Στην συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου με θέμα τα προβλήματα των Σχολείων του Δήμου μας, η Δημοτική αρχή Μυλωνάκη δεν έδωσε ουσιαστικές απαντήσεις και έδειξε ότι δεν έχει σχεδιασμό και προτεραιοποιήσεις.
Η συνεδρίαση έγινε μετά από αίτημα της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου μας, αίτημα που για πρώτη φορά υπεβλήθη.
Η Δημοτική αρχή Μυλωνάκη, παρά το ότι παρέλαβε έτοιμη εργολαβία από την προηγούμενη αρχή και είναι έντεκα ήδη μήνες στο τιμόνι του Δήμου, δεν έπεισε την Σχολική κοινότητα για τις στοχεύσεις στα Σχολεία.
Φάνηκε επίσης, να μην υπάρχει σχέδιο για νέα εργολαβία.
«Οι ανάγκες των Σχολείων είναι το σημαντικότερο που πρώτα και κύρια οφείλει να υπηρετεί ένας Δήμος.
Το επαναλαμβάνω από το τέλος προς την αρχή.
Ένας Δήμος οφείλει πρώτα και κύρια να υπηρετεί τις ανάγκες των Σχολείων του», τόνισε ο πρ. Δήμαρχος Γ. Σταθόπουλος και συνέχισε: «Γιατί οφείλουμε να έχουμε ως προτεραιότητα την αναβάθμιση της Δημόσιας εκπαίδευσης που είναι βασική προϋπόθεση τόσο για την βιώσιμη ανάπτυξη, όσο και για να μειωθούν σημαντικά οι ανισότητες στην κοινωνία, να έχουν όλοι οι νέοι άνθρωποι ίσες δυνατότητες για ένα καλύτερο μέλλον.
Η Αναβάθμιση βεβαίως προϋποθέτει περισσότερους πόρους για την εκπαίδευση, αφού η Ελλάδα διαθέτει για την παιδεία χαμηλό ποσοστό του ΑΕΠ στην Ε.Ε.
Και πρέπει να πούμε καθαρά και ξάστερα, ότι επιβάλλεται να εργασθούμε ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη εκτίμηση και σεβασμός για τη Δημόσια Εκπαίδευση».
Μεγάλο λάθος η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών
Πολλά των προβλημάτων οφείλονται στην κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών.
Τα μείζονα ωστόσο, προβλήματα έχουν αίτιο, την μη υλοποίηση στην διάρκεια του καλοκαιριού και μέχρι σήμερα της «μεγάλης» λεγόμενης εργολαβίας που δημοπράτησε η προηγούμενη Δημοτική αρχή.
Πλήθος προβλημάτων
Έτσι έχουν μείνει «πίσω» εργασίες όπως:
Η προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρίες, η επέκταση και ανακαίνιση τουαλετών, η συντήρηση και πιστοποίηση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, η τακτοποίηση αυθαιρεσιών, ο προσεισμικός έλεγχος, η πυρασφάλεια, η συντήρηση κτιρίων, η ανάπλαση και συντήρηση αύλειων χώρων.
Επίσης περιφράξεις, βάψιμο-«ζωγράφισμα» σχολείων, οι ενεργειακές αναβαθμίσεις 3ου-4ου και 5ου Σχολείων όπως και ένταξη σε πρόγραμμα των υπολοίπων, η τοποθέτηση συστημάτων ψύξης, η αντικατάσταση χλοοτάπητα στα γήπεδα 5χ5 των 3ου-7ου Δημοτικών και 1ου Λυκείου, συντηρήσεις των υπολοίπων, κατασκευή 5χ5 στο Επαγγ. Λύκειο συντήρηση-πιστοποίηση οργάνων στις αυλές των Νηπιαγωγείων κ.α.
Ζητήματα Σχολικής στέγης
Απόκτηση οικοπέδων, μεταστέγαση Νηπιαγωγείων που φιλοξενούνται σε Δημοτικά Σχολεία, αντικατάσταση containers με κανονικές αίθουσες Νηπιαγωγείων, η ολοκλήρωση της απαλλοτρίωσης των πρ. εκπαιδευτηρίων Μακρή με καθορισμό μονάδος, τα θεατρικά-αθλητικά προγράμματα, το Μαθητικό φεστιβάλ, η μη ύπαρξη τραπεζοκόμων και η έλλειψη φυλάκων και προσωπικού γενικών καθηκόντων.
Επίσης:
Η διαρκής υποχρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών, η ανάγκη αύξησης του ΦΗΧ (Φόρου Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων) κεντρικά και τοπικά, η ανάγκη αύξησης κονδυλίων για το Φεστιβάλ και το άνοιγμα των προαυλίων τα Σαββατοκύριακα.
Ο Γιάννης Σταθόπουλος έκλεισε την ομιλία του με τη επισήμανση ότι η Ένωση Συλλόγων Γονέων, έχει επιβεβαιώσει διαχρονικά και επάξια τον ρόλο της στην πόλη της Αγίας Παρασκευής.