Ãéá íá èõìïýíôáé ïé ðáëéïß êáé íá ìáèáßíïõí ïé íÝïé

ÐÝìðôç 29 Ìáñôßïõ 2012

Βασßλης Φουρτοýνης: δÜσκαλος, αναπληρωματικüς Αιρετüς ΑΠΥΣΠΕ ΑττικÞς

Θα πρÝπει να ξεκαθαρßσω απü την αρχÞ üτι με αυτü το πüνημÜ μου δεν φιλοδοξþ να γρÜψω Ýνα περισποýδαστο επιστημονικü Üρθρο. Εκεßνο που θÝλω να κÜνω εßναι να επαναφÝρω στη μνÞμη üλων μας τον παλαιü επιθεωρητÞ που υπÞρχε στο ελληνικü σχολεßο.

Εßναι Ýνας θεσμüς που Ýπαψε να υφßσταται üταν ο υποφαινüμενος Üρχισε να εργÜζεται στο ελληνικü Δημοτικü Σχολεßο, το 1982. ΜÜλιστα εßναι χαρακτηριστικü üτι ορκßστηκα δημüσιος υπÜλληλος απü τον τελευταßο επιθεωρητÞ του 3ου Γραφεßου ΑθÞνας τüτε. Ο συγκεκριμÝνος επιθεωρητÞς μετÜ απü λßγο καιρü καταργÞθηκε.

Επßσης Ýνα ακüμα στοιχεßο που με κÜνει να ασχοληθþ με αυτü το θÝμα εßναι οι προσωπικÝς μνÞμες εκεßνης της εποχÞς που υπÞρξα μαθητÞς και αναμÝναμε την Ýλευση του επιθεωρητÞ. Φüβος και τρüμος επικρατοýσε παντοý.

Ο δÜσκαλος μου φοβüταν γιατß Þταν ενεργüς πολßτης, κεντρþος, και ανÜ πÜσα þρα και στιγμÞ κινδýνευε με απüλυση. ¹ταν βλÝπεις φακελωμÝνος και τüτε Þταν δικτατορßα και Þθελε θÜρρος για να λες τις απüψεις σου. Αυτü δþρο στους τζÜμπα μÜγκες…

Εμεßς τα παιδιÜ φοβüμαστε γιατß εμÜς θα ρωτοýσε ο επιθεωρητÞς και αν δεν απαντοýσαμε τι θα γινüταν… Üστο, δεν θÝλαμε να το σκεφτοýμε! Ο υποφαινüμενος, που ανÞκα στην ομÜδα των καλþν μαθητþν, εÜν μÜθαινα απü την προηγοýμενη για την επßσκεψη του επιθεωρητÞ, üλη την νýχτα Ýβλεπα εφιÜλτες.

ΦυσικÜ üλα αυτÜ φαντÜζουν ως παραμýθι σÞμερα στο ελληνικü σχολεßο και σωστÜ φαντÜζουν. ¼μως η λÞθη εßναι γνωστü üτι βοηθÜει αυταρχικÝς Ýως και φασßζουσες καταστÜσεις.

ΣÞμερα ευτυχþς δεν υπÜρχει επιθεωρητÞς. ΑντικαταστÜθηκε απü το μοναδικü δασκαλογÝννητο θεσμü, του Σχολικοý Συμβοýλου, και αυτü δεν θα πρÝπει να το ξεχνÜ κανεßς Σχολικüς Σýμβουλος. Ο Σχολικüς Σýμβουλος εßναι θεσμüς που Ýχει επιβÜλλει το συνδικαλιστικü κßνημα των εκπαιδευτικþν. Ας μη το ξεχνÜμε αυτü.

ΕπιστροφÞ στο παρελθüν καις τον επιθεωρητÞ.

