Categories: Εκπαίδευση

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής για τα λάθη και τις αστοχίες που εντοπίστηκαν στις εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία

Τις αστοχίες και τα παρατράγουδα των θεμάτων που έβαλε η κυβέρνηση Μητσοτάκη στις εξετάσεις των Πρότυπων σχολίων, κατακεραυνώνει με ανακοίνωσή το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ με δήλωση του Τομεάρχη Παιδείας 
και, , ο οποίος καταγγέλλει ότι «Τα λάθη στις εξετάσεις για την επιλογή των άριστων μαθητών για τα πρότυπα σχολεία αποδεικνύουν ότι η επιτροπή εξετάσεων απέχει μακράν από την αριστεία».
Επιπλέον ο κ. Παραστατίδης υποστηρίζει πως τα φετινά θέματα απέχουν κατά πολύ από την έννοια της αριστείας και επισημαίνει  την αναγκαιότητα εθνικού σχεδιασμού «για ένα ποιοτικό, διδακτικά και μαθησιακά αποτελεσματικό, παιδαγωγικά δημιουργικό δημόσιο σχολείο».

Αναλυτικά η δήλωση του κ. Παραστατίδη

 «ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤ. ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗ: «ΤΑ ΛΑΘΗ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  ΑΠΕΧΕΙ ΜΑΚΡΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ  ΑΡΙΣΤΕΙΑ»”
  ΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕΑ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ

Τα λάθη και οι αστοχίες που παρατηρήθηκαν στα φετινά θέματα των εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στα πρότυπα σχολεία, αποδεικνύουν ότι η επιτροπή των εξετάσεων για την επιλογή των αρίστων μαθητών, απέχει μακράν από την  αριστεία.
Είναι μία ακόμη ένδειξη της  προχειρότητας με την οποία η ηγεσία του υπουργείου παιδείας αντιμετωπίζει σοβαρά θέματα που απασχολούν χιλιάδες μαθητές και γονείς.
Τα λάθη στη διατύπωση ή και την απάντηση των θεμάτων κλονίζουν την αξιοπιστία και την  εγκυρότητα του θεσμού και  προκαλούν αναστάτωση και αγανάκτηση σε χιλιάδες γονείς και μαθητές που παίρνουν μέρος στις εξετάσεις.
Κανείς δεν δικαιούται να παίζει με την αγωνία, το άγχος και τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι μαθητές και οι οικογένειές τους για την επιτυχία σε ένα τέτοιο διαγωνισμό.
Οι  συγκεκριμένες εξετάσεις και η αυτονόητη ζήτηση που υπάρχει για φοίτηση σε ένα σχολείο που μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μαθησιακές, διδακτικές και παιδαγωγικές απαιτήσεις, έχει οδηγήσει τον έντονο ανταγωνισμό και τη φροντιστηριακή προετοιμασία και στο δημοτικό σχολείο.
 Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα το κόστος μιας οκτάμηνης προετοιμασίας για έναν μαθητή της έκτης δημοτικού αγγίζει τις 2000 ευρώ!
Η αυξημένη ζήτηση και ο ανταγωνισμός καλλιεργούν το άγχος και δημιουργούν τις συνθήκες για την ανάπτυξη της παραπαιδείας πλέον και στο δημοτικό.
Η απάντηση στη δημιουργία ανταγωνιστικού περιβάλλοντος αλλά και των συνθηκών ανάπτυξης της παραπαιδείας από τα πρώτα μόλις στάδια της σχολικής ζωής, δεν μπορεί παρά να είναι ο εθνικός σχεδιασμός για ένα ποιοτικό, διδακτικά και μαθησιακά αποτελεσματικό,  παιδαγωγικά δημιουργικό δημόσιο σχολείο.
Ο σχεδιασμός αυτός απαιτεί πολιτική βούληση, διάθεση των αναγκαίων πόρων και κυρίως σοβαρότητα στην προσπάθεια και εθνικό διάλογο για την παιδεία.
Πράγματα που  δεν φαίνεται να ανήκουν στις προτεραιότητες της σημερινής πολιτικής ηγεσίας

