(9-5-2006) Ενημέρωση από το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ Τάσο Αποστολόπουλο ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΣΟΣ Συνάδελφοι επικοινωνώ μαζί σας προκειμένου να σας ενημερώσω για θέματα που αφορούν την ΑΔΕΔΥ Θέμα 1ο: Ο θεσμός των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων αποτελεί ένα σημαντικό δημοκρατικό επίτευγμα. Δυστυχώς το θεσμικό πλαίσιο, που διέπει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις στο Δημόσιο και η μέχρι σήμερα λειτουργία του δεν προάγει αλλά αντιθέτως υποβαθμίζει τις δυνατότητες εξεύρεσης λύσεων και επίτευξης συμφωνιών. Τα αιτήματα, επί των οποίων ως Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλούμαστε να διαπραγματευτούμε τη σημερινή κυβέρνηση αναλύονται εκτενώς παρακάτω: Από πλευράς ΑΔΕΔΥ ορίστηκαν ως διαπραγματευτική ομάδα οι εξής:
Τεχνικοί Σύμβουλοι ορίστηκαν οι:
Ειδικοί διαπραγματευτές - Εμπειρογνώμονες ορίστηκαν οι :
KΕΙΜΕΝΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., προκειμένου να αντιμετωπιστούν κορυφαία ζητήματα που προκαλούν μεγάλα προβλήματα στις δημόσιες υπηρεσίες και τους εργαζόμενους σ' αυτές, στο θεσμικό και στο οικονομικό πεδίο, προτείνει την παρακάτω συλλογική συμφωνία και σύμβαση για το έτος 2006 - 2007. ΑΡΘΡΟ 1 : ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ Η οικονομική και μισθολογική κατάσταση των εργαζομένων στο δημόσιο είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πολιτική λιτότητας που έχει ακολουθηθεί τα τελευταία 15 χρόνια για τις δημόσιες υπηρεσίες και τους εργαζόμενους. ΠΡΟΤΑΣΗ 1.- Για την κάλυψη της απώλειας των αποδοχών, την αναπροσαρμογή τους με βάση το σημερινό κόστος ζωής , την εξομοίωσή τους με το μέσο όρο των αμοιβών των εργαζομένων στο Δημόσιο στην Ε.Ε. και την αναβάθμιση των εν ενεργεία και συντάξιμων αποδοχών, διαμορφώνεται νέο μισθολόγιο με κατώτερο εισαγωγικό μισθό στα 1.200€. 2.- Οι σχέσεις μεταξύ των κατηγοριών διαμορφώνονται: ΑΡΘΡΟ 2 : Επειδή οι αυξήσεις που δόθηκαν μέσα από την εισοδηματική πολιτική το 2005 υπήρξαν πολύ μικρότερες του πληθωρισμού και της πραγματικής αύξησης του κόστους ζωής και προέκυψαν απώλειες στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, να χορηγηθεί διορθωτικό ποσό στο σύνολο των μηνιαίων αποδοχών τους, προκειμένου να καλυφθούν οι εν λόγω απώλειες . Κατ' αναλογία το ίδιο να γίνει και για το 2006 αφού και για το έτος αυτό η εισοδηματική πολιτική και πάλι δεν πρόκειται να καλύψει την απώλεια εκ του τιμαρίθμου. Επομένως και για να μη γίνει δυσμενέστερη η οικονομική κατάσταση των εργαζομένων να χορηγηθεί για το 2005 και για το 2006 διορθωτικό ποσό στο σύνολο των μηνιαίων αποδοχών τους ή σε περίπτωση εφαρμογής νέου μισθολογίου από 1.1.2006 που αποτελεί αίτημα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. να ενσωματωθούν. ΑΡΘΡΟ 3 : Εφαρμογή Β.Α.Ε. Από 1/1/2006 εφαρμόζεται και ισχύει στο Δημόσιο ο κανονισμός ΒΑΕ του ΙΚΑ. Οι όροι και οι προϋποθέσεις ένταξης, του ήδη υπηρετούντος προσωπικού, καθορίζονται με κοινή Υπουργική απόφαση των Συναρμοδίων Υπουργών που εκδίδεται άμεσα ύστερα από πρόταση γνωμοδοτικής Επιτροπής. Η σύσταση και λειτουργία της γνωμοδοτικής Επιτροπής αποφασίζεται από τους συναρμόδιους Υπουργούς. Στην επιτροπή αυτή εκπροσωπούνται όλες οι δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές Οργανώσεις - μέλη της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. που καλύπτουν εργαζόμενους με τις προϋποθέσεις του κανονισμού ΒΑΕ του ΙΚΑ, καθώς και τις περιπτώσεις που δεν περιλαμβάνει ο κανονισμό ΒΑΕ του Ι.Κ.Α. ΑΡΘΡΟ 4: Εφαρμογή Β.Α.Ε. α.- Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. που ο κλάδος που κατέχουν αντιστοιχεί με την ειδικότητα του ιδιωτικού τομέα που έχει ενταχθεί στα ΒΑΕ του ΙΚΑ απασχολούνται εβδομαδιαίως 32 ώρες. ΑΡΘΡΟ 5 : Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας στο Δημόσιο τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α., Δημιουργείται δομή αναφοράς και δικτύου υπηρεσιών υγιεινής και ασφάλειας στο δημόσιο τομέα και προς την κατεύθυνση αυτή άμεσα προωθείται: α.- Η μετονομασία του Ινστιτούτου (ΙΕΝΘΥΑΕ) σε Εθνικό Ινστιτούτο Επαγγελματικής Υγείας, Ασφάλειας και Νοσημάτων Θώρακος (ΕΙΕΥΑ - ΝΘ) προκειμένου να αποτυπωθεί στην ονομασία του Ινστιτούτου το νέο περιεχόμενο, ο ρόλος και οι νέες υπηρεσίες που καλείται να υπηρετήσει.
Με ανάλογο τρόπο και προσόντα ορίζονται και οι αναπληρωματικοί. ΑΡΘΡΟ 6 : Κυρώσεις για μη τήρηση νομοθεσίας για Υγιεινή και Ασφάλεια Από την 1/6/2006 στις δημόσιες υπηρεσίες, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α. που διαπιστώνεται η μη εφαρμογή του Ν. 1568/85, οδηγία 89.391/ΕΟΚ, το Σώμα Επιθεωρητών Ασφάλειας και Υγείας των εργαζομένων στο Δημόσιο έχει το δικαίωμα να επιβάλλει πρόστιμα έως 5.000 ευρώ για κάθε παράβαση και διακοπή λειτουργίας υπηρεσιών ή μονάδων για χρονικό διάστημα ημερών έως 6 μήνες και να εισηγείται, για ιδιαίτερα σοβαρές περιπτώσεις ή κατ' εξακολούθηση μη εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας για την Υγεία και Ασφάλεια, την οριστική διακοπή της λειτουργίας υπηρεσίας, τμήματος ή μονάδας. ΑΡΘΡΟ 7:Εργατικό Ατύχημα, Επαγγελματική Ασθένεια Α.