων, «αποτελούν πρόκληση για την κοινωνία τα όσα συνεχίζουν να συμβαίνουν στο Υπουργείο Οικονομικών και αφορούν την ”προσπάθεια” καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.

Η ψήφιση στη Βουλή του περιβόητου ”κόφτη”, ο οποίος θα ενεργοποιείται αυτόματα σε περίπτωση μη επίτευξης των στόχων στα έσοδα, θα περίμενε κανείς να οδηγήσει στην ένταση των προσπαθειών και κυρίως στην κατεύθυνση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού προς την εντοπισμένη, αλλά τυγχάνουσα επί σειρά ετών ασυλίας, φοροδιαφυγή.

Δυστυχώς όμως, αυτό που συμβαίνει είναι η στοχοποίηση χιλιάδων μικροοφειλετών, οι οποίοι απειλούνται με κατασχέσεις επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν χαράτσια και φόρους (που συνήθως δεν αντιστοιχούν στα πραγματικά τους εισοδήματα), ενώ το δίκτυ ασφαλείας για τους φοροφυγάδες παραμένει και ταυτόχρονα δημιουργούνται συνθήκες περαιτέρω γιγάντωσης του φαινομένου αυτού, κατάσταση την οποία δεν μπορεί να κρύψει καμιά επικοινωνιακή καμπάνια, αντίστοιχη με αυτές που έχουμε ζήσει πολλές φορές στο παρελθόν.

Στην ανακοίνωση τονίζονται -μεταξύ άλλων- τα εξής:

  • Η εγκληματική επιλογή διάλυσης του ΣΔΟΕ κάθε άλλο παρά τυχαία αποδεικνύεται. Το ΥΠΟΙΚ παρά τις προ μηνών διαβεβαιώσεις του και την κάθετη απόρριψη των τότε καταγγελιών μας, ότι πίσω από την επιλογή αυτή βρίσκονταν οι ιδιαίτερα σοβαρές υποθέσεις που χειρίζονταν η συγκεκριμένη υπηρεσία, οδηγεί τις υποθέσεις αυτές σε βέβαιη παραγραφή. Πρόκειται για χιλιάδες υποθέσεις Μεγάλης Φοροδιαφυγής (ο έλεγχος πολλών εξ αυτών βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο), οι οποίες μετά τη διάλυση του ΣΔΟΕ και τη μεταφορά προσωπικού και αρμοδιοτήτων, παραμένουν στις ντουλάπες μιας υπηρεσίας η οποία δεν έχει πλέον δικαίωμα να κάνει φορολογικό έλεγχο, αναμένοντας την παραγραφή τους στο τέλος του έτους.
  • Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι με το Νόμο 4336/2015, η κυβέρνηση ήταν υποχρεωμένη να φέρει νομοθετική ρύθμιση μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2015, η οποία θα καθόριζε το μέλλον των υποθέσεων αυτών.
  • Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για το γεγονός της διάλυσης του προληπτικού ελέγχου και τις τραγελαφικές καταστάσεις που δημιουργούνται μετά την κατάργηση επί της ουσίας των προστίμων για μη έκδοση αποδείξεων; Γιατί το ΥΠΟΙΚ επιμένει στη διατήρηση ενός νομοθετικού εκτρώματος το οποίο ουσιαστικά προτρέπει στη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων και την απόκρυψη εισοδημάτων;
  • Ποιος αναμένεται να εκδώσει απόδειξη όταν το πρόστιμο που προβλέπεται είναι το 50% του ΦΠΑ που θα πλήρωνε σε περίπτωση έκδοσής της (π.χ. για συναλλαγή αξίας 10 ευρώ στην οποία αντιστοιχεί ΦΠΑ 2,4 ευρώ, το πρόστιμο που θα επιβάλει ο ελεγκτής σε περίπτωση μη έκδοσης είναι 1,2 ευρώ !!!); Ποιο το νόημα πλέον του προληπτικού ελέγχου για επαγγέλματα που δεν υπόκεινται σε ΦΠΑ, όταν πρακτικά δεν μπορεί ο ελεγκτής να επιβάλει κανένα πρόστιμο, ακόμα και αν εντοπιστεί κάποιος να μην εκδίδει αποδείξεις;
  • Ποιον κοροϊδεύουν όσοι επενδύουν σε αύξηση των εσόδων λόγω της αύξησης του Τουρισμού, όταν είναι απολύτως βέβαιο ότι οι αποδείξεις στους τουριστικούς προορισμούς θα αποκτήσουν πλέον συλλεκτική αξία;
  • Δεν γνωρίζουμε αν τα παραπάνω αποτελούν ένδειξη ανικανότητας ή πολιτική επιλογή. Σε κάθε περίπτωση πάντως δημιουργούνται έντονα ερωτηματικά για το αν θέλουν πραγματικά, αυτοί που αποφασίζουν, να αυξηθούν τα έσοδα απ’ τη φοροδιαφυγή. Η νομοθέτηση άλλωστε του ”κόφτη” για δαπάνες που σχετίζονται με την υγεία, την παιδεία, τις συντάξεις, τους μισθούς κλπ, δεν είναι τυχαία και η ενεργοποίησή του μάλλον εξυπηρετείται απ’ τη μείωση των εσόδων.
Share.

Comments are closed.