Το πρότζεκ «Καρυάτιδες» αποτέλεσε σημαντική στιγμή του εργαστηρίου «Ο κόσμος της Άλκης Ζέη» που πραγματοποιείται από το Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Χαλανδρίου. Αφορμή υπήρξε το βιβλίο της Άλκης Ζέη «Η Αλίκη στη χώρα των μαρμάρων».
Στο πλαίσιο του πρότζεκτ, τα παιδιά που συμμετέχουν στο εργαστήριο, πραγματοποίησαν ιστορικό περίπατο στην Πλάκα και συζήτησαν εκτενώς το θέμα της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Παράλληλα, η νηπιαγωγός Σπυριδούλα Χρόνη τους παρουσίασε ένα μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα στο Βρετανικό Μουσείο και στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης με θέμα τις Καρυάτιδες.
Η κάθε ομάδα περιηγήθηκε στους χώρους του Μουσείου της Ακρόπολης και του Βρετανικού μουσείου αντίστοιχα, συμμετέχοντας σε διαδραστικές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν για τα προγράμματα «Μια διαφορετική βόλτα στο νέο μουσείο της Ακρόπολης» και «Στα ίχνη της χαμένης Καρυάτιδας».
Οι δύο ομάδες παιδιών «συναντήθηκαν» μέσω τηλεδιάσκεψης, όταν η μια ομάδα βρισκόταν στην αίθουσα της Καρυάτιδας στο βρετανικό μουσείο και η άλλη στις Καρυάτιδες του Μουσείου της Ακρόπολης.
Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για παιδιά και γονείς, καθώς είχαν την ευκαιρία αρχικά να συνειδητοποιήσουν ότι μέρος ενός αρχαίου ελληνικού μνημείου εκτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο, αλλά και να ανταλλάξουν πληροφορίες και γνώσεις παρατηρώντας τις Καρυάτιδες και ανακαλύπτοντας ότι κάθε μια από αυτές είναι ξεχωριστή και διαφορετική από τις υπόλοιπες.
Τα παιδιά της παροικίας συνομίλησαν με τα παιδιά στην Αθήνα στα ελληνικά και έκαναν ερωτήσεις για να αντλήσουν πληροφορίες για τις πέντε Καρυάτιδες και την Καρυάτιδα C, αντίστοιχα.
Οι συμμετέχοντες/ουσες στο εργαστήριο, με αφορμή αυτή τη συζήτηση και τις δράσεις, δημιούργησαν δικές τους ιστορίες και τις εικονογράφησαν. Η δουλειά αυτή συμπεριλήφθηκε σε ένα μικρό βιβλίο που αναμένεται να κυκλοφορήσει το επόμενο διάστημα.
Οι ιστορίες και οι προσεγγίσεις διαφέρουν πολύ μεταξύ τους. Σοβαρές ή αστείες, ενίοτε σουρεαλιστικές, ποιητικές ή με δράση και μυστήριο, οι ιστορίες αυτές αντανακλούν τις διαφορετικές οπτικές των παιδιών, όταν δημιουργούν μέσα σε κλίμα δημιουργικότητας και ελευθερίας.