Categories: Εκπαίδευση

Ερώτηση στη Βουλή του Στέφανου Παραστατίδη για την Ελληνική PISA

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατέθεσε ο Βουλευτής Κιλκίς και Υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Στέφανος Παραστατίδης για τις εξετάσεις της λεγόμενης «Ελληνικής Pisa» που διεξάγονται φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, και για τον τρόπο αξιοποίησης των αποτελεσμάτων αυτής.  

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Προς: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
ΘΕΜΑ: ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ PISA
Δημοσιεύθηκε πρόσφατα η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη διεξαγωγή διαγνωστικών εξετάσεων για τους/ τις μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων, σε θέματα που περιέχονται στα προγράμματα σπουδών και στα σχολικά βιβλία των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. 
Πρόκειται για τη λεγόμενη “Ελληνική Pisa” που θεσμοθετήθηκε με το Ν. 4823/21 και διεξάγεται φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Στην κοινή υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι, τα αποτελέσματα των συγκεκριμένων εξετάσεων αξιοποιούνται για βελτιώσεις στα προγράμματα σπουδών και  στο εκπαιδευτικό́ υλικό́, καθώς και για την ανάπτυξη εστιασμένων επιμορφωτικών δράσεων. 
Ενώ όμως οι διαγνωστικές εξετάσεις έχουν πραγματοποιηθεί ήδη 2 φορές, δεν προκύπτει από κάπου ότι αυτές αξιοποιούνται  με οποιονδήποτε τρόπο. 
Το Υπουργείο Παιδείας  φαίνεται ότι και σε αυτό το επίπεδο αξιοποιεί τις συγκεκριμένες εξετάσεις για επικοινωνιακούς και όχι  για εκπαιδευτικούς  σκοπούς.  

Ερωτάται ο κύριος υπουργός: 

  • Έχει γίνει η μελέτη και η εξαγωγή συμπερασμάτων της δεύτερης χρονιάς (2023) διεξαγωγής των διαγνωστικών εξετάσεων και αν ναι γιατί δεν έχει δημοσιοποιηθεί;
  • Με ποιον τρόπο τα δεδομένα και τα συμπεράσματα αυτών των διαγνωστικών εξετάσεων συμβάλλουν στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών όταν αυτά έχουν ήδη εκπονηθεί, έχουν λάβει ΦΕΚ από το 2022 και είμαστε στην τελική φάση συγγραφής των νέων βιβλίων;
  • Έχουν αξιοποιηθεί τα αποτελέσματα των εξετάσεων για το σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για τους εκπαιδευτικούς, όπως αναφέρεται στην κοινή υπουργική απόφαση, και με ποιο συγκεκριμένο τρόπο; Ποια τα συμπεράσματα και σε ποιες ακριβώς επιμορφωτικές δράσεις αξιοποιήθηκαν;

                                                                                         Ο ερωτών βουλευτής
                                                                             Στέφανος Παραστατίδης
»

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Το προεδρείο της ΠΟΠ – ΟΤΑ συναντήθηκε με τον πρόεδρο & τον Γεν. Γραμματέα της ΚΕΔΕ

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου και γενικός γραμματέας της ΚΕΔΕ Δημήτρης Καφαντάρης συναντήθηκε χθες…

5 ώρες ago

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 2η Αδριάνεια Ποδηλατοδρομία

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 2η Αδριάνεια Ποδηλατοδρομία που συνδιοργάνωσαν οι Δήμοι Χαλανδρίου, Αχαρνών και Ηρακλείου…

5 ώρες ago

Ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χαλκίδας: Και οι «κρίνοντες» ελέγχονται και κρίνονται… – Οι νόμοι ισχύουν για όλους και όχι επιλεκτικά.

Με αφορμή ερωτήματα εκπαιδευτικών ενημερώνουμε για τα παρακάτω: Τα στελέχη διοίκησης της εκπαίδευσης δεν ελέγχουν…

5 ώρες ago

Η αλλοίωση της ταυτότητας και η καταστροφή των αρμενικών μνημείων του Αρτσάχ – Ημερίδα στην ΕΣΗΕΑ

Μια πολύ σημαντική εκδήλωση οργανώνεται την Παρασκευή 28 Μαρτίου, ώρα 18.30, στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ…

13 ώρες ago

Ας μην πανηγυρίζει η ΝΔ… για το έργο που είχε παραγάγει του ΠΑΣΟΚ

Το Γραφείο Τύπου το ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με την  εκδήλωση ενδιαφέροντος της Chevron…

18 ώρες ago

Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Για ένα σύγχρονο «μαθησιακό και  παιδαγωγικό παράδειγμα»

Στην εποχή μας ο χαρακτηρισμός «ανθρωπιστική παιδεία» αποκτά ακόμη μεγαλύτερη διάσταση, καθώς πλέον η παιδεία…

19 ώρες ago