Πρόκειται για μείζον εκπαιδευτικό ζήτημα. Με δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί είναι η ψυχή του σχολείου, ότι είναι αυτοί που ανοίγουν τον κόσμο των Γραμμάτων στα παιδιά και στους νέους, ότι ο ρόλος τους είναι καθοριστικός για τη διαμόρφωση προοδευτικού μέλλοντός μας: ο διορισμός, οι εργασιακές συνθήκες και το οικονομικό στάτους των είναι μείζονα ζητήματα που απαιτούν ουσιαστικές απαντήσεις μέσα από έναν πολιτικό και κοινωνικό διάλογο.
Με δεδομένα ότι:
α) απαιτείται δημοκρατική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση – και όχι αποδόμησή της, όπως πράττει η κυβέρνηση της Ν.Δ.,
β) το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας γίνεται όλο και πιο έντονο και
γ) η περιφέρεια, ημιορεινή και νησιώτικη, έχει μικρά σχολεία και εκ των πραγμάτων πρέπει να στηριχτούν: οι διορισμοί εκπαιδευτικών είναι καθοριστικός παράγοντας.
Δεν μπορούμε να θεωρούμε τον αριθμό των διορισμών ικανοποιητικό, όταν δεν καλύπτεται ο αριθμός των συνταξιοδοτούμενων εκπαιδευτικών, όταν οι αναπληρωτές παραμένουν σε μεγάλα ποσοστά.
Προτείνουμε και απαιτούμε:
- Ανάπτυξη της δημόσιας εκπαίδευσης και όλων των δομών / θεσμών της (προσχολική εκπαίδευση, επαγγελματική εκπαίδευση, ειδική αγωγή, συμπερίληψη, αντισταθμιστική εκπαίδευση, επιμόρφωση, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, ψηφιακός μετασχηματισμός κλπ).
- Διορισμούς που να καλύπτουν όλα τα κενά των σχολείων.
- Να θεσμοθετηθούν οι οργανικές θέσεις με βάση την πραγματική εικόνα των σχολείων.
- Διαμόρφωση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Οι διορισμοί εκπαιδευτικών είναι μορφωτικό και κοινωνικό στοιχείο, είναι επένδυση για τη δημόσια παιδεία.