Οι ειδικοί παραμένουν προβληματισμένοι από τη συντριβή αεροσκάφους της Jeju Air στη Νότια Κορέα. Επιφυλακτικοί ότι η πρόσκρουση με πτηνά ήταν η μοναδική αιτία.
Μία ημέρα μετά τη μοιραία αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα, η απάντηση στο τι πήγε στραβά με την Jeju Air 2216 παραμένει αδιευκρίνιστη.
Ακόμα κι αν οι ειδικοί παραμένουν προβληματισμένοι για το τι προκάλεσε τη συντριβή που στοίχισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους, οι ειδικοί λένε ότι ένα πουλί που χτύπησε τον κινητήρα είναι απίθανο να είναι ο μοναδικός παράγοντας.
Ο πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Muan φέρεται να εξέδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πτηνών λίγο πριν από το περιστατικό, με έναν αξιωματούχο του νοτιοκορεατικού υπουργείου Μεταφορών να δηλώνει στα μέσα ενημέρωσης ότι ο πιλότος είχε πει στους ελεγκτές ότι το αεροπλάνο είχε υποστεί χτύπημα πτηνών πριν εκπέμψει σήμα κινδύνου (mayday).
Η πρώτη θεωρία ήταν ότι το χτύπημα των πτηνών οδήγησε σε βλάβη του κινητήρα που τροφοδοτούσε το σύστημα προσγείωσης, το οποίο με τη σειρά του προκάλεσε τη μοιραία προσγείωση με την κοιλιά.
Ωστόσο, η δρ Sonya Brown, λέκτορας αεροδιαστημικού σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, είναι επιφυλακτική.
«Ένα χτύπημα από πουλιά θα έπρεπε να είναι ένα γεγονός από το οποίο (ένα αεροσκάφος) μπορεί να επιβιώσει… Δεν θα έπρεπε να οδηγήσει σε αυτό που τελικά είδαμε, ιδίως επειδή σε κάθε περίπτωση που ο ένας κινητήρας δεν λειτουργεί (όπως δείχνουν τα πλάνα), υπάρχει ακόμα αρκετή ισχύς», λέει, προσθέτοντας ότι τα χτυπήματα από πουλιά είναι τόσο συνηθισμένα που έχουν ληφθεί υπόψη στο σχεδιασμό των σύγχρονων αεροσκαφών.
Σε ένα Boeing 737 και σε κάθε εμπορικό αεροσκάφος υπάρχουν επίπεδα πλεονασμού, ειδικά για το σύστημα προσγείωσης, το οποίο λειτουργεί υδραυλικά», λέει.
«Ακόμα και αν αυτό αποτύχει, υπάρχει εφεδρεία στο ότι μπορεί να επεκταθεί και χωρίς το υδραυλικό σύστημα [το οποίο] ουσιαστικά λειτουργεί με τη βαρύτητα, οπότε το σύστημα προσγείωσης θα πρέπει να μπορεί να επεκταθεί».
Υπάρχουν επίσης διπλές εφεδρείες για άλλα συστήματα ελέγχου της πτήσης, όπως τα πτερύγια και τα slats – το τελευταίο από τα οποία η Brown περιγράφει ως κάτι σαν αεροτομή σε αυτοκίνητο – που σημαίνει ότι αυτά τα εργαλεία, τα οποία πέφτουν πριν από την προσγείωση για να αυξήσουν την αντίσταση και να επιβραδύνουν το αεροσκάφος, θα έπρεπε να έχουν ενεργοποιηθεί.
«Λειτουργούν με δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα και είναι πολύ απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να εξουδετερώσει αυτά τα δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα. Φαίνεται ότι υπάρχουν περισσότερα σε αυτό το περιστατικό», λέει.
Ο καθηγητής Doug Drury, του Πανεπιστημίου Central Queensland, συμφωνεί ότι το χτύπημα των πουλιών από μόνο του είναι απίθανο να είναι η μοναδική αιτία.
«Ένα χτύπημα πτηνών σε έναν κινητήρα δεν θα προκαλούσε πλήρη βλάβη όλων των συστημάτων, μπορείτε να πετάξετε ένα 737 με έναν κινητήρα», λέει ο Drury, βετεράνος πιλότος που έχει πετάξει εμπορικά, στρατιωτικά και ιδιωτικά τσάρτερ κατά τη διάρκεια της καριέρας του.
Καθώς οι ερευνητές αρχίζουν να εξετάζουν τα δεδομένα πτήσης του μαύρου κουτιού και τις ηχογραφήσεις φωνής στο πιλοτήριο, μπορεί να περάσει αρκετός καιρός μέχρι να υπάρξουν οριστικές απαντήσεις.
Από την πλευρά του, ο Drury προβληματίζεται από την ταχύτητα με την οποία το αεροπλάνο προσέγγισε τον διάδρομο προσγείωσης.
«Αν επρόκειτο να κάνεις προσγείωση με την κοιλιά, θα το επιβράδυνες σε ταχύτητα που μόλις έφτανε στην ακινητοποίηση», λέει. «Αλλά αυτό το πράγμα έτρεχε στον διάδρομο με πολλή ενέργεια».
Το αεροπλάνο προσγειώθηκε επίσης προς την αντίθετη κατεύθυνση από ό,τι λειτουργεί συνήθως ο διάδρομος, λέει, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να προσγειώθηκε με ούριο άνεμο. Τα αεροπλάνα συνήθως προσγειώνονται ενάντια σε τέτοιους ανέμους για να τα βοηθήσουν να επιβραδύνουν.
«Γιατί πήγαινε τόσο γρήγορα», αναρωτιέται. «Υπάρχουν πολλά περισσότερα ερωτήματα από ό,τι απαντήσεις σε αυτό το σημείο».
Καλεσμένος στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα Mega» με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, ήταν…
Τη σύνθεση της Διοίκησης του Δήμου Χαλανδρίου για το 2025, όρισε ο Δήμαρχος, Σίμος Ρούσσος.…
Το Βέλγιο έγινε η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγόρευσε την πώληση ατμών μιας χρήσης στην…
31 Δεκεμβρίου 1999: Ο Ρώσος Πρόεδρος Μπόρις Γιέλτσιν (Boris Yeltsin) βγήκε στα ερτζιανά για να…
Από σήμερα, Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025 θα ισχύουν οι νέες, αυξημένες τιμές των μετωπικών και πλευρικών διοδίων στους αυτοκινητόδρομους,…
Η προέλαση των ρωσικών στρατιωτικών δυνάμεων τροφοδοτήθηκε κυρίως από την επιτάχυνση των κινήσεων των Ρώσων το…