- Κάθε ατύχημα που συμβαίνει στον εργαζόμενο στο Δημόσιο κατά τη διάρκεια της εργασίας ή με αφορμή την εργασία και το οποίο οφείλεται σε ξαφνικό γεγονός (βίαιο συμβάν), εφόσον αυτό προκάλεσε στον εργαζόμενο ανικανότητα να εργασθεί πάνω από 4 ημέρες θεωρείται εργατικό ατύχημα. Για το εργατικό ατύχημα και την επαγγελματική ασθένεια, επεκτείνεται και ισχύει και στο Δημόσιο η ισχύουσα νομοθεσία στον ιδιωτικό τομέα. Με κοινή Υπουργική απόφαση των Υπουργών Δ.Δ. και Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Κοινωνικής Ασφάλισης και Απασχόλησης, καθορίζονται: Η υποχρέωση αναγγελίας, οι διαδικασίες ιατροφαρμακευτικής και Νοσοκομειακής Περίθαλψης καθώς και οι άλλες μορφές αποζημίωσης που προβλέπονται. Β.- Οποιαδήποτε πιο ευνοϊκή ρύθμιση σε θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας, Εργατικού, Επαγγελματικού Ατυχήματος και Ασθένειας που εφαρμόζεται ή προκύπτει από Συλλογικές Συμβάσεις (Γενικές ή ειδικές) στον ιδιωτικό τομέα έχει άμεση εφαρμογή και στο Δημόσιο με υποχρέωση προσδιορισμού των διαδικασιών εφαρμογής της από κοινή Υπουργική απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών εντός διαστήματος έξι (6) μηνών με τη σύμφωνη γνώμη της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ΑΡΘΡΟ 8 : Ρύθμιση ωραρίου και άδειας τοκετού Στην παρ. 1 του άρθρου 29 του Ν. 2683/1989 προστίθεται: «εάν ο υπάλληλος έχει παιδί με ειδικές ανάγκες το ωράριο εργασίας μειώνεται κατά δύο ώρες ημερησίως. Τη μείωση ωραρίου λαμβάνει ο ένας εκ των δύο συζύγων». 2.- Στις μητέρες υπαλλήλους ο χρόνος εργασίας μειώνεται κατά δύο και μισή (2 ,30) ώρες ημερησίως, εφόσον έχουν τέκνα ηλικίας ως δύο (2) ετών και κατά μία και μισή (1,30) ώρες εφόσον έχουν τέκνο ηλικίας από δύο (2) έως τεσσάρων (4) ετών. Η μητέρα υπάλληλος δικαιούται δώδεκα (12) μήνες άδεια με αποδοχές για ανατροφή παιδιού, εφόσον δεν κάνει χρήση του κατά το προηγούμενο εδάφιο μειωμένου ωραρίου. 3.- Σε περίπτωση διάστασης, διαζυγίου, χηρείας ή γέννησης τέκνου χωρίς γάμο των γονέων του, την άδεια της παρ. 1 και παρ. 2 δικαιούται ο γονέας που ασκεί τη γονική μέριμνα. 4.- Χορήγηση τριών (3) ημερών ειδικής άδειας στον πατέρα λόγω γέννησης τέκνου. 5.- Η άδεια σχολικής παρακολούθησης παιδιών να αυξηθεί από τέσσερις (4) ημέρες σε οκτώ (8) ετησίως. 6.- Ειδική άδεια σε περίπτωση σοβαρής ασθένειας τέκνου. ΑΡΘΡΟ 9: Ρύθμιση καταβολής σύνταξης και δικαιούμενων αποζημιώσεων σε περίπτωση θανάτου Σε περίπτωση θανάτου Δημοσίου Υπαλλήλου που λαμβάνει ή δικαιούται σύνταξη από το Δημόσιο, εάν ο δεύτερος σύζυγος είναι Δημόσιος Υπάλληλος ή Συνταξιούχος του Δημοσίου λαμβάνει την αναλογούσα κύρια και επικουρική σύνταξη του αποθανόντος συζύγου. Άρθρο 10: Ένταξη στην Εργατική Εστία Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. από 1-1-2007 εντάσσονται στην Εργατική Εστία.
Γ.- ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ Προς την κατεύθυνση δημιουργίας ενός σύγχρονου κώδικα ηθικής και δεοντολογίας προτείνονται οι παρακάτω άξονες ανάπτυξής του :
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ Α.- Ο θεσμός των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων που με μεγάλη καθυστέρηση και σοβαρές αδυναμίες εφαρμόστηκε και για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο παραμένει ουσιαστικά κενός περιεχομένου.< Β.- Τροποποίηση του Ν. 1264/82 για την ενιαία κάλυψη των εργαζομένων. Κατοχύρωση ουσιαστικών Συλλογικών Διαπραγματεύσεων με διεύρυνση των θεμάτων, αντικειμενική και αδιάβλητη συγκρότηση του σώματος διαμεσολάβησης κλπ. Διεύρυνση και αναδιάρθρωση των συνδικαλιστικών αδειών για τη στήριξη και των Νομαρχιακών Τμημάτων. Θέμα 2ο: ΩΡΑΡΙΟ : Η ΟΠΤΙΚΗ, Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ Α.Δ.Ε.Δ.Υ.Η ρύθμιση του χρόνου εργασίας στο δημόσιο αποτελεί ένα πεδίο - δίκτυο πολυεπίπεδων σχέσεων και ισορροπιών στην εργασιακή ζωή, τη σύνδεση της ατομικότητας με το συλλογικό πλαίσιο, της οικογενειακής και κοινωνικής ζωής, του τύπου οργάνωσης των δημοσίων υπηρεσιών και των πόλεων, του τύπου χρήσης των υπηρεσιών και του χρόνου στην πόλη, την κοινότητα.Οι σημερινές ρυθμίσεις στη χώρα μας ιδιαίτερα στην έναρξη - λήξη ως αποτέλεσμα: διαχειριστικών συστημάτων στις Δ.Υ. (υποδομών, οργάνωσης επικοινωνίας, ελέγχου κλπ) παράδοσης δεδομένων (στην εργασιακή και κοινωνική ζωή) δηλαδή συνηθειών (π.χ. οι συνταξιούχοι απαιτούν από το Ι.Κ.Α. υπηρεσίες από τις 07.00 το πρωί) και βαθύτερων πολιτισμικών καταστάσεων (παράλληλες υποχρεώσεις, δραστηριότητες στο πλαίσιο της οικογένειας και των δραστηριοτήτων της : π.χ. αγροτικές οικογένειες), τεχνικών παραμέτρων (πληροφοριακής τεχνολογίας) ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ συμβατές και φυσιολογικές, γενικά αποδεκτές από εργαζόμενους και πολίτες. 1.- ΣΧΗΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ πρωί και απόγευμα στο σύνολο του δημοσίου (εκτός των υπηρεσιών που η κοινωνική αναγκαιότητα επιβάλλει μέχρι και 24ωρη λειτουργία : Νοσοκομεία, σωφρονιστικές υπηρεσίες κλπ) γιατί εκτός των άλλων (ελαστικοποίηση, οικονομική επιβάρυνση εργαζομένων με διπλές μετακινήσεις κλπ) εκτιμάται ότι η αύξηση των δαπανών λειτουργίας θα υπερβεί κατά 50% τις σημερινές δηλαδή η επιβάρυνση του πολίτη θα είναι πολλαπλάσια του οφέλους αφού το πρόβλημα των Δημοσίων Υπηρεσιών είναι ποιοτικό και όχι ποσοτικό : πρόβλημα ανταπόκρισης και κόστους χρόνου εξαιτίας της πολυνομίας, της γραφειοκρατίας, των πελατειακών - διαμεσολαβητικών καταστάσεων κλπ ζητήματα που η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. έχει σε έκταση τοποθετηθεί, προτείνει και διεκδικεί. Η ίδια διάσταση αρνητικών επιπτώσεων και άρα πλήρους απόρριψης ισχύει αναλογικά και για την περίπτωση εισαγωγής διακεκομμένου ωραρίου . 2.- ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΔΥΣΕΠΙΛΥΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ γιατί η ανατροπή των σταθερών συνθηκών λειτουργίας των Δ.Υ. αποσυνθέτει το πλαίσιο ανάπτυξής τους και σύζευξης εσωτερικών σχέσεων, εξωτερικών σχέσεων, με αποτέλεσμα: η ανάγκη για «διαρκή ρύθμιση»σε συνθήκες «διαρκούς διαταραχής» πέρα από τα ζητήματα σύνθεσης του ανθρώπινου δυναμικού (γνώσεις, ικανότητες, ηλικιακό προγραμματισμό κλπ) δημιουργεί σοβαρές διαφοροποιήσεις ενδυνάμωσης ή αποδυνάμωσης αναγκών και ενδιαφερόντων, νέων ομαδοποιήσεων, σε κοινωνικές ομάδες και πολίτες (π.χ. η περίπτωση πιο «ευέλικτης ρύθμισης» του ωραρίου με τη μετατόπιση για κατοίκους πολλών κοινοτήτων, σημείων της χώρας, για λόγους αντικειμενικούς - αποστάσεις, κλιματολογικές συνθήκες, συγκοινωνιακή υποδομή και δίκτυο - μπορεί να μειώσει την πρόσβαση αφού μετά τις 12.30 ή τις 13.00 ή τις 13.30 δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής από την πόλη στο δημοτικό διαμέρισμα, την κοινότητα - χωριό με δημόσιο μέσο). Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με την εκτίμηση ότι:1.- Με τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης του πολίτη που έχουν αναπτυχθεί στη Δημόσια Διοίκηση και την Αυτοδιοίκηση κύρια με τη μορφή των ΚΕΠ ένα σύνολο πράξεων των Δ.Υ. είναι διαθέσιμο 12 ώρες το 24ωρο. 2.- Με την προώθηση των νέων τεχνολογιών (ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα, δίκτυο σύζευξης στη Δ.Δ. κλπ) υπάρχει η δυνατότητα καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών, ταχύτητας στη διεκπεραίωση και την επικοινωνία ΑΛΛΑ και μείωσης του χρόνου εργασίας (35ωρο, συνεχές, πενθήμερο) αφού η αύξηση της παραγωγικότητας θα είναι περισσότερο σημαντική και η δημιουργία θέσεων εργασίας για νέους επιστήμονες και εργαζόμενους επιβεβλημένη (και ως ανάγκη επένδυσης, αξιοποίησης πιο σύγχρονης τεχνογνωσίας που διαθέτουν) Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ αλλαγών πρέπει να είναι σε ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ακόμη και στο χρόνο εργασίας (μείωση) αλλά και στον τρόπο ρύθμισης, κύρια όμως στις άλλες αναγκαίες μεταβολές που απαιτούνται για αύξηση της αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης. ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ΕΙΝΑΙ :
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ΟΤΙ Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΥΣΙΑΣ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΜΕ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 15.00 ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Θέμα 3ο: ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣΣτο θέμα προσέγγισης του Ασφαλιστικού υπάρχουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες κατευθύνσεις που προσδιορίζουν τον πολιτικοκοινωνικό χαρακτήρα των αντίστοιχων πλευρών και αποσαφηνίζουν τα ουσιαστικά στοιχεία της διαρκούς αντίθεσης και σύγκρουσης. Συγκεκριμένα: 1.- Ε.Ε., διεθνείς οργανισμοί, κυβερνήσεις και κυβερνητικά κόμματα, εργοδότες ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ένα σύστημα τριών πυλώνων με τελική ολοκλήρωση : Ένας πυλώνας : «βασική» σύνταξη αγγλικού τύπου για όλους, ένας πυλώνας : αυτοχρηματοδοτούμενων επαγγελματικών συνταξιοδοτικών ταμείων, άλλος πυλώνας : ιδιωτική ασφάλιση. Θέμα 4ο:
Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. προκειμένου να φωτίσει και να προβάλλει περισσότερο τη συμμετοχή και δράση του δημοσιοϋπαλληλικού κινήματος την περίοδο της κατοχής (1941-1944) διοργανώνει ημερίδα σε συνεργασία με την Εταιρεία Διάσωσης Ιστορικών Αρχείων, κάτω από την επιστημονική ευθύνη του Καθηγητή Ηλία Νικολακόπουλου, της 23 Μαϊου 2006, της 07.00 μ.μ. στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20), με της παρακάτω εισηγήσεις των καθηγητών και ειδικών επιστημόνων:
Της Ημερίδας θα προεδρεύσει ο Ομότιμος Καθηγητής Πάντειου Πανεπιστημίου Γιώργος Κουκουλές και η είσοδος είναι ελεύθερη. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα ανακοινωθεί από πλευράς Α.Δ.Ε.Δ.Υ. η ίδρυση και η λειτουργία Ιστορικού Αρχείου Συνδικάτων Δημοσίου. Θέμα 5ο:
Το Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ και το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Χαλκίδας διοργανώνει ημερίδα στις 30 Μαΐου 2006 στην Χαλκίδα με θέμα «Το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση». Με συναδελφικούς χαιρετισμούς |