Προς τηλεπικοινωνιακές εταιρείες -σούπερ μάρκετ

0

Ραγδαία μετασχηματίζεται ο τηλεπικοινωνιακός τομέας στη χώρα μας. Έπειτα από 70 χρόνια παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών, πλέον οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί, κάτω από την πίεση της τεχνολογίας, μετασχηματίζονται σε σούπερ μάρκετ. Εκτός από τηλεφωνία και Internet, τώρα οι πάροχοι προσφέρουν συνδρομητική τηλεόραση, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν και βλέψεις στον τομέα της ενέργειας. Ο ΟΤΕ μάλιστα έχει κάνει ένα βήμα περαιτέρω, προσφέροντας επιπλέον λύσεις πληροφορικής, ακόμη και βιβλία.

Αν και δεν έχει αποτιμηθεί σε βάθος η επίδραση αυτής της επέκτασης των δραστηριοτήτων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, εντούτοις φαίνεται ότι οι «άλλες δραστηριότητες» αποκτούν σημαντικό ρόλο. Στη Forthnet, για παράδειγμα, η διαφοροποίηση του αντικειμένου δραστηριότητας είναι ορατή, αφού το 40% του ετήσιου τζίρου προέρχεται από την πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης Nova και το υπόλοιπο 60% από τις παραδοσιακές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.

H αναβάθμιση της δορυφορικής τηλεόρασης θα γίνει ορατή στην περίπτωση που τελικά η κυβέρνηση φέρει το μαύρο στα κανάλια. Τότε οι πλατφόρμες ΟΤΕ TV και Nova θα αποτελέσουν ένα νέο κανάλι μετάδοσης των μη αδειοδοτημένων παρόχων (Mega, Star, Alpha κ.λπ.). Ειδικά ο Alpha, φέρεται να έχει σχεδιάσει την εκπομπή του περιεχομένου του, στην περίπτωση που κλείσει το κανάλι, μέσα από τις πλατφόρμες του ΟΤΕ και της Forthnet, αλλά και από τη συχνότητα του καναλιού 9.

Επίσης, μια σειρά εταιρειών φέρεται να σχεδιάζει την κατασκευή κυκλωμάτων, που όταν τοποθετηθούν πίσω από την τηλεόραση, θα μπορούν να συνδέονται ασύρματα με τον δρομολογητή του Internet κάθε νοικοκυριού. Με τον τρόπο αυτό, οι τηλεοράσεις θα γίνουν δέκτες τηλεοπτικού σήματος που θα φτάνει στα νοικοκυριά μέσω Διαδικτύου. Ήδη, τουλάχιστον τέσσερις κατασκευαστές βρίσκονται σε επαφή κυρίως με κινεζικές επιχειρήσεις, επιδιώκοντας την παραγωγή τέτοιου είδους κυκλωμάτων που θα έχουν διαστάσεις μιας φορητής μνήμης Η/Υ (USB memory stick). Στόχος κάθε μιας τέτοιας συσκευής είναι να πωλείται από 10 έως 20 ευρώ.

Ένα λιγότερο ορατό πεδίο ανταγωνισμού των τηλεπικοινωνιακών παρόχων θα είναι ο τομέας της ενέργειας. Αρκετές εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στην ιδιοπαραγωγή ενέργειας, αλλά τώρα επεκτείνονται και στην πώληση πακέτων λιανικής. Την αρχή έκανε ο ΟΤΕ με την Protergia (όμιλος Mυτιληναίου), αλλά γρήγορα απάντησε η Wind με τον Ηρωνα (όμιλος Περιστέρη). Η διοίκηση του ΟΤΕ φέρεται να ποντάρει πολλά στη συνεργασία αυτή και πληροφορίες αναφέρουν ότι στόχος για το 2017 είναι ένα σημαντικό ποσοστό του τζίρου του να προέλθει από τις πωλήσεις πακέτων της Protergia.

Στην αγορά αυτή αναμένεται να εισέλθουν και η Vodafone και η Forthnet. Επιδίωξων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων είναι η περαιτέρω αξιοποίηση των εκτεταμένων δικτύων λιανικής διάθεσης τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Η συνεργασία αυτή είναι κέρδος και για τις ενεργειακές επιχειρήσεις καθώς οι ίδιες αδυνατούν ή δεν είναι αρκετά ελκυστικό για αυτές να δημιουργήσουν αντίστοιχα δίκτυα διάθεσης. Δεν είναι λίγοι μάλιστα που θεωρούν ότι η πώληση πακέτων ενέργειας θα είναι μόνον η αρχή για τα δίκτυα λιανικής των τηλεπικοινωνιακών παρόχων. Στο μέλλον ενδέχεται να μπουν σ’ αυτά ακόμη και υπηρεσίες πληρωμών και, γιατί όχι, προώθησης τραπεζικών υπηρεσιών.

Η διαφοροποίηση θα συνεχιστεί. Η υπηρεσία CosmoteBooks.gr προς το παρόν παραμένει μια διαδικτυακή υπηρεσία πώλησης βιβλίων της Cosmote. Η τελευταία δεν αναφέρει αναλυτικά τον τζίρο από τις δραστηριότητές της, αλλά στον ισολογισμό της ο αναγνώστης θα βρει «λοιπά» έσοδα ύψους 30 εκατ. ευρώ. Αν αυτά προέρχονται κατά κύριο λόγο από βιβλία, τότε ο τζίρος αντιστοιχεί σε ένα πολύ μεγάλο βιβλιοπωλείο, παρόλο που αυτός είναι συγκριτικά μικρός σε σχέση με τα έσοδα της επιχείρησης τα οποία κυμαίνονται κοντά στο 1 δισ. ευρώ.

Πηγή: kathimerini.gr

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner