«Έχω χάσει τον ύπνο μου..» Μου εκμυστηρεύτηκε ασθμαίνουσα φίλη διευθύντρια Επαγγελματικού Λυκείου στην απομακρυσμένη περιφέρεια της χώρας.
-«Μου κατάργησαν δύο τομείς στο σχολείο. Δύο ολόκληρους τομείς…»
– «Ε καλά.. Μην κάνεις έτσι. Δεν ήταν και δικοί σου»(αστειεύτηκα).
– «Δεν είναι αστείο» με επανάφερε. «Είναι δύο τομείς που ανελλιπώς λειτουργούν εδώ και χρόνια στο σχολείο. Το χειρότερο είναι ότι έχουν δηλώσει να φοιτήσουν εκεί πάνω από 10 παιδιά. Τι θα κάνουν τώρα; Πού θα πάνε; Ξέρεις πώς είναι εδώ…»
Ξέρω πώς είναι εκεί… Ένα ΕΠΑΛ σχεδόν μόνο του σε όλο το νομό. Κι άλλο ένα κρυμμένο στα αγέρωχα αλλά δύσβατα ορεινά μιάμιση ώρα από την πόλη με το 4Χ4.
Η απόγνωση της φίλης διευθύντριας δεν είναι μόνη της.
Ενώνεται με πολλές άλλες αγωνίες μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών και γίνεται δικαιολογημένο παράπονο και θυμός. Για τις μειωμένες πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών που οδηγούν σε υπερπληθυσμό στις τάξεις, σε καταργήσεις τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων ακόμη και σε κατάργηση σε κάποιες περιπτώσεις του αυτονόητου δικαιώματος του μαθητή να γραφτεί στο δικό του σχολείο.
Είναι ίσως η πρώτη φορά μετά από τα μνημόνια που η «δημοσιονομική δικτατορία» στρέφεται με τόσο μένος εναντίον του μορφωτικού αγαθού. Πιστώσεις – Εκπαίδευση: Σημειώσατε 1.
Δεν πρόκειται ασφαλώς για εξορθολογισμό όπως επιχειρεί φιλότιμα να μετονομάσει ο Υπουργός Παιδείας τη μαζική θυσία των τμημάτων στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων.
Επειδή εάν επρόκειτο για εξορθολογισμό θα φρόντιζαν να τοποθετήσουν τους ελλειμματικούς στο αριθμό αναπληρωτές εκεί που πραγματικά χρειάζονται.
Δεν το έκαναν όμως. Είτε επειδή προσέλαβαν αναπληρωτές σε πραγματικά μεν -αρχικά- κενά, τα οποία όμως λόγω των καταργήσεων έπαψαν κατόπιν να υφίστανται, είτε επειδή έστειλαν αναπληρωτές σε τμήματα και τομείς των ΕΠΑΛ που οι ίδιοι δεν ενέκριναν!
Για να επανέλθω στη φίλη μου διευθύντρια: Προσλήφθηκαν αναπληρωτές ειδικότητας για το σχολείο της για τους τομείς που καταργήθηκαν!
-«Πρόκειται για ανεπίτρεπτη σπατάλη σε μία περίοδο που λείπουν εκπαιδευτικοί» σχολιάζει.
Ναι. Πρόκειται για σπατάλη που οφείλεται στη διαχειριστική ανεπάρκεια για την αξιόπιστη και έγκυρη καταγραφή των κενών και για την πρόσληψη και τοποθέτηση των εκπαιδευτικών.
Η ψηφιακή πλατφόρμα που είχε υποσχεθεί ο υπουργός για την αυτόματη οριοθέτηση των κενών και την κατανομή των προσλήψεων, από χρυσή άμαξα στην εξαγγελία, στην εφαρμογή έγινε κολοκύθα.
Όπως της Σταχτοπούτας.