Η πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ του Συλλόγου για τη συγκρότηση του προεδρείου ήταν άκαρπη. Η Εκπαιδευτική Συσπείρωση πρότεινε τη συγκρότηση Προεδρείου σε προγραμματική βάση με συνεργασία Εκπαιδευτικής Συσπείρωσης και ΑΣΕ-ΠΑΜΕ. Αντιθέτως όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις (ΑΣΕ-ΠΑΜΕ, ΔΑΚΕ και ΑΚΣΥΑ) πρότειναν τη συγκρότηση αντιπροσωπευτικού, αναλογικού, ενωτικού προεδρείου με βάση τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών και με τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων, πρόταση που η Εκπαιδευτική Συσπείρωση απέρριψε. Κατά συνέπεια η συνεδρίαση έληξε και θα επαναληφθεί τη Δευτέρα 7/12/2015 με το ίδιο θέμα.
Για άλλη μια φορά παρακολουθούμε την εμμονή της Εκπαιδευτικής Συσπείρωσης να συγκροτήσει προεδρείο με τη συμμετοχή της παράταξης ΑΣΕ-ΠΑΜΕ τη στιγμή που η ΑΣΕ δεν το επιθυμεί. Με τη στάση της αυτή η Εκπαιδευτική Συσπείρωση:
- Υποτιμά την επιλογή της πλειοψηφίας των συναδέλφων στις εκλογές και αλλοιώνει το νόημα των αποτελεσμάτων αφού διαχωρίζει και αξιολογεί τις παρατάξεις και προσπαθεί να επιβάλλει αποκλεισμούς.
- Τορπιλίζει την ενότητα του Συλλόγου σε μια συγκυρία που η ενότητα και η συλλογική προσπάθεια και ευθύνη είναι συνθήκη «εκ των ων ουκ άνευ».
- Κωλυσιεργεί τις διαδικασίες σε μια στιγμή που, υποτίθεται, ο σύλλογος πρέπει να είναι παρών για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και όχι να ασχολείται με διαδικαστικά ζητήματα.
- Επιδεικνύει ασυνέπεια λόγων και έργων. Θα ήμασταν πρόθυμοι να κατανοήσουμε τη στάση της Εκπαιδευτικής Συσπείρωσης, αν η στάση της ήταν ίδια και την περίοδο που δεν ήταν πρώτη δύναμη. Όμως τη συνδικαλιστική χρονιά 2011-12, που ήταν δεύτερη σε ψήφους, μια χαρά πήρε μέρος σε διαπαραταξιακό, αναλογικό προεδρείο, χωρίς να κινδυνέψει η επαναστατική της καθαρότητα. Εν μέσω μνημονίων. Κατά σύμπτωση βέβαια το Δ.Σ του
2011-12 είναι το μοναδικό που απουσιάζει από την ιστοσελίδα του Συλλόγου μας.
Και στις επόμενες συνεδριάσεις η ΑΚΣΥΑ θα προσπαθήσει να συμβάλλει σ’ ένα δρόμο σύνθεσης, σε μια πορεία ενωτική με αποκλειστικό στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.