 

Στüχος των επιθεωρητþν

«Θα καλλιεργÞσωμεν .την συναßσθησιν της ευθýνης, Þτις δυστυχþς συνεπεßα του πολÝμου, της κατοχÞς και της ανταρσßας ημβλýνθη παρÜ τισι Δημ/λοις»  και  « …δια των υφ’ ημÜς διδασκÜλων να συμβÜλωμεν εις το Ýργον της αναπτýσσεως του ¸θνους εις την κολυμβÞθραν μιας πνευματικÞς και ηθικÞς εξυγιÜνσεως»

Σχüλιο: Μια ζωÞ μπουρδολογßες και κενÜ περιεχομÝνου λüγια

 

Η δικτατορßα και ο ρüλος των εκαπιδευτικþν

Στην περßοδο της δικτατορßας, üπου ο ρüλος του δασκÜλου αναβαθμßζεται σε ρüλο «εθνικοý διαφωτιστÞ» και η «εναρμονισμÝνη» στÜση του δασκÜλου αποτελεß βασικü δεßκτη της αξιολüγησης του επιθεωρητÞ:

«Ο φαεινüς αστÞρ της ΕθνικÞς ΕπαναστÜσεως της 21ης Απριλßου 1967. μας επιβÜλλουν το ιερü καθÞκον να δραστηριοποιηθþμεν εις το Ýπακρον και να συμβÜλωμεν . εις το αναγεννητικüν Ýργον της δημιουργßας του ιστορικοý Ελληνικοý ¸θνους»

Σχüλιο: Για αυτÞ την περßοδο ισχýει μüνο το «καλÜ εσý σκοτþθηκες νωρßς». Η απüλυση σου Þταν στο χÝρι του κÜθε ρουφιλÜνου που και κÜποιες φορÝς, δυστυχþς, Þταν και «συνÜδελφος». ΥπÞρξαν μαθητÞς τüτε και Ýχω προσωπικÝς και μη αμφισβητÞσιμες μνÞμες απü το δÜσκαλü μου, καλÞ του þρα.

 

Χαρακτηρισμüς Γυναικþν

¼ταν πρüκειται για γυναßκες, η συνÞθης Ýκφραση εßναι: «διÜγει βßον προσιδιÜζοντα εις Ελληνßδα διδασκÜλισσαν» Þ, αν πρüκειται για δασκÜλα Üγαμο προχωρημÝνης ηλικßας, υπÜρχει η φρÜση «διÜγει αδιÜβλητος».

Σχüλιο: Τι να σχολιÜσεις…

 

ΠροσωπικÞ ζωÞ

«ΔιÜγει δημüσιον και ιδιωτικüν βßον αδιÜβλητον, ανταποκρινüμενος πλÞρως εις τας διατÜξεις των Üρθρων 44-56 του Δημ. Κþδικος»

Σχüλιο: Α, ρε μπαγÜσα συνÜδελφε, τον τουμπÜρισες Þ τον Ýγλυψες τον επιθεωρητÞ!!!

 

«Αι καθüλου πρÜξεις του/της φÝρουν Ýκδηλον το χρþμα της ΕθνικÞς υπερηφÜνειας και προσηλþσεþς της προς τα ΕθνικÜ Ιδεþδη και το μεγαλεßον της φυλÞς»

Σχüλιο: Αυτüς δεν Þταν παλιοκουμουνιστÞς η παλιοπαπανδρεúκüς

 

Σε αντßθετη περßπτωση ο επιθεωρητÞς επισημαßνει:

«Τελευταßως αναμειγνýεται εις πολιτικÜς συζητÞσεις υποστηρßζουσα με φανατισμüν ορισμÝνην πολιτικÞν παρÜταξιν, εις πραγματοποιοýμενες δε εις την οικßαν της συγκεντρþσεις υπÜρχει πÜντοτε μουσικÞ γνωστοý αριστεροý μουσικοσυνθÝτη»

Σχüλιο: Ρε το μπαγÜσα… να ακοýει ΘεοδωρÜκη!!!

 

«Οýτως εξεδηλþθη σαφþς υπÝρ ορισμÝνης κομματικÞς παρατÜξεως, πολιτικολογεß δημοσßα, αναγινþσκει κεντροαριστερÜς εφημερßδας, χλευÜζει τους αναγινþσκοντας αντιθÝτους εφημερßδας, εν οις και τον υποφαινüμενον και τους λοιποýς εν τω γραφεßω διδασκÜλους, ευρßσκεται εις επαφÞν με βουλευτÜς ορισμÝνου κüμματος.»

Σχüλιο: Ακοýς εκεß ο παλιÜνθρωπος να «χλευÜζει»!!! Παλιοκεντρþε!!! ΠαλιοπαπανδρεúκÝ!!!

«Εξ ασφαλþν üμως πληροφοριþν και εξ ιδßας αντιλÞψεως, διεπιστþσαμεν, üτι οýτος, αν και υπηρÝτησεν ως Ýφεδρος ανθυπολοχαγüς, παρεσýρθη υπü της συζýγου του, διδασκαλßσσης, διαπνεομÝνης υπü αριστερþν φρονημÜτων και της οποßας οι γονεßς και οι αδελφοß ευρßσκονται εις το παραπÝτασμα, Ýτερος αδελφüς της, φοιτητÞς ΝομικÞς, Þτο ηγετικü στÝλεχος της νεολαßας «ΛαμπρÜκη» των Σερρþν. Ανεμειγνýετο εκ του εμφανοýς εις πολιτικÜς συζητÞσεις υποστηρßζων μετÜ φανατισμοý τον ΑνδρÝαν ΠαπανδρÝου.»

Σχüλιο: Μια ζωÞ για üλα φταßει η Εýα. Δεν μας λÝει ο κýριος επιθεωρητÞς αν ο τεταρτο - πÝμπτος ξÜδερφος της Ýκτης ξαδÝρφης αν Þταν και αυτüς στους ΛαμπρÜκηδες.

 

Σε Üλλη üμως Ýκθεση αξιολογοýμενου εκπαιδευτικοý υπογραμμßζεται: «ΚατÜ το βραχý διÜστημα της θητεßας του ως μÝλους του Διδασκαλικοý Συλλüγου, ομοý μετÜ των λοιπþν μελþν, ειργÜζετο διÜ να δοθÞ εις αυτüν πνοÞ και κατεýθυνσις καθαρþς ΕθνικÞ»

Χωρßς σχüλιο για το φασιστρüνι που χρησιμοποßησε ακüμα και το Σýλλογο.

 

ΣχετικÜ με την απüδοση στην τÜξη

Σε Üλλες εκθÝσεις διαβÜζουμε τα παρακÜτω: «. ï ä/ëïò êáôÜ ôï ðáñåëèüí ó÷ïëéêüí Ýôïò êáôüðéí áõóôçñþí óõóôÜóåþí ìáò, áíåìÝôñçóå ôáò åõèýíáò ôïõ,πλην εξακολουθεß να παρασýρεται υπü της συζýγου του, εις αντιδικßας μετÜ των συναδÝλφων του».

Σχüλιο: ΠÜλι φταßει η Εýα!!!

 

ΚαθημερινÞ ζωÞ

«τον απασχüλησαν üμως ιδιαιτÝρως αι ερωτικαß του περιπÝτειαι, ενþ εξÝθεσε συναδÝλφους του, παραλαμβÜνοντας ταýτας εις ταξßδια εις την πüλιν των Σερρþν, Þ περιÜγων ταýτας διÜ του μοτοποδηλÜτου επανειλημμÝνως υπü πολλþν κατοßκων διετυπþθησαν κατηγορßαι εις βÜρος του, αποδειχθεßσαι αληθεßς αναμιχθεßς τελευταßως εις τον συνδικαλισμüν, Ýδωσε οξýτητα, διασπÜσας την μÝχρι τοýδε συνοχÞν και ψυχικÞν επαφÞν των διδ/λων πιÝζων Þ εκβιÜζων. και αναμßξας εις τον συνδικαλισμüν πολιτικοýς παρÜγοντας»

Σχüλιο: Απü τη μια μεριÜ ερωτýλος και απü την Üλλη συνδικαλιστÞς. Φτου! Φτου! Να ξορκßσουμε το κακü.

 

«Η δ/σσα, ως εμφαßνεται και εκ των στοιχεßων του ατομικοý της φακÝλου δεν μερßμνησε να καταστÞ αποδοτικÞ. ΜετÜ τη διÜλυσιν τþν, παρÜ τη θÝλησιν των γονÝων της, αρραβþνων της μετÜ χωροφýλακος. ΚατÜ βροχερÜν ημÝραν του χειμþνος προσÞλθεν στο σχολεßον με πανταλüνια.»

