Με ανακοίνωσή της η συνδικαλιστική παράταξη της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε. (ΔΗ.ΣΥ.) καλεί το υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώνονται οι ανάγκες και κυρίως με ποια κριτήρια εγκρίνεται η ίδρυση Τμημάτων Ένταξης στα Νηπιαγωγεία και «ζητά από το υπουργείο Παιδείας να τροποποιήσει τα κριτήρια ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στα Νηπιαγωγεία και να διασφαλίσει την πρώιμη και ισότιμη υποστήριξη κάθε παιδιού, όπως απαιτεί ο παιδαγωγικός και θεσμικός του ρόλος.»

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.

«Στις σχολικές μονάδες της Χώρας στάλθηκε πρόσκληση από το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την εισήγηση αναγκαιότητας ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης για την επόμενη σχολική χρονιά 2025-2026. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τα Νηπιαγωγεία, είναι απαραίτητο το υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώνονται οι ανάγκες και κυρίως με ποια κριτήρια εγκρίνεται η ίδρυση Τμημάτων Ένταξης στη βαθμίδα αυτή.
Η αποτύπωση αναγκών στο Νηπιαγωγείο δεν μπορεί να είναι συγκρίσιμη με του Δημοτικού. Στο Δημοτικό λειτουργούν περισσότερες τάξεις και τα παιδιά φοιτούν για έξι χρόνια, γεγονός που συνεπάγεται στατιστικά μεγαλύτερο αριθμό γνωματεύσεων και αναφορών. Αντίθετα, το Νηπιαγωγείο υποδέχεται τα παιδιά για μόνο δύο έτη, και μάλιστα σε ηλικία που οι ανάγκες ενδέχεται να μη φανούν έγκαιρα ή οι γονείς να αναζητήσουν στήριξη αργότερα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς καθιστώντας την αρχική χρονική αποτύπωση του υπουργείου μη αντιπροσωπευτική.

Συνεπώς, το να στηρίζεται η αναγκαιότητα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης σε δεδομένα μόνο της τρέχουσας χρονιάς, είναι αυθαίρετο και δεν αποτυπώνει το πραγματικό εύρος των αναγκών. Η ουσία της πρώιμης παρέμβασης χάνεται καθώς  δεν μπορεί να περιμένει να συγκεντρωθούν οι αριθμοί ενώ πρέπει να προλαμβάνει δυσκολίες και να υποστηρίζει άμεσα τα παιδιά στο φυσικό τους περιβάλλον.
Για να έχουμε μια πραγματική εικόνα, η εκτίμηση των αναγκών θα πρέπει να βασίζεται σε δεδομένα πενταετίας  και όχι μόνο της κάθε χρονιάς, στον αριθμό παιδιών που υποστηρίχθηκαν με παράλληλη στήριξη ή παραπέμφθηκαν σε άλλες δομές, στην εμπειρία των εκπαιδευτικών και των ΚΕΔΑΣΥ που καταγράφουν σταθερά επαναλαμβανόμενες ανάγκες κάθε χρόνο.
Είναι επίσης επιτακτική ανάγκη να υπάρξει ισόρροπη, γεωγραφικά δίκαιη κατανομή των Τμημάτων Ένταξης για να έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Σε αρκετούς νομούς της Χώρας λειτουργεί πολύ μικρός αριθμός Τμημάτων Ένταξης τη στιγμή που σε άλλες περιοχές υπάρχει μεγαλύτερη κάλυψη. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί σοβαρή ανισότητα στην πρόσβαση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην αναγκαία υποστήριξη. Το Τμήμα Ένταξης στο Νηπιαγωγείο δεν είναι πολυτέλεια. Είναι θεσμός παιδαγωγικής ισότητας και ουσιαστικής συμπερίληψης. Η ένταξη ξεκινά από την αρχή της εκπαιδευτικής διαδρομής.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ζητά από το υπουργείο Παιδείας να τροποποιήσει τα κριτήρια ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στα Νηπιαγωγεία και να διασφαλίσει την πρώιμη και ισότιμη υποστήριξη κάθε παιδιού, όπως απαιτεί ο παιδαγωγικός και θεσμικός του ρόλος.
Διεκδικούμε:

  • Ίδρυση Τμήματος Ένταξης σε όλα τα πολυδύναμα Νηπιαγωγεία, όπου ήδη υπάρχει συσσώρευση πληθυσμού και αυξημένες ανάγκες.
  • Ίδρυση Τ.Ε. ανά ομάδα όμορων Νηπιαγωγείων όπου μπορεί να συγκεντρώνονται τρία ή περισσότερα παιδιά με σταθερές ανάγκες