Ένα παιδί με δυσλεξία... |
- Κουράζεται πολύ ευκολότερα από τα άλλα παιδιά.
- Έχει τη δυνατότητα να διαβάσει ένα μικρό απόσπασμα πολύ καλά.
- Μπορεί να έχει δυσκολίες στα γεωμετρικά σχήματα.
- Συνήθως έχει δυσκολίες στην εκμάθηση ξένης γλώσσας.
- Μπορεί να παραλείψει μια λέξη ή λέξεις ή και να γράψει μια λέξη δυο φορές.
- Μπορεί να γκρινιάζει χωρίς λόγο για πολύ καιρό.
- Δεν μπορεί να κρατάει σημειώσεις γιατί δεν μπορεί ν' ακούει και να γράφει ταυτόχρονα.
- Έχει μεγάλη δυσκολία να βρίσκει μια περιοχή στον χάρτη ή ένα μέρος του πίνακα.
- Διαβάζει αργά γιατί δυσκολεύεται ενώ συνήθως τον πιέζει η ώρα.
- Είναι συχνά αποδιοργανωμένο και αδέξιο στις κινήσεις του.
- Πιθανότατα να έχει δυσκολία να παρακολουθήσει μια ταινία.
- Μπορεί να ακούσει το μάθημα και να συμμετέχει ισοδύναμα στη συζήτηση του μαθήματος.
|
Τι κάνουμε συχνά και με ζήλο σε παιδί με δυσλεξία. |
- Να επαινούμε κάθε προσπάθεια που κάνει.
- Να εντοπίζουμε αυτά που κάνει καλά.
- Να του αναθέτουμε λιγότερη εργασία (μικρά κείμενα -υπογραμμίζοντας τα κυριότερα σημεία του μαθήματος ).
- Να διορθώνουμε τις γραπτές εργασίες σημειώνοντας αυτά που είναι σωστά και όχι τα λάθη ( κυρίως στην ορθογραφία ).
- Να διορθώνουμε τις προφορικές απαντήσεις όταν είναι δυνατόν.
- Να το βοηθάμε στη σωστή προφορά των λέξεων.
- Να το βάζουμε να κάθεται στην πρώτη σειρά για να μπορούμε να τον βοηθάμε άμεσα.
- Να είμαστε σίγουροι πως κατάλαβε και θυμάται αυτά που διδάξαμε.
- Να του επιτρέπουμε να έχει πάντα ανοιχτό το βιβλίο για να το συμβουλεύεται.
- Να του δίνουμε χρόνο για να αντιγράφει από τον πίνακα. Για να το διευκολύνουμε γράφουμε εναλλάξ στον πίνακα με διαφορετικό χρώμα κιμωλίας ή του δίνουμε φωτοτυπία με τις ασκήσεις.
- Πολύ συχνά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν παλινδρομήσεις. Δυσκολεύονται στα ίδια πράγματα που έκαναν σωστά εχθές.
- Να μαγνητοφωνούμε τα κείμενα του βιβλίου.
- Να έχουμε αισιοδοξία για την επιτυχία.
|