Σχüλιο: Παλιοκüριτσο, να διαλýσει τον αρραβþνα σου και να θÝλεις να φορÜς και παντελüνια!!! ΖÞτησες την Üδεια του επιθεωρητÞ;

 

«διετυπþθηκαν εξ επισÞμων πηγþν της κοινüτητας δεßγματα ουχß αψüγου κοινωνικÞς συμπεριφορÜς. εßναι εμφανÞς και εντυπωσιακÞ η ελευθεριüτης της διδασκÜλισσας. Οýτως Ýχουν στο Ýπακρον παρεξηγηθεß αι σχÝσεις μετÜ του αστυνομικοý σταθμÜρχου και του κοινοτικοý ιατροý. ΕξετÜσαμεν εγγρÜφως καταγγελßαν και θα παρακολουθÞσωμεν τον πρþτον»

Σχüλιο: Να και η δασκαλßτσα μας με το σταθμÜρχη (τον Ýχετε ξεχÜσει τον üρο αυτü;;) και το γιατρουδÜκο μας!!! Να αφÞσουμε να καταρρεýσουν τα χρηστÜ Þθη; ¼χι, ΠοτÝ!!!)

 

«η διδÜσκαλος εν τοις χωρßοις εßναι το πρüσωπον το οποßον κυριολεκτικþς κατασκοπεýεται υπü των χωρικþν. ΠÜσα κßνησßς της, πÜσα εκδÞλωσις συμπαθεßας Þ αντιπαθεßας, πας τις λüγος, η κüμμωσßς της, η ενδυμασßα της, η συναναστροφÞ της δεν διαφεýγει τον αυστηρüτατον των χωρικþν Ýλεγχον»

Σχüλιο: Τα ρÜσα ποý τα Ýχετ κýριε επιθεωρητÜ;

 

Η βαθμολογßα

«επß τη ελπßδι βελτιþσεως του διδασκÜλου και ßνα ενθαρρýνωμεν τοýτον βελτιþνομεν κατÜ το Ýτος τοýτο δοκιμαστικþς την βαθμολογßαν του»

Σχüλιο: Μεγαλüψυχος ο επιθεωρητÞς. Χρησιμοποιεß τη βελτßωση της βαθμολογßας του αξιολογουμÝνου ως κßνητρο για συνετισμü του, σýμφωνα με τα κοινωνικÜ και πολιτικÜ ειωθüτα.

 

Η εποχÞ της δικτατορßας 67 - 74

Στις εκθÝσεις, ιδιαßτερα μετÜ απü το 1967, συναντÜμε αναφορÝς στο Ýργο τοý κÜθε αξιολογουμÝνου για «ανÜπτυξιν του πατριωτικοý φρονÞματος και τüνωσιν της πßστεως των κατοßκων προς τα ΕθνικÜ Ιδεþδη», στη συμμετοχÞ του αξιολογουμÝνου στο Ýργο της διαφþτισης και ιδιαßτερα αν πρüκειται για διευθυντÝς σχολεßων:

 

«ΜετÝσχεν ενεργþς και εκ πεποιθÞσεως ορμþμενος, εις το Ýργον της ΕθνικÞς Διαφωτßσεως»,

«ΠροσφÝρει τας υπηρεσßας του εις την ενταýθα χριστιανικÞν κßνησιν και ειργÜσθη λßαν επωφελþς κατÜ το παρελθüν θÝρος εις τας μαθητικÜς κατασκηνþσεις»

Σχüλιο: Πατρßς – Θρησκεßα – ΟικογÝνεια. ΔιαφορετικÜ απüλυση!!!

 

«παρÜ το γεγονüς üτι, αν και γνωστüς φανατικüς εθνικüφρων, υπηρετεß εις χωρßον με ασυνÞθως μεγÜλον αριθμüν κομμουνιστþν, κατüρθωσε διÜ της προσωπικÞς του αξßας να επιβληθÞ και εις τοýτους και να κατευθýνη εις το ορθüν και το πρÝπον»

Σχüλιο: Τι να σχολιÜσεις για το φασιστρüνι και τον προσκυνημÝνο.

 

«ΔιÜ των οργανουμÝνων σχολικþν εορτþν κατÝστησε το Σχολεßον του κÝντρον ζωÞς και δημιουργßας και εστßαν εθνικοý φρονηματισμοý.»

Σχüλιο: Σχολεßο Μακρüνησος, τι Üλλο να πεις;

 

Στην εποχÞ της δικτατορßας ο ρüλος του δασκÜλου Ýχει «εμπλουτιστεß» με το ρüλο του «εθνικοý διαφωτιστÞ», με καθοδηγητÞ και ελεγκτÞ τον επιθεωρητÞ.

