Στέφανος Παραστατίδης*: Εθνικός διάλογος και συνεννόηση για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων τώρα!

Η συχνότητα και η ένταση των περιστατικών βίας ανηλίκων εντός και εκτός των σχολικών χώρων καθιστούν πλέον εθνική προτεραιότητα την αντιμετώπιση της νεανικής παραβατικότηταςεγκληματικότητας αλλά  και της σχολικής βίας

Το φαινόμενο εγγράφεται στο κοινωνικό σώμα και δεν  μπορεί να αντιμετωπιστεί με εκπαιδευτικούς μόνον όρους.

Κοινωνικό περιβάλλον, μορφωτικό κεφάλαιο, οικονομικές ανισότητες, απουσία κινήτρων και ελπίδας κοινωνικής κινητικότητας, έλλειψη γονεϊκών δεξιοτήτων ανατροφής και εποπτείας, είναι μερικοί μόνον από τους παράγοντες που  σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα συμβάλλουν στην έξαρση και ένταση φαινομένων ανήλικης βίας και παραβατικότητας.

Η δυστοπική αυτή πραγματικότητα δεν αντιμετωπίζεται μόνον με την αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου και τη δημιουργία πλατφόρμας για την καταγραφή των περιστατικών.

Είναι αναγκαία πλέον η έναρξη εθνικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η συνέργεια και η συλλογικότητα, η ανάπτυξη ενός εθνικού σχεδίου με δράσεις και παρεμβάσεις  σε όλες τις κοινωνικές δομές.

Στη διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδίου που εμπλέκει και κινητοποιεί όσο το δυνατόν ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, το σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνει ο πυρήνας σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας.

Στα  άμεσα και πρακτικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε να μη μένουν άλλο οι  μαθητές, οι γονείς τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί αβοήθητοι και εκτεθειμένοι σε βίαιες και εγκληματικές ενέργειες, περιλαμβάνονται:

  • Η επιμόρφωση γονέων
  • Η ουσιαστική αύξηση του αριθμού των ψυχολόγων στα σχολεία
  • Η φύλαξη και η εποπτεία των σχολικών χώρων
  • Η δημιουργία και ενίσχυση υποστηρικτικών δομών εντός του σχολείου για εκείνες τις ομάδες των μαθητών που εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά.
  • Η ανάπτυξη προγραμμάτων και η λειτουργία θεσμών σχολικής διαμεσολάβησης εντός του σχολικού ωραρίου.
  • Η ανάθεση καθηκόντων συμβούλου σχολικής ζωής σε επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς με παράλληλη μερική απαλλαγή από το διδακτικό τους ωράριο, κ.ά

Πέρα από αυτά όμως είναι αναγκαίος  και ο σχεδιασμός  για ένα σχολείο ανθρωπιστικής παιδείας με ουσιαστικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, με ουμανιστικό  αξιακό φορτίο, ένα σχολείο που δεν παρέχει απλά γνώση αλλά μορφώνει, διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί.

Αποτελεί καθήκον και υποχρέωσή της Πολιτείας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη  σημερινή εικόνα που υπονομεύει το μέλλον του σχολείου και της κοινωνίας συνολικά.

Εθνικός διάλογος και συνεννόηση για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων τώρα!

* Ο Στέφανος Παραστατίδης είναι Βουλευτής Κιλκίς και Τομεάρχης Παιδείας ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Αυτή είναι η αλήθεια για το σιντριβάνι του Συντάγματος, λέει ο Δήμος Αθηναίων – Τι υποστηρίζει το Υπουργείου Πολιτισμού

Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…

6 ώρες ago

Real FM: Ανοιχτός σε συνεργασίες υπό όρους ο Νίκος Ανδρουλάκης – Στόχος η νίκη επί της ΝΔ (ολόκληρη η συνέντευξη)

Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…

14 ώρες ago

Το ΠΑΣΟΚ και επίσημα πλέον αξιωματική αντιπολίτευση – Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου, τρίτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ

Την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχαν προαναγγείλει,έκαναν γνωστή η Θεοδώρα Τζάκρη και η…

15 ώρες ago

Η σύμπραξη του Δήμου και τοπικών επιχειρήσεων παράγει εξαιρετικά προϊόντα ανωκύκλωσης

Τα εντυπωσιακά και πρωτοποριακά αποτελέσματα της σύμπραξης του Δήμου Χαλανδρίου με τοπικές επιχειρήσεις και το…

20 ώρες ago

Νίκος Τσούλιας*: Το μακρύ νήμα της Βιβλιοδιαθήκης του

Στο χωριό του όταν ήταν μικρός, δεν ήξερε ότι υπήρχαν βιβλιοθήκες. Στο σχολείο ήταν μια…

21 ώρες ago

Μεσολόγγι: Εκπαιδευτικοί κατήγγειλαν πατέρα για συνεχείς ξυλοδαρμούς μαθήτριας

Δικογραφία σε βάρος ενός άνδρας στο Μεσολόγγι έχουν σχηματίσει οι τοπικές αστυνομικές αρχές. Σύμφωνα με…

1 ημέρα ago