Η Αττική , η καρδιά της χώρας, καθημερινά έρχεται αντιμέτωπη με το κυκλοφοριακό χάος που κυριαρχεί στους δρόμους της και συγχρόνως με τα τροχαία ατυχήματα που απορρέουν από την κατάσταση αυτή. Όταν, λοιπόν, έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτή την πραγματικότητα, η οδική ασφάλεια δεν μπορεί να αποτελεί «προϊόν υποσχέσεων», αλλά πρέπει να αντιμετωπιστεί ως κορυφαία πολιτική προτεραιότητα.
Η ευθύνη που έχει Περιφέρεια είναι καίριας σημασίας, καθώς διαχειρίζεται τα μεγάλα οδικά έργα όπως και τη συντήρηση του Οδικού Δικτύου. Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής. Τι θα μπορούσε να κάνει η Περιφέρεια Αττικής για να αλλάξει προς το καλύτερο η συγκεκριμένη εικόνα. Αρχικά, τακτικούς ελέγχους και συντήρηση των δρόμων για να εντοπίζονται έγκαιρα τυχόν προβλήματα (πχ. Λακκούβες, φθαρμένη σήμανση κ.α.). Εν συνεχεία, αναβάθμιση του φωτισμού καθώς σε πολλά σημεία που παρατηρείται η έλλειψη αυτού, αυξάνεται κατά πολύ η επικινδυνότητα, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες. Παράλληλα, έμφαση πρέπει να δοθεί στις διαγραμμίσεις και στη σήμανση. Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι οι διαγραμμίσεις στους δρόμους είναι ορατές, ενώ οι πινακίδες πρέπει να αντικατασταθούν όπου είναι κατεστραμμένες ή ξεπερασμένες.
Συγχρόνως, πρέπει επιτέλους να γίνουμε πρωταγωνιστές στην χρήση της τεχνολογίας καθώς και πρωταθλητές στην Καινοτομία. Πώς θα μπορέσει να γίνει αυτό όμως; Με έξυπνες λειτουργίες όσον αφορά τους σηματοδότες καθώς και την απόκτηση έξυπνων συστημάτων που θα μπορούν έγκαιρα να προειδοποιούν τους οδηγούς για τυχόν έργα σε εξέλιξη ή ολισθηρούς δρόμους. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί εύκολα με τη δημιουργία εφαρμογής που μπορεί να εγκαθίστανται στα κινητά όλων των πολιτών και κατοίκων της Αττικής. Τέλος, μείζονος σημασίας είναι η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση. Η οδική ασφάλεια θα πρέπει να γίνει σε όλους σαφές πως δεν είναι μόνο θέμα υποδομών αλλά και ζήτημα κουλτούρας. Οι εκστρατείες ενημέρωσης, επομένως, για την υπεύθυνη οδήγηση ιδίως με έμφαση στους νέους οδηγούς, και η ενίσχυση του ρόλου των σχολών οδηγών είναι αναγκαίες.
Είναι εύκολο να διακρίνει κάποιος, αν κοιτάξει γύρω του ότι ο κόσμος αλλάζει , οι κοινωνίες εξελίσσονται και οι απαιτήσεις πληθαίνουν. Σε αυτό, λοιπόν, το μοτίβο, η Αττική δεν μπορεί να μένει ούτε πίσω , ούτε να υιοθετεί μια αναχρονιστική κουλτούρα ή οτιδήποτε μπορεί να την χαρακτηρίζει στάσιμη και προβληματική. Άρα είναι κρίσιμο, να επενδύσουμε στην οδική ασφάλεια, και να μην το θεωρήσουμε απλώς ως μια επιλογή, αλλά να το δούμε ως ηθική υποχρέωση απέναντι στους πολίτες. Διότι, τελικά, η ασφάλεια στους δρόμους είναι δικαίωμα όλων, όχι πολυτέλεια των λίγων.
* O Γιώργος Ντούρος είναι υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πειραιώς είναι οικονομολόγος – διεθνολόγος και εργάζεται ως τραπεζικό στέλεχος και σύμβουλος επενδύσεων. Είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών διπλωμάτων από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και απόφοιτος του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και τώρα είναι Περιφερειακός Σύμβουλος με τον Γιάννη Σγουρό στον Βόρειο Τομέα Αθηνών.
Τοποθετήθηκε σήμερα, στη Βουλή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό του 2025, ο…
Για δικαίωση του μιλάει, σε ανακοίνωση του, ο Δήμος Χαλανδρίου, σε ότι αφορά την απόφαση…
Για έναν ακόμα προϋπολογισμό της ΝΔ «χωρίς όραμα, που δεν απαντά σε καμία από τις προκλήσεις που…
Με απόφασή του το Διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας επιτρέπει την προσωρινή λειτουργία του Club 22,…
Ενημερώνουμε τους δημότες πως στο πλαίσιο του προγράμματος Δημόσιας Υγείας «Σπύρος Δοξιάδης», έχουν τη δυνατότητα…
Σημείο – σημείο αποδόμησε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Γερουλάνος, την…