Στο μεγαλýτερο αριθμü των εκθÝσεων που αφοροýν τις γυναßκες δασκÜλες, ο επιθεωρητÞς στην κρßση του αναφÝρεται κατÜ κýριο λüγο «στην επαφÞ αυτþν μετÜ των μητÝρων και κατευθýνει ορθþς ταýτας εις θÝματα των τÝκνων»

 

«βρßσκεται σε επαφÞ μετÜ των γονÝων και κηδεμüνων καθοδηγοýσα δεξιþς τοýτους εις θÝματα αγωγÞς. ΜετÝχει κοινωνικþν εκδηλþσεων και παραμÝνουσα εις το χωρßον συνεργÜζεται με τας νεανßδας του τüπου και καθοδηγεß ταýτας εις θÝματα καθαριüτητος, οικιακÞς οικονομßας και βρεφοκομßας»

 

Απü μελÝτη εκθÝσεων εξÜγουμε το συμπÝρασμα üτι στις κρßσεις των περισσüτερων «διδασκαλισσþν» δεν αναφÝρεται καθüλου η φρÜση «ανÝπτυξαν εθνικοδιαφωτιστικÞν δρÜσιν» παρÜ μονÜχα γßνεται κρßση για την επαφÞ και την καθοδÞγηση των καθαρÜ «οικιακþν» δραστηριοτÞτων.

 

ΑμοιβÝς ποινÝς

«διÜ την προαναφερθεßσαν ανωτÝρω παραποßησιν της διδασκαλßας των Θρησκευτικþν και την μη προσÞκουσαν συμπεριφορÜν του εν τþ δημοσßω βßω εκλÞθη εις απολογßαν».

Σχüλιο: Ποý πας ρε ΚαραμÞτρο. Εδþ δεν μποροýμε να κÜνουμε κÜτι σÞμερα εσý Þθελες επανÜσταση τüτε;

 

«üτι την νηστεßαν καθþρισεν η ΕπιστÞμη διÜ την απü καιροý εις καιρüν αποτοξßνωσιν του σþματος»

Σχüλιο: ¶κου εκεß τη νηστεßα να την επιβÜλει η επιστÞμη!!! ΒÝβαια, για να σοβαρευτοýμε, παρατηροýμε üτι το γεγονüς üτι καλεßται σε απολογßα ο δÜσκαλος για παρεμβÜσεις που Ýκανε αλλÜ και για ελλιπÞ κατÜρτιση στο μÜθημα των θρησκευτικþν δεßχνει πüσο μεγÜλη σημασßα Ýδινε και δßνει και μÝχρι σÞμερα ΥΠΕΠΘ στα «ελληνοχριστιανικÜ ιδεþδη»

 

Απολýσεις δασκÜλων

Αν γυρßσουμε πολλÜ χρüνια πριν, το 1905, θα δοýμε Ýνα απü τα προβλÞματα των δασκÜλων Þταν και οι απολýσεις. Λες να καταφÝρουμε να ξαναγυρßσουμε εκεß το Ýτος 2012… Τα ο αφÞνω ασχολßαστο. ΠÜντως στην εφημερßδα ΣΚΡΙΠ(1893-1963), Φýλλο: 18/1/1905, σελ.: 5 διαβÜζουμε τις τροποποÞσεις και μεταβολÝς υπηρÝτησης των δασκÜλων σε σχολεßα της τüτε επαρχßας Τριφυλßας. ΔηλαδÞ, μεταθÝσεις, αποσπÜσεις, απολýσεις. Εδþ θα πρÝπει να προσÝξουμε το εξÞς ενδιαφÝρον:

Το 1905 απολýθηκαν απü την υπηρεσßα τους και οι δÜσκαλοι Μιχ. ΛÝβης απü Καραμοýσταφα (Αυλþνα Μεσσηνßας) και ΠηγÞ Κωνσταντßνου απü Σιδηρüκαστρο (Μεσσηνßας). Η απüφαση Þταν κοινÞ, κÜτι το οποßο μας υποψιÜζει τι μπορεß να συνÝβη ακριβþς και να προχþρησε ο ΕπιθεωρητÞς Τριφυλßας στην εισÞγηση προς απüλυσÞ τους! Να σημειþσουμε üτι τα δυο αυτÜ χωριÜ εßναι πολý κοντινÜ, αν αυτü λÝει κÜτι

 

ΥποδειγματικÝς διδασκαλßες

Στις 6 ΜαÀου λοιπüν του 1938 ο επιθεωρητÞς Δημοτικþν Σχολεßων κ Β. ΠαρλαβÜντζας απü το ΚÜστρο (Μýρινα) παρακαλεß (διατÜσσει στην ουσßα üπως προκýπτει, γιατß το θεωρεß δεδομÝνο) το δÜσκαλο του Δημοτικοý Σχολεßου Καμινßων να οργανþσει υποδειγματικÞ διδασκαλßα που θα παρακολουθÞσει ο ßδιος και οι δÜσκαλοι Ρουσσοπουλßου, Φυσßνης, Αγßας Σοφßας και ΣκανδÜλης. Απü τις 8 Ýως 12 το πρωß θα γßνουν μαθÞματα ενþ το απüγευμα σε δýο þρες ο δÜσκαλος πρÝπει να εξηγÞσει την πορεßα και τη μÝθοδο διδασκαλßας που ακολουθεß.

(Τüτε τα σχολεßα λειτουργοýσαν πρωß απüγευμα)

Τι θα φÜνε üμως οι δÜσκαλοι το μεσημÝρι; Το γεýμα πρÝπει να γßνει στο σχολεßο μας λÝει ο επιθεωρητÞς γι’ αυτü ο κÜθε δÜσκαλος να φÝρει μαζß του πρüχειρο φαγητü σαν να πÞγαινε εκδρομÞ!

Πρüσκληση στους δασκÜλους

Το ßδιο Ýγγραφο κοινοποιεß ο κ. επιθεωρητÞς στους δασκÜλους των Üλλων χωριþν τονßζοντας üτι στις 07:45 πρÝπει να βρßσκονται στα Καμßνια. Η διδασκαλßα αυτÞ αξßζει περισσüτερο απü Ýνα τοπικü συνÝδριο, και αποτελεß προεργασßα για το Γενικü ΣυνÝδριο τον ΣεπτÝμβριο. Το οργανþνει το υπουργεßο, με τα δε θÝματα και το πρüγραμμα θα ανακοινωθοýν λßγο αργüτερα υπüσχεται ο επιθεωρητÞς.

Σχüλιο: Ελπßζω να μη συμβεß και στις μÝρες μας αυτü, Αν και πολý μÝσα υπÜρχει κÜτι που με φοβßζει. Θιασþτες αυτοý του μοντÝλου υπÜρχουν ακüμα και σÞμερα και δεν θα πρÝπει να τους αφÞσουμε να υαλοποιÞσουν τα σχÝδιÜ τους.

 

Η αναφορÜ ΓκοβÝλα

Κλεßνοντας αυτÞ την αναφορÜ μας στο παρελθüν και στον παλιü επιθεωρητÞ των Δημοτικþν Σχολεßων της ΕλλÜδας οφεßλουμε να συμπεριλÜβουμε και την αναφορÜ το ΕπιθεωρητÞ ΓκοβÝλα του 1963, που βρÞκαμε στο διαδßκτυο. ΑυτÞ την αναφορÜ δεν θα τη σχολιÜσουμε, γιατß δεν αξßζει τον κüπο. \

Ελπßζουμε οι νÝοι και οι παλιοß συνÜδελφοι με τη στÜση τους και τη δρÜση τους θα ακυρþσουν κÜθε προσπÜθεια επιστροφÞς στο παρελθüν, απ’ üπου και αν αυτÞ προÝρθει.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΣΤΟΙΧ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΦΙΛΙΑΤΩΝ

 

Εν ΦιλιÜταις τη 15-1-63

ΠΡΟΣ Την δημοδιδασκÜλισσαν του σχολεßου Κεραμßτσης
κ. Σταυροýλα ............. (μÝχρι σÞμερα διατελÝσασαν εν
αποσπÜσει εις σχολεßον Αγßου ΝικολÜου)

Αρ. πρωτ. 91

 

Εις ¶γιον Νικüλαον

 

¸χοντες υπ' üψιν τα αναγραφüμενα εις την υπü σημερινÞν ημερομηνßαν τηλεγραφικÞν αναφορÜν σας, γνωρßζομεν εις υμÜς üτε η προ τριημÝρου (12ην τρÝχοντος μηνüς και ημÝραν ΣÜββατον) επιδειχθεßσα εκ μÝρους σας επαßσχυντος συμπεριφορÜ επροξÝνησεν εις ημÜς τε, ως Νüμω εντεταλμÝνον δια την παρακολοýθησιν και τον Ýλεγχον των πρÜξεþν σας ως δημοσßου υπαλλÞλου, καθþς και εις την ευυπüληπτον κοινωνßαν της πüλεως Φιλιατþν οδυνηρÜν εντýπωσιν.

Διερωτþμεθα: ΚατÜ ποßαν λογικÞν, ΔιδασκÜλισσα υμεßς, Ýχετε το δικαßωμα να περιφρονÞτε ασυστüλως και ανερυθρυριÜσθως το Δημüσιον αßσθημα και να περιÝρχησθε νýκτωρ τη συνοδεßα ανδρüς ουδεμßαν επισÞμως Ýχοντος θεμιτÞν σχÝσιν με υμÜς και δι' ιδιωτικοý του αυτοκινÞτου την περιοχÞν της περιφερεßας μας και να προσÝρχησθε μετ' αυτοý εις δημüσιον χορüν (ως ο προχθεσινüς) εις την ΛÝσχην φρουρÜς Φιλιατþν;

Εις ποßαν πþρωσιν Üραγε Ýφθασεν η συνεßδησßα σας, üταν προσερχüμενη εις τον εν λüγω δημüσιον χορüν μετÜ του εν λüγω ανδρüς καταλαμβÜνητε θρασýτατα μετ' αυτοý θÝσιν εις τρÜπεζαν γειτονικÞν προς την του προúσταμÝνου Επιθεωρητοý σας και παραλεßπητε και την στοιχειωδεστÝραν εκδÞλωσιν κοινωνικÞς αγωγÞς, την του χαιρετισμοý προς αυτüν;

Ποßος σας Ýδωσε το δικαßωμα να διασýρητε κατÜ τον επαßσχυντον αυτüν τρüπον την υπüληψιν και την τιμÞν της εναρÝτου οικογενεßας των ΔιδασκÜλων μου;

Ποý κατεχωρÞσατε τας επß þραν μακρÜν και κατ' επανÜληψιν απευθυνθεßσας προς το Üτομüν σας εκ μÝρους υμþν νουθεσßας και συμβουλÜς επß του ιδßου θÝματος της συμπεριφορÜς σας;

Πþς εßναι δυνατüν να Ýχωσι πλÝον εμπιστοσýνην εις την διδασκÜλισσαν των αθþων τÝκνων των οι ταλαßπωροι κÜτοικοι του χωρßου ¶γιος Νικüλαος, üταν παρακολουθοýν μετÜ βδελυγμßας τας ανüμους νυκτερινÜς δι' αυτοκινÞτου περιπλανÞσεις σας; Κατüπιν των ανωτÝρω και συμφþνως προς τας διατÜξεις των Üρθρων 131,132,160 και 161 του Νüμου 1811/51 καλοýμεν υμÜς, üπως εντüς εικοσιτετραþρου απü λÞψεως παροýσης απολογηθÞτε εγγρÜφως αναφÝρουσα τους λüγους του ως ανωτÝρω ολισθÞματüς σας.

Εν τη περß Þς ο λüγος απολογßα σας δÝον üπως δþσητε απüκρισην και εις τα εξÞς ερωτÞματα:

  • Ποý διανυκτερεýσατε απü της 3ης μετÜ μεσονýκτιον þρας και μετÜ το πÝρας του χοροý;
  • Πþς απεμακρýνθητε εκ της Ýδρας σας Üνευ αδεßας της υπηρεσßας και
  • ΑναφÝρατε εις τον κ. ΔιευθυντÞν του σχολεßου σας περß της απομακρýνσεþς σας εκ της Ýδρας, περß του σκοποý της εις ΦιλιÜτες ελεýσεþς σας και περß του τρüπου και χρüνου αναχωρÞσεως και επανüδου σας.

Ο επιθεωρητÞς

ΑναστÜσιος Χ. Γκüβελας

 

 

 

Βιβλιογραφßα

  • ΑνδρÝου, Α. (1983). Η Διοßκηση της Εκπαßδευσης. Απü τον συγκεντρωτισμü και την ισοπÝδωση στην αυτοδιοßκηση και στη δημιουργικüτητα. Σýγχρονη Εκπαßδευση, 14, 14-18.
  • ΑνδρÝου, Α. (1999). Η εκπαιδευτικÞ πολιτικÞ (1967-1974). ΔιαθÝσιμο στην ιστοσελßδα:
  • http://www.alfavita.gr/artro.php?id=18277
  • ΑνδρÝου, Α. - Παπακωνσταντßνου, Γ. (1994). Εξουσßα και οργÜνωση - διοßκηση του εκπαιδευτικοý συστÞματος. ΑθÞνα: ΝÝα Σýνορα-ΛιβÜνη.
  • Αρνßδου, Κ. - ΒουρτσÜκη, Ε. - Καραγεωργßου, Ε. - Κωνσταντßνου, Κ. - Παπαδüπουλος, Δ. -
  • Τρþντσιου, Ευαγ. κ. συν. (2006). Τα νÝα ΑναλυτικÜ ΠρογρÜμματα (Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ.)
  • και οι εκπαιδευτικοß. ΑθÞνα: ΙΠΕΜ-ΔΟΕ.
  • Βαρκþζας, Β. (1976). Το επιθεωρητικü πρüβλημα. Διδασκαλικü ΒÞμα, 788, 10-12.
  • Βασιλüπουλος, Ζ. (1982). Για μια καινοýρια πνοÞ στα σχολεßα μας. Διδασκαλικü ΒÞμα, 924,
  • 12.
  • Βασιλοý-Παπαγεωργßου, Β. (1996). Το συνδικαλιστικü κßνημα των εκπαιδευτικþν στην ΕλλÜδα. Ο ρüλος της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ στην εκπαιδευτικÞ μεταρρýθμιση του 1976. ΑθÞ-
  • να: ΠατÜκης.
  • Δ.Ο.Ε. (1978). ΕπιθεωρητÝς Σχολεßων. ¸νας αποτυχημÝνος και αναχρονιστικüς θεσμüς, που χρειÜζεται θεμελιακÞ μεταμüρφωση. Διδασκαλικü ΒÞμα, 830, 1-4.
  • Ιορδανßδης, Γ. (2008). Ο θεσμüς του επιθεωρητÞ στην ελληνικÞ εκπαßδευση: ΙστορικÞ επισκüπηση της πορεßας του θεσμοý. ΔιαθÝσιμο στην ιστοσελßδα: http://www.elemedu.upatras.gr/eriande/synedria/synedrio3/praltika
  • Καραβασßλης, Ι. (2006). ΕπιθεωρητÝς και δÜσκαλοι αντιμÝτωποι. ΣÝρρες 1948-1975.
  • ΜπουζÜκης, Σ. ( χ.χ.). ΝοελληνικÞ Εκπαßδευση (1821-1985). ΑθÞνα: Gutenberg.
  • Ρεκαλßδου, Γ. - ΠεντÝρη Ευθ. (2010). Επιστημονικü ΒÞμα 12, σελ. 15-36.
  • Σολομþν, Ι. (1998). ΜοντÝλα και πρακτικÝς εκπαιδευτικÞς αξιολüγησης: ΜορφÝς κοινωνικοý
  • ελÝγχου και συγκρüτηση παιδαγωγικþν υποκειμÝνων. Virtual School, The sciences
  • of Education, τüμος 1, τεýχος 2, Αýγουστος 1988. ΔιαθÝσιμο στην ιστοσελßδα: http:
  • //www.auth.gr/virtualwchool/1./TheoryResearch/CongressSolomon.html
  • Τζιμüπουλος, Α. (1966). Το επιθεωρητικüν πρüβλημα. Διδασκαλικüν ΒÞμα, 4, 32-35.
  • Τσιμποýλης, Α. (1967). Ηθικαß αμοιβαß Ýνα ανþτερον κßνητρον. Διδασκαλικüν ΒÞμα, 618, 4-
  • 6.
  • ΠαπαδανιÞλ Μ, Η αξιολüγηση των εκπαιδευτικþν μÝσα απü τις υπηρεσιακÝς εκθÝσεις των Επιθεωρητþν τη χρονικÞ περßοδο 1965-1970. Περßπτωση Νομοý Σερρþν, Επιστημονικü ΒÞμα, τ. 15, - ΣεπτÝμβριος 2011
  • http://gym-moudr.les.sch.gr/roussopouli/ekdromi.php
  • http://paideia.forumotion.com/t1010-topic
  • http://diavlona.blogspot.com/2010/10/blog-post.html
  • http://almirofistiki.blogspot.com/2011/11/blog-post_1003.html#axzz1oY6mJbQL
  • http://epikoinonia-samou.blogspot.com/2010/03/blog-post_7994.html#more