«Μοναδική τους προτεραιότητα είναι, ως άλλοι Μάικ Λαμάρ της εκπαίδευσης, να καταργήσουν τμήματα προκειμένου να “χωρέσουν” τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, στον περιορισμένο αριθμό των πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών», αναφέρει μεταξύ των άλλων, σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος του ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Στέφανος Παραστατίδης
Αναλυτικά η ανακοίνωση του κ. Παραστατίδη
«Ήδη από τις 10 Ιουλίου 2024 από το βήμα της Βουλής και με αφορμή την ανακοίνωση των 10.0000 νέων μόνιμων διορισμών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θέσαμε πρώτοι το ερώτημα στον Υπουργό παιδείας, αν το σχολικό έτος 2024- 2025 στις αίθουσες διδασκαλίας θα βρίσκονται συνολικά περισσότεροι ή λιγότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. (Η ερώτηση εδώ).
Την επόμενη ημέρα (11 Ιουλίου 2024), με ανακοίνωσή μας επισημαίναμε ότι “εάν η αύξηση των μόνιμων διορισμών, συνοδευτεί από τεχνητή μείωση των κενών και άρα σε μείωση του αριθμού των αναπληρωτών μεγαλύτερη από την αντίστοιχη αύξηση μονίμων, θα οδηγήσει σε λιγότερο διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για την επόμενη σχολική χρονιά”.
Η απάντηση που δεν δόθηκε τότε στη Βουλή δίνεται σήμερα:
Σε μία πρωτοφανή για τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια εκστρατεία τεχνητής μείωσης των πραγματικών κενών στην εκπαίδευση, με συνεχείς εγκυκλίους του υπουργείου παιδείας “εντέλλονται” οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης, να ανακαλέσουν τις αποφάσεις τους για τα εγκεκριμένα τμήματα, να αυξήσουν τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, να αγνοήσουν ακόμη και τις ρυθμίσεις του νόμου για την κατανομή των μαθητών με ειδικές ανάγκες.
Στις εγκυκλίους μάλιστα του Υπουργείου δεν λαμβάνεται καμία πρόβλεψη για τους ανεξεταστέους μαθητές ή για τις μετεγγραφές στις αρχές του διδακτικού έτους. Αφήνεται μάλιστα να εννοηθεί ότι δεν θα υπάρξει έγκριση νέων τμημάτων και ότι εάν οι παραπάνω μαθητές δεν χωρέσουν στα καθ΄ υπέρβαση τμήματα των 27 ή 28 ατόμων θα μετακινηθούν σε άλλο σχολείο!
Η ίδια εικόνα και στις εγκρίσεις των ολιγομελών τμημάτων ακόμα και για τις περιπτώσεις που χρειάζονται ειδική μεταχείριση όπως τα τμήματα των κατευθύνσεων της Γ Λυκείου.
Κανείς από τους “υπεύθυνους” της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις επιπτώσεις που θα έχει στη μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα και η αναγκαστική μετακίνηση -σε κάποιες περιπτώσεις- σε άλλα σχολεία.
Μοναδική τους προτεραιότητα είναι, ως άλλοι Μάικ Λαμάρ της εκπαίδευσης, να καταργήσουν τμήματα προκειμένου να “χωρέσουν” τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, στον περιορισμένο αριθμό των πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών.
Οι 10.000 μόνιμοι διορισμοί τροφοδοτήθηκαν από αυτές τις πιστώσεις.
Η εκπαίδευση λοιπόν δεν ενισχύεται οικονομικά αλλά τρέφεται από τις ίδιες της τις σάρκες.
Το αποτέλεσμα πέρα από την επιδείνωση των συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου, είναι να βρεθούν φέτος εκτός εκπαίδευσης χιλιάδες εκπαιδευτικοί που απασχολήθηκαν ως αναπληρωτές τις προηγούμενες χρονιές.
Το τίμημα λοιπόν των αλχημειών και των επικοινωνιακών τρικ του υπουργείου Παιδείας είναι βαρύ.
Τίμημα που πληρώνουν οι ίδιοι μαθητές, οι γονείς τους και η εκπαίδευση στο σύνολό της.»
* Ο Στέφανος Παραστατίδης είναι πρώην Γραμματέας Οργανωτικού. Βουλευτής Κιλκίς και Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής