Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας  Ε65 – Αθήνα-Τρίκαλα σε λιγότερο από 3 ώρες [Βίντεο]

0

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας- Ε65, με συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα, είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας. Συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα,  συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και o σχεδιασμός του βασίζεται στα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
Σε Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Κεντρική Οδός περιγράφεται η πρόοδος που έχει σημειωθεί στα δύο τμήματα του αυτοκινητοδρόμου μέχρι σήμερα -στο νότιο (Λαμία-Ξυνιάδα) και στο βόρειο (Τρίκαλα-Εγνατία). Υπενθυμίζεται ότι υπάρχει και το μεσαίο τμήμα (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) που έχει παραδοθεί στους οδηγούς.
Το βόρειο τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής του εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και θα τονώσουν την  απασχόληση με περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας  περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.
Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του βόρειου τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 23,61%, ενώ ειδικότερα για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα ανέρχεται σε 40%. Στο τμήμα αυτό, έχουν κατασκευαστεί ήδη έργα 30,9 εκατ. ευρώ όπως αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και άνω των 10 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας σημαντικά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
  • 23 Γέφυρες
  • 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων

Πρόοδος Κατασκευής Βορείου Τμήματος

  • Συνολική πρόοδος κατασκευής 23,61%
  • Σήραγγες 27,12%
  • Γέφυρες & Τεχνικά 40,36%
  • Ασφαλτικές εργασίες 5,76%
  • Χωματουργικές εργασίες 25,02%

Με την ολοκλήρωσή του το βόρειο τμήμα, θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017. Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.
Στην Ξυνιάδα και τον ομώνυμο κόμβο ενώνεται και το τρίτο γνωστό ως νότιο τμήμα του Ε65 το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση κατασκευής με πρόοδο άνω του 89%. Με την ολοκλήρωσή του νότιου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από  Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από  Αθήνα σε Ευρυτανία.
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι συνολικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65
Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45 (από 03:15 σήμερα)
Αθήνα – Γρεβενά 04:00
Αθήνα – Μέτσοβο 04:00
Αθήνα – Καστοριά 04:35
Αθήνα – Κοζάνη 04:30
Αθήνα – Καρπενήσι 03:00
Αθήνα – Τρίκαλα <03:00
Αθήνα – Καρδίτσα 02:35’

 

Δείτε βίντεο με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του Βορείου τμήματος, που ξεπερνά ήδη το 23% .

 

Δείτε βίντεο με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του Νοτίου Τμήματος (32,5χλμ) που ξεπερνά ήδη το 89%.

 

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner