ÍÝá äçìïóßåõóç ôïõ óõí. ÓôÝëéïõ Êáðñßíç óôï American Journal of Applied Psychology |
|
---|---|
Βασßλης Φουρτοýνης, δÜσκαλος |
ÄåõôÝñá, 28 Áðñéëßïõ 2014 |
Ο καλüς συνÜδελφος ΣτÝλιος Καπρßνης, προχþρησε σε νÝα δημοσßευση επιστημονικοý Üρθρου στο αμερικÜνικο περιοδικü American Journal of Applied Psychology με τßτλο “Development, validity and reliability of physical education instructor’s personality description scale”. Η εργασßα περιγρÜφει την κατασκευÞ, τη μελÝτη της εγκυρüτητας και αξιοπιστßας μιας κλßμακας που αφορÜ στην αξιολüγηση των χαρακτηριστικþν προσωπικüτητας των εκπαιδευτþν φυσικÞς αγωγÞς. Οι συγγραφεßς κατασκεýασαν Ýνα εργαλεßο αξιολüγησης της προσωπικüτητας βασισμÝνο στη θεωρßα των πÝντε μεγÜλων παραγüντων (Big Five Personality Dimension). Η συγκεκριμÝνη θεωρßα αποτελεß μια ευρýτατα αποδεκτÞ ταξινüμηση των ανθρþπινων χαρακτηριστικþν και Ýνα ολοκληρωμÝνο και τεκμηριωμÝνο μοντÝλο περιγραφÞς της ανθρþπινης προσωπικüτητας. Αν και η προσωπικüτητα του ανθρþπου απü μüνη της, ßσως δεν Ýχει ιδιαßτερα σημαντικÞ προβλεπτικÞ αξßα για την επαγγελματικÞ απüδοση, εντοýτοις το μοντÝλο των πÝντε μεγÜλων παραγüντων θεωρεßται üτι αποτελεß Ýνα απü τα πιο αξιüπιστα θεωρητικÜ μοντÝλα για την μελÝτη των συγκεκριμÝνων μεταβλητþν. Τα αποτελÝσματα της εργασßας, επιτρÝπουν τον ισχυρισμü üτι οι προσδιοριστικÝς μεταβλητÝς που κατασκευÜσθηκαν αποτελοýν συμπαγεßς, Ýγκυρες και αξιüπιστες δομÝς, ικανÝς και συνεπεßς να συνεισφÝρουν ουσιαστικÜ στη μÝτρηση της ανθρþπινης ψυχοσýνθεσης και φαßνεται üτι το συγκεκριμÝνο ερωτηματολüγιο αποτελεß επαρκÝς ψυχομετρικü εργαλεßο για να χρησιμοποιηθεß στην διοßκηση και διαχεßριση του ανθρþπινου δυναμικοý. Το Üρθρο του ΣτÝλιου στα αγγλικÜ üμως, βρßσκεται στην διεýθυνση: http://article.sciencepublishinggroup.com/pdf/10.11648.j.ajap.20140302.13.pdf ΚαλÝ μου φßλε πÜντα τÝτοιες επιτυχßες! |