Αυτό θα είναι το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ

0

Εντός των ημερών οριστικοποιούνται οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, με τον χρόνο να πιέζει καθώς πρέπει να έχουν πληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες. το βασικό κριτήριο για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ ηλικίας έως 5 ετών που σήμερα υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους, θα είναι η λιανική τιμή τους κατά το χρόνο απόκτησής τους. Το βασικό σενάριο είναι η αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και η λιανική τιμή τους ήταν πάνω από 40.000 ευρώ, ενώ υπάρχει και δεύτερο, δυσμενέστερο,  σενάριο που κατεβάζει το όριο στις 30.000 ευρώ. 

Όπως προκύπτει από την ανάλυση των σεναρίων, σε ορισμένες περιπτώσεις η αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας μπορεί να αγγίξει το 100%. Ως παράδειγμα αναφέρουν από το υπουργείο Οικονομικών ΙΧ αξίας 50.000 ευρώ, το οποίο έχει τέλη μόλις 142 ευρώ. Αντίστοιχα, το ίδιο όχημα που ταξινομήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας ύψους 660 ευρώ.

Θα υπάρξουν όμως και μειώσεις τελών κυκλοφορίας κυρίως για οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών, υψηλού κυβισμού, τα οποία έχουν πλέον πολύ χαμηλή εμπορική αξία.

Πονοκέφαλος για το οικονομικό επιτελείο είναι τα οχήματα που σήμερα απαλλάσσονται από τα τέλη. Πρόκειται για τα ΙΧ που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις για μείωση του ορίου απαλλαγής από τα 100 στα 80 γραμμάρια με την επιβολή συμβολικού τέλους 30 έως 50 ευρώ στα οχήματα που εκπέμπουν από 80 έως 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.

Το «Plan B» έκτακτης ανάγκης με έσοδα πάνω από 1 δισ. ευρώ

‘Ετοιμο έχει το οικονομικό επιτελείο ένα Plan B σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσω του οποίου εκτιμά ότι μπορεί να αντλήσει έσοδα πάνω από 1 δις. ευρώ!

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες της «Αγοράς» το Plan B περιλαμβάνει 9 μέτρα που μπορούν να ενεργοποιηθούν ανά πάσα στιγμή και αφορούν:

Τέλος Δακτυλίου – Περιβαλλοντικό Τέλος: Το Τέλος Δακτυλίου ή Περιβαλλοντικό Τέλος μπορεί να αποφέρει άμεσα 100 εκατ. ευρώ ετησίως και θα καταβάλλεται εφάπαξ κάθε χρόνο. Σύμφωνα με την πρώτη παραδοχή το Τέλος Δακτυλίου θα επιβάλλεται σε όλους όσους επιθυμούν να κινούνται στον μικρό Δακτύλιο με κόστος από 20 έως 70 ευρώ για τα ΙΧ και από 150 έως 350 ευρώ για τα φορτηγά.
Η δεύτερη παραδοχή που αφορά στο Περιβαλλοντικό Τέλος έχει να κάνει με την παλαιότητα αλλά και το καύσιμο του οχήματος (πετρέλαιο) με εκτιμώμενα έσοδα 100 εκατ. ευρώ επίσης.

Τέλος Ταξινόμησης – Απόσυρση: Το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται αυτή τη στιγμή με βάση την εργοστασιακή αξία του οχήματος. Τα σχέδια του ΥΠΟΙΚ περιλαμβάνουν την σύνδεση του Τέλους Ταξινόμησης με την Αξία Λιανικής προ φόρων. Τα έσοδα από το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης υπολογίζονται σε 30 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα η κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης στις 20 Δεκεμβρίου θα αυξήσει περαιτέρω τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης.

Ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας: Πάνω από 920.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κυκλοφορούν τα οχήματά τους χωρίς να έχουν καταβάλλει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας δημιουργώντας έλλειμμα στα έσοδα από 150 έως και 368 εκατ. ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να συνδέσει τις οφειλές των ανεξόφλητων Τελών Κυκλοφορίας με το εκκαθαριστικό σημείωμα του φόρου εισοδήματος.

Φοροδιαφυγή συνεργεία: Πάνω από 250 εκατ. ευρώ εκτιμά πως ανέρχεται η φοροδιαφυγή από τα παράνομα συνεργεία που έχουν «στηθεί» σε γκαράζ σπιτιών, πυλωτές, μέχρι και βενζινάδικα. Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η πάταξη του φαινομένου με την συνδρομή βεβαίως των νόμιμων ιδιοκτητών συνεργείων…

Φοροδιαφυγή στα Κέντρα Ανακύκλωσης: Τεράστια είναι και η φοροδιαφυγή που έχει διαπιστωθεί στα Κέντρα Ανακύκλωσης Οχημάτων τα οποία έχουν «μετατραπεί» σε «πολυκαταστήματα» μεταχειρισμένων ανταλλακτικών! Μάλιστα στελέχη από την αγορά αυτοκινήτων αναφέρουν στην «Αγορά» πως: «Τα κέντρα Ανακύκλωσης Οχημάτων έχουν μετατραπεί σε πολυκαταστήματα μεταχειρισμένων ανταλλακτικών και για το μόνο εξάρτημα που κόβεται απόδειξη είναι μόνο ο κινητήρας που θα αποκτήσει κάποιος ενδιαφερόμενος καθώς να προσκομίσει την απόδειξη αγοράς στο υπουργείο Μεταφορών ώστε να δηλώσει την αλλαγή του κινητήρα. Από κει και πέρα πόρτες, προφυλακτήρες, ελαστικά και ότι άλλο υπάρχει στα παλιά οχήματα πωλείται χωρίς απόδειξη! Μάλιστα δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως τα Κέντρα Ανακύκλωσης δίνουν εκατοντάδες ευρώ σε ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων για να προμηθευτούν «φθηνό» εμπόρευμα»…
Η φοροδιαφυγή από την πώληση μεταχειρισμένων ανταλλακτικών χωρίς απόδειξη από τα Κέντρα Ανακύκλωσης εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.

ΦΠΑ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ:  Είναι επιβεβαιωμένο πως πολλοί έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με διάφορους τρόπους καταφέρνουν να μην καταβάλλουν τον ΦΠΑ στα οχήματα που εισάγουν κατά τον εκτελωνισμό τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Αγοράς» το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να επιβάλλει σε όλους τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων την καταβολή του ΦΠΑ στην Ελλάδα και όταν προσκομίζονται τα επίσημα έγγραφα από το άλλο κράτος-μέλος που εξάγεται το όχημα ότι πραγματικά έχει καταβληθεί ο ΦΠΑ εκεί τότε θα επιστρέφεται το ποσό του ΦΠΑ που έχει καταβληθεί στην Ελλάδα στον εισαγωγέα του οχήματος.
Τα εκτιμώμενα έσοδα υπολογίζονται σε 40 εκατ. ευρώ από την εν λόγω ρύθμιση.

Τέλος Ακινησίας: Οι πάνω από 600.000 κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας αποτελεί μεγάλο «πονοκέφαλο» για το οικονομικό επιτελείο. Για να σταματήσει η αθρόα κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας το ΥΠΟΙκ εξετάζει την επιβολή Τέλους Ακινησίας που θα κυμαίνεται μεταξύ 20 έως και 70 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Το συγκεκριμένο Τέλος είναι πολύ πιθανό να συνδεθεί με το περίφημο «Περιουσιολόγιο»…

Share.

Comments are closed.