Categories: Εκπαίδευση

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ): Όχι στον ακρωτηριασμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης!

H ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιλέγει να ακρωτηριάσει με τις επιλογές της την επαγγελματική εκπαίδευση. Ήδη από το καλοκαίρι είχαμε επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες στο παιδαγωγικό και διδακτικό πεδίο της πολιτικής περικοπών στα τμήματα και της μη έγκρισης των ολιγομελών.

Όμως ακόμη και το χειρότερο σενάριο που είχαμε στο μυαλό μας δεν μπορούσε να φανταστεί την κατάσταση ακρωτηριασμού που θα ζούσε αυτές τις ημέρες η επαγγελματική εκπαίδευση. Καταργήσεις τμημάτων και μη έγκριση ολιγομελών διαμορφώνουν ουσιαστικά όρους αποκλεισμού για μαθήτριες και μαθητές που επιλέγουν τομείς και ειδικότητες που τα σχολεία τους πια δεν θα προσφέρουν. Οι σαρωτικές σε έκταση και ένταση καταργήσεις τμημάτων-τομέων-ειδικοτήτων διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα, αυτή της συρρίκνωσης καθώς μαθητές και μαθήτριες δεν μπορούν να βρουν την ειδικότητα που επιθυμούν και οδηγούνται είτε στο να επιλέξουν διαφορετικά από την αρχική τους επιλογή ή να αναγκαστούν να εγγραφούν σε σχολεία άλλων περιοχών αποδεχόμενοι μια ουσιαστική χειροτέρευση της καθημερινότητας τους.  Την ίδια ώρα εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε καθεστώς υπεραριθμίας με τρόπο αναντίστοιχο της πραγματικότητας που ισχύει ενώ τομεάρχες και υποδιευθυντές σχολείων παύονται από τις θέσεις τους καθώς οι προϋποθέσεις ύπαρξης της θέσης τους παύουν να υφίστανται

Για την επαγγελματική εκπαίδευση η νέα πραγματικότητα λαμβάνει χαρακτηριστικά καταστροφικά και ουσιαστικά απαξίωσης. Η πολιτική αυτή της κατάργησης ιδιαίτερα των ολιγομελών γίνεται πράξη την ώρα που δεν είχε ολοκληρωθεί η Β’ φάση εγγραφών. Την ίδια ώρα δεν είχαν βγει τα  αποτελέσματα των παραπεμπόμενων για Σεπτέμβρη αλλά και δεν είχαν καταχωριστεί στο σύστημα οι μετεγγραφές αποφοίτων Α’ ΓΕΛ στη Β’ ΕΠΑΛ

Η πολιτική αυτή διαμορφώνει πια ένα αποτύπωμα με σταθερές συνέπειες στον χρόνο. Οι επιπτώσεις θα εμφανιστούν και του χρόνου καθώς η διακοπή για εγγραφές σε τμήματα Γενικής Α’ και Β’ ΕΠΑΛ ουσιαστικά σημαίνει ότι  τη νέα χρονιά δεν θα υπάρχουν μαθητές ΕΠΑΛ σε αριθμό ικανό για να δημιουργηθούν τμήματα Β’ και Γ’ τάξης αντίστοιχα.

Η πολιτική  αυτή φτωχαίνει την εκπαίδευση και την απομακρύνει από την αποστολή της . Να δίνει χώρο και προοπτική στις ελπίδες και στις επιθυμίες των μαθητριών και μαθητών ότι θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν και να δοκιμάσουν το μονοπάτι που θα έχουν διαλέξει οι ίδιοι. Είναι ο ορισμός της λειτουργίας της εκπαίδευσης ως μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και πρόσβασης όλων με όρους ισοτιμίας και δικαιοσύνης.

Η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου και την διοικητική πυραμίδα να πάρουν πίσω τις ρυθμίσεις και αποφάσεις αυτές που οδηγούν στην υπονόμευση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ο παρίας ούτε ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης. Οι μαθήτριες και οι μαθητές που την επιλέγουν και οι άνθρωποι της εκπαίδευσης που την υπηρετούν αξίζουν μιας άλλης αντιμετώπισης.

 

Αξίζουν και απαιτούν ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.
Και το δικαιούνται!
Θα είμαστε πλάι τους!

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Ο Δήμος Χαλανδρίου αποχαιρετά τον Αλέξανδρο Αβραάμ, τον αξιωματικό του αντιτορπιλικού «Βέλος», τον αειθαλή πρόσκοπο με τη μεγάλη προσφορά

Η αναγγελία του θανάτου του Αλέξανδρου Αβραάμ, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, φέρνει βαθιά οδύνη στο…

4 ώρες ago

«ΝΙΚΗ Πολιτών Αγίας Παρασκευής» – Γ. Σταθόπουλος: Ο πολιτισμός στην Αγία Παρασκευή έχει σπουδαίο παρελθόν, για να απαξιώνεται

Η Δημοτική Παράταξη «Νίκη Πολιτών Αγίας Παρασκευής», με επικεφαλής τον Γιάννη Σταθόπουλο, επικρίνοντας τη τωρινή…

4 ώρες ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Αναγκαία ισχυρότερη μεγέθυνση με κοινωνική διάσταση

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ οικονομία κινείται με ρυθμούς μεγαλύτερους από τους αντίστοιχους στην Ευρωζώνη, όπως διατυμπανίζει η…

15 ώρες ago

Ιστορική πρόταση για κοινό Πάσχα το 2025 για Ορθόδοξους και Καθολικούς από το Οικουμενικό Πατριαρχείο

Ιστορικό άνοιγμα στο Βατικανό από το Οικουμενικό Πατριαρχείο για κοινό εορτασμό του Πάσχα από ορθόδοξους…

18 ώρες ago

Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.: Αναπλήρωση Διευθυντών, Υποδιευθυντών & Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων

Αναπλήρωση Διευθυντών Σύμφωνα με το άρθρο 11, κεφ. Δ΄, παρ. 2 του ν.1566/1985 ο υποδιευθυντής…

1 ημέρα ago