Τα Λάθη εντοπίστηκαν στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία

  1. Στην ερώτηση 9 η εκφώνηση ήταν η εξής: «Ποια από τις παρακάτω λέξεις δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη λέξη «εισαχθεί»; Α. Αγωγή, Β. Εισακτέος, Γ. Αγωνία, Δ. Αγέλη».
    Και οι τέσσερις επιλογές ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τη λέξη «εισαχθεί», οπότε δεν υπάρχει σωστή απάντηση. Σύμφωνα με την απάντηση του υπουργείου, σωστή θεωρήθηκε η λέξη «αγωνία» ως μη ανήκουσα στην ίδια οικογένεια με τη λέξη «εισαχθεί». Ωστόσο, επειδή όλες οι λέξεις ετυμολογικά προκύπτουν από το ρήμα «άγω» (Αγωνία>αγών>άγω), η επιτροπή αποφάνθηκε ότι θα γίνουν δεκτές όλες οι απαντήσεις.
  2. Στην ερώτηση 15, είναι σωστές δύο απαντήσεις, η Α και η Δ, αφού αμφότερες έχουν αναληθές περιεχόμενο. Η επιτροπή παραδέχθηκε ότι υπήρχαν δύο σωστές απαντήσεις μεταξύ των τεσσάρων, επομένως θα γίνουν δεκτές και οι δύο, ενώ αρχικά, όταν δόθηκαν οι σωστές απαντήσεις, είχε προκριθεί η επιλογή Δ.
    Στην ερώτηση αυτή, στην πρώτη παράγραφο του κειμένου, δεν αναφέρεται πως ήταν μουσικοί όλοι όσοι χαιρετούσαν τον Διονύσιο Σολωμό πάρα νέοι χωρίς να δηλώνεται η επαγγελματική τους ταυτότητα.
  3. Στην ερώτηση 23 καμία από τις 4 επιλογές δεν έχει το σωστό συλλαβισμό της λέξης «εκτροχίαζε». Σύμφωνα με τους γραμματικούς κανόνες, «τρία ή περισσότερα σύμφωνα ανάμεσα σε δύο φωνήεντα συλλαβίζονται με το ακόλουθο φωνήεν μόνο όταν αρχίζει ελληνική λέξη με τουλάχιστον τα δύο πρώτα από αυτά». Στην προκειμένη περίπτωση, ο σωστός συλλαβισμός είναι «ε – κτρο – χί – α – ζε».
    Ανεξάρτητα από τις απαντήσεις, αποφασίστηκε να δοθούν οι μονάδες της ερώτησης σε όλους τους υποψηφίους.
  4. Πολλοί γονείς επίσης διαμαρτυρήθηκαν για το ότι ζητήθηκε από παιδιά 11 και 12 ετών, να γνωρίζουν τι σημαίνουν οι λέξεις επηρμένος και ευόδωση, λέξεις που περιλαμβάνονταν σε κείμενο των εξετάσεων.
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Κώστας Λύρος: Θλιβερή Πανελλαδική πρωτιά η ακύρωση του προϋπολογισμού του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου

Ο πρώην Δήμαρχος της Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δημιουργική Ανατροπή» -…

10 ώρες ago

«Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» – Κώστας Βαφειάδης: Προβλήματα ασφαλείας στο θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη»

Η δημοτική παράταξη «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» με επικεφαλής τον Κώστα Βαφειάδη, με ανακοίνωσή της, επισημαίνει…

13 ώρες ago

Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου: Πρόγραμμα Πολιτιστικού Καλοκαιριού 2024 Δήμου Ιερής Πόλης Μεσολογγίου

Ο Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου ανακοινώνει με χαρά το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων για το…

14 ώρες ago

Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης: Βραδιές θερινού σινεμά για μικρούς και  μεγάλους στο προαύλιο του 1ου Λυκείου Πεύκης!

Το προαύλιο του 1ου Γενικού Λυκείου Πεύκης (Λεωφόρος Ειρήνης 34) αυτόν τον μήνα γίνεται ο…

15 ώρες ago

Χαλάνδρι: Προετοιμασία και ενημέρωση ενόψει σεισμικού κινδύνου

Το πρώτο βήμα σε μια σειρά κινήσεων που θα ακολουθήσουν απο την Πολιτική Προστασία του…

16 ώρες ago