Áõôü ðïõ äåí áëëÜæåé

του Niko Ago απü το protagon.gr

ΚυριακÞ 3 Νοεμβρßου 2013

Αν ρωτοýσε κανεßς τους επικεφαλÞς των χρυσαυγιτþν, φυλακισμÝνους Þ υπüδικους, «τι εßναι αυτü που θα επιθυμοýσατε περισσüτερο απü οτιδÞποτε Üλλο αυτÞ την þρα;», μÜλλον θα παρακαλοýσαν για κÜποιο αüρατο συμβÜν που απü θýτες, θα τους μετÝτρεπε σε «θýματα». Και αμÝσως εγÝνετο «θαýμα». Σαν να υπÝγραψε το σενÜριο-«επιθυμßα» τους ο «ΑλχημιστÞς», Paulo Coelho, και Ýγινε πρÜξη. ΒÜζω σε εισαγωγικÜ τη λÝξη «επιθυμßα», διüτι ακüμα πιστεýω πως ακüμα και τα μÝλη μιας ναζιστικÞς συμμορßας, κατηγοροýμενης επßσημα ως εγκληματικÞ οργÜνωση, δεν θα Þθελαν να δουν να δολοφονοýνται παιδιÜ. Πιστεýω πως δεν θα το θÝλανε για δικÜ τους μÝλη και φßλους διüτι για Üλλους, Ýχουν αποδεßξει πως, και το θÝλουν και το πραγματοποιοýν, üταν το αποφασßσουν. Το αßμα του Παýλου Φýσσα και του ΣαχτζÜντ ΛουκμÜν, ακüμα εßναι ζεστü, εξÜλλου. Χωρßς να αναφερθþ στα αμÝτρητα μαχαιρþματα εναντßον μεταναστþν.

Αυτü λοιπüν που επεδßωκαν οι ναζß, συνÝβη. ΣτροφÞ του κλßματος αλλÜ δυστυχþς, με δυο δολοφονßες και τραυματßα. ΜεμιÜς, τα ΜΜΕ απÝσυραν τις λÝξεις «εγκληματικÞ οργÜνωση» και «ναζιστικÞ συμμορßα» και τους αναφÝρουν πια μüνο με την επßσημη ονομασßα. Θεωροýν, Üραγε, üτι οι δολοφονßες των μελþν τους, αυτüματα τους κÜνει λιγüτερο ναζιστÝς και εγκληματßες; Αν ναι, πολý αισιüδοξους μας βρßσκω. Την ßδια þρα, ως μια απüδειξη για το πüσο ανιστüρητα εßναι τα μÝλη της οργÜνωσης, αποκαλυπτüταν πως, Ýνας εκ των δυο δολοφονημÝνων, Þταν αδελφüς μιας κοπÝλας με σýνδρομο down. ΞÝρετε την Üποψη των ναζß για αυτÜ τα Üτομα. Πιο τραγικÞ ειρωνεßα, θα μποροýσε να υπÜρξει;

Η πρþτη νßκη των ναζß, κατ’αυτü τον τρüπο, εßναι γεγονüς. Η αυτονüητη Ýκφραση αποτροπιασμοý για τις δολοφονßες, εßναι καθÞκον κÜθε ανθρþπου και δημοκρÜτη. ¸φτασε μÝχρι το απßθανο σημεßο, üμως, να γραφτεß το «απüψε εßμαστε üλοι ΧΑ»! Αλληλοýια! Τους δολοφüνους, το κρÜτος εßναι υποχρεωμÝνο να τους βρει και να τους παραδþσει στη Δικαιοσýνη. Να δικαστοýν ως πραγματικοß φασßστες, που αποφασßζουν ποιοι θα ζουν και ποιοι θα πεθÜνουν. Εννοεßται πως κανεßς δεν αξßζει να πεθÜνει, επειδÞ πιστεýει σε κÜτι. Ακüμα και αν αυτü εßναι ο ναζισμüς που επιδιþκει το αντßθετο. Κι εδþ εßναι και η ουσιþδης διαφορÜ της ßδιας της Δημοκρατßας, απü την απολυταρχßα που θÝλουν να εγκαταστÞσουν οι ναζß εχθροß της. Ταυτüχρονα, δικÞ μας υποχρÝωση εßναι να εßμαστε με τη Δημοκρατßα και με τον Üνθρωπο. Οýτε με τους δολοφüνους, οýτε με τους ναζß. Που σε τελικÞ ανÜλυση, οι διαφορÝς μεταξý τους, αν υπÜρχουν, εßναι απειροελÜχιστες.