Εισαγωγή

Μόλις πριν από 100 χρόνια, το γρηγορότερο μεταφορικό μέσο στην ξηρά ήταν το άλογο. Ύστερα  ήρθαν τα αυτοκίνητα και  τα  τρένα, που σταδιακά έγιναν πιο γρήγορα, ασφαλή και άνετα. Παράλληλα, οι ατμομηχανές αντικατέστησαν τα πανιά ως κινητήρια δύναμη των πλοίων.

 

Όμως, η μεγαλύτερη ταξιδιωτική μας περιπέτεια έως τώρα είναι η κατάκτηση των αιθέρων. Τα αερόστατα, που τα παρέσυρε ο άνεμος έδωσαν τη θέση τους στα αεροδυναμικά τζετ, που φτάνουν να  ταξιδεύουν δύο φορές γρηγορότερα από σφαίρα.

 

 

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

 

Τα πρώτα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν πριν 100 και πλέον χρόνια. Στην αρχή, κινούνταν πολύ αργά, σε δρόμους που προορίζονταν για άμαξες .Κάποιοι αντιπαθούσαν αυτές τις 'άμαξες χωρίς άλογα', όπως τις έλεγαν, επειδή έπαιρναν δύσκολα  μπρος, έβγαζαν μαύρο καπνό, έκαναν θόρυβο και συχνά χαλούσαν. Όμως, καθώς τα αυτοκίνητα γίνονταν πιο φθηνά, αξιόπιστα και γρήγορα, η δημοτικότητά τους αυξάνονταν συνεχώς.

Τα πρώτα  χρόνια των αυτοκινήτων, τα αμάξια μοιράζονταν τους δρόμους με τις ιππήλατες άμαξες. Οι  οδικές πινακίδες ήταν ελάχιστες και οι πεζοί διέσχιζαν  το δρόμο όποτε ήθελαν.

Οι οδηγοί δεν περνούσαν από εξετάσεις, ενώ στους δρόμους των πόλεων συχνά επικρατούσε χάος..

Στις αρχές της δεκαετίας  του 1920, τα  μισά από όλα Τα  αυτοκίνητα στον κόσμο ήταν Μόντελ - Τ της Φορντ.

Το Μόντελ - Τ χρειαζόταν μόλις 90 λεπτά για να συναρμολογηθεί .

Τα πρώτα αυτοκινούμενα τροχοφόρα έκαναν την εμφάνισή τους στα τέλη του 18ου αιώνα. Το 1779 ο Νικόλας Κουνιό στη Γαλλία κατασκεύασε μια τρίτροχη άμαξα που είχε κινητήρα εξωτερικής καύσης. Όμως η μεγάλη τριβή πάνω στο δρόμο ήταν ένα σοβαρό εμπόδιο στα σχέδιά του.

 

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 

Τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει πολύ με το πέρασμα του χρόνου. Σήμερα, κινούνται ομαλά και διαθέτουν άνετα καθίσματα, ενώσυστήματα κλιματισμού ρυθμίζουν τη θερμοκρασία στο εσωτερικό τους. Τα περισσότερα διαθέτουν στερεοφωνικό, ενώ κάποια έχουν και τηλέφωνο. Τα μοντέρνα αμάξια είναι πολύ πιο ασφαλή, με ζώνες ασφαλείας και αερόσακους που φουσκώνουν σε περίπτωση ατυχήματος. Επίσης, διαθέτουν αρκετό χώρο για αποσκευές και ψώνια.

 

Η ραγδαία εξέλιξη του αυτοκινήτου σημειώθηκε το 1920 και η τελειοποίησή του επέτρεψε στις φίρμες της εποχής εκείνης να κατασκευάσουν αυτοκίνητα πολυτελείας, τα οποία κυκλοφορούσαν κατά χιλιάδες στις ευρωπαϊκές και αμερικανικές πόλεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1895 κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ μόλις 4 αυτοκίνητα, ενώ το 1920 η παραγωγή τους εκεί έφτασε τα 2.000.000. Οι συνεχείς βελτιώσεις στον κινητήρα και στο αμάξωμα έκαναν φανερά από πολύ νωρίς τα τεράστια πλεονεκτήματα τουαυτοκινήτου απέναντι στα άλλα μεταφορικά μέσα.

 

H ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EΛΑΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Μόλις εφευρέθηκαν τα αυτοκίνητα, η οργάνωση αγώνων ήταν πλέον θέμα χρόνου. Ο πρώτος αγώνας έγινε στη Γαλλία  το 1894. Νικητής αναδείχτηκε ο κόμης της Ντίον ,με ατμοκίνητο αυτοκίνητο που είχε μέση ταχύτητα 18 χμ. την ώρα. Σήμερα, τα  οικογενειακά αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες αναπτύσσουν 10πλάσιες ταχύτητες, ενώτα σπορ και τα αγωνιστικά είναιακόμη πιο γρήγορα. Για λόγους ασφαλείας, οι περισσότερες χώρες επιβάλλουν όριαταχύτητας  στους δρόμους , έτσι οι αγώνες διεξάγονται σε ειδικές πίστες.

 

ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 Το συνεργείο στα πιτς αλλάζει τα ελαστικά των αυτοκινήτων σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα.

Τα αυτοκίνητα της Φόρμουλα Ένα φτάνουν σε ταχύτητα τα 320 χλμ./ώρα.

 

 

ΟΙ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

 

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

  1. Κατασκεύασα το σκάφος
  2. Συναρμολόγησα τα πλαστικά κομμάτια
  3. Ένωσα το σκάφος με τα πλαστικά κομμάτια
  4. Έβαλα τους τροχούς

 

ΚΟΣΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  1. Μέταλλο = 7 ευρώ
  2. Πλαστικό = 4 ευρώ
  3. Τροχοί = 5 ευρώ
  4.  Συνολικό κόστος = 16 ευρώ